Toyota protesteert tegen actie Alonso
- Gepubliceerd op 23 mei 2009 17:16
-
21
- Door: Dennis Roke
Trulli: "De auto is het hele weekend al niet vooruit te branden, terwijl ik erg hard mijn best heb gedaan. Ik was op weg Q2 te bereiken, tot ik in de laatste sector een Renault tegenkwam die me blokte. De wedstrijdleiding kijkt ernaar en ik ben ervan overtuigd dat ze actie zullen ondernemen."
Als er niks veranderd start Alonso van de achtste plek, terwijl Trulli uit de achterhoede moet komen.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 10.412
trulli moet niet zo zeuren. de toyota komt gewoon veel te kort in monaco!
Posts: 11.414
Wat een onvoorstelbare matennaaier is die Trulli toch.
Ja je kwalificatie loopt zo slecht af, maar om dat echt te gaan zitten jammeren om een straf voor Alonso is wel weer extreem kinderdachtig. Al (minimaal) de derde keer dat hij vraagt om een straf voor een ander.
Posts: 7.177
Hoezo? Alonso hield hem op hoe je het ook maar bekijkt. Het gaat er niet om dat ze te langzaam waren maar hij hield hem op en daar veranderd niks aan. Hierdoor heeft hij tijd verloren simpel.
Posts: 11.414
Als nou niet het fatsoen hebt om te lezen wat ik schrijf, reageer dan gewoon niet.
Posts: 7.177
Waar uit mijn reactie haal je vandaan dat ik het niet zou hebben gelezen? Het is en blijft een fiet dat hij opgehouden werdt. Of hij nou niet of wel door dat in Q2 zou komen maakt niet uit.
Posts: 11.414
Ik zeg al dat Trulli tijd verloren heeft, dus om tegen mij te reageren dat Trulli tijd verloren heeft is dan nogal onzinnig vindt je ook niet?
Feitelijk hetzelfde zeggen terwijl je net doet alsof ik iets verkeerds zeg is gewoon weer vreselijk irritant.
Dan krijg je van die oeverloze \"Massa deed dom\", \"Nee Massa is zielig en deed daarom zo dom\" discussies.
Posts: 7.177
Huh mag jem mij zeg waar je in deze reactie bedoeld dat hij tijd verloren heeft:
Wat een onvoorstelbare matennaaier is die Trulli toch.
Ja je kwalificatie loopt zo slecht af, maar om dat echt te gaan zitten jammeren om een straf voor Alonso is wel weer extreem kinderdachtig. Al (minimaal) de derde keer dat hij vraagt om een straf voor een ander.
Daar reageerde ik op.
Wat heeft Massa er nou weer mee te maken? Je zegt wel dat je mij irritant vind over Massa enz maar je lokt het ook wel uit he?
Want heel Massa kwam niet voor in dit verhaal...
Posts: 163
Alonso blokte Trulli wel, maar je kon ook zien dat het niet met opzet was.
Maar Trulli maakte al een fout in de Rascasse, zoals Coulthard zei, dus het is de vraag wat Trulli ermee opgeschoten is.
Als dit in Q3 was gebeurt keurde ik dit goed, maar nu is het gewoon onsportief om Alonso\'s race te proberen te dwarsbomen. Hij schiet er zelf niets mee op.
Posts: 42
Dit is gewoon typisch aan Monaco, er is zo weinig plaats. Je kan niet zomaar aan de kant gaan om iemand door te laten.
En trouwens iedereen heeft hier in de kwalificatie wel over geklaagd, dat ze in verkeer vast zaten.
Posts: 277
in de laatste ronde van de Q3 verbeterde Alonso zijn tijd in de eerste 2 sectoren, terwijl hij aan de finish geen enkele plaats had gewonnen. Op tv leek het toen ook dat ie net achter een Ferrari kwam te zitten die aan zijn outlap bezig was. (of inlap... ik verwar die 2) Ik ben al verbaasd dat Alonso daar niet over geklaagd heeft aangezien ie dit seizoen de klaagtoon teruggevonden leek te hebben. Maar zoals Kenny zegt, dit is Monaco. Het spijt me voor de traditie en de folklore, maar Monaco is gewoon F1 onwaardig...
Posts: 4.951
Monaco heeft niets met een GP te maken. Het is een met glamour omgeven \'optocht\' waar in principe de eerste wint en de rest never nooit kan inhalen. Ik heb nooit begrepen dat deze race wordt gehandhaaft terwijl andere circuits iedere keer weer allerlei onzinnige veiligheidseisen \'want anders...\' naar hun hoofd krijgen.
Posts: 11.414
Monaco is inderdaad vooral een belevenis voor de bezoekers (vooral belangrijk voor de sponsoren en hun gasten), maar er zijn zat coureurs die hebben laten zien dat je wel degelijk kunt inhalen op Monaco.
Ik vindt de on-board beelden op Monaco ook altijd erg indrukwekkend. Het is toch ook een van de circuits waar waarschijnlijk iedere F1 fanaat direct ziet waar de auto op de baan zit.
Posts: 2.635
ach jarnoke toch ......gefrustreerd omdat het al 3 dagen niet lukt......had waarschijnlijk ook niet gelukt moest Alonso er niet gereden hebben.
En Monaco ...tja het heeft z\'n charmes maar van mij mag ie van de kalender hoor. (gebeurt wel nooit maarja)
Er gebeurt zelden wat ....alhoewel wat crashes ...(Romain Grosjean) maarja als f1 fan wil je actie en inhaalpogingen zien en niet een paradeoptocht waar er af en toe eentje crasht.
Posts: 56
Trulli schiet wel één hele startplaats mee op als Alonso 10 plaatsen straf krijgt. Poe poe..
Posts: 2.250
Ja, Trulli heeft enigzins gelijk... Het moet gewoon verschrikkelijk irritant zijn een goede ronde te hebben en dan geblockt te worden...
Maar aan de andere kant... Monaco is het circuit waar je niet gemakkelijk iemand voorbijlaat... Dus kon Alonso er wss helemaal niet aan doen.
Ik zeg: Alonso en Trulli behouden hun plaatsen, en zand erover.
Posts: 59
Ist e janker
Posts: 7.177
Dat vind je alleen omdat het tegen alonso is. Maar het blijft zo dat al is het niet met opzet Alonso hem ophield
Posts: 11.414
\"Ja je kwalificatie loopt zo slecht af, maar ...\"
Posts: 7.177
En daar haal je uit dat hij tijd verliest. Ik bedoel daar kan je ook doelen dat zijn kwalificatie al slecht was en dat het slecht afliep omdat hij achter zat. Kan hoor. Ik bedoel het is net hoe ik het dan lees misschien. Maar nog geen reden hem zo te noemen. Slaat nergens op. Weet je probeer zelf eens zoiets dan leer je tenminste wat respect te krijgen voor de rijders.
Posts: 11.414
Trulli roept herhaald om straffen voor anderen. Dat is gewoon matennaaien. Als hij respect wil moet hij zich respectvol gedragen.
Posts: 7.177
Ok laat me het uitleggen. Het is niet alonso schuld vind ik zelf. Ik bedoel kijk de baan... (daarom haat ik de baan ook) maar Alonso zat voor hem en hij werd opgehouden en dat is gewoon het punt. Als je dan een klacht indient daarover ben je geen matennaaier maar dan ben je gewoon opgehouden in je snellere ronde. Daarom is het terecht dat ze de klacht indienen. Al zouden ze er niks mee opschieten. Ophouden is ophouden en dan kan je gewoon een klacht indienen en dan ben je geen matennaaier.
En hij stelt zich echt wel respectvol op die Trulli. Ik zeg niet dat alles wat hij doet goed is met die klachten maar dan nog.