Ferrari staat op punt om ontwikkeling van F60 stop te zetten
- Gepubliceerd op 13 jul 2009 15:14
-
12
- Door: Rob Veenstra
Teambaas Stefano Domenicali: Het moment dat we de ontwikkeling van de F60 stop zetten is heel dichtbij. We zijn al aan het nieuwe project begonnen en in de komende weken verleggen we de werkzaamheden steeds meer naar volgend jaar. We willen geen kostbare tijd verspelen. Volgend jaar is cruciaal en we willen met een betere snelheid beginnen dan dit jaar. Dus het is eerder een kwestie van dagen dan weken voordat we het werk aan de 2009-auto stilleggen.
Trending nieuws
-
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 3.471
Groot gelijk, er valt dit jaar niet veel meer te halen voor Ferrari.
Vind het ook niet erg dat ze zich meer op 2010 gaan richten, des te groter de kans dat Alonso in een goede auto terrecht komt haha.
Posts: 1.725
En Red Bull en Brawn GP weer netjes achteraan volgend jaar.
Posts: 302
Ik wordt echt schijtziek van iedereen die roept dat Alonso naar Ferrari verhuisd. Die geruchten lopen al een eeuwigheid rond en zowel Renault, Alonso (en management) en Ferrari zeggen dat er niks getekend is. Er wordt alleen gespeculeerd dat... en alles wordt gebaseerd op hoe Alonso bepaalde vragen beantwoord waarin de naam Ferrari in voorkomt.
------------
Het is wel begrijpelijk dat de ontwikkeling stopgezet gaat worden. De F60 is geen winnende wagen en gezien de vorm van Red Bull en Brawn zal het dit jaar denk ik ook niet worden. Ik zeg probeer het nog tot de zomerstop, mocht het niet lukken dan zou ik beginnen met de 2010 wagen.
Posts: 3.471
Je kunt daar wel schijtziek van worden, maar beide partijen zijn gewoon volkomen onduidelijk erover. In 2006 zei ook iedereen dat Kimi niet naar Ferrari zou gaan, en waarheen is die gegaan? Waar rook is, is vuur. Het is een kwestie van tijd wanneer Alonso instapt. Het is nu gewoon niet meer te ontkennen OF hij er gaat rijden. Want dat is al vrijwel zeker.
Posts: 9.887
Mmmmmm..... wie weet heeft het feit dat vanaf volgend seizoen Banco de Santander op de vleugel van Ferrari komt te staan ipv bij McLaren, waar ze destijds geld in hebben gestoken toen Alonso daar heen ging??????? Banco de Santander is net als een paar andere sponsoren alleen maar vanwege Alonso in de F1 actief, dus 1 + 1 = meestal .......
Posts: 3.471
Eindelijk iemand die het ook objectief bekijkt... Dit probeerde ik ook al paar keer duidelijk te maken. Die geruchten zijn er niet voor niks. Die bank is naar McLaren gegaan omdat Alonso daar ook heen ging. Nu gaat die bank naar Ferrari, dus zo moeilijk is het niet om te bedenken dat Alonso daar dan ook gaat plaatsnemen. Die bank zal het stoeltje van Kimi vrijkopen, zodat Alonso in kan stappen. Makkelijk zat.
Posts: 699
Ja doen ze wel ff, je doet net of het boodschappen doen is bij een plaatselijke supermarkt..
Posts: 7.177
Ik ook. En mensen hier gaan het ook helemaal geloven te zielig voor woorden.... We weten dit niet en ik denk ook echt niet dat hij daar rijd in 2010. Vooral omdat allebei een contract hebben tot eind 2010.
En ja idd. Ik denk dat de wagen niet veel sneller kan worden. Elk model heeft natuurlijk een max.
Posts: 3.592
Dit is een logische stap die ze zetten. Een auto heeft natuurlijk een bepaalde basis en die kan je tot op zekere hoogte verbeteren. Ze zien zelf al vrij snel wat de mogelijkheden zijn en er zit in deze auto gewoon weinig perspectief om er nog veel meer uit te halen. Ja, tenzij je echt weer zaken als plaatsing van motor/versnellingsbak/chassis compleet op de schop gaat nemen, maar die kosten zijn veel te hoog en zullen zich voor dit jaar niet meer terugbetalen. Op 2010 richten is dan de enige logische optie...
Voor dit seizoen wel jammer want Ferrari is toch wel zo\'n beetje het derde team geworden achter BGP en RB. Het gat is echter te groot om te dichten.
Posts: 11.414
Is volgens mij wel redelijk gebruikelijk dat teams die in de middenmoot rond rijden al halverwege het jaar overgaan naar het nieuwe seizoen.
Alleen Renault ging vorig jaar helemaal tot het einde door met ontwikkelen zonder dat ze ook maar enig uitzicht hadden op een titel.
Ik mag toch hopen dat McLaren en BMW ook heel snel de focus (of het grootste deel daarvan) op 2010 zullen gooien. Whitmarsh had het er dit weekend nog over dat ze in na Hongarije waarschijnlijk overgaan.
Posts: 36
@leonhart,
Alonso gaat naar Ferrari, of je dit nu leuk vind of niet..
Eindelijk weer een echte topper in de Ferrari (na schumacher)
Posts: 302
Raikkonen is geen topper wou je zeggen? Die had eigenlijk al 3x WK moeten zijn, mocht het niet zo zijn dat McLaren geen auto kon bouwen die een paar races heel kon blijven. Kon ie heel blijven was ie niet snel genoeg.