Fernando Alonso: "Ferrari-coureurs worden nooit vergeten"
- Gepubliceerd op 20 mei 2009 11:19
-
12
- Door: Rob Veenstra
Alonso antwoordde: Ik wil graag winnen en de beste auto tot mijn beschikking hebben. Ferrari heeft bewezen altijd een van de beste wagens te produceren. Iedereen snapt dat wij coureurs altijd willen winnen en dus met de beste auto en het beste team willen opereren. Ferrari heeft de afgelopen tien jaar de meeste titels op haar naam geschreven en dat geeft zekerheid. Dat kunnen niet alle teams zeggen.
Racen voor Ferrari betekent zelfs nog meer dan racen in de Formule 1. Elk kind dat met een rode auto speelt weet dat het om een Ferrari gaat. Het betekent veel meer. En als je voor Ferrari hebt gereden word je nooit meer vergeten.
Trending nieuws
-
Red Bull-toekomst Verstappen onzeker: "Ze voeren gesprekken"
Helmut Marko heeft iets meer laten weten over de exitclausules van Max Verstappen bij Red Bull. De toekomst van de vi...
25 jun 2026 11:22 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46 -
Viaplay-zaak gaat verder: F1-race België mogelijk op zwart
De kans is groot dat de Belgische Grand Prix volgende maand toch niet gratis te zien is in Nederland. Het lijkt erop ...
25 jun 2026 12:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.772 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.595 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 3.592
Haha, hoezo open sollicitatie.... Of anders een goede hint naar wat komen gaat ;)
Posts: 444
Goh m.a.w. Luca hebbie volgend jaar een plekkie voor mij.
Posts: 10.412
hoop toch niet dat hij naar ferrari gaat.
Posts: 3.471
Ik ben zelf ook 100% fan van Fernando Alonso, maar waar Fernando thuishoort is vooraan op de grid, en niet zoals afgelopen 2 jaar rond het midden blijven sukkelen. Ik denk juist dat Ferrari het beste past (naast Renault) bij Alonso. Juist omdat Ferrari ervaring heeft met 1e en 2e rijders. Het is en blijft afwachten, maar ik weet 100% zeker dat Fernando Alonso binnen 2 jaar bij Ferrari rijdt.
Posts: 7.177
Weet je wat grappig zou zijn als ferrari niet in 2010 rijd. Daar gaat je 100 procent zekerheid. Ik snap dat je graag alonso in ferrari ziet maar Alonso past daar gewoon echt niet. Hij past bij renmault zoals kimi bij Mclaren past. (kimi past wel beter bij ferrari dan Alonso vind ik) Hefet niks met de rijder te maken maar alonso hoort daar thuis. En Alonso wilt wel teveel 1e rijder zijn en dat gaat niet zo bij ferrari. Ze hebben soms een 1e en 2e rijde rmaar neit zo\'n groot verschil als bij Renault. Ze behandelen de rijders bij ferrari bijna hetzelfde. Alleen op een gegeven moment moeten ze een keuze maken als 1 geen kans meer maakt zoals afgelopen jaar.
Posts: 444
Schumacher tijdperk vergeten??
Posts: 10.412
je was mij voor. jermaine een ferrari fan? dan heb je niet op gelet de laatste jaren hoe ze daar met 1e en 2e rijder om gaan.
Posts: 298
nou, ik heb wel opgelet, en ze gaan prima met zowel eerste als tweede rijders om. Nee, in het schumacher tijdperk meschien niet nee, maar dan praat je over meerdere jaren geleden. Ondertussen heben ze het allemaal redelijk eerlijk zitten.
Posts: 32
Ze hebben nu geen duidelijke eerste rijder omdat geen van beide rijders die rol opeist. Terwijl ferrari/ieder ander team die gemakkelijker het rijderskampioenschap binnen wil halen het beste wel op die manier tewerk kan gaan, het is misschien niet sjiek, maar zo werkt het wel.
Bij Brawn GP zie je Barichello nu ook al langzaam wegzakken als de 2e rijder van het team, het is dat hij hier niet zoveel fans heeft en dat brawn gp zo snel is, maar anders ging men ook roepen dat Button een betere auto krijgt en meer steun als 1e rijder. Terwijl dat het er wel eerlijk aan toe gaat volgensmij. Nee, meneer Brawn past hier misschien wel gewoon hetzelfde toe als hij bij Ferrari deed, toch stiekem één coureur voor het kampioenschap laten gaan.
Enfin, ik denk dat wanneer Ferarri echt weer terug wil naar het Schumacher tijdperk dat ze iemand als Alonso nodig hebben, en dan geen Hamilton of Vettel ernaast, dan gaat er hetzelfde gebeuren als bij Mclaren en daar win je geen rijderskampioenschap mee. Maar we zullen zien, ik zou Alonso graag in een Ferarri willen zien in ieder geval, ook omdat hij gewoon niet in het middenveld thuis hoort.
Posts: 5.792
ik zie hem ook goed passen bij ferarri
Posts: 1.725
Lijkt me logisch als je Schumacher in je team hebt.
Voor de rest:
Graag 3 rijders per team en Alonso naar Ferrari. Dat zou het budget limiet probleem wel oplossen.
Maar ik vrees voor 8 nieuwe (noob)teams en geen Ferrari (en nog anderen) meer.
Posts: 81
ja alonso komt naar ferrari dat is al een jaar zeker. hopelijk zo snel mogelijk eerlijk gezegd. ze missen toch een leidersfiguur. Kimi heeft mij nooit echt kunnen overtuigen. had ik meer van verw8. die ziet er ook echt niet levenslustig uit. hij heeft al zeer mooie dingen laten zien bij ferrari, maar toch vind ik dat hij zo nooit de drive had van bij mclaren. kweet het niet. Alonso in zijn plaats dus. kimi heeft alles bereikt wat hij wou, nu mag hij gaan rally rijden. Alonso-massa (vettel) laat maar komen!