Ferrari sluit comeback van Michael Schumacher uit
- Gepubliceerd op 24 aug 2009 11:05
-
14
- Door: Rob Veenstra
Ferrari overweegt namelijk een andere coureur in te zetten als Badoer niet beter gaat presteren. Het is echter zo goed als zeker dat Michael Schumacher het niet van zijn vriend over zal nemen. Teambaas Stefano Domenicali: Ik ben blij dat Michael doorgaat met trainen, maar ik kan absoluut uitsluiten dat hij dit jaar nog zijn rentree in de Formule 1 maakt.
De geruchten over mogelijke nieuwe stalgenoten voor Kimi Raikkonen zijn in volle gang. Daarbij vallen de namen van Giancarlo Fisichella, David Coulthard, Anthony Davidson, Nelson Piquet, Nico Hülkenberg en Sebastien Bourdais.
Trending nieuws
-
Twijfels over Mercedes-kans Verstappen: "Is het een te grote verstoring?"
Volgens oud-coureur Juan Pablo Montoya zou een overstap van Max Verstappen naar Mercedes voor onrust kunnen zorgen. V...
24 jun 2026 12:09 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06 -
Racing Bulls wijst tijdelijk nieuwe coureur aan
Het team van Racing Bulls laat aankomend weekend Ayumu Iwasa de eerste vrije training rijden. De Japanner krijgt daar...
24 jun 2026 13:22 -
Doemscenario uitgesloten voor Leclerc: "Hij hoeft zich niet meer te bewijzen"
Volgens Jean Alesi is het oneerlijk om Charles Leclerc te vergelijken met zichzelf. Alesi reed in de jaren '90 vo...
24 jun 2026 12:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 397
Ik zou graag Nelson Piquet erin zien, hij zat met de renault vaak in de middenmoot en als het waar is wat hij zei, dat door het missen van bepaalde up-dates zijn auto altijd zo\'n 0,8sec langszamer was dan die van Alonso was dat niet eens zo slecht.
Laat maar eens zien wat hij met een top auto kan.
Posts: 265
Ik hoop zelf op Nelson dan, ofjah zoiezo, badoer hadden ze nu al niet meer moeten gebruiken
Posts: 53
ik zie fisi wel als optie. geruchten gaan al een tijd dat force india na dit seizoen verder wil met liuzzi. en er gaan ook sterke geruchten dat ferrari fisi als test rijder wil. dus wie weet. maar eerlijk gezegt lijkt mij de optie die olaf zei ook geen verkeerde. klien voor leuk bedragje bij bmw los peuteren en dan heb erin gooien tot massa terug is
Posts: 2.567
@Edwin
gelijk heb je!
Fisi heeft ervaring sneller , en maakt weinig fout als de auto sneller is!!
Posts: 2.567
Als ik Badoer zie rijden, zie ik hamilton in 2012 rijd by Ferrari!:P
(zie helm van badoer en hamilton)
Posts: 11.414
Fisichella is inderdaad een goeie daarvoor. Die zit inderdaad al jaren te vissen naar een rol bij Ferrari. Is volgens mij ook een prima coureur. Misschien niet supersnel meer maar dat maakt hij meer dan goed met zijn constante rijden.
Vraag me wel af waarom Force India dat zo maar goed zou vinden dan.
Ze kunnen nu geen gok meer nemen. Dit is echt hun laatste optie. Dan kun je Piquet, Coulthard, Davidson en Hulkenberg dus wel vergeten. Bourdais zou nog kunnen maar dat lijkt me toch ook stug.
Posts: 1.827
Toch even me hierin mengen... Fisichella een goede vervanger? Ik vraag me af waarom. Enige factor is ervaring, stabiel en redelijk snel... maar Sutil is regelmatig sneller, ook afgelopen weekend weer.
Een gok kunnen ze inderdaad niet meer nemen. Ik vind echter Coulthard en Davidson geen gok. Coulthard traint nog elke dag, rijdt soms nog wat rondjes en is een ervaren goede tweede man. na 7 maandjes stilzitten ben je de snelheid niet kwijt, zeker Coulthard niet.
Davidson is altijd een erg snelle coureur geweest alleen nooit racekansen gehad. Alsie ze kreeg wassie direct snel...
Hulkenberg zou ik niet doen, en Bourdais al helemaal niet. Bourdais is nou juist een coureur die heeft bewezen het gewoon in de F1 niet te kunnen. jammer maar helaas, dit is niet zijn terrein. Hulkenberg zou een gok zijn, maar die zit aan Williams \'vast\', en afgezien van dat feit zie ik de komende jaren ook geen toekomst bij Ferrari voor hem.
Piquet kan het best goed gaan doen. Dat hij gepiepeld is door Renault is wel duidelijk. Hij heeft het ritme nog, maar een goed raceritme heeft hij niet vanwege de gebeurtenissen en hij lag er vaak af.
Kortom: Gewoon Schumacher erin zetten, weet je wat je hebt!
Posts: 11.414
Zoveel verschil zit er qua snelheid niet tussen Sutil en Fisichella. Fisichella is in andere races ook sneller dan Sutil geweest. Belangrijker nog, Fisichella weet tenminste de finish te halen. Sutil heeft alleen af en toe een maffe strategie waar hij zich even mee in de kijker rijdt. Totdat hij dan onvermijdelijk weer crasht.
Anyway, het gerucht gaat over Fisichella en niet Sutil.
Coulthard en Davidson hebben ook al een tijd niet meer in een F1 auto gezeten. Dan ben je toch al weer 2 races verder voordat het er weer een beetje op gaat lijken.
Fisi zal het een stuk sneller oppakken.
Piquet is niet gepiepeld door Renault. Hij was gewoon te slecht. Maar goed die zou het toch een stuk beter doen dan Badoer. Alleen zet dat ook geen zoden aan de dijk. Fisichella is een stuk beter en die wilde sowieso altijd al naar Ferrari. Hij zou bijvoorbeeld als testrijder bij Ferrari kunnen blijven.
Schumacher is gewond en hij kan het gewoon ook niet. Zijn tijden op Mugello vielen tegen en hij heeft ook veel te weinig recente ervaring.
Posts: 1.748
Mee eens maar alleen zullen we nooit weten of Schumacher idd het tempo van Raikkonen kan volgen maar sinds Massa eruit ligt rijdt Kimi veel sneller of lijkt dat maar zo. Fisichella vind ik nog steeds een goede coureur ik zie hem maximaal 0,5 seconden langzamer dan Kimi rijden. Nu hoop ik al helemaal dat Massa terugkomt want ik wordt er geirriteerd van dat Kimi steeds de enige rijder die voor Ferrari punten scoort. Met Massa er bij had Ferrari nu al het dubbele aantal punten want Massa zou in Hongarije en Valencia minimaal 2x een 5 plek pakken en misschien wel 1x een podium.
Posts: 235
Hulkenberg zou zeker wel kunnen...heeft in de A1GP en GP2 wel degelijk laten zien wat hij kan...Hoop voor hem alleen niet dat het dan net zo eindigd als met Jos Verstappen...dat er meteen teveel verwacht wordt...
Piquet zou een betere optie zijn omdat hij eruit is gezet door Renault en wil laten zien wat hij kan...want ook hij kan echt wel rijden...
Posts: 770
meende dat Coulthard op de BBC zei dat ze hem beter in de Ferrari
hadden kunnen zetten. Coulthard lijkt mij ook de beste optie...
Piquet is ook het proberen waard..
Posts: 11.414
Mag overigens ook aannemen dat Ferrari ervoor zorgt dat deze test ongein volgend jaar niet weer problemen op gaat leveren.
Teams moeten gewoon met goed fatsoen nieuwe coureurs kunnen uitzoeken en dan niet tijdens een race.
Overigens hebben de teams nu wel al de mogelijkheid om op vrijdag een andere coureur te laten rijden. Misschien zouden ze dat wel verplicht moeten maken. Of een extra sessie toestaan alleen voor \"rookies\" en test rijders.
Posts: 1.348
Alleen dan zou een 3e auto per team mooi zijn. En die ook alleen tijdens de trainingen later knallen. Want je wil niet dat een rookie of test rijder een van de twee goede auto\'s aan gort rijd voordat de race is!
Posts: 848
Niet zeuren en gewoon Rossi een racestoeltje aanbieden! Dat staat in ieder geval garant voor spektakel ...