McLaren hoopt op sterke race in België
- Gepubliceerd op 26 aug 2009 09:15
-
14
- Door: Dennis Roke
Whitmarsh: "Doordat we nu met een korte wielbasis rijden hebben de mogelijkheid meer te spelen met de gewichtsverdeling, welke in mijn opinie voorheen niet zo goed was. Dat verklaart voor een deel onze progressie. Het is duidelijk dat we de auto moeten blijven verbeteren. Ik denk dat we zeker beter voor de dag zullen komen dan een paar races geleden."
De kans is groot dat Heikki Kovalainen in Spa ook de beschikking krijgt over de korte wielbasis. Whitmarsh: "Het was voor Heikki niet echt een must, omdat hij lichter is. Voor Lewis viel er meer voordeel te halen dan met Heikki. Als team is het niet goed voor de ontwikkeling van de auto als we met twee verschillende specificaties rijden. Ik denk ook niet dat het een nadeel zal blijken te zijn voor Heikki."
Trending nieuws
-
Norris kent dramatische vrijdag in Monaco: "Harde conclusie voor McLaren"
Lando Norris heeft geen plezierige openingsdag beleefd tijdens het Grand Prix-weekend van Monaco. De McLaren-coureur ...
05 jun 2026 21:59 -
Monteurs Verstappen schoten te hulp na zware crash
Het team van Red Bull heeft een goed gevoel overgehouden aan de vrijdag in Monaco. Max Verstappen kwam goed voor de d...
06 jun 2026 08:48 -
Drama dreigt voor Norris: problemen leiden mogelijk tot gridstraf
Lando Norris kent tot nu toe een rampzalig weekend in Monaco. De regerend wereldkampioen viel in de tweede vrije trai...
06 jun 2026 07:36 -
Verstappen onthult zijn nieuwe grote F1-doel
Max Verstappen heeft weer een opvallende hint gedropt over zijn toekomst in de Formule 1. De viervoudig wereldkampioe...
06 jun 2026 08:11 -
Leclerc waarschuwt Verstappen en Hamilton na sterke vrijdag: "Kwalificatie wordt millimeterwerk"
Charles Leclerc heeft na de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco zijn belangrijkste concurrenten alvast aa...
05 jun 2026 21:36
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.332 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (14)
Login om te reagerenrafael
Posts: 2.567
McLaren hoopt op sterke race in België
Dat Hoop Ik ook, Hopelijk pakt Lewis daar de punten weer die vorig jaar zijn afgenomen. Weten Jullie nog?
f60
Posts: 1.725
Hamilton mag van mij winnen, maar de straf die ie vorig jaar kreeg was terecht. Anders zouden ze die niet geven.
baron van kerpen
Posts: 320
Ik heb weken gezocht naar iemand die mij uit kon leggen hoe mijn ogen daadwerkelijk konden zien dat Lewis achter!! de auto van Kimi langs reed om hem daarna weer in te halen.
Toch kan ik dat niet gezien hebben want de FIA bepaalde dat Lewis zich niet aan de reglementen had gehouden die voorschrijven
baron van kerpen
Posts: 320
Dat je een plaats terug moet geven door je positie dusdanig te veranderen dat de ander je helemaal gepasseerd is. Maar Kimi voorbij laten en achjter hem langs via de andere zijde weer voorbijkomen is dat klaarblijkelijk niet. Wat een geweldige farce was die wedstrijd weer en bijna had ik de F1 voorgoed vaarwel gezegd!! Gelukkig is het dit jaar wat beschaafder en heb ik zo\'n absoluut idiote beslissing niet meer gezien.
Het was overigens niet de FIA maar het waren de stewards die de beslissing namen waarna er geen protest mogelijk was. Wel had de FIA mijn inziens later alsnog op moeten treden tegen deze stewards maar goed...
patrickl
Posts: 11.414
Bespaar je de moeite, het staat niet eens in de reglementen. In de reglementen staat alleen dat je op de baan moet blijven.
Dat je je plek terug moet geven is een \"ongeschreven regel\" waar ze dan van gemaakt hebben \"je moet je plek teruggeven en minimaal een bocht wachten voordat je weer inhaalt\".
FrankypankyV8
Posts: 696
@f600,
Jij bent er echt eentje, he? Zelf mensen betichten van het dragen van een \'McLaren-bril\', terwijl je je \'Ferrari-bril\' zowat hebt vast gelijmd aan je kop!
Punt 1.
Hamilton sneed niet bewust die bocht af. hij werd ertoe gedwongen door Kimi, terwijl hij op gelijke hoogte van Kimi zat!
Punt 2.
Kimi verdedigde bij La Source zijn lijn tot TWEE MAAL toe. Gaat iets te ver naar \'buiten\' met de auto en laat een gat waar Lewis in duikt!
Punt 3.
Op de baan blijven?
En die ZEER ruime bocht van Kimi dan? Vlak voor hij crashte? Dan zou Kimi ook moeten worden gestraft!
Patrick heeft daarin gelijk! Er was helemaal geen regel hieromtrent. Dus conclusie; Op basis van een \"ongeschreven regel\" kun je niet eens een straf uitdelen!!!!
Dus knap staaltje McLaren/Hamilton pesten door Mosley!
Kevin
Posts: 5.397
@FrankypankyV8
Amen! Niets aan toe te voegen. Alles is gezegd.