user icon

McLaren hoopt op sterke race in België

  • Gepubliceerd op 26 aug 2009 09:15
  • comments 14
  • Door: Dennis Roke
McLaren hoop opnieuw op een sterk optreden van zijn team tijdens de Grand Prix van België, dit weekend in Spa-Francorchamps. Volgens teambaas Martin Whitmarsh is de auto significant beter geworden in de snelle bochten, wat ze goed van pas zou kunnen komen op het Ardenne-circuit. Het zal echter lastig worden te voorspellen hoe competitief McLaren zal zijn.

Whitmarsh: "Doordat we nu met een korte wielbasis rijden hebben de mogelijkheid meer te spelen met de gewichtsverdeling, welke in mijn opinie voorheen niet zo goed was. Dat verklaart voor een deel onze progressie. Het is duidelijk dat we de auto moeten blijven verbeteren. Ik denk dat we zeker beter voor de dag zullen komen dan een paar races geleden."

De kans is groot dat Heikki Kovalainen in Spa ook de beschikking krijgt over de korte wielbasis. Whitmarsh: "Het was voor Heikki niet echt een must, omdat hij lichter is. Voor Lewis viel er meer voordeel te halen dan met Heikki. Als team is het niet goed voor de ontwikkeling van de auto als we met twee verschillende specificaties rijden. Ik denk ook niet dat het een nadeel zal blijken te zijn voor Heikki."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.221

    McLaren hoopt op sterke race in België
    Dat Hoop Ik ook, Hopelijk pakt Lewis daar de punten weer die vorig jaar zijn afgenomen. Weten Jullie nog?

    • + 0
    • 26 aug 2009 - 11:19
    • f60

      Posts: 1.725

      Hamilton mag van mij winnen, maar de straf die ie vorig jaar kreeg was terecht. Anders zouden ze die niet geven.

      • + 0
      • 26 aug 2009 - 12:07
  • Ik heb weken gezocht naar iemand die mij uit kon leggen hoe mijn ogen daadwerkelijk konden zien dat Lewis achter!! de auto van Kimi langs reed om hem daarna weer in te halen.
    Toch kan ik dat niet gezien hebben want de FIA bepaalde dat Lewis zich niet aan de reglementen had gehouden die voorschrijven

    • + 0
    • 26 aug 2009 - 19:47
    • Dat je een plaats terug moet geven door je positie dusdanig te veranderen dat de ander je helemaal gepasseerd is. Maar Kimi voorbij laten en achjter hem langs via de andere zijde weer voorbijkomen is dat klaarblijkelijk niet. Wat een geweldige farce was die wedstrijd weer en bijna had ik de F1 voorgoed vaarwel gezegd!! Gelukkig is het dit jaar wat beschaafder en heb ik zo\'n absoluut idiote beslissing niet meer gezien.

      Het was overigens niet de FIA maar het waren de stewards die de beslissing namen waarna er geen protest mogelijk was. Wel had de FIA mijn inziens later alsnog op moeten treden tegen deze stewards maar goed...

      • + 0
      • 26 aug 2009 - 20:02
    • Bespaar je de moeite, het staat niet eens in de reglementen. In de reglementen staat alleen dat je op de baan moet blijven.

      Dat je je plek terug moet geven is een \"ongeschreven regel\" waar ze dan van gemaakt hebben \"je moet je plek teruggeven en minimaal een bocht wachten voordat je weer inhaalt\".

      • + 0
      • 26 aug 2009 - 21:08
  • @f600,

    Jij bent er echt eentje, he? Zelf mensen betichten van het dragen van een \'McLaren-bril\', terwijl je je \'Ferrari-bril\' zowat hebt vast gelijmd aan je kop!

    Punt 1.
    Hamilton sneed niet bewust die bocht af. hij werd ertoe gedwongen door Kimi, terwijl hij op gelijke hoogte van Kimi zat!

    Punt 2.
    Kimi verdedigde bij La Source zijn lijn tot TWEE MAAL toe. Gaat iets te ver naar \'buiten\' met de auto en laat een gat waar Lewis in duikt!

    Punt 3.
    Op de baan blijven?
    En die ZEER ruime bocht van Kimi dan? Vlak voor hij crashte? Dan zou Kimi ook moeten worden gestraft!

    Patrick heeft daarin gelijk! Er was helemaal geen regel hieromtrent. Dus conclusie; Op basis van een \"ongeschreven regel\" kun je niet eens een straf uitdelen!!!!
    Dus knap staaltje McLaren/Hamilton pesten door Mosley!

    • + 0
    • 27 aug 2009 - 12:19
  • Kevin

    Posts: 5.022

    @FrankypankyV8

    Amen! Niets aan toe te voegen. Alles is gezegd.

    • + 0
    • 27 aug 2009 - 22:31

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar