Epsilon Euskadi denkt ook aan toetreding tot Formule 1
- Gepubliceerd op 12 mei 2009 10:22
-
11
- Door: Rob Veenstra
Villadelprat denkt wel aan het benodigde budget te kunnen komen en is vol lof over de faciliteiten van zijn team. Ik heb al een fabriek, een windtunnel met de juiste schaal, de vastberadenheid, eigenlijk alles.
In Spanje zou ook Alfons de Orleans aan een Formule 1-project werken. De baas van GP2-team Racing Engineering werd vorig jaar al in verband gebracht met een overname van Super Aguri en denkt nu aan een team voor 2011.
Trending nieuws
-
Hamilton verklaart Ferrari-comeback: "Mijn fans hebben mij gered"
Lewis Hamilton heeft zich na een uiterst moeizaam debuutjaar bij Ferrari volledig teruggevochten in de Formule 1. De ...
24 jun 2026 14:47 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
'Alonso blijft in Formule 1: Spanjaard mikt op langer Aston Martin-verblijf'
Fernando Alonso mag dan inmiddels 44 jaar zijn en worstelen met een Aston Martin die zelden meedoet om de voorste pos...
24 jun 2026 15:24 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Verstappen gooit hoop op Red Bull-updates: "We hebben nieuwe onderdelen"
Max Verstappen trekt met vertrouwen naar Oostenrijk voor de thuisrace van Red Bull Racing. Op de Red Bull Ring kende ...
24 jun 2026 14:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 444
Jah joh, nog ff en mn buurman treed ook toe.
Leuk dat budget cap, F1 is niet voor iedereen weg gelegd tuurlijk iets meer auto\'s is leuker maar 30 auto\'s in 2 klasses op 1 baan???
Tsjah dat word dan zondags de lokale voetbal amateurs langs de lijn steunen.
Maar iedereen roept maar ik wil mischien toetreden zijn er al concrete plannen behalve bij usf1?
Posts: 5.792
Ja leuk al die schatzoekers net als vroeger .Het gaat deze mensen alleen maar om tv gelden en voor de rest racen word nooit wat , als je erbij bent, kan je je zakken vullen.Zo word de f1 de nek om gedraaidt geweldig hoor Mosley, man ik ook hoop dat je snel oprot voordat je de f1 helemaal naar de ...... helpt
Posts: 277
@Gerrit
misschien moet je maar eens nagaan wie Joan Villadelprat is... Ik ken je buurman niet dus weet niet welke credencials hij heeft maar Villadelprat werkte sinds 1980 in de F1. Hij werkte achtereenvolgens voor Mclaren, Ferrari, Tyrrel, Benneton en Prost. Toen die laatste opgedoekt werd, begon ie zijn eigen team in de lagere race klasses... Hij heeft in Baskenland een infrastructuur die in de buurt komt van de kleinere formule 1 teams.
En toch... ben ik het deels met je eens. Marca is die dadelijk de betrouwbaarste bron en Villadelprat wordt hier al jaren genoemd als eigenaar van een nieuw F1 team. Waarom het nu wel waar zou zijn weet ik ook niet.
Posts: 848
Roepen dat je tot de F1 wil toetreden na invoering van de budgetlimiet is helemaal hip!
Posts: 4
30 years working in F1. He contributed in his teams to winning 5 driver and 3 constructor chanpionships.
He\'s not a rookie at f1, but I\'m not sure if he has enough resources (money and a good factory)
Posts: 1.725
Zo hebben we er elke dag wel eentje...
Posts: 5.745
Heb een idee... als er zoveel teams willen intreden bij een lagere budgetcap. Maak gewoon zo\'n klasse naast de F1. Dus per weekend een extra race in de budgetklasse erbij.
Aangezien ze de racelengte van de F1 al omlaag willen brengen, worden wij, de fans, zo een beetje gecompenseerd....
Posts: 1.016
Epsilon Euskadi heeft een LMP1 wagen gebouwd waarmee ze vorig jaar al mee deden met de LeMans series en de 24uur.
Dat laatste was ook dit jaar de bedoeling. Ze hadden zelfs al een startplek toegewezen gekregen voor de 24 uur en er werd zelfs gespeculeerd dat de beste LMP2 rijder van vorig jaar (Verstappen) met Epsilon Euskadi aan de bak zou gaan.
Bij de Le Mans series zijn ze dit jaar niet gesignaleerd en ook hebben ze hun startkaart voor de LeMans 24 uur ingeleverd.
Of Epsilon Euskadi een stabiele club is en een kandidaat voor de F1, waag ik te betwijfelen...
Posts: 210
Laat Mol ook zn eigen team beginnen, die moet zo een budged toch ook wel kunnen dragen. Hebben we ook een Nederlands F1 team.
Posts: 11.414
Een F1 team beginnen is net zo populair als een nieuwe TV zender beginnen in Nederland een paar maanden terug.
Posts: 444
Please laat Geen Stijl (powned) niet het idee krijgen dan. Of Telegraaf (Het team van wakker Nederland)