Nelson Piquet veilig voor Grand Prix van Hongarije
- Gepubliceerd op 17 jul 2009 11:38
-
22
- Door: Rob Veenstra
Piquet verheugt zich op de race in Hongarije. Ik krijg de beschikking over dezelfde updates als Fernando Alonso en dat zou me meer competitief moeten maken. Zoals altijd wil ik me in de top tien kwalificeren en punten zijn het doel.
De kwalificatie is op de Hungaroring van vitaal belang, inhalen op dat circuit is bijna onmogelijk. De remzones zijn smal en naast de ideale lijn ligt veel stof. Het is dus belangrijk om zaterdag al optimaal te presteren.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.778 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 1.278
Stiekem is Flavio Briatore wel blij met Piquet hoor :D Zijn goudhaantje Alonso is duidelijke eerste man, geen interne strijd... Zo heeft ie het graag
Posts: 1.966
En jij wil zeggen dat dit geen logisch besluit is...?Een tweevoudig wk met een enorme wil, motivatie en de kunde om met engineers te ontwikkelen....? Gek hoor, dat Piquet tweede coureur is...Hij mag alleen wel punten scoren hoor van FB, want dat brengt centjes binnen!En dat doet hij dus niet nu...
Posts: 1.748
onterecht dit piquet hoort niet bij renault bij een team als campos ofzo hoort hij thuis hij laat nog minder dan bourdais zien maargoed ives heeft natuurlijk wel een punt
Posts: 932
Meer dan terecht. Laat Renault Piquet eerst maar eens een gelijkwaardige auto geven. (met dezelfde update als Alonso) Dan pas gaan oordelen. @ Germain. Nij laat nog minder zien dan Bourdais ? Vraag ik me af. Hoe weinig laat Bourdais dan zien ?
Hoe goed is Bourdais ? Hoe goed is Buemi ? Hoe goed is Alonso ?
Ik geloof dat een coureur alleen maar te vergelijken is met zijn teammaat mits hij een gelijkwaardige auto heeft. En dat laatste is niet altijd het geval bij Renault.
Posts: 103
@Germain. En jij hoort duidelijk nog thuis op de basisschool.
Posts: 1.748
Misschien zit ik ook wel op de basisschool:p
Posts: 125
Ja Flavio is echt blij der mee....Wat een kansloze en domme reactie...Ieder team wilt een 2e rijder die punten scoort....
Piquet zit nog in de auto omdat er een Braziliaanse sponsor is die veeeel geld in het laatje brengt bij Renault...
Als jullie nog met jullie hoofden blijven hangen in 2007 dan moet je ook al de ontwikkelingen zien die zich erna hebben gespeeld waaruit is gebleken dat Alonso was benadeeld in 2007.....Als je zelfs kijkt dan zie je dat Alonso, Hamilton zelfs heeft vernederd door niet alleen te racen tegen Hamilton maar het hele team en dan nog op gelijke punten te eindigen....Waarom wordt ie beschouwd als de beste coureur op de grid ??? Omdat iedereen in het padock weet wat er speelde.....Waarom denk je dat iedereen op de grid met pijn zat te kijken toen Alonso de een na de andere snelste ronden noteerde...Ze weten dat als hij maar een beetje competitieve auto onder ze reet heeft hij gehakt maakt van het veld.....
Iedereen is dan ook in spanning om te zien wat er gebeurt in Hongarije.....
BTW Alonso heeft laatst nog verklaard de concurentie te missen die hij had met Hamilton....niet met het team...dat zegt ook al genoeg....
Posts: 932
Dan mag jij de sponsor noemen die zeer veel geld in het laatje brengt namens Piquet, ING ? Nee, dacht het niet..........
Alonso Hamilton vernederd ? Ik denk eerder andersom. Vanaf het moment dat de ellende ging spelen in het team, zo rond de zomer van 2007, stonden zowel Hamilton en Alonso gelijk in de stand. Hamilton had zijn 1e zeges al binnen, ik geloof dat hamilton zelfs boven Alonso stond in de tussen stand. Alonso heeft wat hij wilt, de absolute No1 status geschonken en gecreerd door Flavio !!
Wat kun je van Piquet verwachten als hij vaak een niet-gelijkwaardige auto heeft terwijl Alonso met een meer ge-upgrade wagen met alle mogelijke moeite 7e kan worden. (tot aan de GP van Duitsland). Als we Alonso mogen geloven dan kan Renault nu mee voor het podium. Dus Piquet moet zeker voor minimaal plaats 5 kunnen strijden in een GELIJKE wagen. Als de voorspelling van Alonso klopt. Hoe kan Alonso meer concurentie van zijn teamgenoot verlangen terwijl hij niet met dezelfde wagen rijdt. Dat is oneerlijke strijd. Piquet zit nog steeds in de Renault omdat het team weet wat er speelt, ze weten dondersgoed dat de R29 geen auto is waarmee je zomaar punten pakt. En diegene die dat doet heeft een meer ge-upgrade wagen dan zijn teamgenoot. Dat weten ze dondersgoed. De races waar Piquet een gelijke auto had, was hij net trager dan Alonso. Monaco eruit geramt door Buemi, Engeland voor Alonso, Bahrein er net achter, Australie pech (hij zat voor Alonso) en Maleisie bij het vallen van de vlag ook ervoor. De andere races had Alondo meer updates.
Posts: 103
Aan je zinnen te zien is het niet hoger dan groep 3. Want daar leer je volgens mij het gebruik van hoofdletters en leestekens! En je gedachtegang gaat ook niet veel verder dan groep 3 .
Posts: 1.748
Wat goed van je dat je me betrapt dat ik in groep 3 zit. Stel je even aan zeg het spijt me dat ik je parel Piquet heb beledigd. Hij is gewoon niet goed genoeg voor Renault en leestekens leer je pas in groep 4 of 5.
Posts: 11.414
Piquet heeft zo vaak een GELIJKE wagen gehad als Alonso. Heeft hem nooit geholpen. Hij blijft gewoon gemiddeld een halve seconde per ronde langzamer dan Alonso.
Toen de auto vorig seizoen goed genoeg was dat Alonso er zelfs races me kon winnen, toen kwam Piquet ook af en toe een keertje nog net in de punten. Poe, Poe, goed hoor.
Dit jaar doet Piquet het zelfs nog slechter dan in 2008. Zelfs als je rekening houdt met de updates.
De naam van de sponsor de wil dat Piquet blijft zitten heet Carlos Slim. Hij betaald iets van 60 miljoen euro. Dat geeft hem dus best een flinke vinger in de pap.
Maar goed, wel mazzel voor Piquet dat hij in ieder geval Hongarije nog mag meepakken. Dat is toch het enige circuit waar hij nog een beetje mee kan komen. Zou me niets verbazen als hij komende race inderdaad punten pakt.
Posts: 932
De GP\'s dat Piquet een gelijke wagen had heb ik voor je genoemd. Idd Piquet gaat slechter dan vorig jaar, maar dat doet Alonso ook, je snapt zelf ook wel dat de R28 beter was dan de R29, dus dat is weer zo\'n scheve vergelijking. Dat bedrag van meneer Slim verzin je waar je staat. We zullen zien in de toekomst hoe het verloopt. Maar jammer dat je nog steeds niet inziet dat Alonso een hele dikke streep voor heeft in dat team en dat Piquet niet zoveel trager is dan Alonso zoals je altijd beweert.
Posts: 11.414
Ik ben niet zo dom als jou dat ik naar absolute resultaten kijk. Piquet gaat relatief aan Alonso slechter dan vorig jaar. Dat is onafhankelijk van de auto.
Die paar tienden die Alonso wint uit een update kun je ook gewoon verrekenen, maar als je kijkt naar de paar races die jij gekozen hebt:
Australie: In de kwali was Alonso een volle seconde sneller! Alonso werd naast de baan gezet. Daarom kwam Piquet er weer voor, maar vloog er toen kansloos af bij de herstart. Alonso was tijdens de race ook sneller.
Maleisie: In de kwali was Alonso een volle seconde sneller! Een volle seconde per ronde! Tijdens de race (ondanks een beroerde strategie) gemiddeld ruim een halve seconde sneller.
Bahrein: In de kwali was Alonso een volle seconde sneller! Tijdens de race reed hij Piquet ook zoek alleen zat Alonso aan het eind van de race met uitdrogings verschijnselen in de auto en was hij uiteindelijk nog steeds (slechts) gemiddeld 2 tienden per ronde sneller.
Monaco: In de kwali was Alonso 6 tienden sneller. Piquet hield tijdens de race Buemi op. Toen hij nog vrij reed was hij een volle seconde langzamer per ronde dan Alonso. Dat Piquet eruit werd geramd door Buemi was eerder een mazzeltje voor Piquet.
Silverstone: Tijdens de kwalificatie was Alonso 6 tienden sneller. Inderdaad wel een hele slechte race van Alonso.
Ook als de auto gelijk is is Piquet dus goedbeschouwd gewoon kansloos. Gemiddeld is hij 8 tienden langzamer in de kwalificatie en tijdens de race normaal gesproken ook een halve seconde per ronde.
Het enige positieve wat je bij Piquet kunt zien is dat hij de laatste tijd wat minder van de baan vliegt of bij ongelukken betrokken is.
Posts: 696
@Patrickl,
Meestal ben ik het met je (doorgaans) deskundig commentaar eens, maar nu sla je de plank behoorlijk mis!!!
Carlos Slim sponsort Bruno Senna, en niet Piquet junior!
Nee, Piquet mag blijven omdat hij geen gevaar vormt voor Alonso. Hij wordt in wezen gebruikt als \'evaluatie-rijder\', wat wil zeggen dat de technici naar Piquet\'s prestaties kijken, hoezeer de neutrale winst van een update is. Bij bijv. Ferrari was dat Irvine, omdat Schumacher altijd om een probleem met de auto heen kon rijden...
Piquet maakt het seizoen gewoon af, hoor!
Posts: 36
Alonso\'s salaris word voor een groot deel betaald door sponsoren van Piquet. Zo simpel als wat.
Posts: 932
@patrick, je moet nu echt eens een keertje ophouden met het uitkramen van onzin. Kijk eens naar de tijden man, en vergelijk appels met appels en niet appels met peren. Je presteerd het om de tijden in Q1 te vergelijken met de tijden uit Q2 en de tijden uit Q2 weer met de tijden uit Q3 en de tijden uit Q3 weer met Q1. Complete onzin. Als je alles bij elkaar opteld en deelt dan is Piquet
0,31s trager dan Alonso en dan houden we nog geen rekening met de updates die Alonso wel krijgt en Piquet niet. Nou nemen we die ook mee dan kun je gerust stellen dat Piquet 0,18s achter Alonso zit, dit zij de feiten en hou nou eens een keer op met het uitkramen met die onzin van je.
Posts: 1.748
Renzo heb de qual van duitsland niet gezien maar hoe komt dat dat piquet sneller was dan fernando wat toch een goede prestatie jammer dat hij in de race ver terug viel volgend jaar moet Piquet toch maar zien te regelen dat hij bij een klein team begint met geen druk want Piquet bezwijkt gewoon onder de druk.
Posts: 11.414
Is geen onzin. Ik vergelijk de snelste tijd van Alonso die met een lege tank rijdt tov de snelste tijd die Piquet neer kan zetten met dezelfde auto. Heel simpel.
Als jij per se alles zo wilt draaien dat Piquet er het minst slecht uitkomt ga ik niet ook nog eens een keer onterecht benadelen door Piquets incompetentie mee te laten wegen.
Kijk overigens even naar Piquet. Als die al een keer in Q2 komt dan gaat hij daarin helemaal niet harder. Die jongen kan gewoon niet harder terwijl Alonso alleen maar een veilige tijd hoeft te zetten sneller dan de Torro Rosso\'s, Force India\'s en Piquet. Alonso kan dus wel sneller en dat laat hij ook steeds weer zien. De jongens die met de hakken over de sloot in Q2 komen gaan allemaal niet sneller. Net zoals Piquet dus.
Hou dus een keer op met je onredelijke gejank en leer gewoon leven met de feiten.
Piquet is dus in die door jouw gekozen 5 races gemiddeld 8 tienden langzamer in de kwalificatie met dezelfde auto. Feit.
Het gaat hier dan om kwalificaties met GELIJK materiaal. Dan mag je er dus niet nog een keer tijd af gaan trekken voor de updates.
Posts: 1.748
lol je steekt wel altijd veel energie in je posts.
Posts: 932
@Germain.
Waarom Piquet sneller was. Goed getimed net zoals Barrichello op het juiste moment naar buiten op slicks. Ik denk eerlijk gezegd dat Piquet nooit sneller was geweest in droge omstandigheden ivm. de updates die Alonso wel had en Piquet niet. Dat is ook de reden dat Alonso een stuk sneller was in de race. Piquet had een slechte start en verloor 5 plaatsen.
Ben het helemaal met je eens dat het (achteraf) gezien beter was voor Nelson om te debuteren bij een ander team waar je geen onnodige druk voelt. Piquet heeft al vanaf dag 1 in de F1 meer druk gevoeld dan welke coureur dan ook en het houdt maar niet op. In mijn ogen een hele slechte vorm van begeleiding
Posts: 1.748
thanks
Posts: 4.951
\"De remzones zijn smal en naast de ideale lijn ligt veel stof.\" Dus....?