Italiaanse media melden tweejarig contract voor Alonso bij Ferrari
- Gepubliceerd op 09 jul 2009 11:08
-
57
- Door: Rob Veenstra
Autosprint meldt dat Alonso vanaf 15 november als Ferrari-coureur door het leven gaat. In het artikel van Gazzetta dello Sport staat dat het tweejarig contract met een optie voor nog eens drie seizoen al in de zomer van vorig jaar is ondertekend, maar dat bevestiging uitblijft omdat Felipe Massa en Kimi Raikkonen officieel nog een verbintenis hebben tot eind 2010.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (57)
Login om te reagerenPosts: 94
Ga er nu toch wel steeds meer in geloven dat het echt gaat gebeuren, TOP!
Posts: 699
Zolang het alleen maar uit Italie komt of uit Spanje, is het niet meer dan wishfull thinking, komt het van Ferrari af dan kan het pas geloven.
Ferrari wijst de geruchten af, maar tog weet jij het zeker dat Alonso in 2010 bij Ferrari rijdt....
Posts: 3.471
Alle berichten die erover worden neergezet vertellen eigenlijk hetzelfde.
De Spaanse bank Santander verhuisde samen met Alonso naar McLaren. Toen Fernando daar weg ging, bleef de bank trouw aan McLaren. Nu Santander naar Ferrari gaat, is het gewoon bijna 75% zeker dat Alonso volgend jaar, of het jaar erop plaats neemt in een Ferrari. Geruchten zijn ook dat Santander het stoeltje van Kimi gaat vrijkopen zodat Fernando plaats kan nemen aldaar.
Eindelijk gaat het dan toch echt gebeuren. De vraag is niet meer of dat gaat gebeuren, maar wanneer.
Posts: 699
Een krant zegt dat Räikkönen is geadviseerd door advocaten aan te dringen bij het Italiaanse team om het contract voor 2010 uit te zitten.
Zouden zij dit niet doen en Räikkönen vervangen volgend jaar, dan kan Räikkönen, volgens de adocaten, eisen dat het team hem het volledige jaarsalaris van 28 miljoen euro uitbetaalt.
Posts: 985
Als de sponsoren van Alonso/Ferrari dat ervoor over hebben..
Misschien wil Ferrari zelf wel wat bijdragen om van Kimi af te komen..
Posts: 699
Ferrari van Raikkonen af te komen?
Sorry maar weet jij zelf wel waar je het over hebt, die 28 Miljoen moet van Ferrari komen, daar rijdt hij voor en niet voor Satander..
En trouwens Alonso + Massa = BOM, dat zijn geen maatjes, Alonso wilt #1 status en Massa ook, dat wordt dan knallen..
Posts: 7.177
Dat is nou precies het probleem bij Alonso. Hij wil hoe dat ook #1 zijn. En dat gaat problemen veroorzaken als hij dat niet zo is. Zoals 2007. Daarnaast Past hij gewoon echt NIET bij ferrari. Alonso hoort daar gewoon niet
Posts: 408
Zo slecht doet hij het dit jaar toch niet in verhouding tot hoe de auto is?
Posts: 3.471
Ferrari is daarvan op de hoogte, van die 28 miljoen euro. De sponsor die Fernando meeneemt (Santander) zal voor 25 miljoen dollar het stoeltje van Kimi vrijkopen, als de geruchten waar zijn athans. Dus Ferrari verliest er niks op als ze Kimi lozen voor Fernando. Denk alleen dat Ferrari er goed aan doet om Alonso binnen te halen.
De vraag is niet meer of, maar wanneer Alonso naar Ferrari gaat, ik juich het toe, zeker omdat Fernando gewoon in de top hoort, en niet in het middenveld.
Posts: 320
Ach, vanaf volgend jaar mag Ferrari door de nieuwe regels veel minder uitgeven en de jaren daarna moet het nog verder omlaag.
Die 28 miljoen is klein geld wat ze bij Ferrari los in de zak hebben zitten. Desnoods trekt die \"Capo\" Montezemolo zelf ff zijn kistje, met \"wat cash geld\" en een paar overdreven dure klokken, onder het bed vandaan en pakt daar wat uit.
Nee, die contracten, dat weet iedereen, zijn enkel een financiele geruststelling voor de rest betekenen ze niets.
Posts: 866
Nou,het is ook alleen maar om te zeggen dat je bij Ferrari rijdt...van de ene middenmoter naar de andere middenmoter....Ferrari als die niet snel een goede tacticus/strateeg en teamchef enz enz enz dan zie ik ze weer net zo ver terugzakken als in de tijd van Alesi en Berger....
Dan is er een hoop werk te doen voor Alonzo
Posts: 699
Dan klinkt dit toch zeker niet raar :: http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/waarom-zou-alonso-niet-naar-ferrari-gaan/
Posts: 173
Net daarom dat het voor Ferrari belangrijk is dat er eens een piloot komt die weet wat een auto ontwikkelen is en die een team kan motiveren een klassebak te ontwerpen en onderhouden gedurende een gans seizoen. Want laten we eerlijk zijn, of het nu Rai of Mas is, beiden hebben er niet teveel kaas van gegeten. Ze zouden beiden in voorgaande seizoenen, toen ze wel een auto hadden die potten brak, meerdere malen kampioen kunnen geweest zijn. Maar dat zat er maar één keer in.
Posts: 222
Waarom zou je raikkonen eruit halen en alonso erin?
Gaat alonso ineens die auto naar de overwinning rijden ofzo? En volgend jaar zullen ze sowieso mee kunnen doen vooraan maar Raikkonen kan dan ook overwinningen pakken. Zou eerder massa vervangen want die zal nooit het kampioenschap binnenhalen, maar ja dat als knecht zal hij het beter doen dan raikkonen....
Posts: 7.177
Wat is dat voor een onzin? Massa heeft in 2008 zoveel pech gehad dat hij daardoor de titel heeft verloren. Naast zijn eige fouten. Als hij die pech niet had had hij de titel met gemak binnen gehaald Massa kon niet meer doen dan dat hij deed.
Daarnaast rijd Massa Kimi er al 2 jaar uit dus als kimi het kan kan Massa het zeker. Daarnaast is Massa behoorlijk gegroeid na 2008 in hoe hij rijd. Kijk regen races waar iedereen vond dat hij het zo slecht deed (wat onzin was want in silverstone moet je eens onboard kijken die wagen was echt voro kurk droog)
Posts: 335
Ok... De poep komt nu daadwerkelijk uit je mond stromen. Al 2 jaar... Wie was er 2 jaar geleden ook al weer kampioen?
Verder heeft Hamilton ook zijn portie pech gehad, en ik denk dat hij vorig jaar gewoon de beste was. Afgelopen jaar is het voor Kimi een rotjaar geweest en heeft Massa meer laten zien. Toch is Kimi volgens mij een betere coureur.
Ik denk dat als Alonso instapt ze met 2 nieuwe coureurs aan de slag gaan, de twee huidige de laan uit en gewoon opnieuw beginnen.
Posts: 7.177
En weer naar het verleden mmmm vraag me af doe je dat nou ook telkens bij Massa? Wat maakt het uit dat hij toen kampioen was. Maakt hem dat eneig zins beter dit jaar of het jaar daarvoor? Maakt dat verschil?
Posts: 335
Mijnheer Jermaine, jij bent degene die naar het verleden grijpt. Jij zegt dat Massa al twee jaar lang om de oren rijdt. Jij begint hierover, en omdat je volgens mij een zeer gekleurde bril draagt denk je dat Massa in twee jaar tijd beter was dan Kimi. Ik zeg, 2007 was Kimi duidelijk oppermachtig tov zijn teamgenoot (als je kampioen wordt met een aanzienlijk gat naar je teamgenoot ben je dat, ja). 2008 was het echter Kimi die meer foutjes maakte. 2009 is het raceafhankelijk. Dat heb ik in mijn voorgaande bericht ook gezegd. Je hebt volgens mij het geheugen van een theezeef, niet erg, maar check dan je feitjes voordat je domme dingen typt. Niets persoonlijk, maar het is altijd weer raak.
Posts: 7.177
Te verwachten ook voro patrickl.
Jullie vergeten iets. Het gaat erom dat jullie zeggen kimi is beter. Hierbij antwoord ik hij is al 2 jaar(bezig) beter bezig dan Kimi. Dan grijp je in het verleden om te bewijzen dat iets niet zo is.
Jullie zeggen dat ja hij was in 2007 kampioen. Dan grijp je naar het verleden en vergelijk je 2007 op een of andere manier met de prestaties die hij nu levert. Dat is in het verleden grijpen. Dat is geen bewijs voor heden.
Daarnaast kijken jullie naar Massa zoals hij reed in aantal jaren geleden dat hij minder ging dat is in het verleden kijken.
Jullie oordelen alles op Massa uit het oude verleden. En ik geef hier simpel bij als antwoord Massa doet het voor (tot nu toe dan) 2e jaar beter dan kimi. Dan grijp je misschien wel naar het verleden maar ik plaats een feit en het zegt juist wel wat over de qualiteit van een rijder. Dat iemand in 2007 kampioen is geworden maakt kimi niet beter dan Massa. Dat maakt hem beter in 2007.
Als jullie het verschil niet willen snappen in het erbij halen van het verleden of jullie proberen te laten merken dat massa het goed doet en beter dan kimi tot nu toe. Alleen jullie willen het om 1 of andere manier niet snappen. En dat zegt meer over jullie dan over Massa\'s qualiteit in rijden.
Posts: 11.414
En Weer ben JIJ degene die naar het verleden verwijst en dan gaat zeikenm dat als andere mensen je corrigeren dat zij naar altijd maar over het verleden zeuren.
Herrinner je je misschien nog deze \"poep de je de mond uit kwam lopen\"?
\"Daarnaast rijd Massa Kimi er al 2 jaar uit \"
Terecht krijg je dan de vraag of je je nog herinnert wie er 2 jaar gelden WK was.
Posts: 3.471
Jij begint te zeuren over dat Massa, Kimi al 2 jaar om de oren rijdt. Als dat zo was, dan was Massa kampioen, en niet Kimi! Dat je fan bent van Massa moet je helemaal zelf weten. Maar ik heb al zo vaak gezegt: Massa is in 2 jaar tijd enorm gegroeid. Alleen als alles meezit is Massa niet te stuiten! Wel had Massa heel veel geluk dat Kimi heel veel steken heeft laten vallen in 2008. Gaan we de fouten van Kimi wegpoetsen, dan was Kimi degene geweest die tot het einde voor de titel had gevochten, en niet Massa. Maar zo is het niet gegaan dus veel ga ik daar nie aan vuil maken. Massa is de perfecte 2e rijder, en ook ik zou Kimi de laan uitsturen en niet Massa. Gewoon omdat Massa de vechtersmentaliteit heeft, die ik sinds ie bij Ferrari rijdt, bij Kimi mis. Alonso is net als Massa, alleen heeft Alonso net dat beetje extra! Je zou Alonso juist toe moeten juichen Jermaine!!! Dat ie naar Ferrari komt. Maar alleen omdat je Fernando niet mag, vind je hem er niet bij passen. Alonso gaat daar de 1e rijder worden, hij is niet voor niks 2x wereldkampioen. Allicht krijgt hij dan die voorsprong. Maar ook Alonso zal zich moeten bewijzen dat ie Ferrari kan dragen, en naar grote hoogte kan brengen! Ik ben een keiharde Alonso fan, maar weet ook dat ook Fernando niet alles zomaar krijgt. Ook hij krijgt salaris om ernaar te werken! Daarbij zeg ik wel dat Alonso op dit moment het meeste in zich heeft wat een rijder echt nodig heeft. Net dat beetje extra wat Massa mist. Massa gaat niet akkoord als 2e rijder volgens jou? Hij zal denk ik wel moeten van Ferrari als Alonso de betere van de 2 is. Luister nu eens gewoon naar de mensen hier op F1today. En haal die grote plaat voor je kop weg!
Posts: 222
Waarom zouden ze Raikkonen vervangen voor Alonso? Raikkonen is wel een WK en Massa niet (en dat zal hij ook nooit worden). Ze Zullen voor volgend jaar vast wel een kampioenschapswaardige auto bouwen en volgens mij is doet Raikkonen dan absoluut niet onder voor Massa... Ik zou Massa eruit zetten, hoewel die natuurlijk wel beter als knecht fungeert dan Raikkonen
Posts: 9.887
Massa en Kimi hebben nou beide niet laten zien van het niveau te zijn dat Ferrari van hun courreur verwacht. Ze zijn wel snel, maar lijken niet dat beetje extra te hebben dat Alonso wel heeft.
Posts: 3.471
En zo is het!
Als de regels van 2008 gewoon in 2009 door waren gegaan, dan stond Alonso zeker in de top 3 bij de coureurs.
Voor mij is het gewoon duidelijk, Alonso komt naar Ferrari.
Posts: 7.177
Oh ja hij doet nu zoveel met zijn renault he? Hij ontwikkelt het echt goed en maakt het echt een halve seconde sneller?
Sorry Maar 2007 is voor mij het bewijs dat Alonso dus niet bij ferrari mclaren of welk ander team dat renault past.
Hij wil eerste plek hebben hierdoor is hij altijd sneller dan zijn teamgenoot. Behalve toen hij opeens in 2007 niet meer #1 was in het team. Toen is hij verslagen door een rookie in de zelfde wagen.
En dat zorgde voor ruzie tussen die 2 omdat Alonso het niet kon hebben. Dit zou zo weer gebeuren bij Ferrari.
Daarnaast hoe weet jij dat hun niet uit de wagen halen wat erin zit? Hoe weet je dat? Vertel me maar!
Posts: 11.414
Ik hoop dat Kimi gewoon weer terug gaan naar McLaren. Ferrari is duidelijk niet in staat om hem te motiveren om het beste uit zichzelf te halen.
Alonso naar Ferrari lijkt me een prima idee. Zuidelijke rijders bij een zuidelijk team. Prima combinatie. Alhoewel Alonso zich niet echt als een zuidelijke rijder manifesteert. In tegenstelling tot rijders als Massa en Barrichello is Alonso wel gewoon consistent en (vrijwel) altijd goed en gedreven.
Posts: 5.746
Voordat Kimi naar Ferrari kwam, stond in dezelfde Italiaanse krant hetzelfde bericht over Kimi. Toen schreeuwde ook bijna de hele wereld \'Dat gebeurt niet\'.... Ik denk dat ze ook nu weer goed zitten met hun bericht. Benieuwd allee hoe lang Massa nog bij Ferrari mag blijven.
Posts: 7.177
Waaropm praten Mensen over Massa die weg gaat. Jullie zeggen allemaal daT Massa dan weg moet omdat hij de mindere zou zijn. Maar mag ik even lachen? En willen jullie even jullie ogen open doen. Want kijk hoe Massa dit jaar rijd. Nog geen 1 fout... Enige wat hij heeft (weer) is pech. Melbourne wat was ferrari aan het denken met de strategie? Massa had een mooie 3e plek na de start en door de strategie kwam Massa achteraan. Sepang fouit in qual ma 9 uit eindelijk al had het beter kunnen komen omdat de race eerder gestopt was (geen fout in de regen gemaakt) China komt 3e maar heeft pech dat de auto het weer eens begeeft.
Geef mij 1 reden waarom Massa weg zou moeten? Een duidelijke reden en ga het nou niet op de jaren hiervoor beoordelen maar gewoon op dit jaar. Misschien ook 2008 omdat dat nog redelijk dichtbij is.
Kom maar op met de rede ik wil een duidelijke rede en geen smoes of iets bij elkaar geraapt. Ik wil feiten. En op dit jaar kan jij geen feit eruit halen.
Posts: 5.746
Reden 1. Hij helpt een auto niet vooruit; reden 2. hij moet plaats maken voor een nieuwe, frisse coureur 3. hij past niet naast Alonso (waarom past Alonso overigens niet bij Ferrari?)
Posts: 7.177
Reden 1. Hoe weet je dat hoe weet jij zo zeker dat hij dit jaar de wagen niet vooruit heeft geholpen? Hoe weet je dat? Juist zoiets kan je NIET weten. Waar wil jij aan merken dat hij de wagen wel of niet vooruit heeft geholpen? Misschien kan de wagen niet sneller als nu?
2 nieuwe frisse? Dus Alonso? Ja nieuw en fris hoor ;)
3 Nogmaals Alonso wilt eerste rijder zijn zoals hij nu bij renault is waar alles gaat precies zoals hij wilt. Bij ferrari krijgt hij dit niet en dan krijg je hetzelfde als 2007
Posts: 7
MMMMM, ferrari houd rekening met de tweedeling van de FIA / FOTA.
Als ze volgend jaar in twee divisies moeten rijden, dan hebben ze in ieder geval een rijder voor het B team wat voor de FIA rijdt.
Posts: 71
Drama, als Alonso naar Ferrari gaat, ik denk niet dat de man daar in de cultuur past. Wordt, denk ik, net zo\'n soap als toen bij McLaren....................... Hope i\'m wrong
Posts: 135
Als dit doorgaat dan verwacht ik dat Kimi toch zijn F1 helm aan de wilgen hangt en zich meer gaat richten op wat rally rijden of anders op z\'n geld zitten en geef em eigenlijk eens ongelijk.
Nog net even wereldkampoien geworden dus niets te klagen zo...
Posts: 5.792
Raikkonen moet je zijn uitstap verbieden of hiem laten kiezen wat hij wil doen rally of f1.ik denk dat hij voor rally kiest maar hij wil het geld he.
Posts: 699
Als er iets waar Kimi het niet voor doet is het geld wel, kon tie net zo goed Advocaat of dokter worden..
Posts: 2.250
Dit is gewoon wishfull thinking van die kranten. Alonso en Massa passen niet samen in 1 team. Wat zal er gebeuren:
Ferraris auto werkt nu veel beter dan die van Renault. Volgend jaar komt dan plots Alonso in het 1ste stoeltje van Ferrari. Massa wordt boos omdat hij het meeste punten had verzameld en dus het eerste stoeltje wil hebben. Er onstaat ruzie, en de 1ste race wordt gestart met Alonso als 1ste rijder. Ik denk dat het uiteindelijk nog veel erger zal aflopen met Ferrari dan met McLaren destijds. En dat de rivaliteit op de baan zal verder gaan, met name tikjes en proberen de andere van de baan te duwen enzo.
Alonso heeft een 2de rijder nodig die trager is dan hem, en die daar vrede mee neemt. Dat was Hamilton niet, en dat zal Massa zeker niet zijn.
Posts: 11.414
Kenny,
Massa is juist een prima tweede rijder. Hij is maar op een stuk of 5 circuits snel. Dus tijdens de overige 12 a 13 races kan Alonso onbedreigd aan de gang en die paar andere races kan Massa dan wat tegenstand bieden. Dat houdt hem mooi scherp.
Daar valt volgens mij voor Alonso prima mee te leven.
Posts: 1.748
Dat valt wel mee Massa kan op elk circuit snel zijn alleen zijn probleem is dat hij niet echt goed kan inhalen maar constant snel rijden kan Massa als hij echt kon inhalen dan zou hij niet onder doen voor Alonso of Hamilton. ik bedoel Alonso zou echt niet veel sneller dan Massa zijn Patrickl alleen als hij verder naar achteren staat dan zien we wel duidelijk dat felipe moeite best jammer hij mist net het nodige om een topcoureur te worden maar de snelheid is bij de Brazilliaan zowiezo aanwezig.
Posts: 3.471
Waarom reageren jullie nog op een zeikstraal als Jermaine?
In zijn ogen doet Massa het nooit fout, en ligt het altijd aan de auto of aan anderen. Wie spinde er in 2008 5x op hetzelfde circuit? Wie heeft die afstelling bedacht? Massa dus. Wie scoorde er de 1e 2 races van vorig jaar niks? Massa dus. Wie ging er in 2007 zeiken toen Alonso voorbij ging aan Massa voor P1? Alonso deed daar een geweldige inhaalactie!! Maar Massa vond het niet kunnen. Echt zielig! Vorig jaar duwt ie Hamilton van de baan, omdat ie gefrustreerd was. Massa zal nooit geen kampioen worden, en dat komt omdat ie, zoals anderen ook al zeggen, gewoon niet dat extras heeft wat een Alonso wel heeft. Alonso past perfect bij het team van Ferrari! En Massa is de ideale 2e rijder. 2 mannen die alles geven! Mooi toch!!
Posts: 173
Volledig mee eens! Go Joep! Go home Jermaine!
Posts: 1.748
lol volgens mij is hij al thuis.
Posts: 7.177
En het grappige is toch doet hij het.
Posts: 7.177
Zeikstraal? Sorry maar ik ben niet diegene die kijkt naar jaren die massa hiervoor heeft gereden ik kijk hoe hij het nu doet. Je kan zeggen wat je wilt hoe je het ook maar wilt er kan niet anders uitkomen dat Massa het beter doet dan kimi. En dat is een feit kijk naar de punten en de race resultaten.
Ohjah 2007 gaan we weer terug in tijd. Get your head togehter het is 2009 niet 2007. Daarnaast kijk even BBC daar zeggen ze over Massa hij kan boos worden maar als hij wat heeft gezegd is het voorbij niet zoals dat ging bij Alonso en Hamilton.
En nee hij past niet perfect daarbij want hij wilt hoe dan ook eerste zijn. EN dat doen ze niet bij ferrari behalve als je michael schumacher heet.
Posts: 323
Misschien kan Ferrari wel een deal sluiten met Renault: Alonso naar Ferrari en Massa naar Renault....
Posts: 219
in 2006 wees ferrari ook fel de geruchten af dat Raikkonen naar Ferrari zou gaan en wat gebeurd er?
Posts: 11.414
Man wat is die gozer vermoeiend. Jammer dat er geen \"ignore\" functie is hier.
Posts: 335
Die vent reageert op opmerkingen en berichten zonder ze te lezen. Of hij snapt het niet, of hij is psychisch niet in orde. Wat maakt het uit. Massa is gewoon veruit de beste coureur die we ooit hebben gezien in de formule 1.
Posts: 7.177
Ik lees alles wat jullie nerzetten.Behalve dingen waar ik nu natuurlijk niet op reageer.
En mij hoor je niet zeggen dat Massa de beste is maar kom maar eens met tegen stellende feiten. Leg mij maar eens uit waarom kimi niet en massa wel terwijl massa het beter doet dan kimi
Posts: 335
Je leest duidelijk niet.. ik zei dat ik ze er allebei uit zou flikkeren en een goede tweede rijder naast alonso neerzetten die nu niet in het coureursarsenaal zit.
Posts: 7.177
Dan nog! Massa doet het goed en ik heb dat wel gelezen. Weet je waarom ga ii de duscussie met je aan je denk echt te weten hoe of wat. Massa dit jaar china naar 3e plek in de regen waar jullie hem eerst allemaal slecht in vonden. EN trouwens even terug koment op Silverstone enz. Daar wordt ook met hulp van de engineer gekozen. Verder Ja eerste 2 races waren slecht. Alleen melbourne is hij niet aan de finish gekomen door de wagen zoals kimi. Dus kijk je info even na. En ja liever 5 keer spinnen met die setup dan om 2 keer te spinnen foor te laat te remmen of ovcer het gras te rijden. Maar die info boeit mij niet. Hij doet het goed kimi iets minder. Maar Alonso zou het niet beter doen want pech kan je niet ontlopen waar de rijder niks mee te maken heeft.
En als ze iemand naast alonso zetten en echt alonso zoals ij renault neerzetten verpest je het talent naast alonso. Als Hamilton dit had gehad dan was hij misschien minder een talent gevonden omdat mister alonso eerste rijder wilt zijn.
Je kan niet oordelen dat Kimi en Massa onderdoen aan Alonso. Dat is gewoon je mening maar kan niet neergezet worden as een feit. Zitten allebei in andere wagen...
Posts: 7.177
En jij denk serieus dat jij niet vermoeind bent? Want feiten hier heb je nog niet geplaatst. Behalve dta kimi in 2007 kampioen was geworden 8-)
Posts: 88
Eigenlijk presteert die brokkenmaker van bij Sauber veel beter dan verwacht, en moet de laatste waterdrager van Schumacher niet onderdoen voor Raikkonen, die toch als 1 van de betere piloten van het huidig F1 wordt gezien.
Waarom Massa hier zo weinig krediet krijgt is mij een raadsel, daar hij toch constanter en beter presteert dan zijn voorgangers (Barrichello en Irvine).
Alonso zou zot moeten zijn om nu al een bindend contract af te sluiten met Ferrari, daar kan nog zoveel gebeuren.
Misschien is er een optie, dat indien 1 van de twee huidige Ferrari Piloten opstapt, Alonso kan instappen bij Ferrari, maar dat zie ik niet gebeuren voor eind 2010.
Posts: 11.414
Je kunt Alonso en Massa prima met elkaar vergelijken ook al zitten ze niet in dezelfde auto. Bijvoorbeeld dat Massa geen doorzetter is en Alonso wel, dat Massa niet in kan halen en Alonso wel, dat Massa heel veel fouten maakt en Alonso minder, dat Massa maar op een stuk of 5 circuits kan winnen en Alonso overal.
Posts: 7.177
pfff echt serieus.. Massa geeft niks op. Als hij het opgaf dan zou hij nu geen punten hebben als hij achteraan rijd in silverstone toen hij 11e starte vechte hij en gaf niet op omdat hij elfde begon! Serieus je bent echt dom bezig met je commentaar. Je wilt hoe dan ook wat tegen massa zeggen. Vooral als er meerdere mensen wat over Massa zeggen dan leef je je al helemaal uit met onzin. En dit jaar geen. En misschien 5 Maar hierbij oordeel je weer Massa op oude jaren zoals je altijd doet. Ben je zo dom of doe je dom voor? Het begint echt irritant te worden dta jij denkt te weten hoe alles werkt hoe iedereen rijd of een wagen naar voran wordt gewerkt door een persoon of niet. Terwijl je dan NOOIT! als feiten neer kan zetten alleen zelf denken!
En Massa niet kunnen inhalen. Zullen we even naar melbourne gaan. Hij starte verder achter en kwam bij de 2e bocht op 3e plaats. Ja echt Massa kan niet inhalen! Kijk het even na.
China starte hij ook verder achter en kwam derde en ook door pit kwmahij naar voren maar haalde ook bijv wat ik onboard zag Trulli in enz. DUs kijk je info even na!
Hij heeft zo zijn fouten zoals iedereen. Maar bij Massa doe jij net of er een bom ontploft. Als Hamilton of Alonso een fout maakt en Massa maakt die zeg je gelijk wat is Massa slecht en bij alonso ofzo ja foutje kan gebeuren! En dta is vaker zo geweest dat je Massa helemaal beoordeelt met onzin!
Verder als je dnekt dat F1 rijden zo makkelijk is ga het zelf eens proberen he prof!
Posts: 11.414
Tsja je kunt een paar uitzonderingen noemen, maar in het merendeel van de gevallen klopt het gewoon.
Bij Massa is er gewoon een heel duidelijke trend. Kan er verder ook weinig aan doen. Je kunt je kop wel in het zand steken, maar daarmee verdwijnen de voor jou ongewenste feiten niet.
Massa kan wel goed starten. Net als Alonso overigens. Dat is dan wel wat anders dan \"inhalen\".
Als je nou probeert om de kracht van Massa te benadrukken in plaats van compleet nutteloos te proberen om zijn zwaktes te ontkennen ...
Posts: 7.177
Ok waar haal jij het vandaan dat ik de zwaktes niet wil toekennen? Het punt is dat jullie de sterke kanten gewoon niet willen zien. Dat jij vooral niet wilt zien dat Massa vooruit gaat. Je wilt het hoe dan ook niet toegeven. Want go je zou het eens moeten toegeven zeg. Waar jij echt zwak ik bent trouwens! Erg zielig en dat zget meer over jou dan mij. En dan zeggen dat je een ignore button wilt. Je moet eens na denken over wat je zegt. Jij beweert het allemaal precies te weten en praat alsof het makkelijk is. Ik zou zeggen als je dat allemaal zo goed weet waarom ga je zelf niet rijden of ga je zelf niet een f1 team organiseren? Wijsneus.
Ja hij starte goed in de eerste bocht had hij want mensne ingehaald. Is gewoon hetzelfde. Maar de 2e bocht haalde hij ook nog mensen in. Hij haalde het niet van alleen de start!
En ongewenste feiten? Weet je wat feiten zijn? Massa doet het beter dan kimi. feit is ook dat jij niet weet of hun meer uit de wagen halen omdat je niet weet hoe de wagen het zoud oen onder Alonso dat weet je niet en zou je nooit kunnen weten. mara je beweert het wel heel leuk! Dat zijn feiten. Verder dat Massa voor de Brawns eindigt terwijl die sneller zijn (zie na de pit van bari. Bari was zwaarder maar kon massa wel bij houden en dat is echt niet omdat bari sneller is als rijder ander shad hij nu al een keer een race moeten winnen...)
Je moet eens nadenken wat nou echte feiten zijn want als het over massa gaat heb je geen feit neer kunnen zetten alleen wel als het over massa ging van 3 jaar geleden.
Posts: 3.471
En weer kan ik er geen wijs uit, wat je allemaal hebt getypt. Wil je daar op gaan letten Meneer Jermaine? Misschien dat ik dan wel je verhalen ga lezen.