Alonso: "Hamilton en Vettel moeilijkst te verslaan"
- Gepubliceerd op 17 aug 2009 11:09
-
28
- Door: Rob Veenstra
De Spanjaard verklaarde: In mijn hele carrière ben ik nog geen betere rivaal tegengekomen dan Michael Schumacher. Van de huidige grid zijn Hamilton en Vettel het moeilijkst te verslaan. Zij zijn de toekomst.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.765 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 3.007
Hmmm...zegt hij dit nou omdat hij het echt zo ervaren heeft of omdat hij de tifosi meer naar zn hand wil zetten?
Posts: 6
Bij deze is het definitief. Alonso rijdt volgend jaar voor Ferrari.
Posts: 461
Dit is een nieuwsbericht zonder enkele waarde. Er was een zomerstop van 2 weken waardoor er ook geen tot weinig nieuws te melden was.
Dit bericht gaat over niets, dus ook niet over het feit dat hij volgend jaar voor Ferrari zou rijden. Jullie kweken op deze manier zelf de roddels..
Posts: 331
kom toch Tristan sponsor Stander gaat naar Ferrari met de bedoelling dat Alonso ook bij Ferrari een zitje krijgt.
Je weet toch dat Alonso deze sponsor heeft binnen gehaald bij Mclaren.
Mclaren heeft toen geluk gehad dat Stander nog een jaar contract had lopen bij Mclaren,als dat niet het geval was geweest,dan was die sponsor mee overgegaan met Alonso waar hij nu zit.
Posts: 7.177
Logiese gedachte. Maar het betekent niet dat het zo is. Ik bedoel santander zit nui bij mclaren. Ja er zit een contract aan vast maar we weten allemaal wat contracten betekenen bij F1.
Het zijn gewoon dingen bij elkaar leggen die de roddel sterker maken. Dit betekent echter niet dat het idd zo is.
Zo onstaan de meeste onzin roddels maar ook de echte verhalen. Alleen iedereen kan denken wat we willen maar niemand kan het 100% zeker weten. En dat weten we pas volgend jaar. En als hij volgend jaar niet daar komt krijgen we volgend jaar weer een roddel dat hij naar ferrari gaat en de jaar daarna en ga zo maar door.
Posts: 18.535
\"Bij deze is het definitief. Alonso rijdt volgend jaar voor Ferrari.\"
Of bij deze is het definitief, Schumacher was de zwaarste concurrent waar alonso ooit tegen heeft moeten rijden?
zucht, zowel Kimi als Felipe hebben een contract voor 2010. Het is niet omdat The Sun (nog erger als de Belgische story) een verhaaltje publiceert over uitkopen van een contract, dat dat ook werkelijk zo is. Alonso in 2011 in de Ferrari? hoogstwaarschijnlijk wel ja.
Posts: 11.414
Wanneer heeft Alonso ooit moeite met Vettel gehad dan?
Posts: 323
Tja,vraag ik mij ook af... Meestal is Vettel al gefinished en wel, voordat Alonso nog een een keer binnenkomt!! :-)
Posts: 11.414
Dat is dan wel alleen als Vettel toevallig ook aan de finish komt en niet tegen een andere auto klapt of in de vangrail hangt :O
Posts: 859
Erg kort door de bocht vind je niet?
Posts: 11.414
Nou het was meer bedoeld als een geintje, maar aan de andere kant is Vettel wel al 4 keer bij zelf veroorzaakte crashes of spins betrokken geweest. Dat is toch wel heel erg veel op 10 races. Zeker voor iemand die door Alonso moeilijk te verslaan zou moeten zijn.
Posts: 859
Ik denk dat Alonso wel in de gaten heeft dat Vettel de meest talentvolle coureur van het veld is nu, zeker voor de toekomst. Hij mag dan wel betrokken zijn geweest, ik vind niet dat je alleen hem daar op moet af rekenen want in mijn ogen kon hij er vrij weinig aan doen.
Posts: 11.414
Hoezo kan hij er weinig aan doen? Hij is er 2 keer op eigen houtje eraf gevlogen en een keer bestraft voor het veroorzaken van een ongeluk. Op Hongarije dook hij als vierde man naast elkaar nog even de bocht in. Dat is dus ook gewoon eigen schuld.
Vettel is inderdaad snel, maar dat is hij deels ook omdat hij teveel risico neemt. Als je voorzichtiger gaat rijden kom je vaker aan de finish, maar dan ga je dus ook gewoon langzamer.
Posts: 1.725
Inderdaad, als ik iemand weet is het Hamilton wel.
Posts: 1.748
Alonso heeft gelijk alleen weet ik het van Vettel nog niet zo hij is snel maar of hij daadwerkelijk zo goed als Hamilton is moet nog blijken.
Posts: 323
Hamilton heeft natuurlijk al een WK op z\'n naam, dus dat spreekt inderdaad in het voordeel van hem. Of Hamilton écht beter is dan Vettel wil ik nog wel eens zien!
Ik denk dat de vraag eerder is, of beiden beter zijn dan Räikkönen. Ik denk dat dat (nog steeds) de beste coureur van het veld is. Dat hij het niet laat zien (motivatie/materiaal) even daargelaten...
Posts: 18.535
Raikkonen vind ik de snelste (als de motivatie/het materiaal er is) maar niet de beste rijder. Op gebied van pure racesnelheid laat Raikkonen de rest ver achter zich, denk ik, maar volgens mij is hij geen topontwikkelaar. Iets wat bijvoorbeeld een Alonso wel is en een Schumacher was. Vettel heeft naar het schijnt een grote technische kennis, maar hij maakt nog foutjes. Nu goed, Hamilton maakt ook nog foutjes, dat zijn de zonden van de jeugd. Je mag ook niet vergeten dat Hamilton in een winnaarswagen is gedebuteerd en Vettel in een Toro Rosso die in de achterste middenmoot reed. Dat is een wereld van verschil. Pas wanneer de 2 in soortgelijke wagens rijden, zal je ze kunnen vergelijken.
Posts: 414
Vettel heeft z\'n debuut helemaal niet in een Torro Rosso gemaakt. Vettel is in 2007 bij BMW Sauber gedebuteerd, en dit was toen zeker geen langzame auto (eerder derde team op de grid).
Posts: 18.535
1 race als vervanger, weet ik wel, hij is toen 8ste gefinished, maar zijn langdurige racecarrière is begonnen in een Toro Rosso, vergeet niet dat de BMW 2007 ook maar enkele malen op het podium heeft gestaan, hoofdzakelijk door Heidfeld.
Posts: 7.177
Jullie missen zijn punt. Hij verwacht dus dat Hamilton en vettel de beste zijn op de grid naast hemzelf. Je kent het nooit wordt alles zo neer gezet als het hoort. Misschien een vertaling vanuit engels.
Maar weet zeker dat hij gewoon bedoelt dat hij hun de beste vind naast hem
Posts: 11.414
@Ronald,
Laatst was er ook al iemand die het steeds over \"Stander\" had. Die bank heet \"Santander\" (ook in Nederland overigens)
Overigens zou het ook best kunnen dat Santander overstapt naar Ferrari in afwachting van Alonso in 2011. McLaren heeft waarschijnlijk sowieso een slechte naam gekregen in Spanje, dus daar kunnen ze beter weg gaan en als ze alvast naar Ferrari gaan dan kunnen ze daar alvast een band mee kweken.
Het is inderdaad een indicatie dat het ooit gaat gebeuren, maar geen bewijs dat Alonso in 2010 al in een Ferrari zit.
Posts: 602
Hoon en miskenning zullen mij wel ten deel vallen maar.........
Iedereen geeft altijd vreselijk hoog op over Vettel maar wat heeft Vettel tot nu toe eigenlijk laten zien? Ongetwijfeld een hele goede coureur en met een zeker talent anders kun je niet op zo\'n jonge leeftijd deelnemen aan de F1. Echter exceptionele zaken heeft hij absoluut niet laten zien en vind ik hem persoonlijk niet beter dan een Webber, Kubica, Rosberg of Glock om maar een paar namen te noemen.
Dat speciale zoals een 3-tal coureurs op dit moment op de grid hebben mist hij in mijn optiek. Een Alonso, Hamilton en toch ook Raikkonen kunnen onder moeilijke omstandigheden capitaliseren en het maximale zo niet de winst naar zich toe trekken en dat onderscheid het kaf van het koren. Deze coureurs behoren in mijn optiek echt tot de absolute top en zijn dan ook niet voor niets wereldkampioenen.
Posts: 11.414
Wat ik indrukwekkend vind aan Vettel is hoe hij als puntje bij paaltje komt toch ineens het maximale uit zijn auto weet te krijgen.
Het is dit jaar al meerdere keren gebeurt dat zijn vrije trainingen niet lopen en de eerste kwalificaties eigenlijk ook niet, maar dat hij dan in Q3 er toch ineens weer staat. Dat is iets wat Schumacher vroeger toch ook had. Hele weekend voorafgaand aan de race zijn ze eigenlijk aan het kloten, maar als het er dan op aan komt dan staan ze er gewoon weer wel.
Bij Kubica heb je dat bijvoorbeeld niet. Als het daar even tegen zit dan kapt hij er gewoon mee.
Wat me dan tegenvalt aan Vettel is dat hij zo extreem veel fouten maakt en dat hij niet in kan halen. Op zich ook dat hij eigenlijk nauwelijks sneller is dan Webber.
Zijn gezeik over oneerlijke voordelen van anderen (KERS) is ook vreselijk irritant. Dat geeft hem volgens mij ook een psychisch nadeel. Bijvoorbeeld dat hij het niet kan hebben dat Raikkonen er voorbij komt met zijn KERS en dan toch te ver gaan in een poging er voor te blijven en dan een ongeluk veroorzaken.
Posts: 61
Niet beter dan Webber,Kubica,Rosberg of Clock ? Dit jongetje heeft in z\'n eentje al meer gewonnen als deze 4 bij elkaar, op een zeer jonge leeftijd. Noem er anders nog ff een paar. Hij is 21 jaar !! Geloof dat een hoop mensen dat vergeten hier op deze site. Ok natuurlijk maakt hij fouten, z\'n start kan gewoon veel beter. Ik hoor ook vaak dat hij niet kan inhalen ook zo\'n gelul, is nogal makkelijk tegen die Kers auto\'s. De toekomst zal het uitwijzen, en het seizoen is nog niet afgelopen.
Posts: 696
@Runningupthathill,
Begint er weer iemand over debuteren in een \"winnaarsauto\"?!?
Bovendien vergeet je nog al makkelijk dat hoe snel een auto mag zijn, je moet dat ding wel zelf over de finish rijden laat staan dat je punten scoort of races wint!
Posts: 18.535
Als mensen zoals een Takagi, of een Mazzacane, of een Burti zo een ding (dat in hun tijd zelfs moeilijker te besturen was) over de meet krijgen, zal iemand met het talent van een Hamilton dat ook wel kunnen zeker? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Hamilton een talent, anders word je geen wdc, maar hij moet ook nog veel bewijzen. Massa wordt er bijvoorbeeld dikwijls op afgerekend dat hij veel fouten maakt, maar Hamilton maakt die ook. Het feit dat Hamilton die McLaren onder zijn kont heeft gekregen doet me ook fel denken aan Villeneuve. Die kreeg ook die superwilliams onder zijn gat en wist daarmee wereldkampioen te worden. Je gaat trouwens toch niet ontkennen dat hij zowel in 2007 als in 2008 minstens de 2de beste auto op de grid had? (in 2007 zelfs de beste, doorheen het seizoen)
Hamilton zou van mij het meeste respect kunnen krijgen als hij nu bijvoorbeeld van McLaren overstapt naar een team als Renault of Toyota en ze naar de top brengt, gp\'s wint en zelfs een wereldtitel wint. Dan zou ik van hem zeggen, ja hij is een grote, één van de beste. Dat was wat de grootste rijders konden. Denk aan Senna, denk aan Prost, Denk aan Schumacher en nog anderen.
Mijn punt is gewoon, dat Hamilton nog veel van zijn talent moet bewijzen. Als hij inderdaad, zoals hij aangeeft, zijn hele carrière in McLaren gaat rijden, dan mag ie van mij nog 5x wereldkampioen worden, dan zal ik hem nooit bij de grootste rekenen. Als hij daarentegen bewijst dat hij een ander team ook helemaal achter hem kan krijgen en zo kan opbouwen dat hij ermee wereldkampioen kan worden, dan moet hij van mij maar 2x kampioen worden om te bewijzen dat hij één van de beste is, want dat is wat alleen de beste kunnen.
Posts: 11.414
@Runningupthathill,
Je moet de boel echt even wat beter overdenken.
Alonso is ook alleen met Renault WDC geworden. Dat stelt dus ook niets voor? Senna is ook maar een prutser met zijn kampioenschappen alleen bij McLaren?
Me dunkt dat Hamilton dit jaar heef laten zien dat hij betrokken kan zijn bij de wederopstand van het team.
Het is echt kletskoek dat je niet kunt zien of een coureur goed is als hij een een wat mindere auto rijdt. Als je ziet hoe Hamiton zijn team genoot zoek rijdt of hoe hij prima mee kon komen met Alonso dan zegt dat genoeg.
Als een coureur een team 5 seizoenen op top nvieau weet te krijgen dan is dat net z\'n grote prestaties als dat je bij 5 verschillende teams ieder 1 seizoen kampioen wordt.
Wat mij betreft is het laatste nog wel minder veelzeggend. Kijk naar Raikkonen. Die stapt in bij Ferrari in wat toch een topauto is. Zelfde als Alonso bij Ferrari instapt. Job hoppen zegt gewoon geen moer meer dan blijven zitten en je team aan de top houden.
Posts: 932
Mag ik meneer Kwalonso aan herinneren dat hij alleen maar kampioen kon worden toen het met Ferrari en Schumacher even niet ging (2005 en de helft van 2006). Ferrari en Schumacher waren in 2005 het spoor bijster mede door de banden, in de loop van 2006 waren ze weer op de rails en toen slonk de voorsprong van Kwalonso zienderogen. Ook werd Schumacher nog eens door mechanische pech getroffen op een cruciaal moment. Kwalonso is dus eigenlijk 2x WK geworden met geluk en niet door Schumacher te verslaan.