Schumacher vraagt superlicentie aan en ondergaat medische keuring

De Duitse autosportbond DMSB heeft bij de internationale autosportbond FIA namens Michael Schumacher een aanvraag voor een superlicentie ingediend. De zevenvoudig wereldkampioen keert na ruim tweeënhalf jaar afwezigheid terug bij Ferrari als vervanger van Felipe Massa. Een woordvoerster van de FIA vertrouwde persbureau SID toe: “Normaal gesproken krijgt Michael Schumacher gewoon een superlicentie.”

Ondertussen werkt de Duitser hard om fysiek gezien klaar te raken voor zijn comeback. De 40-jarige Schumacher was eerder dit jaar betrokken bij een motorongeluk en blesseerde daarbij zijn nek ernstig. De zevenvoudig wereldkampioen zal de komende weken diverse medische tests ondergaan. Dokter Johannes Peil, die Schumacher behandelde na zijn val, zegt in Bild: “Alleen dankzij het harde werk van Michael in de afgelopen maanden is dit überhaupt mogelijk.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    Het zou een stunt zijn als hij niet goedgekeurd wordt.

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 08:27
  • Jacques

    Posts: 172

    Ik ben blij dat er ook mensen zijn die positief zijn....

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 11:26
    • germain

      Posts: 1.748

      Zou dat geen stunt zijn dan. Natuurlijk hoop ik dat dat Schumi kan rijden maar hij moet eerst goedgekeurd worden natuurlijk en dan pas gaat hij winnen in Valencia.

      • + 0
      • 31 jul 2009 - 12:20
      • Fresh-T

        Posts: 461

        “Normaal gesproken krijgt Michael Schumacher gewoon een superlicentie.”

        Ik zou me kapot lachen (en dan niet voor 5 minuten, maar ik zou 2 jaar lang non-stop) als die vent (nja, een echte kerel is het niet) z\'n licentie niet krijgt..

        Waarom is iedereen zo blij met z\'n terug keer? Het is de meest onsportieve coureur ooit! Vraag het aan Hill, (Adelaide \'94), aan Villeneuve (Jerez \'97), Alonso (Monaco \'06). En dan z\'n achterkamertjes politiek nog! En dan nog iets: hij wordt 7 maal wereldkampioen, heeft 2 jaar lang achter elkaar grote concurrentie aan Alonso, die hem 2 jaar achter elkaar de oren wast (voor de noobs: 2005 en 2006). En verrek? 2006? Het jaar waarin Schumacher stopt? Met een 1 of ander raar verhaaltje over het stoeltje van Massa wat hij probeert te behouden door op te stappen? Kom op man, die vent is zo arrogant als de pest, en moet dan ineens zo het lieverdje uit gaan hangen? Ik heb geen, maar dan ook echt geen goed woord voor deze debiel.

        • + 0
        • 31 jul 2009 - 12:56
        • germain

          Posts: 1.748

          Als hij zo arrogant buiten de f1 zou hij niet met Massa omgaan aangezien Massa mij een aardige vrolijke man lijkt.

          • + 0
          • 31 jul 2009 - 13:07
        • dino246

          Posts: 10

          Wil eigenlijk alleen even weten hoe lang je al F1 kijkt en hoe objectief je bent. (Dat je geen Schumacher fan bent is me wel duidelijk namelijk.)

          • + 0
          • 31 jul 2009 - 19:43
        • Niels G60

          Posts: 229

          Ik voor jou ook niet ;)

          Als je dan zo\'n kenner bent, weet je dat elke coureur ze streekjes heeft! Ook die er nu rijden, en ik het verleden gereden hebben.

          Jammer dat mensen altijd zo praten, over iemand die ze niet eens KENNEN!!!!!!!

          • + 0
          • 31 jul 2009 - 23:27
  • johan

    Posts: 985

    Volgens de regels zou hij 300km moeten rijden (in een huidige f1 wagen) voor een superlicentie.
    En volgens de uitzondering dat hij in de afgelopen 3 jaar 15 gp\'s gereden moet hebben zou hij er ook geen krijgen. (tenzij de heel 2006 tellen, maar dan is het dus meer dan 3 jaar).

    Ik zou het overigens wel erg merkwaardig vinden als ze Schumacher geen licentie geven. Voldaan aan de regels of niet.

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 13:04
  • ch3izs

    Posts: 56

    Schumacher krijgt gewoon een superlicentie omdat ie Schumacher is. Die man heeft zo veel ervaring en prestaties geleverd waarom zou hij geen superlicentie krijgen?

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 13:52
  • waarom moeten sommige mensen zo slap zeveren en ouwe koeien uit de sloot halen! ik zeg j\'boeie!

    • + 0
    • 31 jul 2009 - 15:24

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar