Davidson: "Formule 1 heeft Ferrari niet nodig"
- Gepubliceerd op 23 mei 2009 13:24
-
16
- Door: Danny Sosef
Davidson: "Het is een moeilijke en rare situatie. De positie die Ferrari de afgelopen jaren heeft gehad willen ze behouden, maar dat zal moeilijk gaan. Ferrari dreigt weg te gaan, ik geloof daar absoluut niet in. Door minder geld uit te geven aan Formule 1, kunnen ze geld uitgeven aan andere raceklassen, alleen maar positief in mijn optiek."
"Het zijn pure dreigementen van Ferrari. Ik zie ze niet weggaan. Als ze wel gaan, jammer dan. Er staan ontzettend veel teams in de wachtrij om in de sport te komen. De sport heeft in 50 jaar tijd al vaker grote bekende teams en namen verloren. Dat hebben we ook overleefd. De Formule 1 heeft Ferrari niet nodig om te overleven."
Trending nieuws
-
Mercedes stapt naar FIA en kondigt ingrijpend protest aan
Het team van Mercedes wil ook in beroep gaan tegen de uitspraak van de FIA na het protest van Alpine. De Franse renst...
15 jun 2026 11:22 -
'Red Bull voelt gevolgen van vertrek Newey nog steeds'
Volgens Nico Rosberg kampt Red Bull nog altijd met interne problemen die zijn veroorzaakt door het vertrek van Adrian...
15 jun 2026 12:09 -
Hülkenberg onthult bizarre reden voor uitvalbeurt
Audi-coureur Nico Hülkenberg viel afgelopen weekend op bizarre wijze uit in de Grand Prix van Barcelona. Zijn au...
15 jun 2026 10:09 -
Wolff vreest voor de titel na nieuwe Mercedes-problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich zorgen over de huidige situatie bij zijn team. In Barcelona wisten ze voor he...
15 jun 2026 12:46 -
Red Bull kondigt belangrijke updates voor Verstappen aan
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft een groot updatepakket aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk. In Barc...
15 jun 2026 10:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.235 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 863
Iedereen blijkt nu een mening hierover te hebben.Eerst Kubica en nu Davidson.Ze hopen natuurlijk dat er nog meer verdwijnen dan hebben zij meer kans.Dit zijn overbodige uitspraken.Wat hebben die twee gepresteerd niets tot weining
Posts: 1.827
Beetje kort door de bocht Gard. Davidson hoeft voor zichzelf volgens mij niet terug te komen. Al mag je toch verwachten dat Davidson volgend jaar zonder moeite 1 van de coureurs wordt bij ProDrive F1... daarvoor hoeven er dus geen teams te verdwijnen. Er komen sowieso 3 nieuwe teams bij....
Posts: 349
Kubica niks gepresteerd ?!
Je hebt het over de meest constant presterende coureur van 2008 he
Posts: 58
Wie is die gast? Ow wacht hij mocht eens mee in zo\'n tweezitter...
Posts: 1.725
Wat heeft deze man gepresteerd om in naam van de Formule 1 te spreken.
Posts: 699
Was dit niet die man die in Monza 2006, het voor elkaar kreeg om 2 keer in 2 trainingen 2 Honda motoren op te blazen?:p
Posts: 7.177
Het verschil is met die andere teams die weg zijn gegaan is dat ze veel korter reden dan ferrari nu doet.
Posts: 6
Wat heeft de gemiddelde lezer van deze pagina\'s gepresteerd op autosport gebied om zo te kunnen oordelen over een (ex)F1 coureur die zijn mening geeft?
Posts: 302
Hier ben ik het mee eens. In tegenstelling tot (ik durf em aan) iedereen hier, heeft meneer Davidson wel F1 gereden.
In mijn ogen een erg onderschatte coureur.
Posts: 10.412
het intereseerd mij eerlijk niks als ferrari gaat heb niks met het team. als de rest van de groote teams ook gaat maakt het wel wat uit.
Posts: 210
Wat heeft de gemiddelde lezer van deze pagina\'s gepresteerd op autosport gebied om zo te kunnen oordelen over een (ex)F1 coureur die zijn mening geeft? citeer Klemmer
Hulde man je hebt helemaal gelijk.
Posts: 435
en de formule 1 heeft davidson niet nodig, wel teams die al jarenlang de formule 1 maken wat het nu is, davidson ga lekker met een astom martin wat rondrijden
Posts: 12
Hij zou moeten weten wat Ferrari betekent voor de Formule 1.. Ik zit op dit moment in Monaco en heb dit weekend haast alleen maar mensen met Ferrari logo\'s rond zien lopen en de tribunes zagen rood.
Formule 1 verliest met Ferrari een van zijn grootste trekpleisters. Maar dat is uiteraard alleen als Ferrari eruit stapt en dat gaat simpelweg niet gebeuren.
Posts: 848
Ook ik heb tot nu toe nog niets in de F1 gepresteerd, maar ik zit niet echt te wachten op de mening van Anthony Davidson!
Mag dat?!
Posts: 7.177
zoals wij hem niet nodig hebben ;)
Posts: 323
Volgens mij moet de kop zijn: \"Formule 1 heeft Davidson niet nodig\". \"Als ze weggaan, jammer dan.\", wat een idioot!
De F1 is dan kapot, met als gevolg; minder toeschouwers, minder sponsoren, minder tv-gelden, enz., enz.
Formule 1 is de koningsklasse in de autosport. Hier mag je niet bezuinigen, maar moet je (willen) investeren!