Fernando Alonso: "Ferrari-coureurs worden nooit vergeten"

Renault-coureur Fernando Alonso is maar weer eens ingegaan op vragen over Ferrari. De Spanjaard wordt al geruime tijd in verband gebracht met een overstap naar Maranello en hij maakt er ook geen geheim van dat Ferrari een speciaal plekje in zijn hart heeft. De Spaanse krant AS vroeg hem of hij Ferrari terug naar de kop zou willen leiden.

Alonso antwoordde: “Ik wil graag winnen en de beste auto tot mijn beschikking hebben. Ferrari heeft bewezen altijd een van de beste wagens te produceren. Iedereen snapt dat wij coureurs altijd willen winnen en dus met de beste auto en het beste team willen opereren. Ferrari heeft de afgelopen tien jaar de meeste titels op haar naam geschreven en dat geeft zekerheid. Dat kunnen niet alle teams zeggen.”

“Racen voor Ferrari betekent zelfs nog meer dan racen in de Formule 1. Elk kind dat met een rode auto speelt weet dat het om een Ferrari gaat. Het betekent veel meer. En als je voor Ferrari hebt gereden word je nooit meer vergeten.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Haha, hoezo open sollicitatie.... Of anders een goede hint naar wat komen gaat ;)

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 11:24
  • GJD

    Posts: 444

    Goh m.a.w. Luca hebbie volgend jaar een plekkie voor mij.

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 11:24
  • hoop toch niet dat hij naar ferrari gaat.

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 12:53
    • Ik ben zelf ook 100% fan van Fernando Alonso, maar waar Fernando thuishoort is vooraan op de grid, en niet zoals afgelopen 2 jaar rond het midden blijven sukkelen. Ik denk juist dat Ferrari het beste past (naast Renault) bij Alonso. Juist omdat Ferrari ervaring heeft met 1e en 2e rijders. Het is en blijft afwachten, maar ik weet 100% zeker dat Fernando Alonso binnen 2 jaar bij Ferrari rijdt.

      • + 0
      • 20 mei 2009 - 13:40
      • Weet je wat grappig zou zijn als ferrari niet in 2010 rijd. Daar gaat je 100 procent zekerheid. Ik snap dat je graag alonso in ferrari ziet maar Alonso past daar gewoon echt niet. Hij past bij renmault zoals kimi bij Mclaren past. (kimi past wel beter bij ferrari dan Alonso vind ik) Hefet niks met de rijder te maken maar alonso hoort daar thuis. En Alonso wilt wel teveel 1e rijder zijn en dat gaat niet zo bij ferrari. Ze hebben soms een 1e en 2e rijde rmaar neit zo\'n groot verschil als bij Renault. Ze behandelen de rijders bij ferrari bijna hetzelfde. Alleen op een gegeven moment moeten ze een keuze maken als 1 geen kans meer maakt zoals afgelopen jaar.

        • + 0
        • 20 mei 2009 - 13:58
        • GJD

          Posts: 444

          Schumacher tijdperk vergeten??

          • + 0
          • 20 mei 2009 - 14:21
          • je was mij voor. jermaine een ferrari fan? dan heb je niet op gelet de laatste jaren hoe ze daar met 1e en 2e rijder om gaan.

            • + 0
            • 20 mei 2009 - 15:50
            • mister S

              Posts: 298

              nou, ik heb wel opgelet, en ze gaan prima met zowel eerste als tweede rijders om. Nee, in het schumacher tijdperk meschien niet nee, maar dan praat je over meerdere jaren geleden. Ondertussen heben ze het allemaal redelijk eerlijk zitten.

              • + 0
              • 20 mei 2009 - 17:05
              • konodor

                Posts: 32

                Ze hebben nu geen duidelijke eerste rijder omdat geen van beide rijders die rol opeist. Terwijl ferrari/ieder ander team die gemakkelijker het rijderskampioenschap binnen wil halen het beste wel op die manier tewerk kan gaan, het is misschien niet sjiek, maar zo werkt het wel.

                Bij Brawn GP zie je Barichello nu ook al langzaam wegzakken als de 2e rijder van het team, het is dat hij hier niet zoveel fans heeft en dat brawn gp zo snel is, maar anders ging men ook roepen dat Button een betere auto krijgt en meer steun als 1e rijder. Terwijl dat het er wel eerlijk aan toe gaat volgensmij. Nee, meneer Brawn past hier misschien wel gewoon hetzelfde toe als hij bij Ferrari deed, toch stiekem één coureur voor het kampioenschap laten gaan.

                Enfin, ik denk dat wanneer Ferarri echt weer terug wil naar het Schumacher tijdperk dat ze iemand als Alonso nodig hebben, en dan geen Hamilton of Vettel ernaast, dan gaat er hetzelfde gebeuren als bij Mclaren en daar win je geen rijderskampioenschap mee. Maar we zullen zien, ik zou Alonso graag in een Ferarri willen zien in ieder geval, ook omdat hij gewoon niet in het middenveld thuis hoort.

                • + 0
                • 20 mei 2009 - 18:01
      • felix50

        Posts: 5.792

        ik zie hem ook goed passen bij ferarri

        • + 0
        • 20 mei 2009 - 18:33
  • f60

    Posts: 1.725

    Lijkt me logisch als je Schumacher in je team hebt.

    Voor de rest:
    Graag 3 rijders per team en Alonso naar Ferrari. Dat zou het budget limiet probleem wel oplossen.
    Maar ik vrees voor 8 nieuwe (noob)teams en geen Ferrari (en nog anderen) meer.

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 14:55
  • schumizot

    Posts: 81

    ja alonso komt naar ferrari dat is al een jaar zeker. hopelijk zo snel mogelijk eerlijk gezegd. ze missen toch een leidersfiguur. Kimi heeft mij nooit echt kunnen overtuigen. had ik meer van verw8. die ziet er ook echt niet levenslustig uit. hij heeft al zeer mooie dingen laten zien bij ferrari, maar toch vind ik dat hij zo nooit de drive had van bij mclaren. kweet het niet. Alonso in zijn plaats dus. kimi heeft alles bereikt wat hij wou, nu mag hij gaan rally rijden. Alonso-massa (vettel) laat maar komen!

    • + 0
    • 20 mei 2009 - 18:34

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar