Rosberg: "Binnenkort staan we op het podium"
- Gepubliceerd op 12 jul 2009 17:33
-
11
- Door: Dennis Roke
Ons doel is om binnen niet al te lange tijd een podium te halen. Dat zij ik ook al in Silverstone en vandaag waren we er dicht bij. Het was vandaag een erg goede dag, vertelt Rosberg.
Ik had een hele goede start en een nog betere eerste bocht. Ik kwam als negende de eerste ronde door. Ik had toen dus al zes plaatsen gewonnen. Dat was erg goed, want ik had veel brandstof aan boord. Ik had wel wat last van de banden. Ik had geluk dat Heikki Kovalainen de rest ophield waardoor ik met mijn strategie meer plaatsen kon goedmaken. De strategie was dus fantastisch vandaag, aldus Rosberg.
Rosberg staat zevende in het kampioenschap met 20.5 punten. Teamgenoot Kazuki Nakajima is nog altijd puntloos.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.342 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Wat gaan ze daar voor doen dan?
Op Hongarije heeft McLaren hun nieuwe auto klaar (voor beide rijders) en ook Brawn heeft een grote update.
Wel mooi dat ze daar eindelijk de strategie een keer op orde hadden.
Posts: 1.776
Wat een simpele opmerking. Moet nog maar blijken of de update van McLaren en die van Brawn GP ook werkelijk het goed doen. Zeker omdat er nu niet getest mag worden. Dus behoorlijk kort door de bocht.
Williams is naar mijn mening zeer goed bezig, ik denk na Red Bull en Ferrari het sterkst verbeterde team.
Wat betreft Brawn GP moeten ze nu maar eens gaan opstaan en laten zien dat ze kunnen groeien want momenteel is zelfs Ferrari en Williams sneller anders zie ik het somber in voor hen want Honda draagt niets meer bij in zoverre dan alleen de afgesproken kosten.
Posts: 7.177
Ik hoop het voor hem die gast kan echt rijden!
Alleen Brawn moeten we zeker niet als langzamer schatten. Ze hebben problemen als het koud is op de baan. Als we naar een warme baan gaan dan hebben ze de winst waarschijnlijk weer binnen.
Posts: 11.414
Serieus, heb je dit race weekend uberhaupt zelfs maar een minuut gekeken?
Hoezo \"moet nog maar blijken\". Dat heeft Hamilton dit weekend al laten zien. Hamilton was \"fuel corrected\" de snelste coureur achter de Red Bulls.
Hoezo is Williams ook het meest verbeterde team??? Ze waren op Melbourne een stuk competitiever dan nu.
Posts: 9.887
IK ben bang dat ze het niet gaan redden, McLaren en Ferrari hebben de top genaderd en zullen sneller ontwikkelen dan Williams en dan is er ook nog Renault met Alonso. Hij heeft na de race aangegevn dat hij door de aanpassingen voor en tijdens de race eindelijk een goede afstelling wist te vinden en v oor het eerst in 2 jaar een lekkere ronde wist te rijden. Dat is te zien aan de snelste ronde tijden:
1. Fernando Alonso Renault 1:33.365
2. Jarno Trulli Toyota 1:33.654
3. Mark Webber Red Bull 1:34.003
4. Sebastian Vettel Red Bull 1:34.089
5. Kazuki Nakajima Williams 1:34.238
6. Jenson Button Brawn GP 1:34.252
7. Nico Rosberg Williams 1:34.403
8. Felipe Massa Ferrari 1:34.458
9. Robert Kubica BMW Sauber 1:34.537
10. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:34.559
11. Rubens Barrichello Brawn GP 1:34.676
12. Nelson Piquet Jr. Renault 1:34.876
13. Giancarlo Fisichella Force India 1:35.301
14. Adrian Sutil Force India 1:35.366
15. Lewis Hamilton McLaren 1:35.367
16. Timo Glock Toyota 1:35.369
17. Heikki Kovalainen McLaren 1:35.524
18. Kimi Räikkönen Ferrari 1:36.080
19. Sébastien Buemi Toro Rosso 1:36.279
20. Sébastien Bourdais Toro Rosso 1:37.498
Pas tijdens de race wist men dit voor elkaar te krijgen, maar het voorspelt veel goeds voor de komende tijd, want hij was zelfs 0,7 seconden sneller dan Webber.
Posts: 9.887
Volgens Flavio heeft Renault 8 tienden gewonnen door de laatste update en hebben ze nu eindelijk door hoe ze wagen moeten ontwikkelen. Zelfs volgens Alonso moet er met de wagen van afgelopen weekend nog wel een paar tienden extra te verbeteren zijn als ze nog meer over de perfecte afstelling te weten komen,
Posts: 1.776
Patrickl,
Zie bovenstaand stuk, de cijfers spreken! Volgens mij heb jij de race van vorig jaar bekeken ;) Leuke ideën over correcties maar McLaren is er bij lange na niet en met zo\'n budget moet ze zich echt schamen of is dit toch het echte bekende Newey effect.
In 1997 was Newey ook weg bij Williams maar toen had Williams met de FW19 nog geen last omdat de auto was ontworpen door Newey.
Voor McLaren is dat idem dito. Dit jaar moet McLaren een nieuwe auto ontwikkelen from scratch en zie de resultaten. Ik denk dat McLaren het nog veel moeilijker gaat krijgen.
Posts: 11.414
Ik kijk naar de kwalificatie. Daar gaan ze allemaal tegelijk de baan op met dezelfde strategie (in Q1 en in Q3 kun je het corrigeren)
Die snelste race rondes zegt geen moer. Webber rijdt de hele boel tot snot en dan jullie naar een enkele ronde van Alonso en Trulli kijken. Dat slaat toch nergens op?
McLaren was er gewoon wel alleen werd Hamilton uit de race geramd. Alonso had ook voor de Brawns en Williams kunnen rijden als hij in Q2 niet had geblunderd.
Posts: 1.776
Rosberg kwam van plek 15 naar 4. Als die op plek 4 was begonnen had die gewonnen. Zoals je het zelf al gezegd hebt \"had\".
McLaren kon niet meekomen qua ronde tijden. Dat doen ze naar mijn mening het hele jaar al niet. Als jij wilt geloven dat ze dat wel doen! vooral vast houden die gedachte.
Ik heb Alonso en Kubica eerder dit jaar ook boven aan de kwalificaties zien staan maar waar rijden ze de afgelopen races...? Mclaren moet zich diep schamen en geen excuses verzinnen maar aan het werk, het is gewoon te triest voor woorden op welke plek zij rijden. Zeker als we het budget van McLaren en Williams met elkaar vergelijken.
Mark my words, McLaren gaat het nog erg moeilijk krijgen en Hamilton ook. Is ook wel goed voor hem, laat Hamilton maar nu eens zien uit welk houd hij gesneden is. Ik hoop geen flinter dun plankje want ik gun het hem wel.
Posts: 770
jongens snelste ronde zeg toch niks . Q1 en Q2 zeggen alles over de snelheid van de auto. beide renaultjes hadden erin kunnen staan misschien maar Alonso zat te klooien in Q2...jammerrrrrr....
Posts: 11.414
inderdaad, van heemschut begrijpt het gelukkig wel.
@coreduo,
Je moet ook niet kijken naar Q3. Als je dat al doet dan moet je kijken naar de fuel corrected tijden. Alhoewel Alonso inderdaad nog wel eens wil stunten en dan met zijn strategie alsnog helemaal naar de kloten gaat.
Als je serieus niet ziet dat Hamilton en Alonso dit weekend gewoon sneller waren dan de Brawns (en daarmee alleen de Red Bulls nog voor zich hadden) dan kan ik er verder ook weinig aan doen. Dat inzicht krijg je dan volgende race wel (als het dan wel een normale race is) Alhoewel Brawn dan naar eigen zeggen ook met een grote update komt.
Ga jij maar lekker kijken naar de \"snelste\" rondetijden kijken van Webber die tijdens het snelste deel van de race op uitrijden zit en van Hamilton die met een zwaar beschadigde wagen rondrijdt op \"motor en versnellingsbak sparen\".
Even voor de volledigheid
Q1
Pos Driver Q1
1 Mark Webber 1:31.257
2 Fernando Alonso 1:31.302
3 Sebastian Vettel 1:31.430
4 Lewis Hamilton 1:31.473
5 Rubens Barrichello 1:31.482
6 Jenson Button 1:31.568
7 Nico Rosberg 1:31.598
8 Felipe Massa 1:31.600
Q3 (fuel corrected)
1 Mark Webber (lap 20)
2 Sebastian Vettel +0.250secs (lap 19)
3 Lewis Hamilton +0.614 (lap 18)
4 Rubens Barrichello +0.617 (lap 14)
5 Jenson Button +0.838 (lap 13)
6 Adrian Sutil +1.474 (lap 28)
7 Heikki Kovalainen +1.524 (lap 21)
8 Felipe Massa +1.906 (lap 25)
9 Kimi Raikkonen +2.025 (lap 26)
10 Nelson Piquet +2.048 (lap 26)
Of kijk naar de snelste rondetijd van het hele weekend. Dat is een 1:31.121 gereden door ... Hamilton.