VT1: Brazilianen bovenaan, Vettel blaast motor op
- Gepubliceerd op 21 mei 2009 11:34
-
29
- Door: Rob Veenstra
Ook BMW Sauber had problemen. Het was lang wachten op de eerste getimede runs van Nick Heidfeld en Robert Kubica en toen ze eenmaal op gang waren klaagden ze steen en been over de remmen van de F1.09. Toyota viel tegen, Timo Glock en Jarno Trulli bezetten de onderste twee plekken. McLaren deed het daarentegen goed met beide coureurs in de top vier.
De sessie kende verder weinig incidentjes, geen enkele rijder belandde in de muur. Rubens Barrichello en Heikkii Kovalainen gingen rechtdoor in bocht 1, Saint Devote.
Trending nieuws
-
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
909.575 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (29)
Login om te reagerenPosts: 214
wel grappig om te zien dat mclaren en ferrari er nu opeens wel staan:P
Posts: 49
Denk ook dat Brawn GP de ontwikkeling van deze teams in de loop van het seizoen niet kan bijbenen.
Posts: 11.414
Ze zeiden al dat de 3e sector op Barcelona een goede indicatie zou zijn voor Monaco. De McLaren en Ferrari deden het daar ook al erg goed.
Blijft natuurlijk wel pas vrijdag. De tijden van vandaag zeggen echt maar heel weinig.
Posts: 163
Derde sector van Circuit de Catalunya goede indicatie voor Monaco?
Hoe heb je dat nou weer verzonnen.
Posts: 5.746
Heeft Patrick zeker niet verzonnen, dat was te lezen (voor sommigen zeer moeilijk) op deze site of op een andere. Als ik het artikel heb gevonden zal ik de link voor je plaatsen.
Posts: 163
Al heeft Michael Schumacher het gezegd, dan zou het zeker een grap zijn.
Monaco is met geen enkel circuit of circuitgedeelte te vergelijken.
Posts: 5.746
Goed, we hebben er nog een betweter bij... te weten Daan. Het kwam uit de mond van Button en ik quote : \"The car was quick through the third sector in Catalunya. This sector is made of slow and twisty corners similar to the whole of the Monaco lap.\" Google maar even...
Posts: 163
Dan zal hij daar wel op terugkomen, gezien zijn P8....
Posts: 5.746
Ja en de trainingen op de eerste dag zeggen altijd zoveel he...
Posts: 11.414
Hamilton en Massa zeiden hetzelfde tijdens een interview.
Alhoewel die het erover hadden dat met name de Brawn daar heel goed ging.
Posts: 331
nu maar hopen dat Babyface Massa genoeg brandstof meeheeft je weet maar nooit bij Ferrari
Posts: 7.177
Ga je dit nou elke keer zeggen beetje zielig niet? Daarnaast is het niet Massa die te weinig erin deed maar ferrari
Posts: 335
Om te beginnen is het een grap, en ik moet zeggen dat ik het ook nog steeds een beetje genant vind dat ze bij een team als ferrari (maar uberhaupt was het voor ieder team natuurlijk genant geweest) te weinig brandstof tanken.
Verder moet je lezen wat er staat... Er is geen enkel vingertje dat wijst naar Massa als je zegt dat je hoopt dat hij dit keer wel genoeg brandstof mee heeft(!). Plus, het is een teamsport. Je bent met zijn allen door strategie, goede stops, goede afstellingen, het hele team op je limiet of eronder aan het rijden.
Ik begrijp dat je op je teentjes bent getrapt, maar begrijp nou na al die jaren eens dat het geen persoonlijke aanvallen op Massa zijn.
Posts: 1.725
Te weinig brandstof tanken kan gebeuren als de brandstofslang niet naar behoren werkt. Het is niet dat ze de brandstofhoeveelheid fout berekend hebben.
Posts: 331
He F60 je zegt het zelf TE WEINIG BRANDSTOF TANKEN KAN GEBEUREN en dat is ook daadwerkelijk gebeurd afgelopen race bij Massa en de fout ligt bij het hele team .
en iedere wagen heeft een waarschuwings lichtje BRANDSTOF je hebt toch ook een auto of scooter die dit aangeeft.
Posts: 1.725
Wat wil je bewijzen met je brandstof-lichtje?
Posts: 11.414
In dit geval werkte zelfs eerst de eigen tankinstallatie van Massa niet goed en toen ze die vervangen hadden (door de reserve tankinstallatie van Raikkonen?) werkte die ook niet. Dat is gewoon dubbel pech.
Posts: 331
het was niet ferrari maar het team en massa hoort toch ook bij het team of zie ik dat verkeerd
Posts: 1.725
Wat een stelling...
Straks is het nog Massa die het gedaan heeft.
Het valt me op dat het enige waarop jij reageert te maken heeft met \"babyface Massa\". Best zielig.
Posts: 21
Blijf jij daar over terug komen of wa, precies of McLaren het beter doet. Jij bent geen waardige F1 fan. Jou hoor je niks anders zeggen dan Ferrari de grond in te boren. Er zijn hier geen zo negatieve posters op Ferrari als jij en mercedes f1. Ieder zijn team en reageren mag maar het moet niet blijven duren. De andere F1 fans kunnen ook een boekje open doen over McLaren maar dan loop je met een rood gezicht weg. dus we zullen maar zwijgen ovet spionage, liegen en de andere zaken. Wees een echte fan en reageer niet zoals een kleuter van 5j.
Ben blij dat Ferrari en McLaren er weer wa bij zijn vooraan, maar het is nog maar de eerste vrije training dus het is afwachten wat het de volgende trainingen en kwalificatie gaat geven.
Posts: 331
he vpower je moet wel het verschil zien tussen een grap en in de grond boren.
en wat betreft Mclaren hebben zij het beter gedaan dan Ferrari.
Ferrari heeft de eerste 3 wedstrijden niks presteerd tevenover Mclaren,Force India kwam nog beter uit de bus dan Ferrari
En als andere F1 fans zich willen uiten tegen over Mclaren dan zijn zij daar vrij in daarvoor is ook deze site bedoeld om voor je mening uit tekomen doe jij toch ook.!!!!!!!!!!!!!!
mclaren1
Posts: 21
Je moet zo niet over komen dat het als grap bedoeld is, je doet niks anders dan schrijven op iets wat Ferrari aangaat. En dan nog steeds negatief, er zijn hier Ferrarifans die wel McLaren in een goed daglicht stellen, maar dat kan van jou helemaal met je McLarenbril niet gezegd worden. Als je drie regels schrijft zijn er twee en een half bij om Ferrari af te breken. En wat die andere F1 fans betreft, die zijn zo kinderachtig ni om McLaren in een slecht daglicht te stellen want in jou ogen is er maar een team serieus en heel goed. Dat zijn F1 fans wat van jou ni kan gezegd worden.
Posts: 27
Ja, eindelijk. Gelukkig staat Raikkonen er wel weer aardig bij! Jammer dat Vettel niet goed scoort...
Posts: 10.412
tja 1 van de Brazilianen komt weer te kort zoals gewoonlijk. :p
Posts: 11.414
Oh lol, zie net een interview met Massa waarin hij aangeeft dat het waarschijnlijk aan de brandstofmeter in de auto lag. Dat die aangaf dat er te weinig benzine in zat. Heeft hij dus misschien voor niets benzine gespaard.
Die verklaring lijkt op zich wel waarschijnlijker, want de kans dat twee benzine installaties niet goed werken is wel heel klein.
Aan de andere kant, Ferrari beweerde eerder dat ze de tankinstallatie gewogen hadden en zo ontdekten dat er te weinig benzine getankt was. Tsja.
Posts: 1.403
Hoe verklaar je dan dat Massa tijdens de in lap na de race tot stilstand kwam op het circuit?
Posts: 11.414
Heb je gemist dat er te allen tijde een minimale hoeveelheid brandstof in de auto moet zitten?
Eddie Jordan gaf op de BBC aan dat ze ooit een hele auto uit elkaar gehaald hadden om alle aanwezige benzie eruit te halen omdat ze anders gediskwalificeerd zouden worden.
Anyway, het is een verklaring die Massa geeft en aan de ene kant klinkt het dus wel logisch, maar ik gaf ook al aan dat er op zijn minst vraagtekens bij te stellen zijn (bijv. de eerdere verklaring dat de tankinstallatie aangaf dat er minder brandstof in was gegaan).
Massa beweerde ook dat hij niet wist of er nou voldoende brandstof in de auto zat. Dat lijkt me zo mogelijk nog minder waarschijnlijk. Dat is toch het eerste waar je naar kijkt als je die auto terug hebt.
Posts: 1.403
Weer zo\'n belachelijke regel. Wat is het probleem zolang je niet onder het mnimum gewicht zit? Omdat ze anders zouden kunnen insinueren dat je op lucht gereden hebt ..?
Posts: 11.414
Dat is zodat ze kunnen controleren dat je niet valsspeelt met andere benzine.
De teams geven voorafgaan aan het seizoen een monster van de te gebruiken benzine en de \"vingerafdruk\" daarvan wordt vergeleken met die van de benzine die elk raceweekend in de auto\'s gaat.
Voor het bepalen van die \'vingerafdruk\" heb je dan uiteraard wel wat benzine nodig.