McLaren hoopt op sterke race in België
- Gepubliceerd op 26 aug 2009 09:15
-
14
- Door: Dennis Roke
Whitmarsh: "Doordat we nu met een korte wielbasis rijden hebben de mogelijkheid meer te spelen met de gewichtsverdeling, welke in mijn opinie voorheen niet zo goed was. Dat verklaart voor een deel onze progressie. Het is duidelijk dat we de auto moeten blijven verbeteren. Ik denk dat we zeker beter voor de dag zullen komen dan een paar races geleden."
De kans is groot dat Heikki Kovalainen in Spa ook de beschikking krijgt over de korte wielbasis. Whitmarsh: "Het was voor Heikki niet echt een must, omdat hij lichter is. Voor Lewis viel er meer voordeel te halen dan met Heikki. Als team is het niet goed voor de ontwikkeling van de auto als we met twee verschillende specificaties rijden. Ik denk ook niet dat het een nadeel zal blijken te zijn voor Heikki."
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.570 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 2.567
McLaren hoopt op sterke race in België
Dat Hoop Ik ook, Hopelijk pakt Lewis daar de punten weer die vorig jaar zijn afgenomen. Weten Jullie nog?
Posts: 1.725
Hamilton mag van mij winnen, maar de straf die ie vorig jaar kreeg was terecht. Anders zouden ze die niet geven.
Posts: 11.414
Dus die straf van Renault dat ze niet mochten rijden op Valencia was ook terecht?
Mclaren had de pech dat hun (onterechte) straf niet aangevochten mocht worden.
Posts: 985
Goeie conclusie! Hebben we helemaal voor niks gedicussieerd over allerlei straffen het laatste jaar.
Een straf is natuurlijk gewoon terecht OMDAT hij gegeven wordt. Briljant!
Posts: 414
Ow, dus jij bent er ook zo eentje die vindt dat er niet meer ingehaald mag worden tijdens het racen. Verbaasd me eigenlijk ook niets, als ik naar je nickname kijk. Zeker nog steeds gefrustreerd dat Raikkonen de finish toen niet heeft gehaald.
Posts: 1.725
Niet echt, omdat de race werd gewonnen door Massa. Wat inhalen betreft, ik zie niets liever, maar dan moeten beide rijders wel de baan volgen.
En jouw reactie verbaast mij ook niet, aangezien je niet eens zonder dt fouten kan schrijven.
Posts: 11.414
Wat vond je van de strijd tussen Massa en Kubica op Fuji 2007?
Posts: 320
Ik heb weken gezocht naar iemand die mij uit kon leggen hoe mijn ogen daadwerkelijk konden zien dat Lewis achter!! de auto van Kimi langs reed om hem daarna weer in te halen.
Toch kan ik dat niet gezien hebben want de FIA bepaalde dat Lewis zich niet aan de reglementen had gehouden die voorschrijven
Posts: 320
Dat je een plaats terug moet geven door je positie dusdanig te veranderen dat de ander je helemaal gepasseerd is. Maar Kimi voorbij laten en achjter hem langs via de andere zijde weer voorbijkomen is dat klaarblijkelijk niet. Wat een geweldige farce was die wedstrijd weer en bijna had ik de F1 voorgoed vaarwel gezegd!! Gelukkig is het dit jaar wat beschaafder en heb ik zo\'n absoluut idiote beslissing niet meer gezien.
Het was overigens niet de FIA maar het waren de stewards die de beslissing namen waarna er geen protest mogelijk was. Wel had de FIA mijn inziens later alsnog op moeten treden tegen deze stewards maar goed...
Posts: 11.414
Bespaar je de moeite, het staat niet eens in de reglementen. In de reglementen staat alleen dat je op de baan moet blijven.
Dat je je plek terug moet geven is een \"ongeschreven regel\" waar ze dan van gemaakt hebben \"je moet je plek teruggeven en minimaal een bocht wachten voordat je weer inhaalt\".
Posts: 1.725
Wel patrickl
Als Hamilton werkelijk de baan had gevolgd (en niet ging afsnijden) had hij geen kans gekregen om Raikkonen de volgende bocht in te halen.
Benieuwd wat je zou zeggen mocht Raikkonen op deze manier Hamilton inhalen. Nee toch niet, want je zou een straf dan wel weer terecht vinden.
Gelukkig worden de straffen nog altijd uitgesproken door de stewards, en niet door de gemiddelde McLaren/Hamilton-minded-F1Today-bezoeker.
Posts: 11.414
Echt het antwoord van iemand die niet weet waar hij het over heeft. Onder NORMALE omstandigheden had Hamilton inderdaad nooit dat gat dicht kunnen rijden. Dit waren geen normale omstandiheden dus slaat zo\'n observatie helemaal nergens op.
In de feitelijke situatie rijdt Hamilton een gat van een paar seconden dicht over het snelle stuk tot aan de busstop. Hij was op dat moment gewoon extreem veel sneller dan Raikkonen. Je zag hem gewoon dichterbij komen totdat hij er zelfs gewoon voorbij ging in de busstop (en door Raikkonen naast de baan werd gezet).
Hamilton had onder die speciale omstandigheden ook makkelijk aan Raikkonen voorbij gegaan in de sprint naar La Source.
Als Raikkonen Hamilton zo had ingehaald was het ook niet in me opgekomen dat hij iets fout had gedaan.
Ik ben overigens net zoveel Raikkonen fan als Hamilton fan dus het zou me sowieso worst zijn of Hamilton of Raikkonen wint. Ik zie liever een mooie strijd op de baan en die hadden we ook gewoon. Er was geen enkele regel die Hamilton overtreden heeft.
Ik had eerlijk gezegd zelfs liever gehad dat Raikkonen daar gewoon gewonnen had. Dan had het seizoen er compleet anders uitgezien. Dan had ik Raikkonen zelfs nog wel kampioen zien worden.
De stewards zijn incompetente amateurs. Dat lijkt me zo langzamerhand toch wel duidelijk. Ze hebben nog geen enkele situatie/straf behoorlijk afgehandeld in de laatste paar seizoenen. Serieus, loop ze allemaal maar langs. Zij slaan allemaal als een tang op een varken en zijn allemaal in strijd met eerder uitgedeelde straffen
Posts: 696
@f600,
Jij bent er echt eentje, he? Zelf mensen betichten van het dragen van een \'McLaren-bril\', terwijl je je \'Ferrari-bril\' zowat hebt vast gelijmd aan je kop!
Punt 1.
Hamilton sneed niet bewust die bocht af. hij werd ertoe gedwongen door Kimi, terwijl hij op gelijke hoogte van Kimi zat!
Punt 2.
Kimi verdedigde bij La Source zijn lijn tot TWEE MAAL toe. Gaat iets te ver naar \'buiten\' met de auto en laat een gat waar Lewis in duikt!
Punt 3.
Op de baan blijven?
En die ZEER ruime bocht van Kimi dan? Vlak voor hij crashte? Dan zou Kimi ook moeten worden gestraft!
Patrick heeft daarin gelijk! Er was helemaal geen regel hieromtrent. Dus conclusie; Op basis van een \"ongeschreven regel\" kun je niet eens een straf uitdelen!!!!
Dus knap staaltje McLaren/Hamilton pesten door Mosley!
Posts: 5.397
@FrankypankyV8
Amen! Niets aan toe te voegen. Alles is gezegd.