user icon

Alonso: "Beweegbare voorvleugels en KERS zijn geflopt"

  • Gepubliceerd op 27 jul 2009 13:56
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
De invoering van KERS en beweegbare voorvleugels heeft niets aan de show van de Formule 1 toegevoegd. Dat stelt Renault-coureur Fernando Alonso in een interview met The Independent. De beweegbare voorvleugel heeft de Spanjaard nog niet eens gebruikt.

Alonso: “Ik raak dat knopje niet eens aan. Tot nu toe heb ik het helemaal niet gebruikt. Het heeft geen nut. KERS en de beweegbare voorvleugels vormen twee nieuwe toevoegingen aan de reglementen voor dit jaar die zijn geflopt.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • ives

    Posts: 1.227

    Over de beweegbare vleugels ben ik het met Alonso eens, die gebruikt inderdaad niemand! Over KERS ben ik mijn mening aan het herzien.

    Ferrari en Mclaren zijn er in geslaagd hun auto dusdanig te verbeteren dat ze competitief zijn met KERS en dat systeem is echt een reusachtig voordeel. Raikkonen had zonder KERS nooit op het podium kunnen belanden, maar zie hoeveel voordeel je hebt toch aan de eerste bocht!

    En dat zal in Valencia niet anders zijn! In Monza zal het ook veel helpen, Spa is te kort recht stuk, maar Japan en China ook weer!

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 14:05
    • Mattox

      Posts: 44

      De auto\'s met KERS hebben inderdaad een voordeel bij de start. Maar Spa een te kort recht stuk?? vanaf Eau rouge/ raidillon is het volgas omhoog tot het einde dat best een lang stuk hoor, hier hebben ze ook voordeel vooral die klim omhoog (lijkt mij). En het circuit is daar breed genoeg voor 3 auto\'s. Denk aar aan inhaal actie Hakkinen bij schumacher en een achterblijver.

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 14:37
    • Arjandev

      Posts: 4

      Spa hebben ze ook wel wat aan, wat dacht je net na la source lekker snel kunnen optrekken naar eau rouge? Scheelt wel paar kph hoor :)

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 14:38
    • en toch hield alonso de leiding bij de start?

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 16:09
  • Martijn01

    Posts: 287

    Renault uitgesloten voor Valencia >>
    Massa kan niet rijden >>

    Fernando een raceje voor Ferrari??

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 14:27
  • BV

    Posts: 135

    Volgens mij hadden Ferrari en Mclaren afgelopen weekend hun podiumplek grotendeels te danken aan KERS....

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 14:31
  • ives

    Posts: 1.227

    @Mattox en @Arjandev: ik dacht nu alleen even aan de start tot de eerste bocht. Maar wat daarna betreft hebben jullie natuurlijk volledig gelijk! Kimi deed het vorig jaar bij Hamilton en Massa. Als je goed door Eau Rouge komt en je duwt dan de kers-button in, heb je natuurlijk een geweldig voordeel!

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 14:46
  • Volgens mij gebruiken de jongens van Brawn en McLaren die voorvleugels wel gewoon.

    Dat Renault nou niet in staat is geweest om een goed werkende KERS en beweegbare voorvleugel te maken zegt niet zoveel. Hun auto is het hele seizoen al niet competitief.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 14:50
  • sgt Pepper

    Posts: 13

    Dat voordeel is er nu vooral omdat de rest het niet gebruikt. Als elk team het zou gebruiken, is dat voordeel lang niet zo groot als nu het geval is bij McClaren en Ferrari.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 14:53
  • germain

    Posts: 1.748

    Met KERS niet mee eens die Ferrari\'s en McLarens eens gaan in het begin viel mee met dat KERS-systeem maar nu hebben McLaren en Ferrari het prima onder controle en ook is betrouwbaarheid goed beide teams dus het is zeker wel handig vooral op Monza.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 14:56
  • Ben het met veel voorgangers eens, en juist oneens met Alonso. Ferrari en Mclaren tonen nu juist aan dat KERS geen flop is. Het ontwikkelen heeft meer tijd gekost dan ze gehoopt hadden en is tenkoste vd auto gegaan, maar Ferrari en Mclaren zijn er ondanks tegenvallers wel mee doorgegaan in tegenstelling tot Renault en BMW, dit toont juist het grootse van Ferrari en Mclaren aan.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 15:53
  • Ik kijk idd. uit naar monza, volgens mij gaan Mclaren en Ferrari daar met kers echt domineren. Ook een circuit waar je met veel mechanische grip goed voor de dag komt dus dat moet helemaal gaan lukken.

    • + 0
    • 27 jul 2009 - 18:51
    • Monza? Dat is toch juist hoge snelheid? Net als Spa. Beide hebben slechts 1 bocht waar mechanische grip belangrijk is.

      Valencia is volgens mij meer mechanische grip. Volgens mij gaf iemand van McLaren (Hamilton?) dat ook aan.

      • + 0
      • 27 jul 2009 - 21:33
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Dat is Opmerkelijk want in Bahrein klaagde Glock dat hij achter een Kers auto vastzat die bij rechtstuk niet kon inhalen vaweg het gebruik het Kers sisteem en dat was Alonso......

    • + 0
    • 28 jul 2009 - 11:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar