Williams schrijft zich wel in: "Wat kan ik anders?"
- Gepubliceerd op 12 mei 2009 09:56
-
9
- Door: Rob Veenstra
Het Williams-team bestaat echter vanwege de Formule 1, de belangrijkste activiteit van Williams is deelname aan de koningsklasse van de autosport. De autofabrikanten verkopen autos, Red Bull brengt energiedrankjes in de markt, maar Williams is puur en alleen racen. Auto Motor und Sport citeert dan ook de volgende reactie van teambaas Frank Williams op de vraag of hij zijn team in gaat schrijven voor 2010: Wij racen, wat kan ik anders?
Trending nieuws
-
Vrolijke Verstappen geeft hilarisch 'advies' aan Antonelli
Max Verstappen voelde zich na afloop van de kwalificatie in Monaco heel erg goed. Na zijn frustratie in Canada, was d...
06 jun 2026 18:54 -
Radeloze Russell legt het weer af tegen Antonelli: "Deze auto past niet bij mijn stijl"
George Russell beleefde opnieuw een lastige kwalificatie in Monaco. De Mercedes-coureur moest genoegen nemen met de z...
06 jun 2026 18:06 -
Wolff sprakeloos na magische ronde Antonelli
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft intens genoten van de kwalificatie in Monaco. Hij had niet verwacht dat zijn coure...
06 jun 2026 17:54 -
Wolff zag Russell door het ijs zakken: "George heeft geen vertrouwen meer"
George Russell moest tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco opnieuw zijn meerdere erkennen in teamgeno...
06 jun 2026 19:22 -
Verstappen ziet Red Bull stappen zetten: "Gaat beter"
Max Verstappen verraste vandaag vriend en vijand met de tweede tijd in de kwalificatie in Monaco. Verstappen kwam net...
06 jun 2026 18:24
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.240 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (9)
Login om te reagerenf60
Posts: 1.725
Tegen wie ga je racen, meneer Williams?
Roy-NL
Posts: 848
Naar verluid zijn er inmiddels al 3 teams die graag tot de koningsklasse willen toetreden in het geval van zo\'n budgetlimiet ... dus ik denk niet dat Williams zich druk zal maken tegen wie ze dan moeten rijden ...
patrickl
Posts: 11.414
Wat een onvoorstelbare onzin verklaring. Kijk dat je geen zin hebt om mee te bluffen prima, maar ga niet net zitten doen alsof Williams het enige race team is.
Alsof Red Bull (Stewart/Jaguar en Minardi), Renault (Benneton) of BMW (Sauber) zelf die auto\'s bouwen. Dat zijn ook gewoon bedrijven die niets anders doen dan race auto\'s maken waar dan de naam op staat van degene die de meeste rekeningen betaald.
Dat zijn bijna allemaal veel grotere bedrijven dan WilliamsF1 en die hebben ook echt alleen racen als core business.
Zoals bijvoorbeeld bij Honda de hele F1 unit is overgegaan naar Brawn. Die gasten hadden anders allemaal zonder baan gezeten en hun hele bedrijf kunnen opdoeken.
Williams is natuurlijk gered door Ecclestone, dus die zal daar wel een vinger in de pap hebben en ik kan me zo voorstellen dat Williams die budget limiet ook wel prima vindt zo.
Ral
Posts: 16
Onzin. Ze zeggen niet dat Williams het enige raceteam is, ze zeggen dat ze geen andere business interests hebben. BMW, McLaren, Ferrari, Red Bull, Renault, dat zijn allemaal dochter-bedrijven en als ze opgedoekt worden, maakt dat in principe voor het moederbedrijf niets uit. Williams heeft geen moederbedrijf. Het raceteam is alles wat er is. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
patrickl
Posts: 11.414
Wat gaat Red Bull in vredesnaam doen met hun F1 teams als ze niet meer mee gaan doen aan de F1? Dan zijn toch gewoon al die mensen ontslagen? Of ze moeten de team verkopens, maar dat kan Williams ook doen.
Wat doet het er nou toe of Mateschitz onder dezelfde naam drankjes verkoopt?Hij is eigenaar van dat team en zit dus met een vrijwel waardeloos race bedrijf als hij ermee zou stoppen.
Hoezo heeft een moederorganisatie er geen last van als je een dochteronderneming zo maar stopt?
Honda moest het team voor miljoenen doorfinancieren (het bedrag van 100 miljoen staat me bij) alleen maar om er zo goedkoop mogelijk vanaf te komen. Al die dure mensen ontslaan en contracten afkopen kost goud geld.
Voor alle F1 teams is racen alles wat er is. Als het stopt is de eigenaar een enorme berg geld kwijt en de werknemers hun baan.
f60
Posts: 1.725
Nieuwe raceklasse?? GP1??
racefan08
Posts: 79
Ik vraag me het volgende af. Stel dat in 2010 7 teams niet meedoen. misschien komen er een paar nieuwe teams bij. Maar de f1 is dan geen \"f1\"meer. Of andersom budgetlimiet gaat niet door maar dan blijven er een paar topteams over en kleinere teams vallen af want f1 is te duur, gevolg f1 bloed dood. Een andere klasse zoals de gp2 zou door kunnen groeien tot de nieuwe f1 of gp1, het is nog relatief goedkoop, maar de hele cyclus start opnieuw. Teams zullen meer geld investeren, er komen meer sponsoren, autofabrikanten, meer publiek etc etc. en we zien de geboorte van een nieuwe f1. Net zoals wat we met de huidige f1 zien, vanaf de jaren 70 tot nu. MAW f1 gaat nooit dood, heeft mischien alleen een andere vorm.
Mirani
Posts: 3.077
@patrickl
Je begrijpt het niet. De enige inkomsten bron van Williams is het racen. Als ze niet racen, dan verdienen ze ook geen geld. Dat is heel anders dan een Red bull, Toyota en Ferrari, want die blijven geld verdienen. Ook zonder F1.
Dus stel er komt een nieuwe klasse in 2011 en we noemen die nieuwe klasse even voor het gemak GP1. Dan kunnen de teams die zich op dit moment niet inschrijven ook een jaar niet racen. Als Williams een jaar niet raced, dan is het gedaan met het team. Bestaat het niet meer.
Op dit moment wordt er nog niet eens gesproken over GP1. Daarmee is het gewoon voor Williams geen alternatief. Wanneer in 2011 GP1 begint, dan kan Williams alsnog overstappen. Maar zolang GP1 niet bestaat, dan kan Williams zich alleen inschrijven voor F1.
patrickl
Posts: 11.414
Dat begrijp ik dus wel. Jij begrijpt alleen niet dat dat voor elk F1 team geldt.
Red Bull en BMW als moederbedrijf blijven inderdaad wel in leven, maar hun F1 teams zijn gewoon een los bedrijf. Bijvoorbeeld het oude Stewart team voor red Bull, Minardi voor STR, Sauber voor BMW. Die bedrijven zijn voor 100% afhankelijk van F1 racen. Als dat stopt dan moeten ze die bedrijven verkopen of ontmantelen. Niets anders dan bij Williams.
Williams kan ook gewoon zijn team verkopen aan iemand die wel wil racen. Net zoals de andere teams dat zouden kunnen doen. In het geval van Williams is dat waarschijnlijk nog een stuk eenvoudiger ook, omdat dat al zo\'n klein team is. Teams als Jordan en Minardi werden toch vaak redelijk eenvoudig verkocht, terwijl een groot team als dat van Honda eigenlijk onverkoopbaar bleek.