Renault heeft hoop op intrekken raceverbod
- Gepubliceerd op 08 aug 2009 13:06
-
15
- Door: Kees Schooneman
Renault is het niet eens met die beslissing en heeft al eerder aangegeven in hoger beroep te gaan. Het voorval wordt 17 augustus in Parijs besproken.
Carlos Moreno-Figueroa, race directeur van Renault verwacht dat Alonso gewoon van start gaat: Er zijn mensen die alleen komen als Alonso de Grand Prix rijdt. Ik wil aan diegene vragen gewoon te komen. Hij zal erbij zijn.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
'Alonso blijft in Formule 1: Spanjaard mikt op langer Aston Martin-verblijf'
Fernando Alonso mag dan inmiddels 44 jaar zijn en worstelen met een Aston Martin die zelden meedoet om de voorste pos...
24 jun 2026 15:24 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Hamilton verklaart Ferrari-comeback: "Mijn fans hebben mij gered"
Lewis Hamilton heeft zich na een uiterst moeizaam debuutjaar bij Ferrari volledig teruggevochten in de Formule 1. De ...
24 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 19
ben nog steeds benieuwd hoe Renault denk dat deze zaak beslecht zou moeten worden!
en dan ook even denken aan Surtees en Massa...
Posts: 11.414
Ik ben ook heel benieuwd wat hun verdediging dan wordt. Of hopen ze alleen dat er een alternatieve straf uit zal rollen?
Lijkt me wel heel erg voorbarig om al bij voorbaat te zeggen dat je gaat winnen.
Posts: 15.285
Denk dat Renault a.d.v. een negatieve beslissing ook misschien wel eens de stekker uit het F1-Project kan gaan gooien.... Voor wat betreft deze zaak, zou ik ze nog niet eens ongelijk geven....
Posts: 101
Juist als we denken aan Surtees en Massa dan is het zeer onlogisch dat Renault zo een buitensporige straf krijgt en Brawn GP niet eens een waarschuwing krijgt. Renault heeft, door alert handelen van Alonso, niemand in gevaar gebracht terwijl de Brawn Gp van Barrichello (okay misschien iets overdreven) bijna een coureur gedood heeft.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat deze straf niet van de tafel geveegd wordt zonder dat Brawn GP ook gestraft wordt. Het lijkt er op dat er paniekvoetbal gespeeld is waarop de FIA nu terug gaat moeten komen.
Posts: 5.792
ben het eenss met jouw stelling
Posts: 19
de straf is niet omdat het wiel eraf ging maar omdat ze wisten dat het los zat en toch lieten rijden, oftewel moedwillig gevaar voor de rest.
bij andere zaken is er geen sprake van kennis dat er iets mankeerde en dus kun je spreken van een ongeluk.
Posts: 435
Een gelijkwaardige opmerking heb ik vorige week gemaakt bij een andere nieuwsbericht, toe waren er veel negatieve reactie\'s
Bij deze ben ik het eens met de opmerking van denyos.
Het handelen van Renault wordt in mijn ogen buitesporig gestraft en over Brawn GP en de beruchte veer horen we niets meer, Alonso is weggereden en bij het aanvoelen er is iets mis meteen langszaam gaan rijden en heeft geprobeerd terug te keren naar de pits.
Posts: 696
Waarom blijf je zo doorzagen over die veer van BrawnGP?!?
Wat had je dan gezegd als \'Barri\' zich kapot had gereden, vanwege diezelfde veer. Zou je Brawn dan ook willen straffen??! Die veer was pure pech. Die wielmoer werd BEWUST niet beveiligd!!!
Maar gelukkig ben je geen steward bij de FIA.
Posts: 932
Degene die verantwoordelijk is voor deze actie zouden ze moeten schorsen en dat is Alonso zelf. Hij voelde meteen dat het mis was. Dus de auto parkeren simpel. Een coureur van zijn klasse en zijn ervaring moet dat weten. Zeker met in zijn achterhoofd die voorvallen die recent waren gebeurd.
Posts: 18.535
Ben ik niet met je eens. Een rijder probeert altijd zijn auto thuis te krijgen. Daarbij kon je via de teamradio horen dat Alonso dacht lek te staan, iedereen rijdt met een lekke band naar de pits. Toen dat wiel los schoot, toen had het ook niet meer aan om de auto te parkeren, want het voorval was al gebeurd. Ik herrinner mij wel meerdere rijders die op 3 wielen naar de pits zijn gereden. (Hakkinen, Schumacher als mooiste voorbeelden)
Posts: 10.412
oh je held Nelson is weg en nu moet alonso ook maar bestraft worden? het is een rijder die wil hoe dan ook punten winnen. dus misschien wou hij weer terug naar de pits om het wiel vast te zetten. zijn auto parkeren zou zeker 0 punten zijn!
Posts: 770
Barichello riep over boardradio dat er achter zijn auto ook iets niet goed zat.. waarom niet de pitstraat ingereden om te checken.. schorsen dus ?.....
Posts: 1.725
Denk maar eens aan de laatste race van Schumacher. Nee, een rijder gaat zomaar niet zijn auto parkeren, zeker een strijder als Alonso niet. Hoop dat hij mag starten in Valencia en dat het team zwaar gestraft wordt op een andere manier.
Posts: 2.049
Tuurlijk heeft hij dat gedaan en ook goed van hem. Hij minimaliseerde het risico. Hem wordt ook niks verweten. Het probleem is dat zijn team hem BEWUST heeft weggestuurd terwijl de wielkap (en denkelijk ook het wiel zelf) niet goed vastzat. Dit is geen straf gericht naar Alonso, maar aan het team en helaas word Alonso meegestraft.
De veer die van Barichello zijn auto afbrak was gewoon mechanische pech en er is geen bewijs dat het team hem bewust de baan op heeft gestuurd met de wetenschap dat die veer potentieel kan afbreken.
Niet daar van af: de straf is te zwaar en ook heel ondoordacht van de FIA: ze hebben gewoon die beslissing genomen zonder ook maar te denken aan de consequenties voor de GP van Valencia. Ik ben er wel echter mee akkoord dat Renault bestraft moet worden en Brawn GP niet, maar niet zo een zware straf.
Een creatieve straf in verband met veiligheid (misschien een promotiedag over veiligheid in de auto- en motorsport?), betaald en georganiseerd door het Renault F1 team, zou beter geweest zijn.
Posts: 368
Ik hoop dat ze Renault \"gewoon\" laten racen in Valencia, als je iemand wilt straffen geef dan geen punten (als ze die behalen) voor het constructeurskampioenschap maar maak de rijders hier niet de dupe van!