user icon

Ferrari vervangt Badoer mogelijk na Spa-Francorchamps

  • Gepubliceerd op 24 aug 2009 08:58
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Luca Badoer verdedigt komend weekend op het circuit van Spa-Francorchamps gewoon de eer van Ferrari. De Italiaan was in Valencia veruit de langzaamste coureur, maar mag in elk geval blijven zitten voor de Belgische Grand Prix. Voor de races daarna is dat nog maar de vraag.

Het is geen zekerheid dat Badoer in de auto blijft tot Felipe Massa weer fit is, zoals de Italiaan zelf meldde. Teambaas Stefano Domenicali: “Wat ik gezegd heb is dat onze eerste prioriteit is om te weten wanneer Felipe Massa zijn rentree kan maken. Voor Luca Badoer is komend weekend een belangrijke race. We verwachten veel verbetering van hem en daarna zien we wel.”

“Ferrari kan niet tevreden zijn met een auto op de laatste plaats. Dat moge duidelijk zijn, maar we moeten wel de omstandigheden meenemen in onze beschouwing. Het was een moeilijk weekend voor Luca. Wat tempo betreft in vergelijking met de jonge coureurs, daar kan je een conclusie uit trekken. Maar de zorgen over zijn gezondheid, conditie en uithoudingsvermogen waren ongegrond. Hij haalde zonder problemen de finish.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Eigenlijk ook een beetje hetzelfde verhaal als met Piquet. Als iemand zo slecht presteert dan moet je hem ook tegen zichzelf beschermen. De prestatie van Badoer is dermate beschamend dat je dat die man dit gewoon niet aan moet doen.

    Barrichello vertelde dat Massa hem had geholpen om de ideale lijn over het circuit te vinden. Misschien moet Badoer ook even de moeite nemen om dat bij iemand na te vragen. Aan Raikkonen of Schumacher bijvoorbeeld.

    • + 0
    • 24 aug 2009 - 09:27
    • Dacht dat Olav Mol gister zei dat Badoer bij de eerste trainingen meteen achter raikkonen de pit uitreedt om achter hem te kunnen blijven rijden en dat raikkonen dan hem op sleeptouw nam zodat badoer de ideale lijn kon rijden (gewoon raikkonen volgen dus)

      • + 0
      • 24 aug 2009 - 11:50
  • rafael

    Posts: 2.138

    Misschien moet Badoer ook even de moeite nemen om dat bij iemand na te vragen. Aan Raikkonen of Schumacher bijvoorbeeld.

    @Patrick
    MS was in Valencia, ik weet nog toen Badoer ze:\"\"iIk ben erg blij dat Michael bij ons zal zijn. Ik weet zeker dat hij mij een paar goede tips kan geven. We hebben de afgelopen dagen vaak met elkaar gesproken en we hebben zelfs samen getraind, toen hij zich nog aan het voorbereiden was op zijn rentree\"\"

    • + 0
    • 24 aug 2009 - 11:48
    • Inderdaad hij had genoeg mogelijkheid. Alleen is daar dan blijkbaar niets van terecht gekomen. Als je die vergelijking van die lijnen zag.

      Of het moet zo zijn dat Badoer zelfs de tips niet in uitvoer kan brengen.

      • + 0
      • 24 aug 2009 - 12:25
  • hij volgde toch de lijnen...weliswaar de verkeerde en werd daar ook voor bestraft...hahahah

    • + 0
    • 24 aug 2009 - 12:43
  • Een beschamende vertoning !
    Maar hoe kan Ferrari dit oplossen? Badoer is veel te langzaam.
    Schumi gaat het niet redden (nek). Gene heeft n.a.w. al een dik half jaar niet meer gereden in de F60.
    Er is geopperd dat Alonso misschien maar eerder naar Maranello moet komen. Maar wat als Massa terug komt? Alonso op de reserve bank???

    Voor geen enkele vervanger is er de mogelijkheid eerst FF lekker te testen. En dus moet je een rijder vinden die recentelijk met een vergelijkbare wagen heeft gereden. Een man die misschien geen topper is, maar altijd beter dan Badoer en een man die bewezen heeft constant te kunnen rijden en een race op kan bouwen. Een man ook die gewoon beschikbaar is, weinig kost (hoewel dat bij Ferrari nooit een probleem is) en vast en zeker elke gelegenheid aangrijpt om te rijden en zich een paar races te bewijzen in een top team.
    Misschien moeten ze bij Ferrari even gaan bellen met ......... Sebastien Bourdais...

    • + 0
    • 24 aug 2009 - 13:57
    • racefan08

      Posts: 79

      misschien trulli eerder laten vertrekken van toyota en in de ferrari de laatste races laten rijden??

      • + 0
      • 24 aug 2009 - 17:31
  • Ik zeg hulkenberg. Vind het wel knap dat Badoer de hele race vol heeft kunnen houden want zag een foto van hem en hij is echt dun, vooral als hij naast schumacher loopt dan is het de gespierde en afgetrainde schumacher naast de dunne en ongezond ogende badoer

    • + 0
    • 24 aug 2009 - 14:37
  • germain

    Posts: 1.748

    Hij mag wat mij betreft gelijk weg wtf was hij aan het doen in de pitsstraat hij is veel te bang. Hoe was Badoer vroeger dan bij Scuderia Italia,Forti en Minardi want ik kijk pas F1 sinds 2000.

    • + 0
    • 24 aug 2009 - 14:43
    • Badoer was niet eens een slechte coureur hoor, geen wereldtopper, maar een degelijke middenmoter. Jammer dat hij die ene race op de nurburgring heeft moeten opgeven of Badoer had een 4de plaats gehaald in de Minardi (ik denk dat dat bij de 3 beste klasseringen ooit van Minardi zou staan)

      • + 0
      • 24 aug 2009 - 15:45
  • Nog een bizar geintje van Badoer.

    Zijn weekend was pas voorbij toen bij Sutil achterop reed in het parc ferme.

    Dacht zeker dat hij Raikkonen was ...

    • + 0
    • 24 aug 2009 - 16:34
  • patrickl: even over badoer vraagd geduld datum 22-08-09
    toen shummi zijn been brak in engeland een heel hoop jaar geleden werd er ook geen badoer of zo ingezet maar
    mika salo dus ben het wel een beetje eens dat ze een sabastian of een piqeut hadden gevraagd

    • + 0
    • 24 aug 2009 - 17:30
    • salo was volgens mij toen testrijder voor Ferrari toch ?...

      • + 0
      • 26 aug 2009 - 17:45

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit