McLaren gaat voor overwinning in Hongarije
- Gepubliceerd op 16 jul 2009 18:40
-
11
- Door: Kees Schooneman
Met de nieuwe vloer en voorvleugel die in Duitsland geïntroduceerd werd won McLaren 0.7 seconden per ronde ten opzichte van de Grand Prix van Engeland.
Het circuit van de Hungaroring lijkt prima te passen bij de McLaren, die dit jaar op de langzamere circuits beter uit de verf lijkt te komen. McLaren wil in Hongarije de concurrentie strijd aangaan met Brawn GP en Red Bull Racing.
McLaren teambaas Martin Whitmarsh zegt dat ze elke race willen winnen, maar denkt dat ze in Hongarije echt een kans hebben. We hebben flinke progressie geboekt in Duitsland en we proberen dat elke race te verbeteren. We gaan altijd voor de overwinning, maar we hebben daar niet altijd het juiste materiaal voor. Hopelijk hebben we er in Hongarije wel het materiaal voor, aldus Whitmarsh.
McLaren is echter al bezig met de auto voor 2010. Die auto zou totaal anders zijn dan die van dit jaar, maar Whitmarsh zegt dat ze dit jaar nog niet opgeven.
We gaan dit jaar geen wereldkampioen worden en het moet volgend jaar absoluut beter. We moeten volgend jaar veel meer inspanning in de auto stoppen dan dat we dit jaar hebben gedaan, vervolgt Whitmarsh. We hebben dit jaar tot nu toe geen auto gemaakt die races wint, maar we hebben wel progressie geboekt. Of dat een teken is dat het de goede kant op gaat voor de auto van volgend jaar? Ja, ik denk van wel.
We zijn nog steeds bezig met de ontwikkeling van de auto van dit jaar. De aerodynamica is totaal veranderd en je kan in de data zien dat we nu echt op de goede weg zijn. We zien de Grand Prix van Duitsland als een nieuwe start van het seizoen en ik denk dat de auto zich nog flink zal ontwikkelen dit jaar.
De auto voor volgend jaar is al heel anders, omdat je niet meer mag bijtanken. Maar het was voor ons al duidelijk dat de auto van volgend jaar sowieso een stuk anders moet zijn in vergelijking met die van dit jaar, besluit Whitmarsh.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Prachtige beelden: Verstappen massaal toegezongen na tweede plaats
Max Verstappen heeft een sterke Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De viervoudig wereldkampioen kwam op de Red ...
28 jun 2026 20:04 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.802 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.680 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Ze moeten uitkijken met de hoop. Ten eerste is brawn beter in warm weer veel beter vooral in de race. Daarnaast komen ze met een update dus die gaan ze niet bij houden. Daarnaast was het een beetje een aparte qual in duitsland. en daarnaast is red bull wel sneller denk ik. dus ik verwacht dat ze niet eens de podium kunnen pakken op het moment. Ik denk wel dat ze of dichtbij het zijn van de 3e team of ze zijn het al. Maar we zullen zien.
Posts: 10.412
vergeet de ronde tijden van alonso niet! denk dat hij er goed bij zit.
Posts: 2.195
overwinning , hahahaha. laat me niet lachen. ze moeten al blij zijn met een paar punten
Posts: 121
Yes right .... en ik win de loterij van deze week ... zucht ....
Diablo
Posts: 11.414
\"Maar het was voor ons al duidelijk dat de auto van volgend jaar sowieso een stuk anders moet zijn in vergelijking met die van dit jaar\"
Lol, zou hij daarmee bedoelen dat de huidige auto knudde is?
Posts: 1.278
Brawn zal hier wel terug sterken zijn. Ze moeten het vooral hebben van warme temperaturen en circuits waar veel geremd moeten worden.
Wat natuurlijk niet uitsluit dat Mclaren wel kan verrassen!
Posts: 3.007
Ik ben geen McLaren fan, maar ik zie ze wel verassen in Hongarije. In Monaco lieten ze zien hoe goed hun mechanische grip is, en met de update van nu erbij zouden ze best eens om de overwinning kunnen strijden.
Posts: 699
Ja grip zat, de ene ging in de Kwalificatie in de muur en de andere in de race (terwijl tie in de punten reed) ja een heel sterk weekend in Monaco..
Posts: 774
Met de snelheid zat het in ieder geval wel goed in Monaco, daar doelt Tifoso op. Dat die snelheid zich niet vertaalde in resultaten, tja...gemiste kans.
Posts: 18.535
Overwinning lijkt mij wat hoog gegrepen, Brawn GP gaat waarschijnlijk sterker zijn in Hongarije en ik denk zoiezo dat Red Bull nog een serieus stapje voor ligt. Een podium lijkt mij anderzijds wel haalbaar.
Posts: 11.414
Ik kan me niet voorstellen dat Whitmarsh echt denkt dat ze op gelijke hoogte zijn gekomen aan Red Bull. Als je in Turkije en op Silverstone ongeveer 1,2 seconde per ronde achter ligt en je hebt dan een update die 0,7s scheelt, dan zit je er dus nog steeds 0,6 seconde per ronde achter. Dat bleek ook wel, want afgelopen race lag Hamilton ook inderdaad nog 6 tienden achter op Webber.
Aan de andere kant als Brawn zich goed verbeterd dan wordt het al lastig.
Alonso heeft ook laten zien dat Renault op iets van 5 a 6 tienden van Red Bull zit, maar in de kwalificaties wil het niet vlotten. Vorige keer hadden ze een update die ze nog een paar tienden dichterbij bracht. Schat dat ze nu op 2 a 3 tienden zitten. Dat zou dus ook nog voor Hamilton zijn.
Maar ja, Hongarije is een speciaal circuit. Misschien hoopt hij daar op. Zou best kunnen dat de Red Bull op dat circuit het weer slecht doet (zoals ook op Monaco)