Ferrari vol vertrouwen over volledig herstel van Massa

Ferrari-president Luca di Montezemolo is vol vertrouwen en optimistisch dat coureur Felipe Massa volledig herstelt van zijn verwondingen opgelopen tijdens de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix. Tot die conclusie kwam de Italiaan na een bezoek aan het ziekenhuis in Boedapest op maandag.

Di Montezemolo: “Ik heb vertrouwen in de capaciteit van Felipe om te herstellen. Hij krijgt geweldige medische zorg en daarvoor wil ik het personeel van het AEK-ziekenhuis bedanken. Het was een serieus en ongelofelijk ongeluk. Godzijdank zijn de tijden flink veranderd ten opzichte van 1976 toen ik Niki Lauda opzocht in het ziekenhuis. We moeten wachten, maar de eerste signalen zijn bemoedigend.”

“Onze prioriteit ligt bij het herstel van Felipe als mens. Hij maakt al jaren deel uit van onze familie en is meer dan slechts lid van het team. We zullen op hem wachten bij Ferrari en ik ben ervan overtuigd dat we hem ooit weer in een van onze Formule-wagens in actie zien. In Maranello ga ik me nu samen met Stefano Domenicali buigen over een vervanger voor Felipe, die hopelijk snel terugkeert.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • daar geloof ik weinig van. als massa dit seizoen niet terug keert zit hij er volgend jaar ook niet.

    • + 0
    • 28 jul 2009 - 11:49
    • Hoezo niet? Ferrari zou hem maar al te graag volgend jaar en dit jaar weer in de wagen willen hebben

      • + 0
      • 28 jul 2009 - 12:05
    • Als, ik zeg wel als, Massa zijn herstel tegen volgend begin volgend jaar kan maken, dan zit hij in 2010 gewoon in die auto, Massa heeft namelijk, net als Kimi een contract tot en met 2010. Geloof nou maar niet te veel van al die alonsoroddels, zelfs niet als Alonsofan, want het is al meerdere malen bevestigd door Ferrari dat hun jongens hun contract zullen uitdoen. Indien Massa niet meer kan racen, dan is Alonso optie nummer 1 om in 2010 in te stappen, naast Raikkonen

      • + 0
      • 28 jul 2009 - 12:07
      • mmm als alonso fan heb ik liever dat hij bij renault blijft. heb namelijk niks met Ferrari! (ook nooit gehad)

        • + 0
        • 28 jul 2009 - 13:21
  • Skoezie

    Posts: 146

    Misschien niet netjes, maar dit is wel de kans om eventueel ruimte te maken voor de komst van Alonso. Kan me niet voorstellen dat Ferrari liever Massa dan Alonso in de auto heeft namelijk.

    • + 0
    • 28 jul 2009 - 12:31
    • Ik wel. Niet omdat het Massa is maar Alonso is niet echt een teamplayer laten we eerlijk zijn. Kijk 2007... Hij wou hoe dan ook de eerste status. Dat kan je niet gaan eisen bij ferrari mits je Schumacher heet.

      • + 0
      • 28 jul 2009 - 13:08
      • Daarin tegen kan het nu anders zijn. Maar hij wilt nog steeds de eerste status zijn in een team.

        • + 0
        • 28 jul 2009 - 13:31
      • johan

        Posts: 985

        Als Schumacher het kan, kan iemand anders het ook toch?
        Vond je Schumacher ook geen teamplayer? En Rosberg (duidelijk nr 1 bij Willams)? En Hamilton (duidelijk nr 1 bij McLaren)?

        • + 0
        • 28 jul 2009 - 15:06
        • Ja eens. Maar daar is ook wel duidelijk wie beter is. Alonso als hij naar ferrari komt zou hij eerst moeten bewijzen dat hij beter is dan kimi of wie dan ook waar hij tegen rijd. Hij is meestal als hij bij een team wil hij van begin af aan 1e rijder zijn. Ik vind zelf dat je eerst binnen moet komen en bewijzen dat jij sneller bent en jij de eerste aandacht verdient. En nu kan iedereen zeggen Alonso is de beste maar ik vind dat je dat als je van team veranderd moet bewijzen. Dat vind ik niet alleen eerlijk maar zo hoort het ook je hoort ook tegen je teamgenoot te vechten. En eerlijk niet dat hij betere dingen op zijn wagen heeft. Ik bedoel Alonso heet natuurlijk duidelijk beter te zijn dan nelson. Dus vind ik het ook niet meer dan normaal

          • + 0
          • 28 jul 2009 - 17:25
      • Dat kan je best wel eisen, als Raikkonen dat had gedaan aan het begin van zijn tijd dan was hij dat ook geworden maar zo zit hij niet in elkaar. Want hij word als de opvolger van Schumacher gehaald dus hij werd niet als 2e rijder gehaald.

        • + 0
        • 28 jul 2009 - 17:52
  • germain

    Posts: 1.748

    Massa mogelijk op zijn vroegst vanaf Singapore weer terug in de auto 1 van zij doktoren.

    • + 0
    • 28 jul 2009 - 13:02
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Ik wil niet vervelend zijn maar we zullen Massa niet snel in f1auto zien en misschien zelfs nooit meer.....
    Zij zijn positive over zijn herstel maar de kans dat zijn linkeroog niet blind wordt is minimaal,dat is natuurlijk jammer dit gun je niemand BUT THAT\'S THE TRUETH...

    • + 0
    • 28 jul 2009 - 13:48
    • Mag ik vragen waar jij die info vandaan haalt. Als jij dit van die artikel haalt hier van F1today dan maak jij wel een hele twist aan het verhaal net zoals de kop die ze gebruiken. Het is een mogelijkheid dat hij schade eraan over houd een mogelijkheid niks is zeker. Maar ze spreken niet over blind.

      • + 0
      • 28 jul 2009 - 14:47
    • johan

      Posts: 985

      Er is nog niks zinnigs te zeggen over zijn zichtvermogen om de simpele reden dat ze dat nog niet kunnen onderzoeken door de zwelling.

      • + 0
      • 28 jul 2009 - 15:04

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar