Stefan Grand Prix bouwt hoe dan ook Formule 1-auto
- Gepubliceerd op 14 aug 2009 12:15
-
7
- Door: Rob Veenstra
Dat is volgens de eigenaar Zoran Stefanovic tegen de regels en wellicht dat de selectie van US F1, Campos Meta Team en Manor Grand Prix ongeldig wordt verklaard. Stefan GP gaat sowieso door met de voorbereidingen. We waren al vergevorderd met het ontwerp, maar door de huidige onduidelijkheid weten we niet wanneer het project klaar moet zijn. Echter, onze intentie is om hoe dan ook een auto voor 2010 te bouwen en deze wagen minstens voor tests te gebruiken, aldus Stefanovic tegenover SpeedTV.com.
Hij heeft ook al een opvallende naam aangetrokken. Mike Coughlan, de gewezen McLaren-ontwerper die vertrouwelijke informatie van Ferrari gebruikte, is vastgelegd. Op dit moment kunnen we alleen zeggen dat we blij zijn dat we ons verzekerd hebben van de diensten van Mike Coughlan. Meer namen worden later bekend gemaakt. Wij zijn zeker nog geïnteresseerd in toetreding tot de Formule 1. Onze basis komt dan in Belgrado, waar we zeven windtunnels en een watertunnel hebben, waarvan drie geschikt zijn voor autoaerodynamica. De faciliteiten zijn nog niet op niveau, maar zullen dat spoedig wel zijn.
Trending nieuws
-
FIA keurt verzoek Alpine goed: uitslag race Monaco op losse schroeven
De FIA-stewards hebben het right to review van Alpine goedgekeurd, dit betekent dat er nu onderzoek zal worden gedaan...
11 jun 2026 14:39 -
Alonso hint op F1-afscheid: "Waarschijnlijk mijn laatste race hier in Barcelona"
Fernando Alonso heeft de Spaanse fans mogelijk voorbereid op een emotioneel afscheid van het Circuit de Barcelona-Cat...
11 jun 2026 15:22 -
FIA luistert naar Red Bull en heropent motoronderzoek
De FIA gaat opnieuw onderzoek doen naar de ADUO-uitslagen na een verzoek van Red Bull Racing. De FIA zou eigenlijk af...
11 jun 2026 14:11 -
Ford praat met Verstappen over nieuwe uitstapjes
Ford doet er nog steeds alles aan om Max Verstappen in een van hun racewagens te krijgen. Verstappen racet in GT3-kam...
11 jun 2026 13:22 -
Jubilaris Russell staat voor belangrijkste F1-race in jaren
George Russell bereikt dit weekend een mooie mijlpaal bij Mercedes, maar dit gebeurt wel op een opvallend moment. Rus...
11 jun 2026 14:47
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.045 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (7)
Login om te reagerenBeri
Posts: 6.924
ZEVEN windtunnels? Jeetje, nooit geweten dat dit zo\'n groot bedrijf was.
Hoe dan ook valt het te betwisten of USF1 uit de selectielijst voor volgend jaar geschrapt zal worden, als de EC zich tegen de selectiewijze van de FIA zal uitspreken. USF1 had immers al toegezegd de Formule 1 binnen te komen voordat het gehele selecteren begon.
dumdumdum
Posts: 2.787
Volgens mij maakt het niet zo veel uit of USF1 al toegezegd had mee te doen. Alles hing af van de selectie procedure van de FIA. En aangezien USF1 een plaatst heeft weten te bemachtigen kan je je twijfels zetten bij de selectie procedure. Maar 7 windtunnels? Als je bij google maps kijkt dan kom je alleen bij boeren uit met de naam Amco
Beri
Posts: 6.924
Iets ten westen van Belgrado heb je een industriegebied waar ook een verwijzing naar toe loopt, maar nog steeds zeven windtunnels? In miniatuurvorm misschien?
Anyway, ik meen dat USF1 zich al had ingeschreven voordat de selectieprocedure naar boven kwam.
Silversource
Posts: 373
Er staat 3 van de 7 windtunnels zijn geschikt voor de aerodynamica in het artikel. ;)
Verder hoop ik gewoon dat deze team ook mee mag doen. F1 is al saai genoeg! Moet het nog saaier, FIA?
mike
Posts: 3
ik vind het wel tof dat ze het aan vechten!.
is toch belachelijk dat je alleen met die motoren mag toe treden!.
stel bmw wordt verkocht, wat mot daar dan ik komen voor motor?.
ook zo,n cosworthless engine?..
hopelijk blijft bmw wel betrokken met motoren.
anders moet AMCO dat team maar kopen..
dan zijn ze er ook..scheelt ook een hoop geregel lijkt mij.
pomp het zooitje over naar je eigen factory en klaar
ben benieuwd wat het gerechtshof gaat bepalen..
zal vast wel weer in het voordeel zijn van de fia!
16Klepper
Posts: 28
Als het goed is maar dat weet ik niet 100% zeker, heeft dit bedrijf toendertijds die Lola\'s uit 1997 gekocht om in 1998 deel te mogen nemen?
patrickl
Posts: 11.414
Zijn bedrijf zit in de luchtvaartindustrie, windmolens en auto industrie. Vandaar dat ze zoveel verschillende windmolens hebben. Waarvan er dus 3 bruikbaar zijn voor auto\'s.
Makkelijk ook als je Coughlan inhuurt. Die heeft nog wel wat ontwerpen op de plank staan ...