Alonso: "Piquet is een goede coureur met toekomst in Formule 1"

Nelson Piquet verdient een tweede kans in de Formule 1. Dat zegt zijn voormalig teamgenoot bij Renault, Fernando Alonso. De Spanjaard is overtuigd van het talent van Piquet en denkt dat de Braziliaan een toekomst in de koningsklasse van de autosport heeft.

Alonso: “Ik had altijd een goede relatie met Nelson. Ik beschouw hem als een goede coureur en een zeer aardig persoon. Ik weet zeker dat hij meer kansen in de Formule 1 krijgt, want ik geloof dat hij een getalenteerde rijder is.”

“Duidelijk is er iets mis gegaan tussen hem en het team. Ik wil wel duidelijk maken dat we altijd dezelfde auto hadden. Gedurende de zomer kwamen veel berichten naar buiten die het tegendeel beweerden namelijk.”

“Maar menselijk gezien voelde hij zich misschien nooit gelukkig bij Renault. Ik herinner mijn eerste jaren bij het team en het is niet makkelijk om meteen honderd procent tevreden te zijn. Hier had Nelson volgens mij jammer genoeg ook moeite mee.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Zo sympathiek van Alonso, dit had ik niet van hem verwacht! Ze hadden wel dezelfde auto maar er zat altijd wel een race tussen voordat Piquet hetzelfde materiaal had.. Ik denk ook dat Piquet het best goed zou doen in een ander team dan Renault

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 09:27
  • smvs

    Posts: 408

    Tjsa waarom zou hij dit niet doen. Piquet is geen enkele bedreiging voor hem. Het is een beetje als mooie vrouwen met dikke vriendinnen. Die zeggen ook dat die dikke vriendin echt heel tof is. Iedereen ziet echter toch in één oogopslag dat zij zelf 10x aantrekkelijker is dus het is gewoon niet nodig dit nog eens te benadrukken.

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 10:07
  • felix50

    Posts: 5.792

    Piquet kon het gewoon niet waar maken en dat kon Kov ook niet en dat ligt echt niet aan renault want Kov kan het bij mc-laren ook niet waar maken.jammer maar de waarheid is nu eenmaal hard

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 10:32
  • @smvs, dus iemand die dik is is niet aantrekkelijk???
    Maar goed, nette reactie van Alonso, maar zoals ThumbsUp al terecht zegt, Piquet had wel hetzelfde materiaal alleen niet op hetzelfde tijdstip... En dat zou Alonso niet kunnen ontkennen aangezien dit vaak werd benoemd in de pressreleases van Renault... En dat het materiaal niet op hetzelfde moment beschikbaar was voor Piquet maakt wel degelijk uit.

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 10:36
    • Piquet (en zijn fanboys) doen het net voorkomen of hij altijd een langzamere auto had dan Alonso. Terwijl dat in de realiteit maar een paar keer was.

      Die paar keer dat Piquet een keer een update wat later had is dan gewoon verwaarloosbaar over zijn gehele gefaalde optreden bij Renault. Daar lag het dus niet aan. Dat bedoeld Alonso.

      • + 0
      • 21 aug 2009 - 12:07
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Alonso is goed is veel dingen en \'\'LIEGEN\'\'is een van...

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 16:29
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      wanneer heb jij Alonso betrapt op liegen?
      Alonso was degene die de FIA de SMS heeft gegeven van Pedro de La Rosa, toen Mclaren de boete kreeg en gediskwalifeerd werd.
      Joh Fusy, sommige mensen hier hebben wat tegen Ferrari, maar jij bent duidelijk het boegbeeld dat sommige mensen tegen een coureur zijn. Ik zelf ben niet gecharmeerd van Schumacher, maar heb het wel leuk gevonden ALS hij terug kwam. ( alleen maar om hem op zijn bek te zien gaan tegenover de \"nieuwe\"generatie). Dus met andere woorden: als je niets te zeggen hebt, typ dan niets!

      • + 0
      • 21 aug 2009 - 18:35
      • Als ik jou was zou ik je eigen advies opvolgen en in het vervolg maar niets meer typen. Het was namelijk Ron Dennis die de FIA heeft ingelicht over de bestaande mails van Alonso en De la Rosa. Dit is gebeurd na de race in Hongarije waar Alonso Hamilton ophield in de pits. Pfff irritant zeg........Dus met andere woorden: als je niets zinnigs te zeggen hebt, typ dan niets!

        • + 0
        • 21 aug 2009 - 21:24
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Dat is mijn mening over hem,en zo blijft...
      En ja... jij bent hoeft op mijn reactie niet reageren...

      • + 0
      • 20 aug 2010 - 01:33
  • stephen 66

    Posts: 72

    Wat een BS Alonso,

    Respect voor piquet jongen kan echt wel rijden
    Maar F1 is te hoog in een andere klasse zou hij het wel
    eens heel goed kunnen doen

    Alonso is goed maar the gap is te groot met
    piquet Twee {gelijke} riders leveren meer punten op

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 19:56
  • @AlYnsa,

    Jij bent echt een grappig mannetje, he?!?

    Quote...\"Joh Fusy, sommige mensen hier hebben wat tegen Ferrari, maar jij bent duidelijk het boegbeeld dat sommige mensen tegen een coureur zijn. Ik zelf ben niet gecharmeerd van Schumacher, maar heb het wel leuk gevonden ALS hij terug kwam. ( alleen maar om hem op zijn bek te zien gaan tegenover de \"nieuwe\"generatie)\"

    En jij bent overduidelijk niet tegen een coureur?!? Bovendien vergeet je Hamilton...Ook een coureur over wie jij de raarste verhalen verzint!
    Ken jij Hamilton of Schumi? Nee? Dacht ik al!

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 22:08
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ik heb niet over toen maar wat hij nu zegt dat hij en Piquet hetzelfde materiaal hadden en is helemaal niet waar...

      • + 0
      • 22 aug 2009 - 01:13
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Wanneer heb je mij een aanval zien doen op Hamilton?
      Graag met naam en rugnummer! Ik val geen enkel coureur aan. OOk bij het nieuws van MS heb ik niet gereageerd, dus graag naam en toenaam.

      • + 0
      • 22 aug 2009 - 08:03
  • ives

    Posts: 1.278

    Dit is gewoon een antwoordje dat zo uit de PR-machine van Renault komt gerolt. Niets meer en niets minder...

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 22:29
  • Oh, zou AlYnsa een mannetje zijn? Dacht dat het een vrouwennaam was.

    Niet dat het uitmaakt verder. Ehm ... anyway.

    • + 0
    • 21 aug 2009 - 23:21
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Nou Patrickl: heb je nog wat toe te voegen,inhoudelijk dan?

      • + 0
      • 22 aug 2009 - 08:04
      • Nou misschien dat Alonso niet alleen \"een SMSje van de la Rosa\", maar ook zijn eigen mailtjes aan de FIA had overhandigd. Dat waren dan de mailtjes waarin hij de la Rosa vraagt om bij de Ferrari mol informatie op te vragen.

        Ik kan er inderdaad nog steeds absoluut niet bij dat Alonso zijn spionage mailtjes aan de FIA opstuurt en dat hij daar dan doodleuk ongestraft mee weg komt terwijl McLaren er dan een straf voor krijgt. Alonso is degene die spioneert en vervolgens laat hij dan zijn team er voor opdraaien en de FIA in haar streven om McLaren te pakken trapt er nog in ook. Bizar.

        Ik ga er vanuit dat Alonso ook wel eens liegt ja. Aan de andere kant hij zou ook last kunnen hebben van waanbeelden. Zoals bijvoorbeeld de idiote suggestie dat hij 2e geworden zou zijn op Hongarije omdat hij op dezelfde plek terugkwam als waar Raikkonen later terug kwam. Dan is hij of onvoorstelbaar dom of hij zit gewoon te liegen. Hij wist dondersgoed dat hij nog een stop meer moest maken dan Raikkonen. Ik ga er maar vanuit dat het liegen was om de sponsoren een beetje happy te houden, want ik geloof niet dat Alonso zo dom is.

        • + 0
        • 22 aug 2009 - 10:44
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Wij doen gewoon met jou mee...

      • + 0
      • 20 aug 2010 - 01:35
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Duidelijk onzin dit...

    • + 0
    • 20 aug 2010 - 01:35

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar