Jordan: "Als Ferrari zou ik proberen nu al Alonso te halen"
- Gepubliceerd op 12 aug 2009 10:19
-
23
- Door: Rob Veenstra
Tegenover The Sun verklaarde Jordan: Mijn informatie is dat Fernando Alonso in 2010 voor Ferrari racet. Waarom brengen ze dat niet wat naar voren? Als ik het nu bij Ferrari voor het zeggen had, dan zou ik proberen om Alonso nu al in te lijven.
Trending nieuws
-
Jos Verstappen rekent af met Max-geruchten: "Ralf Schumacher zit er weer naast"
Jos Verstappen heeft eigenhandig afgerekend met de beweringen van Ralf Schumacher. Volgens de broer van racelegende M...
17 jun 2026 16:09 -
Manager Verstappen reageert op geruchten over F1-toekomst
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing ver wil gaan om Max Verstappen te behouden. In de Duitse media wordt ...
17 jun 2026 15:24 -
Tsunoda voltooit Red Bull-test: "Alsof ik nooit weggeweest ben"
Yuki Tsunoda heeft dinsdag voor het eerst dit seizoen opnieuw getest voor Red Bull Racing. De Japanse reservecoureur ...
17 jun 2026 18:06 -
FIA reageert op felle kritiek op nieuwe F1-regels
FIA-kopstuk Nikolas Tombazis kan zich niet vinden in alle kritiek op de nieuwe motorregels. Fans en coureurs reageerd...
17 jun 2026 17:22 -
FIA deelt belangrijk nieuws over Mercedes-beroep
De FIA heeft informatie gedeeld over de right to review van Mercedes tegen het terugdraaien van de tijdstraffen van P...
17 jun 2026 16:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.698 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.341 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 1.725
Jordan _O_
Posts: 2.567
Na de GP van Monza(italie) weten wij meer over toekomst van Alonso...
Posts: 6.927
Nope, in Monza weten we het nieuws over Banco Santander. Alonso schijnt pas aangesteld te worden, tegen de tradities in, tegen het einde van het seizoen.
Posts: 435
yeh, Jordan kom op met die informatie, zal wel de informatie van een gezaghebbende krant uit Spanje hebben.
Bij ferrari hebben ze twee man onder contract voor 2010, tevens willen ze een derde ferrari aan de start brengen voor Schumacher, of is de derde ferrari voor Alonso???
Posts: 2.285
Laat Alonso maar lekker bij Renault blijven.Als hij geen eerste coureur kan worden begint hij gelijk de boel te verpesten.
Posts: 1.175
Waylon, beste ventje: waarschijnlijk ben je een gefrusteerde Hamilton of Mclaren fan. misschien zelfs een MS fan, maar niemand van de fans weet wat er tussen Alonso en Mclaren gebeurt is. dus hou eens op met dat kinderachtige geneuzel over eerste coureur.
persoonlijk denk ik dat Mclaren Alonso binnen heeft gehaald voor de sponsors( Vodafone was toen al weg) en Dennis was/is zo\'n gladde aal dat ie misschien idd Alonso beloofd heeft om hem als eerste rijder aan te nemen. totdat Hamilton de dochter van Dennis had gedated. toen begonnen de poppen pas te dansen.
Zoals nu blijkt kan Alonso idd een auto sneller maken, zie Renault. en zie de stand van jouw geliefde Mclaren op dit moment. vorig jaar konden ze nog meerijden, omdat Alonso genoeg feedback had gegeven aan de fabriek. maar nu kan dat natuurlijk niet.
Dus even serieus: als je een topic over een bepaalde coureur niet bevalt, reageer niet, klik niet en ga verder met je luizige leven!
OT: who cares wat Jordan vindt. hij is geen teambaas meer. straks krijgen we Lauda( of nog ouder) die zijn mening gaat geven wie er op het stoeltje van Badoer moet rijden.
Posts: 32
Kijk dit is nou goei praat, ga zo door Alynsa
Posts: 2.285
Typisch de spaanse mentaliteit als iets je niet bevalt ga je kleineren en schelde.Ik heb mijn mening gegeven en ik ben geen fan van een bepaalde rijder of team maar ik ben niet vergeten dat hij tijdens een kwalificatie Hamilton probeerde te naaien door extra lang te blijven staan.Dus bets wijfje eerst nadenken voor je commentaar geeft
Posts: 1.175
Waylon: wie begint hier te kleineren. alle f1 coureurs hebben meer in hun jonge bestaan gepresteerd dan jij ooit zult doen.
ik reageer op jouw laffe( en inderdaad kinderachtige) opmerking.
wie zegt dat Alonso alleen maar als 1e rijder kan rijden? heb jij Alonso gesproken? ken jij hem persoonlijk? jij was toch niet aanwezig in de box van Mclaren, dus je kan ook niet meeluisteren met wat er allemaal besproken is. en \"wijfje\"... rest my case: kinderachtig!
Posts: 770
dr ging ook nog eens iets aan vooraf bij dat incident in Hongarije.
Alonso heeft nooit wat tegen Hamiton gehad ( zie interviews ), Het team is een ander verhaal..
Posts: 2.181
\'\'Zoals nu blijkt kan Alonso idd een auto sneller maken, zie Renault. en zie de stand van jouw geliefde Mclaren op dit moment. vorig jaar konden ze nog meerijden, omdat Alonso genoeg feedback had gegeven aan de fabriek. maar nu kan dat natuurlijk niet.\'\'
En kan hij die genoeg FEEDBACK niet aan zijn team geven???
Wat Flauw***
O..ja hij geeft stiekem aan Mclaren want die worden beter dan Renault he.... ;)*-)
Posts: 1.175
toen Alonso bij Renault wegging, was het team nergens. ook Kovalainen kon hier niets aan toevoegen. Nu is hij weer terug bij Renault en hij rijdt(weliswaar) in de middenmoot. zonder Alonso zou Renault nog achter Force India rijden. Hamilton/Mclaren staat nog steeds achter Alonso/Renault. leg mij dan maar uit hoe dat komt..... of is Hamilton toch niet zo goed, zonder snelle auto? Al deze vragen, ik zou er gek van worden( als ik mclaren fan zou zijn). bovendien ik reageerde op de kinderachtige uitlatingen van Weylon. steeds dat boegetoeterd naar coureurs. we zijn toch geen voetbalhooligans!
Posts: 335
@redactie: Als en zijnde gaan niet samen... Kiezen: Ferrari zijnde... of Als Ferrari...
On topic: Als Ferrari zou ik hetzelfde proberen.
Posts: 696
@AlYnsa,
Waylon beschuldigen van kinderachtige gedrag...maar vervolgens met een l*lverhaal over Hamilton die de dochter van Ron gedated heeft?!?
En dat verhaal over hoe goed de McLaren wel niet was dankzij Alonso. Nou, Lewis heeft de McLaren van P17 naar (gemiddeld) P5 ontwikkeld...
Of ga je dat ook ontkennen?
En dat is niet kinderachtig?!?
Posts: 18.535
mwah, McLaren heeft zijn ups en downs gehad he. Vergeet niet dat in bahrein Hamilton nog vierde werd, om vervolgens een terugval te maken en nu weer terug te komen. Plus, ze zitten daar met 2 rijders, dus je weet niet of het alleen hamilton is.
Posts: 1.725
Zet je zilveren bril maar even af. Het is niet omdat ie in Hongarije wint, dat ie zelf de wagen van P17 naar P5 heeft ontwikkeld. Volgens mij reed ie de eerste 4 races al rond P5 gemiddeld (3de, 8ste, 6de, 5de). Als ie in Hongarije kan winnen, had dat ook in Monaco gekund, alleen verprutst hij daar zijn kwalificatie en bijgevolg ook zijn race. Kan je niet gewoon aannemen dat hij ook wat beter gaan rijden is?
Posts: 1.175
Hamilton heeft in 2007 toch met de dochter van Dennis gedated?
lieg ik toch niet over! is overal op elke website te zien geweest. weet niet hoelang jij F1 kijkt, maar ik zou zeggen zoek het op. heb geen zin om dit voor jou te doen!
Lewis heeft de Mclaren van P17 naar P5 ontwikkeld? dat is maar 1 race geweest. Laat hem eerst maar doorgaan met met de stijgende lijn, dan praten we wel weer verder!
Posts: 696
Nog meer domme opmerkingen. \"Hoe lang kijk jij F1\"...Nou, om je vraag te beantwoorden; Vanaf 1988!
En wat heeft die date met de dochter van Ron D. ermee te maken? Wie is NU de vriendin van Hamilton?
En wat is het toch moeilijk, he?! Gewoon toegeven dat Hamilton de laatste races behoorlijk zijn best doet! Dus het ging niet alleen maar om Hongarije, maarja dat zie je toch niet door je anti-Hamiltonbril!!!
@f600,
Ja, stel dat Kovalainen ook flink heeft meegeholpen met de ontwikkeling. Waarom kan die Kova dat dan niet verzilveren? Toen de auto slecht was reed hij voor Hamilton. nu is de auto top 4 materiaal en rijdt Kova achter Hamilton...
Als jij je Ferraribril blijft dragen, waarom zou ik mijn McLarenbril afdoen?
Zeg het maar...
Posts: 6
Laat Alonso maar lekker bij Renault blijven. Ik vind persoonlijk dat alonso niet zo een heel geweldige coureur is. ja hij kan wedstrijden winnen en in de renault zal een rookie niet sneller gaan dan hem. en dat ze daar piquet hebben vervangen snap ik ook nie. maar hij heeft wel degelijk goede feedback gegeven aan de mclaren fabriek om die auto te verbeteren, maar ik denk dat Alonso niet in een McLaren stal past. Laat hem ma lekker bij renault blijven daar zit die goed. en natuurlijk heeft Hamilton ook wel geholpen bij de ontwikkeling van dit jaar, maar door zijn gebrek aan ervaring, waar alonso wat meer van heeft, zal hij de auto nog nie helemaal lekker mee kunnen helpen ontwikkelen. en wat dat betreft, hamilton is al sinds zijn jeugd samen met ron dennis en ik denk dat het met alonso gewoonweg niet klikte.
Posts: 10.412
geen goede rijder? naar welke f1 kijk jij? denk dat hij 1 van de beste van het veld is nu.
Posts: 1.175
even als goede f1 fan reageren: bartman heeft niet gezegd dat Alonso geen goede rijder is. hij vind(!)dat het geen geweldige coureur is. dat mag. ik kan mij wel bij Bartman aansluiten dat Alonso niet bij Mclaren past. ik zou het ook jammer vinden als ie naar Ferrari zou gaan, ondanks dat het de enige team is waar hij WK mee zal winnen. want ik zou niet weten waar Alonso op dit moment het best zou passen!
Posts: 1.725
Volgens mij zijn zowel Hamilton als Alonso twee schitterende coureurs en zullen ze alle twee wel weten hoe ze een auto moeten ontwikkelen.
Posts: 770
kan me nog een Interview herinneren met Kees van de Grind
( Bridgestone ). deze sprak vol lof over Alonso. ook de Mclaren monteurs. Een interview gelezen met een engineer van Renault, deze zei dat Alonso precies de vinger op de zere plek kon leggen. De monteurs kunnen dan gerichter zoeken.. als deze gast volgend jaar bij
Ferrari komt dan spreken we van een Alonso tijdperk. ben geen Alonsofan maar realist.