Kubica: "Teamkeuze hangt af van potentieel"
- Gepubliceerd op 27 aug 2009 15:15
-
9
- Door: Dennis Roke
Kubica is een volgend seizoen een vrij man, na de bekendmaking dat BMW zich na dit seizoen terugtrekt uit de Formule 1. Kubica: "Ook als je niet direct op snelheid bent, kun je altijd nog met een goede groep mensen vooruitgang boeken tijdens de wintertests. Niemand kan mij een snelle auto garanderen, maar er zit geen grens aan maximale inzet."
De Pool gaat verder: "Ik hoop dat ik in een competitieve auto zit volgend jaar. Bij de topteams zijn weinig stoeltjes te vergeven, maar ik heb een aantal aanbiedingen op zak die er goed uit zien. Het is nog niet zo lang geleden dat BMW bekend maakte eruit te stappen, dus we zitten nog in de beginfase van de onderhandeling. Ik heb geen haast."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 303
Als Kubica echt zo goed zou zijn als die zelf denkt had die al bij een topteam gezeten .Maar het is gewoon een middelmatige rijder en zal naar mijn mening nooit de echte top halen
Posts: 320
Mclaren zal hem overwegen en als je moet kiezen tussen Nico R. of Robert K. tja, dan is de keuze niet zo snel gemaakt.
Ferrari heeft Alonso na jaren proberen (sinds 2006 zijn ze al gesprekken aan het voeren) binnen en behoeft dus eigenlijk niets meer. Die zullen wellicht geen bod doen hoewel bekend is dat Kubica en Alonso het goed met elkaar kunnen vinden en je mogelijk het meest briljante duo sinds lange tijd hebt.
Toyo zal interesse hebben en als Kubica wil tekenen zou dat wel eens een beslissende factor kunnen zijn voor het management om door te gaan in 2010.
Williams zal hem 100% zeker als evt. vervanger voor Nico R. willen. Kortom Kubica is denk de enige in de F1 (zonder contract)die zich voor volgend jaar geen enkele zorgen hoeft te maken.
Posts: 11.414
Als ik zou moeten kiezen tussen Kubica of Rosberg naar McLaren dan zou ik daar niet over hoeven nadenken. Norbert Haug ook niet en ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat Whitmarsh zou denken dat Kubica en Hamilton samen in een team een goed idee zou zijn.
Ik las overigens ook dat McLaren er zelfs over dacht om Alonso weer terug te halen. Nou moet het toch echt niet gekker worden allemaal.
Posts: 18.535
Alonso terug naar McLaren, dat is zo gek nog niet, ik denk dat Alonso vooral problemen had met Dennis, niet zozeer met de rest van het team
Posts: 125
Mclaren (Whitmarsh) heeft gezegd dat het ze stomste fout was Alonso te laten gaan...
Maar dit is niets nieuws 1 maand nadat het seizoen 2007 was afgelopen hadden ze Alonso alweer gevraagd terug te komen, dat was in de tijd dat Alonso zei dat ie terug zou gaan alleen als het management zou vervanderen..
En nu lopen ze weer op een knieen om Alonso terug te krijgen...
Zegt denk ik genoeg over het team....
Posts: 602
McLaren uit monde van Martin Whitmarsh heeft alleen gezegd dat het vertrek van Alonso een aderlating was voor het team en wat hem betreft niet kan worden uitgesloten dat hij ooit weer zou kunnen rijden voor het team. Ook Alonso heeft gezegd nooit uit te sluiten om weer voor McLaren te rijden, immers Ron Dennis maakt geen deel meer uit van het (zichtbare) schouwspel. Echter ik ben van mening dat Alonso liever een duidelijk mindere teamgenoot prevaleert boven een gelijkwaardige die wellicht ook een gooi naar een titel zou kunnen doen. Voor hem is de ervaring met Hamilton toch eentje die hij liever niet nog eens zou zien gebeuren.
On topic: Kubica vind ik persoonlijk geen McLaren man maar hij wel passen bij een Williams of Toyota. Op een of andere manier lijkt de combinatie Briatore-Kubica niet een hele gelukkige.
Posts: 11.414
Count, dat is oud nieuws. Ik heb het over het gerucht van twee dagen terug dat McLaren koste wat kost de sponsor Santander wil behouden en dat ze daarvoor ook best Alonso zouden willen halen naar McLaren.
Ik denk dat Alonso die uitdaging best aan durft. Als ze vantevoren goede afspraken maken over de gelijke behandeling dan moet dat best te doen zijn.
Posts: 602
Ik hoop dat je gelijk hebt. We shall see!
Posts: 11.414
Nou, het is maar een gerucht, maar ik denk dat er best iets in kan zitten. Denk alleen eerlijk gezegd dat Alonso liever naar Ferrari gaat. Als hij daar niet al getekend heeft.
Ik zou eerder liever zien dat Raikkonen weer terug gaat naar McLaren. Die past daar toch beter. Kunnen Alonso en Massa lekker als \"zuiderlingen\" mooi bij Ferrari.