Kubica: "Teamkeuze hangt af van potentieel"

  • Gepubliceerd op 27 aug 2009 15:15
  • 9
  • Door: Dennis Roke
Robert Kubica maakt zich geen zorgen over zijn toekomst. Ook niet met de wetenschap dat hij waarschijnlijk naar een team vertrekt die dit seizoen nog geen race hebben gewonnen. De Pool wordt namelijk in verband gebracht met een overstap naar Renault.

Kubica is een volgend seizoen een vrij man, na de bekendmaking dat BMW zich na dit seizoen terugtrekt uit de Formule 1. Kubica: "Ook als je niet direct op snelheid bent, kun je altijd nog met een goede groep mensen vooruitgang boeken tijdens de wintertests. Niemand kan mij een snelle auto garanderen, maar er zit geen grens aan maximale inzet."

De Pool gaat verder: "Ik hoop dat ik in een competitieve auto zit volgend jaar. Bij de topteams zijn weinig stoeltjes te vergeven, maar ik heb een aantal aanbiedingen op zak die er goed uit zien. Het is nog niet zo lang geleden dat BMW bekend maakte eruit te stappen, dus we zitten nog in de beginfase van de onderhandeling. Ik heb geen haast."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • f 1

    Posts: 303

    Als Kubica echt zo goed zou zijn als die zelf denkt had die al bij een topteam gezeten .Maar het is gewoon een middelmatige rijder en zal naar mijn mening nooit de echte top halen

    • + 0
    • 27 aug 2009 - 17:47
  • Mclaren zal hem overwegen en als je moet kiezen tussen Nico R. of Robert K. tja, dan is de keuze niet zo snel gemaakt.
    Ferrari heeft Alonso na jaren proberen (sinds 2006 zijn ze al gesprekken aan het voeren) binnen en behoeft dus eigenlijk niets meer. Die zullen wellicht geen bod doen hoewel bekend is dat Kubica en Alonso het goed met elkaar kunnen vinden en je mogelijk het meest briljante duo sinds lange tijd hebt.
    Toyo zal interesse hebben en als Kubica wil tekenen zou dat wel eens een beslissende factor kunnen zijn voor het management om door te gaan in 2010.
    Williams zal hem 100% zeker als evt. vervanger voor Nico R. willen. Kortom Kubica is denk de enige in de F1 (zonder contract)die zich voor volgend jaar geen enkele zorgen hoeft te maken.

    • + 0
    • 27 aug 2009 - 20:21
  • Als ik zou moeten kiezen tussen Kubica of Rosberg naar McLaren dan zou ik daar niet over hoeven nadenken. Norbert Haug ook niet en ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat Whitmarsh zou denken dat Kubica en Hamilton samen in een team een goed idee zou zijn.

    Ik las overigens ook dat McLaren er zelfs over dacht om Alonso weer terug te halen. Nou moet het toch echt niet gekker worden allemaal.

    • + 0
    • 27 aug 2009 - 21:39
    • Alonso terug naar McLaren, dat is zo gek nog niet, ik denk dat Alonso vooral problemen had met Dennis, niet zozeer met de rest van het team

      • + 0
      • 27 aug 2009 - 23:59
    • Mclaren (Whitmarsh) heeft gezegd dat het ze stomste fout was Alonso te laten gaan...
      Maar dit is niets nieuws 1 maand nadat het seizoen 2007 was afgelopen hadden ze Alonso alweer gevraagd terug te komen, dat was in de tijd dat Alonso zei dat ie terug zou gaan alleen als het management zou vervanderen..
      En nu lopen ze weer op een knieen om Alonso terug te krijgen...
      Zegt denk ik genoeg over het team....

      • + 0
      • 28 aug 2009 - 07:52
    • McLaren uit monde van Martin Whitmarsh heeft alleen gezegd dat het vertrek van Alonso een aderlating was voor het team en wat hem betreft niet kan worden uitgesloten dat hij ooit weer zou kunnen rijden voor het team. Ook Alonso heeft gezegd nooit uit te sluiten om weer voor McLaren te rijden, immers Ron Dennis maakt geen deel meer uit van het (zichtbare) schouwspel. Echter ik ben van mening dat Alonso liever een duidelijk mindere teamgenoot prevaleert boven een gelijkwaardige die wellicht ook een gooi naar een titel zou kunnen doen. Voor hem is de ervaring met Hamilton toch eentje die hij liever niet nog eens zou zien gebeuren.

      On topic: Kubica vind ik persoonlijk geen McLaren man maar hij wel passen bij een Williams of Toyota. Op een of andere manier lijkt de combinatie Briatore-Kubica niet een hele gelukkige.

      • + 0
      • 28 aug 2009 - 09:28
      • Count, dat is oud nieuws. Ik heb het over het gerucht van twee dagen terug dat McLaren koste wat kost de sponsor Santander wil behouden en dat ze daarvoor ook best Alonso zouden willen halen naar McLaren.

        Ik denk dat Alonso die uitdaging best aan durft. Als ze vantevoren goede afspraken maken over de gelijke behandeling dan moet dat best te doen zijn.

        • + 0
        • 28 aug 2009 - 11:43
        • Ik hoop dat je gelijk hebt. We shall see!

          • + 0
          • 28 aug 2009 - 11:55
          • Nou, het is maar een gerucht, maar ik denk dat er best iets in kan zitten. Denk alleen eerlijk gezegd dat Alonso liever naar Ferrari gaat. Als hij daar niet al getekend heeft.

            Ik zou eerder liever zien dat Raikkonen weer terug gaat naar McLaren. Die past daar toch beter. Kunnen Alonso en Massa lekker als \"zuiderlingen\" mooi bij Ferrari.

            • + 0
            • 28 aug 2009 - 16:10

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar