Gemotiveerde Luca Badoer wil unieke kans benutten
- Gepubliceerd op 18 aug 2009 16:31
-
17
- Door: Rob Veenstra
Badoer: Ik ben zeer gemotiveerd om deze mogelijkheid optimaal te benutten. Het is een uitdaging, met name de eerste dagen in Valencia worden moeilijk. Ik benader die eerste trainingen als veredelde testsessies, maar ik ga wel voor het best mogelijke resultaat. Mijn gedachten gaan ook uit naar Felipe, ik was zeer geschrokken van zijn ongeluk. Tot mijn deugd gaat alles nu goed met hem.
Ik denk ook aan Michael Schumacher. Na intense trainingen met hem in de afgelopen weken weet ik dat hij graag een rentree in de Formule 1 gemaakt zou hebben, hij zette zich daar volledig voor in. Ook al presenteert zijn afzegging een unieke kans voor mij, ik vind het wel jammer voor hem. We zijn niet alleen vrienden, ik bewonder hem ook.
Trending nieuws
-
Red Bull-top steunt Verstappen tijdens cruciale GP van Oostenrijk
Red Bull Racing lijkt alles uit de kast te halen om Max Verstappen aan boord te houden. Tijdens het cruciale raceweek...
25 jun 2026 10:09 -
FIA grijpt in en geeft weerswaarschuwing af in Oostenrijk
De FIA heeft zoals verwacht een heat hazard afgegeven voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring wordt dit w...
25 jun 2026 09:44 -
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
Ook Marko geniet van Hamilton-opmars bij Ferrari: "Jackpot voor F1"
Lewis Hamilton heeft volgens voormalig Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko nieuw leven geblazen in de Formule 1. De...
25 jun 2026 10:46 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.595 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Het zal mij benieuwen.
Hoop ook maar dat er geen brokken komen van al die onervaren rijders in de F1
Posts: 66
Hoezo onervaren? Met 56 Grand Prix-deelnames heeft deze coureur meer F1-ervaring dan Buemi, Vettel, Glock, Hamilton, Kovalainen, Kubica, Nakajima en Sutil. Of zijn dat dan juist de \'onervaren\' coureurs?
Posts: 866
onervaren?4 seizoenen formule 1 gereden en meer kilometers gemaakt in een Ferrari dan Schumacher.....of ie goed is moeten we dit weekend maar zien....
Posts: 227
Badoer heeft net zoveel ervaring als Barrichello, dus als Badoer een onervaren rijder is dan is iedere rijder op de grid dat.. Badoer reed zijn eerste f1 race in 1993 !!
Posts: 265
Niet dat ik je aan wil vallen Patrick,
Maar volgens mij heeft Badoer in grandprix die hij heeft gereden, geen ongelukken gemaakt als die was uitgevallen, alleen technische problemen en motorshit.
Dus ik denk dat hij het toch redelijk gaat doen, stel kimi word 2e dan denk ik hij 7e. Toch niet slecht lijkt me dat na 9 jaar afwezigheid, maar ik kan me er natuurlijk ook groot in vergissen!:D
Posts: 408
Oh wat een ironie zou het zijn als hij voor de dikbetaalde Raikkonen zou eindigen.
Posts: 1.016
@smvs
We weten beiden dat Luca dat onder normale omstandigheden niet voor elkaar gaat krijgen.
Maar Luca heeft de afgelopen jaaaaren dus heel veel kilometers gemaakt in de verschillende Ferrari F1\'s. Maar heeft hij ook geraced? Heeft hij misschien eens een kart wedstrijdje meegepakt? Is \'ie misschien eens een keer aan de slag gegaan met een Ferrari 430 GT3 in het Italiaans GT kampioenschap ofzo?
Posts: 1.016
Het is een beetje een raar zomerreces waar het gaat om de Ferrari berichtgeving.
Bij McLaren gaat het om hun herwonnen vorm en de wens (verwachting?) 2 overwinningen op rij te halen. Renault denkt goed genoeg te zijn voor het podium. Heeft de zomer Brawn de gelegenheid gegeven het lek boven te halen? Toyota lijkt erg zelfverzekerd (op basis waarvan?) en denkt nog dit jaar een race te kunnen winnen.
Bij Ferrari gaat het alleen over het ongeluk en herstel van Massa, de mogelijke rentree en de afzegging van Schumi en de grote kans voor Luca Badoer. Maar wat kunnen we van Ferrari verwachten? Hoe snel is hun auto? Nemen ze updates mee naar Valencia? Kunnen ze (Kimi) strijden voor een podium of wellicht het hoogste treedje? Dat zou ik graag willen lezen!
Maar misschien vinden ze het bij Ferrari wel lekker zo. Zijn ze stilletjes aan het werk aan de auto\'s, testen ze nog vlug even een paar nieuwe aero dingetjes tijdens Luca\'s \'Demo\' rondjes in de F60 en staan ze er komend weekend gewoon.
Hebben jullie op dat gebied nog iets gehoord over Ferrari?
Posts: 11.414
@Leon Trotski, blaarontjes, de autoverkoper
Badoer heeft al 10 jaar geen race meer gereden. Hij heeft ook nog nauwelijks getest in de F60. Alleen een keer een rechte lijn test.
Vwb de huidige F1 is Badoer dus gewoon onervaren.
Posts: 11.414
@Ramshoek,
Ferrari had gisteren gewoon gezegd dat ze een update hebben voor Valencia hoor. Een nieuwe voor-, achter vleugel en diffuser.
Posts: 1.748
Hoe kom je aan die informatie dat Ferrari updates heeft.
Posts: 11.414
Uit een persbericht van \"Ferrari Media\". De site waar ik het op zag had ook een videoboodschap van Luca Badoer.
Posts: 696
Ik ben het met Patrick eens!
Stel dat je vroeger vaak voetbalde. Je scoorde niet vaak, maar deed af en toe leuke dingen.
En dan stop je ermee wegens werk o.i.d., tot je opeens gevraagd wordt om eens een partijtje mee te spelen met je oude club in de CL tegen...zeg... Barcelona!
Dan wil ik wel eens zien hoe je je ervan af brengt!
Ik zeg niet dat Badoer af gaat. Dat zou ik niet eens willen!
Maar dat hij het best zwaar zal krijgen staat vast EN ik blijf erbij dat Ferrari beter Nelsinho had kunnen inhuren...
Posts: 603
Altijd leuk om te lezen dat er nog steeds fans zijn van die valsspelende, onsymphatieke mof !!!
Is iedereen vergeten dat die mof zijn oren gewassen werden door Alonso in z\'n laatste jaar ....?
Na al zijn klote streken zijn de regels iets scherper geworden, was dat het geval niet had hij A,onso ook van de baan geramd !!
Of hij moet een auto hebben die kop-en-schouders boven het veld uitsteekt, of de concurrent moet zo slecht zijn, anders won die knuppel niets, maar dan ook echt niets ! ! ! ! !
De Ferrari is aan de beterende hand, en wie weet; misschien heeft Kimi weer pech en gaat het Luca voor de wind, of andersom!
Maar als je een gemotiveerde, loyale coureur wil hebben, dan ben je bij Luca wel aan het goede adres !!
Posts: 10.412
juist en om die Duitser had ik ook geen respect meer voor Ferrari. zal nooit Monaco vergeten dat die mof zijn auto stil zet in een bocht tijdens kwali. woedend was ik! hij kreeg de pole. alles bij dat team moest om hem draaien daarom als groot alonso fan hoop ik dat hij niet naar Ferrari gaat. maar goed zal wel gebeuren dan ben ik dus fan van de rijder niet van het team. je zult mij niet met een rode pet of wat dan ook zien lopen. (steek het liever in de brand!)
Posts: 368
Vreemd dat je om dit soort redenen geen respect voor Schumacher/Ferrari hebt maar wel Alonso fan bent. Was het niet Alonso die in Hongarije Hamilton in de pits zolang ophield dat hij zijn laatste \"snelle ronde\" niet meer kon maken en op die manier de pole dus bij Alonso terecht zou komen? (hij is daarna wel teruggezet op de grid meen ik mij te herinneren) Over een team dat om 1 persoon moet draaien kan Alonso ook wel een aardig woordje meepraten denk ik of was hij niet op zijn pik getrapt toen hij bij McLaren niet de absolute nr.1 status kreeg en bij Renault is het niet veel anders want daar draait alles toch ook om Alonso?
Posts: 18.535
inderdaad, helemaal waar. Ik moet altijd lachen als Alonso-fans of Villeneuve-fans of Hill-fans beginnen zeiken over hoe onsportief Schumacher wel niet was, terwijl deze coureurs allemaal soortgelijke stunts hebben gedaan. Ikzelf als Hakkinen-fan heb het allergrootste respect voor Schumacher, want geen enkel van zijn titels is in mijn ogen door \'valspelen\' gewonnen. 1994 daar kan je over discussieren, maar als de FIA Schumacher niet zo had tegengewerkt, was hij 4 races voor het einde al kampioen geweest.