user icon

Horner: "Waarom zou Vettel Red Bull Racing verruilen voor Ferrari?"

  • Gepubliceerd op 02 jul 2009 10:54
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Nadat eerder deze week Fernando Alonso in verband werd gebracht met een overgang naar Ferrari is het nu de beurt aan Sebastian Vettel. De Duitser staat ook op de nominatie voor een stoeltje bij de Italiaanse renstal, zij het door contractuele verplichtingen niet voor 2011.

Bernie Ecclestone is in elk geval een voorstander van een dergelijke transfer. Red Bull Racing-teambaas Christian Horner toonde tegenover Bild minder begrip. “Bernie is een soort van geheime manager voor Sebastian. Hij mag hem graag en beschermt hem. Maar waarom zou Vettel Red Bull Racing willen verlaten? Momenteel doen wij voorin mee en Ferrari niet.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • WH

    Posts: 206

    Waarom niet, de kans bestaat dat Red Bull volgend jaar bijgehaald is door andere teams aangezien bv. Ferrari en McLaren al aangegeven hebben om misschien al met volgend jaar bezig te gaan

    • + 0
    • 2 jul 2009 - 11:00
  • Mink

    Posts: 16

    Simpelweg omdat Ferrari er in maart echt wel weer staat! Redbull geniet nog steeds van het voordeel dat anderen de plank volledig misten in de winter en dat niet kunnen inlopen vanwege het test verbod;)

    • + 0
    • 2 jul 2009 - 12:00
    • Juist en daarom zou het testverbod opgeheven moeten worden, als je nu éénmaal een fout hebt gemaakt is je seizoen ter ziele.

      Dus allemaal weer lekker testen.

      • + 0
      • 2 jul 2009 - 14:31
  • EvilEd

    Posts: 53

    en jullie denken dat ferrari deze winter niet weer de plank mis kan slaan ??

    meeste regels blijven hetzelfde, echter word de niet tanken regel er aan toegevoegd

    dit betekend andere tank(groter) dus zullen veel dingen aan de auto weer aangepast moeten worden

    • + 0
    • 2 jul 2009 - 12:19
    • WH

      Posts: 206

      Ik denk dat ze beter voor de dag komen, ze hoeven nu niet tot het einde van het seizoen de auto door te ontwikkelen.

      • + 0
      • 2 jul 2009 - 13:52
  • Mr

    Posts: 45

    Goed dat Horner \"momenteel\" zegt. Hij weet zelf ook wel dat in 2011 alles anders is/kan zijn.

    • + 0
    • 2 jul 2009 - 12:27
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Ik zie een rijdersduo Räikkönen - Vettel best wel zitten hoor!!

    In potentie sla ik Ferrari toch een stuk hoger aan dan RBR... (eerlijkheidshalve: misschien momenteel dan even niet :-) )

    • + 0
    • 2 jul 2009 - 13:31
  • mister S

    Posts: 298

    ik heb wel een paar goede redenen om voor ferrari te gaan, 1:goed(beter) salaris. 2: grotere eer om voor ferrari te rijden dan voor redbull., 3: ferrari is vroeg of laat redbull wel weer voorbij.
    zelfde verhaal voor alonso. ik zeg: vettel en alonso naar ferrari!!

    • + 0
    • 2 jul 2009 - 21:31
  • henkie176

    Posts: 10

    Vergis je niet in Red Bull ik denk dat hun best in staat zijn om er volgend jaar weer te staan. Adrian Newey blijft een wereldontwerper. Hij wist dit jaar een snelle auto neer te zetten zonder de kers en zonder de dubbelle diffuser. Dus waarom zou dat volgend jaar niet weer zo zijn? Hoewel ik ook wel verwacht dat ferrari en Mclaren er volgend jaar weer staan, maar zo moeten nu dan wel een verschrikkelijke inhaalslag doen.

    • + 0
    • 3 jul 2009 - 08:10
  • Student

    Posts: 64

    Ik herriner me nog dat Schumacher van een winnend benneton naar een op dat moment minder ferrari ging, als je ziet hoe dat heeft uitgepakt, dan lijkt me dat best een mooie reden om naar ferrari te gaan.

    • + 0
    • 3 jul 2009 - 13:09

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar