Mercedes sluit zich nog niet aan bij opstapdreigementen
- Gepubliceerd op 14 mei 2009 08:54
-
17
- Door: Rob Veenstra
Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug antwoordde op de vraag van persbureau SID of de Duitse autofabrikant ook dreigt op te stappen uit de Formule 1 met: Alle teams zijn het eens dat een Formule 1 met twee verschillende reglementen niet kan. We willen tot een gemeenschappelijke oplossing komen en wij achten dat mogelijk. Wij gaan alles doen dat we kunnen om daaraan bij te dragen.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.469 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 792
Het lijkt mij nu een mooi moment om eindelijk eens die aparte klasse op te starten. De GP1, zonder Eckelstone, zodat ze zelf de financiele rechten behouden en zonder de FIA, zodat ze zelf de regels kunnen bepalen. Dus zonder alle beperkingen...
Hup, waar wachten jullie nog op, de fans zitten al te wachten.
Posts: 13
Inderdaad goed idee die nieuwe klasse, zijn we eindelijk van de FIA af met hun idiote gedrag.. Maar Ferrari moet met dit idee niet een van de \"steunpilaren\" worden, aangezien ze al eerder alle teams hebben verraden door stiekem een dealtje te sluiten met Ecclestone! Toen wouden ze ook een eigen klasse opzetten en lieten de rode natnekken zich weer omkopen en lieten ze alle teams barsten!
Posts: 3.077
Of ligt daar het bewijs dat men niet zonder Ferrari kan? Natuurlijk is er een toen een vies spelletje gespeeld, waar Ferrari beter van is geworden. Maar het was vanaf dag 1 bekent dat Ferrari 100 miljoen dollar had gekregen van Ecklestone. Misschien hadden de anderen dat ook kunnen krijgen.
Daarnaast heeft Ecklestone meerdere teams miljoenen gegeven. Bv een Williams. Dus stel je niet zo aan of verander je naam. Want bij Mercedes zijn ze niet zo kinderachtig.
Posts: 5.746
Mooi idee, een nieuwe klasse. Mara hoe zit het eigenlijk met de circuits? Hebben die geen exclusiviteitscontract met de FIA/Ecclestone. Dat zou me niks verbazen, want zo kan BE het oprichten van een nieuwe klasse mooi bemoeilijken...
Posts: 1.296
Er leiden meer wegen naar Rome. Cirquits zat. Daar hebben we eikelsteen niet voor nodig.
Posts: 5.792
er zijn cricuits zat ik hoop dat ze zonder de fia door gaan
Posts: 206
Terug naar Zandvoort of naar Assen :D
Posts: 11.414
Ja vorige keer bleek die nieuwe race klasse ook vrijwel onuitvoerbaar. Ik neem toch ook aan dat ze inderdaad op vrijwel alle huidige circuits niet terecht kunnen.
Zouden ze weer op Zandvoort moeten racen ;)
Bovendien kan de FIA ook knap dwars gaan liggen. Die moeten de boel uiteindelijk toch weer goedkeuren.
Overigens zegt Mercedes hier toch wel hetzelfde als de andere teams. \"De regels voor 2010 moeten veranderen\". Die zullen ook heus niet tekenen voordat dat gebeurt.
Lijkt er wel op dat Mercedes (en McLaren) de rol van Ferrari wil overnemen als lievelingetje van de FIA. Misschien dat zij dit keer een (extra) slaatje hopen te slaan uit deze onderhandelingen.
Posts: 1.016
Mercedes staat absoluut achter de teams die dreigen zich niet in te gaan schrijven voor 2010.
McLaren Mercedes heeft de afgelopen jaren echter te vaak in de clinch gelegen met de FIA en zullen zich daardoor liever even als een braaf jongentje opstellen.
Posts: 5.746
Hmm Zandvoort... Qua infrastructuur niet de beste keuze, hoewel sommige van de huidige F1 circuits ook niet makkelijk te bereiken zijn.
En dan zullen er wel weer tientallen commissies overtuigd moeten worden....
Posts: 368
Aan circuits die inmiddels niet meer bij aan de FIA zijn gebonden geen gebrek! Om er een paar leuke uit te pikken:
San Marino - Imola
Belgie - Zolder
Nederland - Zandvoort
Canada - Montreal
Australie - Adelaide
Engeland - (na aankomende gp) Silverstone
Portugal - Estoril
Amerika - Laguna Seca
en zo zijn er nog wel een aantal leuke ciruits die ik nu nog niet genoemd heb.
Posts: 5.746
@Benz,
Inderdaad een mooi lijstje. Helaas zie ik Zandvoort nooit meer gebeuren, dankzij de milieu en geluidscomissies. Of er moet wat gaan veranderen in Nederland...
Posts: 11.414
Met een paar jaar lopen de contracten op de andere circuits ook af.
Kubica,
Zit niet zo te zeuren over Zandvoort ja. Dat is de beste plek ter wereld om een race te houden ;) Tsk tsk tsk
Posts: 5.746
O, qua layout zeker. Het is (zeker na de uitbreiding van een aantal jaar geleden) een schitterend circuit, met hele mooie races. En qua locatie.. Kan niet mooier, een circuit in de duinen. Alleen om er (weg) te komen.
Ik herinner me alleen nog die files om er weg te komen of de meer dan volgepakte treinen... En dat alleen al na een F1 demo. Kan je nagaan als het echt een F1 weekend wordt...
In een poll zou ik voor stemmen, dat zeker!
Posts: 11.414
Ja, ik gebruik de sluipweggetjes en een vouwfiets :) Ik kom daar normaal gesproken zonder problemen met de auto weg.
Maar goed, ik geloof ook niet dat er serieus een F1 race op Zandvoort zou kunnen komen. Dan zouden ze de boel voor tientallen zo niet honderd miljoen moeten verbouwen.
Posts: 941
Files heb je bijna bij elke GP, de trein nemen vanaf Haarlem of Amsterdam is de beste oplossing.Moeten er natuurlijk wel goede parkeerplaatsen zijn. Als je naar Monaco gaat, dan ga je ook vanaf Nice met de trein.
Bij Zandvoort is het gedeelte tussen het rechte eind en de Gerlachbocht echt te smal, bij calamiteiten wordt dit echt een ramp.Heb dit zelf mee gemaakt bij een DTM race, voordat je de mensen daar weg hebt zodat de brandweer of een ambulance het circuit op kunnen duurt uren.
Posts: 11.414
Dat stuk tussen Hugenholtz en rechte stuk houden ze toch altijd vrij van toeschouwers? Die weg erlangs is sowieso altijd al vrij. Daar mag je niet eens lopen.
Tussen de sessies heb je daar wat lopende mensen over het voetpad, maar ik heb zo vaak gezien dat ze de hekken open gooien en dan is dat gebied met een paar seconden leeg van voetgangers.
In het ergste geval gooien ze dat stuk dicht voor voetgangers tijdens de sessies of ze zetten er een voetgangersbrug over.
Groter probleem lijkt me dat die baan veel te smal is, dat er geen behoorlijk pitboxen zijn, niet voldoende ruimte voor een nette paddock en er ook geen behoorlijke tribunes zijn (eigenlijk maar 1)
Dat laatste belemmerde ze dan weer niet om er bij de oude Marlboro Masters ook Formule 1 achtige aantallen toeschouwers op te proppen. Tegenwoordig gaan ze niet verder dan iets van 80.000 man. Dan is het nog lang niet vol.