Williams schrijft zich wel in: "Wat kan ik anders?"
- Gepubliceerd op 12 mei 2009 09:56
-
9
- Door: Rob Veenstra
Het Williams-team bestaat echter vanwege de Formule 1, de belangrijkste activiteit van Williams is deelname aan de koningsklasse van de autosport. De autofabrikanten verkopen autos, Red Bull brengt energiedrankjes in de markt, maar Williams is puur en alleen racen. Auto Motor und Sport citeert dan ook de volgende reactie van teambaas Frank Williams op de vraag of hij zijn team in gaat schrijven voor 2010: Wij racen, wat kan ik anders?
Trending nieuws
-
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.371 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 1.725
Tegen wie ga je racen, meneer Williams?
Posts: 848
Naar verluid zijn er inmiddels al 3 teams die graag tot de koningsklasse willen toetreden in het geval van zo\'n budgetlimiet ... dus ik denk niet dat Williams zich druk zal maken tegen wie ze dan moeten rijden ...
Posts: 11.414
Wat een onvoorstelbare onzin verklaring. Kijk dat je geen zin hebt om mee te bluffen prima, maar ga niet net zitten doen alsof Williams het enige race team is.
Alsof Red Bull (Stewart/Jaguar en Minardi), Renault (Benneton) of BMW (Sauber) zelf die auto\'s bouwen. Dat zijn ook gewoon bedrijven die niets anders doen dan race auto\'s maken waar dan de naam op staat van degene die de meeste rekeningen betaald.
Dat zijn bijna allemaal veel grotere bedrijven dan WilliamsF1 en die hebben ook echt alleen racen als core business.
Zoals bijvoorbeeld bij Honda de hele F1 unit is overgegaan naar Brawn. Die gasten hadden anders allemaal zonder baan gezeten en hun hele bedrijf kunnen opdoeken.
Williams is natuurlijk gered door Ecclestone, dus die zal daar wel een vinger in de pap hebben en ik kan me zo voorstellen dat Williams die budget limiet ook wel prima vindt zo.
Posts: 16
Onzin. Ze zeggen niet dat Williams het enige raceteam is, ze zeggen dat ze geen andere business interests hebben. BMW, McLaren, Ferrari, Red Bull, Renault, dat zijn allemaal dochter-bedrijven en als ze opgedoekt worden, maakt dat in principe voor het moederbedrijf niets uit. Williams heeft geen moederbedrijf. Het raceteam is alles wat er is. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Posts: 11.414
Wat gaat Red Bull in vredesnaam doen met hun F1 teams als ze niet meer mee gaan doen aan de F1? Dan zijn toch gewoon al die mensen ontslagen? Of ze moeten de team verkopens, maar dat kan Williams ook doen.
Wat doet het er nou toe of Mateschitz onder dezelfde naam drankjes verkoopt?Hij is eigenaar van dat team en zit dus met een vrijwel waardeloos race bedrijf als hij ermee zou stoppen.
Hoezo heeft een moederorganisatie er geen last van als je een dochteronderneming zo maar stopt?
Honda moest het team voor miljoenen doorfinancieren (het bedrag van 100 miljoen staat me bij) alleen maar om er zo goedkoop mogelijk vanaf te komen. Al die dure mensen ontslaan en contracten afkopen kost goud geld.
Voor alle F1 teams is racen alles wat er is. Als het stopt is de eigenaar een enorme berg geld kwijt en de werknemers hun baan.
Posts: 1.725
Nieuwe raceklasse?? GP1??
Posts: 79
Ik vraag me het volgende af. Stel dat in 2010 7 teams niet meedoen. misschien komen er een paar nieuwe teams bij. Maar de f1 is dan geen \"f1\"meer. Of andersom budgetlimiet gaat niet door maar dan blijven er een paar topteams over en kleinere teams vallen af want f1 is te duur, gevolg f1 bloed dood. Een andere klasse zoals de gp2 zou door kunnen groeien tot de nieuwe f1 of gp1, het is nog relatief goedkoop, maar de hele cyclus start opnieuw. Teams zullen meer geld investeren, er komen meer sponsoren, autofabrikanten, meer publiek etc etc. en we zien de geboorte van een nieuwe f1. Net zoals wat we met de huidige f1 zien, vanaf de jaren 70 tot nu. MAW f1 gaat nooit dood, heeft mischien alleen een andere vorm.
Posts: 3.077
@patrickl
Je begrijpt het niet. De enige inkomsten bron van Williams is het racen. Als ze niet racen, dan verdienen ze ook geen geld. Dat is heel anders dan een Red bull, Toyota en Ferrari, want die blijven geld verdienen. Ook zonder F1.
Dus stel er komt een nieuwe klasse in 2011 en we noemen die nieuwe klasse even voor het gemak GP1. Dan kunnen de teams die zich op dit moment niet inschrijven ook een jaar niet racen. Als Williams een jaar niet raced, dan is het gedaan met het team. Bestaat het niet meer.
Op dit moment wordt er nog niet eens gesproken over GP1. Daarmee is het gewoon voor Williams geen alternatief. Wanneer in 2011 GP1 begint, dan kan Williams alsnog overstappen. Maar zolang GP1 niet bestaat, dan kan Williams zich alleen inschrijven voor F1.
Posts: 11.414
Dat begrijp ik dus wel. Jij begrijpt alleen niet dat dat voor elk F1 team geldt.
Red Bull en BMW als moederbedrijf blijven inderdaad wel in leven, maar hun F1 teams zijn gewoon een los bedrijf. Bijvoorbeeld het oude Stewart team voor red Bull, Minardi voor STR, Sauber voor BMW. Die bedrijven zijn voor 100% afhankelijk van F1 racen. Als dat stopt dan moeten ze die bedrijven verkopen of ontmantelen. Niets anders dan bij Williams.
Williams kan ook gewoon zijn team verkopen aan iemand die wel wil racen. Net zoals de andere teams dat zouden kunnen doen. In het geval van Williams is dat waarschijnlijk nog een stuk eenvoudiger ook, omdat dat al zo\'n klein team is. Teams als Jordan en Minardi werden toch vaak redelijk eenvoudig verkocht, terwijl een groot team als dat van Honda eigenlijk onverkoopbaar bleek.