user icon

Alonso: "Piquet is een goede coureur met toekomst in Formule 1"

  • Gepubliceerd op 21 aug 2009 09:07
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Nelson Piquet verdient een tweede kans in de Formule 1. Dat zegt zijn voormalig teamgenoot bij Renault, Fernando Alonso. De Spanjaard is overtuigd van het talent van Piquet en denkt dat de Braziliaan een toekomst in de koningsklasse van de autosport heeft.

Alonso: “Ik had altijd een goede relatie met Nelson. Ik beschouw hem als een goede coureur en een zeer aardig persoon. Ik weet zeker dat hij meer kansen in de Formule 1 krijgt, want ik geloof dat hij een getalenteerde rijder is.”

“Duidelijk is er iets mis gegaan tussen hem en het team. Ik wil wel duidelijk maken dat we altijd dezelfde auto hadden. Gedurende de zomer kwamen veel berichten naar buiten die het tegendeel beweerden namelijk.”

“Maar menselijk gezien voelde hij zich misschien nooit gelukkig bij Renault. Ik herinner mijn eerste jaren bij het team en het is niet makkelijk om meteen honderd procent tevreden te zijn. Hier had Nelson volgens mij jammer genoeg ook moeite mee.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • ThumbsUp

    Posts: 798

    Zo sympathiek van Alonso, dit had ik niet van hem verwacht! Ze hadden wel dezelfde auto maar er zat altijd wel een race tussen voordat Piquet hetzelfde materiaal had.. Ik denk ook dat Piquet het best goed zou doen in een ander team dan Renault

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 09:27
  • smvs

    Posts: 408

    Tjsa waarom zou hij dit niet doen. Piquet is geen enkele bedreiging voor hem. Het is een beetje als mooie vrouwen met dikke vriendinnen. Die zeggen ook dat die dikke vriendin echt heel tof is. Iedereen ziet echter toch in één oogopslag dat zij zelf 10x aantrekkelijker is dus het is gewoon niet nodig dit nog eens te benadrukken.

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 10:07
  • felix50

    Posts: 5.792

    Piquet kon het gewoon niet waar maken en dat kon Kov ook niet en dat ligt echt niet aan renault want Kov kan het bij mc-laren ook niet waar maken.jammer maar de waarheid is nu eenmaal hard

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 10:32
  • @smvs, dus iemand die dik is is niet aantrekkelijk???
    Maar goed, nette reactie van Alonso, maar zoals ThumbsUp al terecht zegt, Piquet had wel hetzelfde materiaal alleen niet op hetzelfde tijdstip... En dat zou Alonso niet kunnen ontkennen aangezien dit vaak werd benoemd in de pressreleases van Renault... En dat het materiaal niet op hetzelfde moment beschikbaar was voor Piquet maakt wel degelijk uit.

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 10:36
    • Piquet (en zijn fanboys) doen het net voorkomen of hij altijd een langzamere auto had dan Alonso. Terwijl dat in de realiteit maar een paar keer was.

      Die paar keer dat Piquet een keer een update wat later had is dan gewoon verwaarloosbaar over zijn gehele gefaalde optreden bij Renault. Daar lag het dus niet aan. Dat bedoeld Alonso.

      • + 0
      • 21 aug 2009 - 12:07
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Alonso is goed is veel dingen en \'\'LIEGEN\'\'is een van...

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 16:29
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      wanneer heb jij Alonso betrapt op liegen?
      Alonso was degene die de FIA de SMS heeft gegeven van Pedro de La Rosa, toen Mclaren de boete kreeg en gediskwalifeerd werd.
      Joh Fusy, sommige mensen hier hebben wat tegen Ferrari, maar jij bent duidelijk het boegbeeld dat sommige mensen tegen een coureur zijn. Ik zelf ben niet gecharmeerd van Schumacher, maar heb het wel leuk gevonden ALS hij terug kwam. ( alleen maar om hem op zijn bek te zien gaan tegenover de \"nieuwe\"generatie). Dus met andere woorden: als je niets te zeggen hebt, typ dan niets!

      • + 0
      • 21 aug 2009 - 18:35
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Dat is mijn mening over hem,en zo blijft...
      En ja... jij bent hoeft op mijn reactie niet reageren...

      • + 0
      • 20 aug 2010 - 01:33
  • stephen 66

    Posts: 72

    Wat een BS Alonso,

    Respect voor piquet jongen kan echt wel rijden
    Maar F1 is te hoog in een andere klasse zou hij het wel
    eens heel goed kunnen doen

    Alonso is goed maar the gap is te groot met
    piquet Twee {gelijke} riders leveren meer punten op

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 19:56
  • @AlYnsa,

    Jij bent echt een grappig mannetje, he?!?

    Quote...\"Joh Fusy, sommige mensen hier hebben wat tegen Ferrari, maar jij bent duidelijk het boegbeeld dat sommige mensen tegen een coureur zijn. Ik zelf ben niet gecharmeerd van Schumacher, maar heb het wel leuk gevonden ALS hij terug kwam. ( alleen maar om hem op zijn bek te zien gaan tegenover de \"nieuwe\"generatie)\"

    En jij bent overduidelijk niet tegen een coureur?!? Bovendien vergeet je Hamilton...Ook een coureur over wie jij de raarste verhalen verzint!
    Ken jij Hamilton of Schumi? Nee? Dacht ik al!

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 22:08
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ik heb niet over toen maar wat hij nu zegt dat hij en Piquet hetzelfde materiaal hadden en is helemaal niet waar...

      • + 0
      • 22 aug 2009 - 01:13
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Wanneer heb je mij een aanval zien doen op Hamilton?
      Graag met naam en rugnummer! Ik val geen enkel coureur aan. OOk bij het nieuws van MS heb ik niet gereageerd, dus graag naam en toenaam.

      • + 0
      • 22 aug 2009 - 08:03
  • ives

    Posts: 1.233

    Dit is gewoon een antwoordje dat zo uit de PR-machine van Renault komt gerolt. Niets meer en niets minder...

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 22:29
  • Oh, zou AlYnsa een mannetje zijn? Dacht dat het een vrouwennaam was.

    Niet dat het uitmaakt verder. Ehm ... anyway.

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 23:21
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Nou Patrickl: heb je nog wat toe te voegen,inhoudelijk dan?

      • + 0
      • 22 aug 2009 - 08:04
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Wij doen gewoon met jou mee...

      • + 0
      • 20 aug 2010 - 01:35
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Duidelijk onzin dit...

    • + 0
    • 20 aug 2010 - 01:35

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 149
  • Podiums 0
  • Grand Prix 85
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar