Alonso: "Piquet is een goede coureur met toekomst in Formule 1"
- Gepubliceerd op 21 aug 2009 09:07
-
19
- Door: Rob Veenstra
Alonso: Ik had altijd een goede relatie met Nelson. Ik beschouw hem als een goede coureur en een zeer aardig persoon. Ik weet zeker dat hij meer kansen in de Formule 1 krijgt, want ik geloof dat hij een getalenteerde rijder is.
Duidelijk is er iets mis gegaan tussen hem en het team. Ik wil wel duidelijk maken dat we altijd dezelfde auto hadden. Gedurende de zomer kwamen veel berichten naar buiten die het tegendeel beweerden namelijk.
Maar menselijk gezien voelde hij zich misschien nooit gelukkig bij Renault. Ik herinner mijn eerste jaren bij het team en het is niet makkelijk om meteen honderd procent tevreden te zijn. Hier had Nelson volgens mij jammer genoeg ook moeite mee.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 1.348
Zo sympathiek van Alonso, dit had ik niet van hem verwacht! Ze hadden wel dezelfde auto maar er zat altijd wel een race tussen voordat Piquet hetzelfde materiaal had.. Ik denk ook dat Piquet het best goed zou doen in een ander team dan Renault
Posts: 408
Tjsa waarom zou hij dit niet doen. Piquet is geen enkele bedreiging voor hem. Het is een beetje als mooie vrouwen met dikke vriendinnen. Die zeggen ook dat die dikke vriendin echt heel tof is. Iedereen ziet echter toch in één oogopslag dat zij zelf 10x aantrekkelijker is dus het is gewoon niet nodig dit nog eens te benadrukken.
Posts: 5.792
Piquet kon het gewoon niet waar maken en dat kon Kov ook niet en dat ligt echt niet aan renault want Kov kan het bij mc-laren ook niet waar maken.jammer maar de waarheid is nu eenmaal hard
Posts: 103
@smvs, dus iemand die dik is is niet aantrekkelijk???
Maar goed, nette reactie van Alonso, maar zoals ThumbsUp al terecht zegt, Piquet had wel hetzelfde materiaal alleen niet op hetzelfde tijdstip... En dat zou Alonso niet kunnen ontkennen aangezien dit vaak werd benoemd in de pressreleases van Renault... En dat het materiaal niet op hetzelfde moment beschikbaar was voor Piquet maakt wel degelijk uit.
Posts: 11.414
Piquet (en zijn fanboys) doen het net voorkomen of hij altijd een langzamere auto had dan Alonso. Terwijl dat in de realiteit maar een paar keer was.
Die paar keer dat Piquet een keer een update wat later had is dan gewoon verwaarloosbaar over zijn gehele gefaalde optreden bij Renault. Daar lag het dus niet aan. Dat bedoeld Alonso.
Posts: 2.181
Alonso is goed is veel dingen en \'\'LIEGEN\'\'is een van...
Posts: 1.175
wanneer heb jij Alonso betrapt op liegen?
Alonso was degene die de FIA de SMS heeft gegeven van Pedro de La Rosa, toen Mclaren de boete kreeg en gediskwalifeerd werd.
Joh Fusy, sommige mensen hier hebben wat tegen Ferrari, maar jij bent duidelijk het boegbeeld dat sommige mensen tegen een coureur zijn. Ik zelf ben niet gecharmeerd van Schumacher, maar heb het wel leuk gevonden ALS hij terug kwam. ( alleen maar om hem op zijn bek te zien gaan tegenover de \"nieuwe\"generatie). Dus met andere woorden: als je niets te zeggen hebt, typ dan niets!
Posts: 414
Als ik jou was zou ik je eigen advies opvolgen en in het vervolg maar niets meer typen. Het was namelijk Ron Dennis die de FIA heeft ingelicht over de bestaande mails van Alonso en De la Rosa. Dit is gebeurd na de race in Hongarije waar Alonso Hamilton ophield in de pits. Pfff irritant zeg........Dus met andere woorden: als je niets zinnigs te zeggen hebt, typ dan niets!
Posts: 2.181
Dat is mijn mening over hem,en zo blijft...
En ja... jij bent hoeft op mijn reactie niet reageren...
Posts: 72
Wat een BS Alonso,
Respect voor piquet jongen kan echt wel rijden
Maar F1 is te hoog in een andere klasse zou hij het wel
eens heel goed kunnen doen
Alonso is goed maar the gap is te groot met
piquet Twee {gelijke} riders leveren meer punten op
Posts: 696
@AlYnsa,
Jij bent echt een grappig mannetje, he?!?
Quote...\"Joh Fusy, sommige mensen hier hebben wat tegen Ferrari, maar jij bent duidelijk het boegbeeld dat sommige mensen tegen een coureur zijn. Ik zelf ben niet gecharmeerd van Schumacher, maar heb het wel leuk gevonden ALS hij terug kwam. ( alleen maar om hem op zijn bek te zien gaan tegenover de \"nieuwe\"generatie)\"
En jij bent overduidelijk niet tegen een coureur?!? Bovendien vergeet je Hamilton...Ook een coureur over wie jij de raarste verhalen verzint!
Ken jij Hamilton of Schumi? Nee? Dacht ik al!
Posts: 2.181
Ik heb niet over toen maar wat hij nu zegt dat hij en Piquet hetzelfde materiaal hadden en is helemaal niet waar...
Posts: 1.175
Wanneer heb je mij een aanval zien doen op Hamilton?
Graag met naam en rugnummer! Ik val geen enkel coureur aan. OOk bij het nieuws van MS heb ik niet gereageerd, dus graag naam en toenaam.
Posts: 1.278
Dit is gewoon een antwoordje dat zo uit de PR-machine van Renault komt gerolt. Niets meer en niets minder...
Posts: 11.414
Oh, zou AlYnsa een mannetje zijn? Dacht dat het een vrouwennaam was.
Niet dat het uitmaakt verder. Ehm ... anyway.
Posts: 1.175
Nou Patrickl: heb je nog wat toe te voegen,inhoudelijk dan?
Posts: 11.414
Nou misschien dat Alonso niet alleen \"een SMSje van de la Rosa\", maar ook zijn eigen mailtjes aan de FIA had overhandigd. Dat waren dan de mailtjes waarin hij de la Rosa vraagt om bij de Ferrari mol informatie op te vragen.
Ik kan er inderdaad nog steeds absoluut niet bij dat Alonso zijn spionage mailtjes aan de FIA opstuurt en dat hij daar dan doodleuk ongestraft mee weg komt terwijl McLaren er dan een straf voor krijgt. Alonso is degene die spioneert en vervolgens laat hij dan zijn team er voor opdraaien en de FIA in haar streven om McLaren te pakken trapt er nog in ook. Bizar.
Ik ga er vanuit dat Alonso ook wel eens liegt ja. Aan de andere kant hij zou ook last kunnen hebben van waanbeelden. Zoals bijvoorbeeld de idiote suggestie dat hij 2e geworden zou zijn op Hongarije omdat hij op dezelfde plek terugkwam als waar Raikkonen later terug kwam. Dan is hij of onvoorstelbaar dom of hij zit gewoon te liegen. Hij wist dondersgoed dat hij nog een stop meer moest maken dan Raikkonen. Ik ga er maar vanuit dat het liegen was om de sponsoren een beetje happy te houden, want ik geloof niet dat Alonso zo dom is.
Posts: 2.181
Wij doen gewoon met jou mee...
Posts: 2.181
Duidelijk onzin dit...