McLaren: "Monaco wordt anders, daar zijn we weer sterk"
- Gepubliceerd op 11 mei 2009 16:39
-
19
- Door: Rob Veenstra
Whitmarsh: We wisten dat dit een moeilijk weekend zou worden en ik zie toch wat positieve punten. Ten eerste gaat het al een stuk beter dan acht weken geleden en het andere pluspunt was Lewis. Hij heeft altijd in een winnende auto gereden. Dit jaar is dat niet het geval en hij gaat daar fantastisch mee om.
Monaco wordt anders, daar komen we sterker voor de dag. Dat vereist nog veel werk, het is geen magie, maar het zal daar beter gaan met ons. Ik weet niet precies hoeveel beter, maar ik heb vertrouwen dat we in Monaco sterker zijn. Dat circuit past wel bij ons en Lewis is daar altijd geweldig. We moeten de auto wel blijven ontwikkelen.
Trending nieuws
-
Rol van Albon bij Williams lijkt uitgespeeld: Meerdere teams in gesprek met Britse Thai
Alexander Albon is mogelijk aan zijn laatste seizoen bezig bij Williams. De Britse Thai zou volgens meerdere geluiden...
10 jun 2026 14:46 -
Ferrari laat rookie rijden in auto Hamilton in Barcelona
Lewis Hamilton slaat aankomend weekend de eerste vrije training in Barcelona over. De Britse zevenvoudig wereldkampio...
10 jun 2026 17:22 -
Antonelli vreesde Verstappen: "Mercedes wilde mij naar Williams of Alpine sturen"
Kimi Antonelli heeft onthuld dat hij tijdens zijn eerste seizoen bij Mercedes serieus vreesde voor zijn toekomst in d...
10 jun 2026 16:46 -
Hamilton voorbij aan Russell in WK-stand: "Maar Mercedes verslaan wordt moeilijk"
Lewis Hamilton heeft na de Grand Prix van Monaco een opvallende mijlpaal bereikt. Dankzij zijn tweede plaats in het p...
10 jun 2026 15:24 -
Belgisch Viaplay-alternatief vooralsnog niet geblokkeerd
Viaplay stond afgelopen week in het middelpunt van de aandacht nadat duidelijk werd dat RTL Duitsland werd geblokkeer...
10 jun 2026 16:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.623
- Podiums 135
- Grand Prix 238
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.324 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.406 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (19)
Login om te reagerengermain
Posts: 1.748
denk het niet
rafael
Posts: 2.567
denk het wel
mclaren1
Posts: 331
zeker ferrari fan zonder brandstof
shyboy18
Posts: 219
voor de wedstrijd zijn ze optimistisch, na de wedstrijd pessimistisch
GJD
Posts: 444
Veel beter??
Dat is in hun geval niet op een ronde gezet worden, en plek 8 ofzo...
Onder normale omstandigheden hebben ze mss net een top 10 auto.
Maar goed, zal wel PR spelletje zijn dit
Smitju
Posts: 442
Gerrit, bij elk topic dat over McLaren gaat zit jij McLaren te bashen.
Waarom zoek je geen leven?
Want je eigen Ferrari draait ook voor geen meter. Sterker nog, McLaren heeft nog meer punten dan Ferrari.
Gard
Posts: 863
Germain en Gerrit is dit wishful thinking?
GJD
Posts: 444
Euh hoe bedoel je??
Verwacht je dat ze er wel bij zitten top 4 ofzo??
Succes!!
germain
Posts: 1.748
Nee dit was maar een grapje.
patrickl
Posts: 11.414
Er zit denk ik wel wat in. McLaren moet het toch met name hebben van mechanische grip oid. Op een circuit als Monaco heb je niet zoveel last van hoge snelheidsbochten of een gebrek aan downforce.
Zo slecht als het bij de laatste race ging zal het op Monaco toch niet gaan.
Ben het er ook wel mee eens dat Lewis inderdaad toch ook net een tandje sneller op Monaco is dan andere coureurs.
Maar goed, zonder updates zullen ze realistisch gezien toch niet veel meer kunnen doen dan voor de laatste plekken met punten gaan.
germain
Posts: 1.748
Als ik eerlijk mag zijn weet ik het maar ik denk wel dat Hamilton rond de 9 a 13 plek gaat komen maar niet hoger.
Pff dit seizoen lijkt een beetje op die van 2000 toen won MSC er uiteindelijk 9 ben benieuwd of Button dat ook kan.
Ciano
Posts: 62
Hoop het.. alleen dan niet zo blunderen als Ferrari als t even goed met je gaat, hehehe..
patrickl
Posts: 11.414
Het is tegenwoordig vrijwel onvoorspelbaar wat de rangorde gaat worden. De teams hebben om de haverklap updates en de auto\'s zijn zo totaal verschillend dat ze allemaal ook anders reageren op de circuits.
Alleen BrawnGP en Red Bull staan redelijk constant vooraan (wisselen hooguit wat van positie) en Force India stijf achteraan.
patrickl
Posts: 11.414
Gerrit zegt het wat lullig, maar op zich is het wel een terechte constatering.
Wat bedoelen ze met \"beter\"?
Martijn01
Posts: 287
@Hessel,
Waarom ga je nog erop in?
Je zorgt alleen maar voor meer discussies.
Ik denk dat Mclaren het wel kan redden maar dan wel met wat minder brandstof.
lemans24uurnl
Posts: 43
ja ja , we zullen zien
Roy-NL
Posts: 848
Wat een geneuzel allemaal. Als je een beetje realistisch kijkt naar de WK-stand zijn zowel Hamilton als Alonso de best-of-the-rest. Als je dit uitzet tegen de \"prestaties\" van hun bolides, vind ik dat ze het nog niet zo slecht doen.
stephen 66
Posts: 72
Ja Ja roy,
En ferrari kon het tempo niet bijhouden?
alonso is iemand om rekening mee te houden
Maar McLaren rijdt niet van de 15 plek naar het
podium