Ferrari vol vertrouwen over volledig herstel van Massa
- Gepubliceerd op 28 jul 2009 11:43
-
14
- Door: Rob Veenstra
Di Montezemolo: Ik heb vertrouwen in de capaciteit van Felipe om te herstellen. Hij krijgt geweldige medische zorg en daarvoor wil ik het personeel van het AEK-ziekenhuis bedanken. Het was een serieus en ongelofelijk ongeluk. Godzijdank zijn de tijden flink veranderd ten opzichte van 1976 toen ik Niki Lauda opzocht in het ziekenhuis. We moeten wachten, maar de eerste signalen zijn bemoedigend.
Onze prioriteit ligt bij het herstel van Felipe als mens. Hij maakt al jaren deel uit van onze familie en is meer dan slechts lid van het team. We zullen op hem wachten bij Ferrari en ik ben ervan overtuigd dat we hem ooit weer in een van onze Formule-wagens in actie zien. In Maranello ga ik me nu samen met Stefano Domenicali buigen over een vervanger voor Felipe, die hopelijk snel terugkeert.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 10.412
daar geloof ik weinig van. als massa dit seizoen niet terug keert zit hij er volgend jaar ook niet.
Posts: 7.177
Hoezo niet? Ferrari zou hem maar al te graag volgend jaar en dit jaar weer in de wagen willen hebben
Posts: 18.535
Als, ik zeg wel als, Massa zijn herstel tegen volgend begin volgend jaar kan maken, dan zit hij in 2010 gewoon in die auto, Massa heeft namelijk, net als Kimi een contract tot en met 2010. Geloof nou maar niet te veel van al die alonsoroddels, zelfs niet als Alonsofan, want het is al meerdere malen bevestigd door Ferrari dat hun jongens hun contract zullen uitdoen. Indien Massa niet meer kan racen, dan is Alonso optie nummer 1 om in 2010 in te stappen, naast Raikkonen
Posts: 10.412
mmm als alonso fan heb ik liever dat hij bij renault blijft. heb namelijk niks met Ferrari! (ook nooit gehad)
Posts: 146
Misschien niet netjes, maar dit is wel de kans om eventueel ruimte te maken voor de komst van Alonso. Kan me niet voorstellen dat Ferrari liever Massa dan Alonso in de auto heeft namelijk.
Posts: 7.177
Ik wel. Niet omdat het Massa is maar Alonso is niet echt een teamplayer laten we eerlijk zijn. Kijk 2007... Hij wou hoe dan ook de eerste status. Dat kan je niet gaan eisen bij ferrari mits je Schumacher heet.
Posts: 7.177
Daarin tegen kan het nu anders zijn. Maar hij wilt nog steeds de eerste status zijn in een team.
Posts: 985
Als Schumacher het kan, kan iemand anders het ook toch?
Vond je Schumacher ook geen teamplayer? En Rosberg (duidelijk nr 1 bij Willams)? En Hamilton (duidelijk nr 1 bij McLaren)?
Posts: 7.177
Ja eens. Maar daar is ook wel duidelijk wie beter is. Alonso als hij naar ferrari komt zou hij eerst moeten bewijzen dat hij beter is dan kimi of wie dan ook waar hij tegen rijd. Hij is meestal als hij bij een team wil hij van begin af aan 1e rijder zijn. Ik vind zelf dat je eerst binnen moet komen en bewijzen dat jij sneller bent en jij de eerste aandacht verdient. En nu kan iedereen zeggen Alonso is de beste maar ik vind dat je dat als je van team veranderd moet bewijzen. Dat vind ik niet alleen eerlijk maar zo hoort het ook je hoort ook tegen je teamgenoot te vechten. En eerlijk niet dat hij betere dingen op zijn wagen heeft. Ik bedoel Alonso heet natuurlijk duidelijk beter te zijn dan nelson. Dus vind ik het ook niet meer dan normaal
Posts: 859
Dat kan je best wel eisen, als Raikkonen dat had gedaan aan het begin van zijn tijd dan was hij dat ook geworden maar zo zit hij niet in elkaar. Want hij word als de opvolger van Schumacher gehaald dus hij werd niet als 2e rijder gehaald.
Posts: 1.748
Massa mogelijk op zijn vroegst vanaf Singapore weer terug in de auto 1 van zij doktoren.
Posts: 2.181
Ik wil niet vervelend zijn maar we zullen Massa niet snel in f1auto zien en misschien zelfs nooit meer.....
Zij zijn positive over zijn herstel maar de kans dat zijn linkeroog niet blind wordt is minimaal,dat is natuurlijk jammer dit gun je niemand BUT THAT\'S THE TRUETH...
Posts: 7.177
Mag ik vragen waar jij die info vandaan haalt. Als jij dit van die artikel haalt hier van F1today dan maak jij wel een hele twist aan het verhaal net zoals de kop die ze gebruiken. Het is een mogelijkheid dat hij schade eraan over houd een mogelijkheid niks is zeker. Maar ze spreken niet over blind.
Posts: 985
Er is nog niks zinnigs te zeggen over zijn zichtvermogen om de simpele reden dat ze dat nog niet kunnen onderzoeken door de zwelling.