user icon

Bourdais: "Mijn naam staat niet bovenaan het lijstje bij Ferrari"

  • Gepubliceerd op 25 aug 2009 16:46
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Luca Badoer neemt komend weekend nog de honneurs voor de revaliderende Felipe Massa bij Ferrari waar, maar het is de vraag of hij een race later weer in de F60 plaats mag nemen. De Italiaan was in Valencia namelijk zeer langzaam en zonder beterschap zal Ferrari het stoeltje aan een ander geven.

Kandidaten te over, de namen van Giancarlo Fisichella, David Coulthard, Nelson Piquet en Anthony Davidson vielen al. Ook Sebastien Bourdais zou kans maken op de plek naast Kimi Raikkonen. De Fransman heeft echter te horen gekregen niet de eerste keuze te zijn. “Het is aan Ferrari. Jammer genoeg staan meer kandidaten te popelen om in te stappen. Mijn manager Nicolas Todt sprak al met de teamleiding, maar mijn naam staat niet bovenaan het lijstje”, aldus Bourdais op de Franse radiozender RMC.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • delange

    Posts: 1.611

    en maar goed ook ......naar mijn inziens zijn er betere keuzes

    • + 0
    • 25 aug 2009 - 21:50
  • Inderdaad !!

    Ferrari zou wel gek zijn als ze hem in die auto zetten!
    Dan zijn er inderdaad legio kandidaten zat, zelfs uit andere klasses.
    Als Badoer goed aan de auto kan wennen en hij durft wat meer gas te geven is hij zelfs een betere kandidaat !!

    • + 0
    • 26 aug 2009 - 08:45
  • f60

    Posts: 1.725

    Volgens mij zijn er op dit moment weinig betere keuzes. Bourdais heeft de ervaring, met een 2009 wagen, met Ferrari motor, en kan met deze Ferrari zeker in de punten rijden. Ik denk niet dat het probleem bij Toro Rosso bij Bourdais lag, als je hun recente resultaten bekijkt.

    • + 0
    • 26 aug 2009 - 09:34
    • Inderdaad. Probleem voor Bourdais was gewoon dat hij al \"oud\" was toen hij debuteerde en men hem alleen nam in de hoop voor weinig en \"uit het niets\" ineens een F1 topper te hebben. Dat ook een 4-voudig Champ Car coureur F1 ervaring op moet doen en aanpassingstijd nodig heeft deed niet ter zake. Er werd verwacht/gegokt dat hij direct de sterren van de hemel zou rijden en toen dat niet gebeurde werd alle aandacht naar Vettel en later Buemi verlegt en was Bourdais er om de kas te spekken. In de Ferrari zal hij best wel eens heel leuk uit de verf kunnen komen.

      • + 0
      • 26 aug 2009 - 20:15
  • Kevin

    Posts: 5.006

    Jouw naam staat niet bovenaan, niet onderaan, hij staat er gewoon niet op. Jij bent gewoon exit en daarmee moet je leven. Hoop deze pipo nooit meer terug te zien in een F1 wagen.

    • + 0
    • 26 aug 2009 - 20:39
  • Een nieuwe naam op het lijstje zou Jules Bianchi zijn. Die gaat dik aan kop in de F3 Euroseries.

    Ferrari zou in ieder geval een eigen jeugd opleiding willen gaan opzetten en daar zou deze jongen zeker een hele goeie in zijn.

    Lijkt me hoe dan ook wel een mannetje waar we nog wel wat van horen.

    • + 0
    • 26 aug 2009 - 22:06
  • mbjkrab

    Posts: 323

    ...en dat moet vooral zo blijven!

    • + 0
    • 27 aug 2009 - 08:39
  • In mijn ogen alleen maar terecht.
    Bourdais heeft zich niet eens teruggevochten om voor Buemi te komen.
    Nee, meneer gaat klagen over de auto. En Indycars dit en Indycars dat...Dan had hij in USA moeten blijven!

    • + 0
    • 27 aug 2009 - 12:23

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar