user icon

Mosley: "Briatore voelt zich Bernie Ecclestone"

  • Gepubliceerd op 20 jun 2009 13:56
  • comments 16
  • Door: Danny Sosef
Max Mosley wordt deze dagen bedolven onder vragen van journalisten. De FIA-voorzitter kan nauwelijks vrij rondlopen op het circuit van Silverstone of de volgende horde pers komt op hem afgestormd.

De BBC kreeg de kans hem vrij te interviewen waarbij Mosley inging op een aantal specifieke punten. Mosley: "Het gaat er niet om dat ik moet verdwijnen van mijn positie of dat Bernie weg moet. De teams zijn het niet eens met de regels, die wij al meer dan 50 jaar voorschrijven voor de Formule 1."

"Ik ben een horde, een obstakel op de weg van de fabrikanten om de regels voor 2010 rond te krijgen, net als Bernie ook een obstakel is."

Veel bronnen binnen de paddock melden dat Renault en Toyota de aanstichters van de huidige situatie zijn en deze twee teams en teambazen voorop lopen in de strijd tegen de FIA. Mosley reageert hierop als volgt: "Ik weet niet of er een echte leider is geweest, maar het is duidelijk dat Flavio Briatore zich voelt als Bernie Ecclestone en zich ook zo gedraagt."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Ja, 50 jaar regels voorschrijven mag dan leuk zijn echter hou ze wel reeel. En dat Flavio ook een Bernio Ecclestono is in Max zijn ogen mag dan een \"spiegel voor je neus houden: genoemd worden.

    • + 0
    • 20 jun 2009 - 15:04
  • scheitmosley ,op zich had hij door z,n schandaal niet eens meer rond mogen lopen op het circuit ,nazi dat ,t is

    • + 0
    • 20 jun 2009 - 15:48
    • wow dit is triest!

      • + 0
      • 21 jun 2009 - 21:14
    • Fanman

      Posts: 480

      Als dit het niveau is van een gemiddeld F1 fan, dan kap ik ermee. Tjonge, je bent wel even in de war als je zoiets op internet durft te zetten.

      • + 0
      • 22 jun 2009 - 13:56
  • Jonge dit is echt kinderachtig. Laat f1 de regels houden van dit jaar met een max van 200 mil en laat het zo. Dan heb je een mooie klasse en hou je elk team erin!

    • + 0
    • 20 jun 2009 - 15:55
  • Gard

    Posts: 863

    Mosley begint behoorlijk wild om zich heen te slaan (hij slaat trouwens wel meer)

    • + 0
    • 20 jun 2009 - 16:01
    • shyboy18

      Posts: 219

      zeker wat drugs van zijn zoon geleend? haha

      • + 0
      • 21 jun 2009 - 00:18
    • Fanman

      Posts: 480

      Gard, ik ben het niet eens met de budget cap, maar de FOTA geeft ook al in geen jaren een zinnig antwoord op hoe ze de kosten omlaag kunnen brengen. Mosley forceert nu wel een reactie. Niet zoals hij verwacht had denk ik, maar toch, een reactie.

      • + 0
      • 22 jun 2009 - 13:59
  • ik snap in vrede,s naam niet dat die man nog niet in het bejaarden tehuis zit,zijn intresses liggen toch duidelijk ergens anders(sex,orgy,s) laat ie zich daar maar druk om maken ,en uit de f1 stappen,voor deze man is het te hoog gegrepen ( de loser),en hoop echt dat de 8 teams door zetten

    • + 0
    • 20 jun 2009 - 16:29
    • Jij bent volledig doorgeslagen volgens mij. Dat iemand een functie heeft bij een werkgever (lees Mosley bij de FIA werkt als voorzitter van de autosportbond), heeft toch he-le-maal-niets met zijn priveleven te maken?

      Of wil je nu zeggen dat jij ook totaal niet capabel bent om je studie te voltooien of je werk goed uit te voeren omdat je sex hebt?

      Nonsens wat je nu zegt!

      • + 0
      • 20 jun 2009 - 16:57
  • Werner

    Posts: 1.650

    Weg met die absurde regels. FOTA ga aub verder en richt een nieuwe serie op. Het is niet omdat het F1 noemt dat ik kijk. Ik kijk naar de koningsklasse van de autosport en als dat straks FOTA F1 noemt of whatever, ik kijk naar de serie zonder te veel betutteling en waar de beste piloten en fabrikanten zitten.<br />
    Mosley heeft de F1 kapotgemaakt en zit nu te lullen dat hij moet aanblijven om de FIA te verdedigen. Hij heeft alles gewoonweg kapot gemaakt.<br />
    Ik snap niet waarom de FIA niet in staat is die man gewoonweg te onstlaan. Bestaat hier dan geen soort \"motie van wantrouwen\" ? Zelfs Ecclestone geeft nu FOTA gelik mbt de budgetcap : niemand wil dat iemand zich moeit met wat je al dan niet wil uitgeven. Laat de teams uitgeven zoveel ze willen maar ze moeten zich voor 5 jaar binden aan de F1....<br />
    Tja het wordt heet onder zijn kont.<br />
    FOTA jongens doorgaan, please !!!!<br />
    Ik heb al meerdere mails gestuurd naar Ferrari en naar verluidt komen er bij de FOTA leden en bij de FOTA onwaarschijnlijk veel mails toe om hen aan te moedigen door te gaan.<br />
    De teams moeten het geld dat F1 opbrengt terugkrijgen en zij moeten zorgen voor een spetterende F1. Laat de V12, turbo\'s enz... maar teurgkomen en weg met al die verminkte F1 wagens van tegenwoordig.

    • + 0
    • 20 jun 2009 - 21:53
  • shyboy18

    Posts: 219

    ja en jij voelt je zeker koningin Beatrix? die wil ook maar nie opzouten van die troon

    • + 0
    • 21 jun 2009 - 00:17
  • felix50

    Posts: 5.792

    en Mosley voelt zich GOD

    • + 0
    • 22 jun 2009 - 11:14
  • Als deze \'volwassen\' mannen nu beginnen met deze dingen face to face te bespreken i.p.v. via de media, dan is dat een begin van de oplossing van de problemen.

    • + 0
    • 22 jun 2009 - 12:03
  • Fanman

    Posts: 480

    Interresant, een sport die veel miljoenen kost en waar de spelers de regelmakers en handhavers willen zijn. Enig in zijn soort. Als het doorgaat spat het binnen twee jaar met grote ruzies uit elkaar.

    • + 0
    • 22 jun 2009 - 14:01

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar