David Coulthard: "Ferrari moet Alonso contracteren"
- Gepubliceerd op 22 apr 2009 10:28
-
77
- Door: Rob Veenstra
Coulthard: Ik ken Felipe Massa niet goed genoeg, dus over hem kan ik verder weinig zeggen. Maar Kimi Raikkonen is een voormalig teamgenoot van me en hij heeft nog nooit laten zien dat hij de ontwikkeling bij een team kan leiden. Hij is zonder meer gezegend met veel snelheid, maar het zou drastisch beter gaan met Ferrari als ze met Fernando Alonso in zee gaan.
Domenicali is een jonge, aanspreekbare en aardige man. Die eigenschappen werken in de Formule 1 niet altijd goed. Bij McLaren heeft Martin Whitmarsh waarschijnlijk last van hetzelfde euvel. Kunnen deze twee jonge teamleiders wel streng genoeg zijn? Raikkonen had in ieder geval nooit met een ijsje en een cola door de paddock gewandeld voor het officiële einde van de race, zoals in Maleisië, als Jean Todt het nog voor het zeggen had gehad.
Trending nieuws
-
Verstappen wil 24-uursrace Spa rijden: Organisatie denkt mee
Het is geen geheim dat Max Verstappen graag wil deelnemen aan de 24 uur van Spa. Zijn team komt dit weekend in actie ...
27 jun 2026 08:48 -
Red Bull weigert te reageren op geruchten over vertrek van kopstuk
Red Bull-teambaas Laurent Mekies weigert in te gaan op de geruchten over een aanstaand vertrek van Paul Monaghan. De ...
27 jun 2026 08:11 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Verstappen naar McLaren? "We hebben afspraken en daar houden we ons aan"
De geruchten over de toekomst van Max Verstappen blijven aanzwellen. Hoewel Mercedes al langere tijd wordt genoemd al...
27 jun 2026 07:36 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.655 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (77)
Login om te reagerenPosts: 444
Raikkonen had in ieder geval nooit met een ijsje en een cola door de paddock gewandeld.
HAhah die Raikkonen wat een figuur.
Maar ben het wel met DC eens denk ik, zou best een optie zijn Alonso bij Ferrari. Het is zekers te weten een strevertje
Posts: 602
Tja, Coulthard heeft wel een punt denk ik zo. In de F1 dien je toch een zekere mate van meedogenloosheid te hebben zowel als rijder en ook als teambaas. Niet voor niets zijn figuren als Ron Dennis, Jean Todt en Flavio Briatore omstreden maar, zeker in het geval van Ron Dennis, heeft zijn instelling over een periode van bijna 30 jaar als teambaas, toch de nodige vruchten afgeworpen. De discutabele zaken daargelaten. Ook de coureurs moeten \"ruthless\" kunnen zijn en op dit moment zijn dat er niet heel veel. Naar mijn mening zijn dat: Alonso, Hamilton en Kubica. Deze drie zullen echt voor ieder plek, met het mes tussen de tanden, vechten.
Posts: 1.827
Dat is maar net hoe je het ziet idd. Het heeft deels zijn vruchten afgeworpen, maar je vergeet even voor het gemak alle extreme gevallen zoals de spionagezaak, de diskwalificaties, de illegale elektronica op de wagens (herinner 1999 start Suzuka).
Het laatste voorbeeld kregen we 3 weken geleden in Maleisie. Het leugenachtige karakter is een nalatenschap van de heer Dennis...
Posts: 12
Je hebt zeker weten gelijk. Alleen vergeet je in je rijtje van Alonso, Hamilton en Kubica toch wel Vettel. Die jongen heeft zeker pit in zich zoals je al in Australie zag. Als hij nog een aantal jaartjes ouder word zit die meedogenloosheid zeker in hem.
Posts: 435
Coureurs moeten de \"ruthless\"zijn op de baan, op het moment dat de race afgelopen is, om welke reden dan ook voor een coureur mogen ze wat mij betreft weer gewoon mens worden en eventueel een versnapering nemen, is wat anders als Kimi met een fles barcardi rondloopt in het paddock,
Posts: 602
Waar!
Posts: 111
Maar de kracht van een complete coureur zit hem net in niet alleen snel rijden maar de juiste feedback geven zodat de auto zich beter ontwikkeld en onderdeel uitmaken van het team, motiveren. Met een ijsje en een cola\'tje door de paddock slenteren maakt nou niet echt een gemotiveerde indruk.
Posts: 699
Sorry hoor, maar hoe kan jij zien aan een ijsje en een colaatje dat hij nie gemotiveerd is? dus als jij een ijsje eet en een colaatje drinkt ben jij ook niet gemotiveerd om iets te doen?
Misschien vind tie het gewoon LEKKER!!!!!!!!!!
Posts: 699
Volgens Jacky Eeckelaert (de engineer van Kimi toen hij nog bij Sauber reed), zei dat Kimi als geen beste goeie feedback kon geven en zeker vanaf het begin, hij stond er zelfs van te kijken..
Posts: 11.414
Team motiveren? Hij was klaar met racen? Zo te zien hadden ze ook de grootste lol. Dus motiveren van het team deed hij zeker.
Viel me nog reuze mee dat het er allemaal zo vriendelijk aan toe ging. Vergeet niet dat Raikkonen net compleet voor schut gezet was door het team met die bezopen bandenkeuze.
Het spreekt wat mij betreft enorm in Raikkonens voordeel dat hij het team dan als nog vriendelijk te woord weet te staan en een beetje zit te dollen met de monteurs dan dat hij gaat zitten mokken in zijn trailer of met spullen gaat lopen smijten ofzo.
Ik zie Alonso overigens ook niet bij Ferrari passen. Weet niet precies waarom, maar Alonso en Briatore die horen gewoon bij elkaa. Allebei een beetje geniepig, altijd samen zeuren over anderen, altijd net de grens van het toelaatbare opzoeken en er dan ook soms overheen, maar allebei ook heel erg gedreven en altijd bezig om te werken naar een bepaald doel. Maar goed, ik heb het al eerder gezegd, waarom niet Briatore en Alonso samen naar Ferrari? Dat heeft Schumacher toen ook gedaan (samen met Ross Brawn en zijn clubje monteurs)
Ik snap Alonso wel, die wil natuurlijk in de snelste auto zitten en dat was op dat moment de Ferrari. Misschien over een tijdje ook wel weer. Blijft toch een team met een groot budget en ervaren mensen.
Posts: 79
Hahaha ik moest wel lachen om die beelden, raikkonen op zijn slippers met een ijsje, terwijl de rest heel druk zat te doen of er nou gestart moest worden of niet. Body language was zo iets van \"bekijk het maar\" Daarom heet hij ook The ICEMAN.
Posts: 94
Volgens mij heeft Alonso al getekend of gaat hij tekenen. Iedergerval gaat Banco Santander volgend jaar Ferrari sponsoren, en die hebben er geen geheim van gemaakt dat Fernando naar Ferrari moet. Massa of raikkonen, wie mag het veld ruimen???
Posts: 444
Dat is waar ook ja.
Heb het nu al vaker geroepen maar Kimi is na dit seizoen weg, gaat ie lkkr rally rijden ofzo.
Massa en Raikkonen weg, en Vettel en Alonso in de Ferrari och een leuk duo!
Posts: 1.725
Ferrari is Massa heel wat verschuldigd, die kunnen ze niet aan de deur zetten. Ik zou hoe dan ook ene Michael proberen overtuigen.
Posts: 602
Je hebt het waarschijnlijk over Michael S.? De wens is de vader van de gedachte...... Geloof me, M.S. zal never, nooit, niet meer een Grand Prix verrijden. Hij heeft niets meer te winnen, alleen maar te verliezen wanneer hij dat zou doen. Ik zou ook geen motivatie kunnen bedenken voor hem om weer in de auto te stappen en het hele F1-seizoenscircus weer te moeten mee maken. Deze man is gewoon naar mijn mening erg blij met het leventje dat hij nu leidt.
Posts: 298
ik denk raikkonen, massa is iemand die wel door wil gaan, raikkonen neemt het allemaal veel te licht en daarbij vallen zijn prestaties ook nog eens zwaar tegen.Hij is maar een half seizoen goed bezig geweest en in dat halve seizoen wist hij \"nog effe\" wereld kampioen te worde. Dat raikkonen een wereld talent is staat voor zich, maar als je daar niks mee doet kom je natuurlijk ook nergens. Massa gaat denk ik nog wel een tijdje mee, tenzij hij dit jaar veel slechter als raikkonen scoort, maar dat zie ik niet 1,2,3 gebeuren. Ik zeg: 2010: Alonso voor raikkonen
: 2011: Vettel voor Massa.
Posts: 223
ik ben helemaal met Coulthard eens, Raikkonen vindt f1 f1 echt saai en dat merk je ook in zijn interviews! hij zegt \'\' ik vind interviews bijzonder saai en mijn leukste deel van weekend is alleen de start\'\' dus voor de rest houdt die niet echt van f1 daarom wil ik hem weg hebben! als Alonso en Kubica in een ferrari komen zullen zij onverslagen team zijn!! ik hoop dat ferrari weer naar voren komt en renault ook. hopelijk zitten in 2010 Alonso en Kubica in een ferrari want massa bakt er ook niet echt veel van. hopelijk is de race bahrein nog leuker dan de vorige want ik wil dat alonso op podium komt! gr
1001% Alonso/ Ferrari fan!
Posts: 7.177
Niet om lullig te doen maar Alonso past echt NIET bij ferrari. En ik hoop zelf dat hij dan ook niet bij ferrari komt. EN ik denk dat hij dan de zelfde problemen gaat krijgen als bij Mclaren. Laat hem maar bij Renault maakt me niet uit of top team is of niet maar hij past er gewoon echt niet bij. (kimi vind ik eigenlijk ook niet echt passen bij ferrari en vettel weet niet die kan wel bij elk team rijden daar past hij wel bij behalve bij mclaren. Daar vind ik hem niet bij passen.)
Posts: 227
@ Amirk, daarin ben je verkeerd.
Kimi heeft nooit gezegd dat hij alleen de starts spannend vind, hij zegt dat hij interviews en pr niks vind, en alleen het racen echt leuk vind, zoals eigenlijk de meeste coureurs wel hebben. Ook was het zo in de tijd dat inhalen erg moeilijk was dat hij idd heeft gezegt dat het soms erg saai kan wezen, maar daar kun je hem niet op aan kijken, want het was gewoon vaak ook erg saai!
voor de rest ben ik het niet echt met coulthard eens, jah de teamleiding is te soft, maar daar hoef je de rijders nog niet voor aan te kijken, ook vind ik alonso de laatste races geen rete steek beter rijden dan de ferrari rijders. Als je je ogen open doet zie je dat ook Alonso aardig slechte races erop heeft zitten!
Posts: 699
Klopt, ook Kubica heeft gezegd dat tie dat helemaal nix vind..
Is het vandaag de nationale we-gaan-Kimi-en-Felipe-in-de-zeik-zetteg dag of?:S
Posts: 223
jawel dat heeft hij wel gezegd, volgens mij de 1e of 2e races op rtlgp vertelde hij het. hij vond alleen de strat leuk en interviews saai.
alonso doet het wel beter dan de ferrari rijders! hij staat meestal in q1. q2 en q3 meestal voor hun. hij doet het niet echt bijzonder goed nee, maar ik weet zeker dat hij vanaf spanje echt hele tijd voor zal gaan rijden!!
Posts: 298
Ferrari kwam vorrig jaar \"leuk mee\" omdat ze een top auto hadden. Sutil zou er nog wereldkampioen in worden. Massa en Raikkonen hoefde( behalve met hamilton dan) niemand om een plek te vechten, want ach ja, als je 1e rijd en 10 min voorsprong hebt, kun je net zogoed lekker achteruit zitten en\"rustig\" je rondjes rijden. Als het om de 8e of 9e plek gaat hebben ze er gewoon geen zin meer in. Alonso en Vettel zijn mannen die wel voor dat eene plekje zouden gaan, want vergeet niet dat Alonso wel in een beroerde auto rijd een vaak gewoon de dupe is van dat stomme renault van hem. Het is wel iemand die het team op sleeptouw kan nemen en dan samen met vettel sttijden om een 1,2 finish.
Posts: 10.412
vindt alles best maar aub alonso niet naar ferrari! mvg een niet ferrari fan.
Posts: 214
helemaal mee eens zonde van zo\'n verschrikkelijk goede coureur, om bij zo\'n verschrikkelijk team te gaan rijden. hij heeft het bij renault op het moment veel beter voor elkaar. hij heeft nu 4 punten inplaats van NUL voor raikkonen en massa:P
Posts: 323
Vettel samen met Räikkönen; zie ik heel goed zitten. Het is alleen wel zo dat Michael Schumacher en Massa \'vriendjes\' zijn.... Laat Alonso s.v.p. lekker bij Renault blijven!! Daar is hij meer dan uitstekend op z\'n plaats. Misschien een optie: Massa naar Renault ipv N.P. Jr.?
Posts: 7.177
Waar slaat dat nou weer op? Vriendjes of niet Massa doet het beter dan kimi dus verdient hij ook echt die plek beter. Dat Ferrari Massa niet aan de finish kan krijgen is niet Massa\'s schuld.
Posts: 444
Tussen verdien recht op hebben en de plek ook daadwerkelijk krijgen zit een groot verschil in de F1
Posts: 11.414
Sam,
Dat slaat echt nergens op.
Ze hebben vorig jaar nooit een grote voorsprong gehad. Er moest altijd de hele races doorgereden worden.
Ik kan me van Hamilton en Raikkonen ook flink wat inhaalraces herinneren. Raikkonen zat regelmatig zelfs zo te pushen voor dat ene puntje extra dat hij de baan af vloog. Dat kun je dom noemen, maar om te zeggen dat hij er niet voor gaat is nog veel dommer.
Posts: 298
dat gedeelte heb ik dan even gemist...heb je het gedroomt meschien?
Posts: 11.414
Denk eerder dat jij lag te slapen.
Of kijk je dit seizoen voor het eerst F1 misschien?
Posts: 444
Denk dat sam aka mister S via RTL 7 kijkt, veel reclames mis je ook het een en ander.
Zondag hadden ze al reclame voordat safety car ging rijden pfff wat een volk!
Posts: 298
zou je bijna kunnen zeggen, Op een paar races na vanaf 2008. Heb echter wel eerder al wat simpeltjes naar uitslagen gekeken enzo, maar dat steld niet zoveel voor.
Posts: 11.414
Dan kan dus wel kloppen dat je gemist hebt dat Raikkonen en Hamilton een aantal mooie inhaalraces gereden hebben in 2008.
Dit jaar is nog wat chaotisch geweest, maar ik heb Raikkonen en Hamilton meer zien vechten om er een puntje bij te sprokkelen dan Alonso. Alonso was onzichtbaar in alle 3 de races.
Posts: 5.746
@Sam, ik heb dat ook zien gebeuren en niet gedroomD.
@Patrickl, Briatore in de teamleiding van Ferrari zou de boel daar wel weer meer op scherp zetten denk ik, dus niet eens zo\'n gek idee. Heeft allen FB geen aandelen in dat team (of zit ik nu nog in de Benetton tijd, haha?)
Posts: 16
\"Raikkonen had in ieder geval nooit met een ijsje en een cola door de paddock gewandeld voor het officiële einde van de race, zoals in Maleisië, als Jean Todt het nog voor het zeggen had gehad.”
Onzin. Meneer Coulthard schijnt te zijn vergeten dat dezelfde Raikkonen na een crash in Monaco door de tunnel naar zijn boot liep en daar ongetwijfeld niet alleen maar water aan het drinken was. Dit alles in het team van ene Ron Dennis.
Posts: 1.966
Ik zie Alonso juist wel naar Ferrari gaan. Ten eerste omdat hij dat graag wil en Ferrari zijn input en vuur goed kan gebruiken. En dat het bij McLaren fout ging mede omdat er een talent naast hem zat, hoeft niet te zeggen dat dat bij Ferrari ook zo gaat...Had echt niet alleen met Alonso te maken, destijds die perikelen!Daar was het hele team McLaren verantwoordelijk voor...
Posts: 1
Als Domenicali Kimi nu al niet aan kan hoe gaat hij een grote klootzak als Alonso dan onder controle houden?
Posts: 1.725
Eerst en vooral is Alonso geen klootzak en ten tweede zou hij een mooi duo vormen met Massa.
Posts: 11.414
Alonso met Massa samen is inderdaad nog niet zo\'n gek idee. Die is het al gewend om tweede rijder te zijn.
Posts: 7.177
Patrick waarom moet jij elke keer die 2e rijder naar voren brengen? Wat is je doel je kan nooit gewoon antwoorden zonder 2e rijder erbij te halen. Beetje jammer. Massa is geen 2e rijder. Ja met schumacher maar dat je in die verleden blijft is jou probleem. Massa zou nu juist eerder de eerste zijn dan 2e want hij is tenminste iemand die motivatie heeft en goed rijd. Kimi lijkt nergens meer zin in te hebben. Dus ga alsjeblieft een keer kappen met die kinderactie die je telkens weer op moet brengen.
Posts: 11.414
1) Een coureur naast Alonso kan alleen tweede rijder zijn.
2) Massa is gewend tweede rijder te zijn
Klip en klaar lijkt me.
Of jij nou vindt dat punt 2 alleen in het verleden is geweest doet er niet erg toe toch? Hij IS het hoe dan ook gewend.
Doe inderdaad een keer niet zo kinderachtig dat je meteen gaat zitten huilen.
Posts: 7.177
Kijk daar maak je al GELIJK een fout. Je dnek altijd gelijk te hebben maar je hebt het behoorlijk fout.
Laten we even gaan kijken in het verleden. 2007 misschien mmm. Ohja wacht. Lewis kreeg de zelfde kansen. Ja Alonso ALTIJD eerste rijder sure.. Bij renault ja ;) Omdat ze dat telkens doen en daar elk talent verspillen voor Alonso.
Open je ogen gast
En ik ben niet diegene die kinderachtig doet. Jij moet altijd het 2e rijder deel erbij halen terwijl het er niks mee te maken heeft. En het is gewoon om aandacht vragen als een kind van 5.
Posts: 5.746
Hallo... The Real Jermaine is back! Zeg niets over Massa want anders....
Goeie tip: leer eens relativeren...
Posts: 7.177
Wat noem je dit dan:
Kijk dat is nou net het probleem bij jou. Je zegt bij schumacher maar je vergeet dat mensen groeien en dat wil jij maar niet inzien bij Massa.
Ik doe gewoon normaal maar jij wil de feiten niet onder ogen zien. Ik vroeg je ook een keer bijv toen je zei dat de wagen niet bij kimi paste of je hetzelfde zou zeggen bij Massa. Zou je Massa dan ook zo verdedigen. Zou je dna ook bij je standpunt blijven? Denk het niet jij zou zeggen ja Massa is gewoon 2e rijder.
Massa:
Afgelopen jaar 2e veel pech gehad.
Dit jaar doet hij het tot nu toe beter in de regen dan kimi en Hamilton.
Massa vecht zich naar voren zowel in Melbourne als China en ook een klein beetje in Sepang. En zeg niet ja de wagen is sneller want dat is het niet in de regen. Dan zijn ze allemaal gelijk zeggen ze altijd he?
Posts: 1.748
Hetzelfde voor jou probeer ze te negeren en geniet gewoon van Massa of wie dan ook. Maak je toch niet overal zo druk om er gebeuren ergere dingen in de wereld en Felipe leest en hoort dit soort dingen ook steeds en hij negeert het gewoon zou jij ook moeten doen alleen haalt dat wel een beetje de sfeer weg. Hoe dan ook het heeft geen zin om Massa te verdedigen want er te veel mensen die hem afkraken prima maar ik vind af en toe wel onterecht.
Posts: 323
Dacht precies hetzelfde... :-)
Posts: 1.725
Juist. Bovendien kunnen ze het goed met elkaar vinden.
www.youtube.com/watch?v=XWRvhA0YPgY
Posts: 223
haha grappenmaker!! als alonso een grote klootzak zou zijn was hij vorige jaar niet tot best sportieve coureur benoemd:D:D alonso heeft al in 2007 laten zien bij mclaren dat zij zelf kampioen konden worden want in 2006 maakte mclaren nauwelijks een kans!! 2007 hebben ze met 1 punt verloren. en in 2008 heeft alonso sinds de race spa de meeste punten gewonnen dan wie dan ook!!
en ik kan wedden als alonso naar ferrari gaat met kubica of vettel dat zij onverslagen team zijn!!
Posts: 2.181
Ferrari kan hem wel contracteren maar wil niet zeggen dat het suc6 terug kan brengen bovendien is de concurrentie moordend hoor....
Er zijn genoeg jongens voor spectakel kunnen gaan zorgen in de toekomst;)
Posts: 816
Hahaha, wie is de kampioen van ferrari: juist mnr KIMI RAIKKONEN
vorig jaar was gewoon niet goed, hij wilde zich dit jaar weer bewijzen, tegenover Massa doet hij dat, maar als hij geen goede auto er voor heeft??? Hoe kan hij zich dan ooit bewijzen?. Ohja en over dat ijsje en die cola, man ga je druk maken, andere rijders zouden het waarschijnlijk ook gedaan hebben, maar Kimi had net de pech dat hij op tv kwam! EN KAN IEMAND MIJ GOED UITLEGGEN WAAROM DAT ONGEMOTIVEERD IS? kdenk et niet!
Posts: 941
Banco Santander gaat niet voor niets volgend jaar naar Ferrari.
Posts: 3.077
@Patrickl
Volgens mij was Alonso 2e rijder bij McLaren. Maar misschien heb je het een en ander gemist. Maar echt eerlijk ging het er niet aan toe. Dat vervolgens de pers ervan heeft gemaakt dat Alonso nr1 status probeerde op te eisen. Is niet de schuld van Alonso. Heb jij of iemand anders Alonso horen zeggen dt hij nr1 moest zijn? Nee. Het enige wat Alonso zei is dat hij iest terug wilde zien voor zijn inzet. Dat wil jij ook op je werk.
Massa is 1 jaar 2e rijder geweest. Naast Schumacher. De Sauber die hij het jaar daarvoor onder zijn kont had. Was naar zijn eisen ontwikkelt. Mede ook doordat Villeneuve eigenlijk te laat bij het team kwam en er geen geld was om de auto naar de wensen van Villeneuve aan te passen. Beide coureurs hadden een duidelijk verschil in rijstijl. In 2007 had Massa gewoon pech maar was, tot het moment dat Ferrari moest kiezen, gelijkwaardig binnen het team behandelt.
Posts: 11.414
Bij McLaren zijn de coureurs altijd gelijkwaardig. Alhoewel Alonso wel duidelijk als een soort eerste rijder is binnengehaald bij McLaren. Grootse verhalen voraaf dat de auto helemaal voor Alonso was ontworpen en dat ze hem kampioen zouden gaan maken. Alonso was ook degene die de link had naar Ferrari en daar alle spionage liet uitvoeren. Samen met De La Rosa.
Maar goed, toen hadden ze nog geen teammaat getekend dus was hij niet zozeer de \"eerste\" maar de \"enige\" rijder.
Toen rookie Hamilton tot ieders grote verbazing na 3 races al duidelijk sneller bleek dan Alonso bleef daar inderdaad wel weinig van over, maar tweede rijder werd hij ook niet. Gewoon gelijkwaardig. Dat krenkte zijn trots al genoeg blijkbaar.
Alonso heeft overigens heel duidelijk wel gezegd dat hij eerste rijder moest zijn. Maar goed dat ben je natuurlijk al lang \"vergeten\" net zoals dat alle aandacht bij McLaren in eerste instantie op Alonso gericht was.
Posts: 7.177
Wat een onzin! Waar merkte jij aan dat hij als 1e rijder werdt binne gehaald? Sorry hoor maar dat is onzin. Hamilton groeide nog dus de resultaten zijn natuurlijk bij begin minder dan later hij kende f1 niet. Maar dat betekent echt niet dat hij 1e rijder was. Wat een onzin. pfff
Posts: 11.414
Jermain leer eens lezen. Ik zeg vrij duidelijk waar aan te merken was dat de focus van McLaren volledig gericht was op Alonso. Als je het vergeten bent, lees dan desnoods de nieuwsberichten van die tijd nog eens na..
Probeer ook gewoon eens in behoorlijk Nederlands te schrijven. Ik heb echt geen zin om dat gebrabbel te ontcijferen.
Posts: 7.177
Zo onduidelijk staat het niet en weer geef je geen antwoord op dat andere. Je gaat er weer omheen. Omdat je weet dat je daarin ongelijk had. Want als je op dat laatste gaat antwoorden wat ik zei dan weet je dat je het mis zou hebben. Reageer daar maar eens op. EN als je het niet kan lezen omdat er een t of een d van staat of iets mist is dat niet echt mijn probleem want ik kan iedereen lezen al schrijven ze zo slecht als wat. Is gewoon hoe je het in je hoofd omzet. En zo slecht was het daarnaast niet eens. Maar dat is net zo standaard als je massa 2e rijder. Maar ja wat kan je anders verwachten van jou. Als Massa 3 keer kampioen wordt zou je nog zeggen Mazzel andere pech en ja gewoon de beste wagen. Ja kimi deed het slecht ja die en die hadden veel pech enz. Zo ben jij achja wees er blij mee gast. Ik kan tenminste eerlijk naar een race kijken en zit niet met een rijder in het veleden te kijken (als het gaat over de race and qual pace gaat.) Jij lijkt niet anders te kunnen dan in het verleden te graven. Suc6 ermee.
Posts: 5.746
Kom nou toch, een tweevoudig wereldkampioen naast een rookie. Wat denk je nou zelf. Gelijke monniken gelijke kappen? Die \'monniken\' waren nou niet bepaald gelijk....
Posts: 7.177
Tuurlijk is dat geen onzin. Ze hebben Hamilton al zijn hele leven gevolgd met het racen. En ze gaven dus echt geen duidelijk 1e plek aan Alonso.
Posts: 1.748
Dat deden ze wel want Alonso won in Monaco 2007 terwijl Lewis wat sneller was alleen mocht Lewis niet winnen omdat jawel Fernando 1e rijder was. Pas na Hongarije was de bom gebarsten en werden beide rijders gelijk behandeld
Posts: 11.414
Was dat niet gewoon omdat Alonso na de start voor Hamilton reed? Volgens mij hadden ze zo\'n \"niet aanvalsverdrag\" zoals Coulthard en Hakkinen ook wel eens mee zaten te rotzooien. Spreekt voor zich dat McLaren niet wil dat de heren elkaar van de baan rijden op een baan waar je echt niet kan inhalen.
Ik vond het eerlijk gezegd nogal kinderachtig van Hamilton om daar zo\'n stennis over te maken. Of misschien waren de afspraken niet duidelijk of hadden ze die regel pas tijdens de race ingevoerd. Dan nog.
Bij Hill en Ralf Schumacher werd het toen ook zo\'n drama op Spa. Ralf was met alle geluk van de wereld nog een beetje in de buurt gekomen van Hill en Eddie Jordan had er geen zin in om een (of twee) auto(s) van de baan te zien vliegen. Jaren later zat Ralf S. daar nog over te griepen.
Posts: 859
Wat zou Ferrari daar mee opschieten? Dan heb je naast het temperamentvolle team ook nog eens een jankerd in het team rond lopen. Lijkt me niet verstandig.
Posts: 287
Volgens mij lijkt het mij niet verstandig om nu naar Ferrari te gaan,
Renault doet het iets beter dan Ferrari
Posts: 79
Kijk hier maar naar. Dit is dus kimi hahaha
www.youtube.com/watch?v=_B42AW-d89M
Posts: 444
Prachtig ahhaha dank je wel!!
Posts: 265
Ja precies! Maar deze blijft toch ook wel geniaal!
www.youtube.com/watch?v=4HHUkHbgAtM
Posts: 11.414
Ha, ha, leuk gedaan.
Het was overigens wel een beetje vaag bij Ferrari. Kimi zat al ijs te eten en zijn hoofd engineer dacht dat hij nog wel terug zou komen. Later zei Ferrari dat de auto (KERS) stuk was en hij nooit meer naar buiten had gekund.
Communicatiefoutje of doofpot? ;)
@Jermaine
Massa is naar Ferrari gehaald omdat hij de perfecte tweede rijder was naast Schumacher. Niet al te goed, geen sterke persoonlijkhied etc. Waarom zou hij die rol nu, naast Alonso, niet meer kunnen vervullen.
Als je het er niet eens mee bent prima, maar doe wel even een keer een beetje normaal. Dat gestampvoet dat niemand iets (anders dan lovends) mag zeggen over Massa is pas echt peutergedrag.
Posts: 7.177
Kijk dat is nou net het probleem bij jou. Je zegt bij schumacher maar je vergeet dat mensen groeien en dat wil jij maar niet inzien bij Massa.
Ik doe gewoon normaal maar jij wil de feiten niet onder ogen zien. Ik vroeg je ook een keer bijv toen je zei dat de wagen niet bij kimi paste of je hetzelfde zou zeggen bij Massa. Zou je Massa dan ook zo verdedigen. Zou je dna ook bij je standpunt blijven? Denk het niet jij zou zeggen ja Massa is gewoon 2e rijder. Als je nou eens de fieten onder de ogen wilt zien dan kan je dit snappen maar dat wil je niet. Dus voordat je wat post denk eerst na bij wat je hier op antwoord inplaats van dat je een soort zelfde reactie gaat geven als mij met het gedrag. Want je probeert het telkens naar mij de trekken. Ik kan tenminste aangegeven als ik iets fout heb ik kan aangeven als iemand goed is al heb ik het niet echt met de persoon. Dat is iets wat jij niet kan.
Want hij is 2e geworden in kampioenschap dat is een feit dat laat alleen al zien dat hij beter werdt. Daarnaast kijk de laatste 2 regen races?
En trouwens je geeft geen antwoord op wat ik zie tegen je. Je makat een andere stand punt. Je draait om mijn punt heen wat ik zeg.
Posts: 1.748
Rustig patrickl rustig alsjeblieft Jermaine wordt snel boos als je Massa afkraakt dat is waar ik ben er ook niet blij mee maar ik heb geleerd van jullie dat het toch zinloos is dus laat ik het gaan misschien ook een tip voor Jermaine:p
100% Felipe Massa fan
Posts: 11.414
Sorry, maar ik heb geen vraag kunnen ontcijferen uit je gebrabbel.
Het is heel simpel. Massa is binnen gehaald als tweede rijder. Het ligt wat mij betreft dus voor de hand dat hij die rol weer kan vervullen naast Alonso. Massa is leuk voor die 4 of 5 banen waar hij snel is, de rest van het seizoen heb je niet veel aan hem.
Kun je hysterisch gan stampvoeten dat ik dat niet mag zeggen, of het vanuit de grond van je hard mee eens zijn, maar daar heb ik verder niet veel mee te maken.
Ook heel simpel, als Massa ook op andere banen laat zien dat hij echt mee kan komen dan zal ik de mening herzien dat hij op andere banen niet goed mee kan komen. Vooralsnog heeft hij al 3 seizoenen op rij laten zien dat hij alleen op die 5 banen goed is.
De bewering was dat Alonso 2e rijder was. Dat heb ik weersproken. Dan hoef jij weer niet als een dwaas te reageren dat ik beweer dat Hamilton sterk benadeeld werd door McLaren.
Zoals Kubica zegt. Je moet een keer leren relativeren. Zaken zijn niet zwart wit. je heb ook gradaties daar tussen in.
Posts: 3.077
Massa is nooit gehaald als 2e rijder door Ferrari. Massa had al voor zijn debuut een contract bij Ferrari en Ferrari heeft hem eerst geplaats bij Sauber. Vervolgens een jaar laten testen nog een jaartje Sauber. Daarna mocht hij voor Ferrari gaan racen. Ik weet nog dat ik in 1998 al zei dat Massa Schumacher zou gaan vervangen. Wat zat ik ernaast? Niet veel. Massa is de Hamilton van Ferrari. Al schat ik persoonlijk Hamilton iets hoger in, Hamilton leert sneller.
Over 2007 kan je heel simpel zijn. Wat gebeurde er in Monaco? Alonso was sneller, Hamilton nam meer risico\'s bij het inhalen van achterblijvers. Vervolgens is Hamilton boos, want hij had de strategie om te winnen. Vervolgens kreeg Hamilton in Canada en Amerika de betere strategie, terwijl het om de beurt zou gaan. Tenminste dat was de afspraak. Daarnaast werst er in Hongerije ook een vies spelletje gespeeld tegen Alonso. De verklaring was dat Hamilton Alonso voor had moeten laten daarvoor. In de wetenschap dat Alonso een straf zou krijgen, dus weg pole, weg kansen op een overwinning. Ook de verkeerde bandenspanning in de qualificatie van China en de woorden van Dennis \"We racen tegen Alonso\", klinkt niet als gelijke behandeling.
Posts: 11.414
Massa heeft jaren op de bank gezeten. Dat is inderdaad wel iets wat je doet met je ster coureur. Heeft Schumacher ook een paar jaar gedaan. Tijdje lekker bij een B team en een jaartje helemaal niet racen en alleen een beetje testen. Tuuuuuuurlijk.
Sorry, maar je zat er 100% naast. Ze waren op zoek naar een eerste rijder om Schumacher te vervangen. Dat werd Raikkonen. Ik moet zeggen die valt soms nogal tegen, maar toch.
Dat verhaal over Alonso en Hamilton, dat meen je toch niet echt he? Dat volgens jou de strategie keuze niet omgewisseld werd, dat er een keer een foutje met de banden gemaakt werd (Ferrari strategie met Raikkonen gezien dit jaar?) en dat Dennis een vrij standaard zinnetje zegt om Hamilton aan te geven dat hij geen tegenstanders te vrezen heeft? Dat is alles? Daaruit concludeer je dat Alonso benadeeld werd?
Het is toch wel te bizar voor woorden dat je Hungarije noemt. Hamilton werd verteld dat hij Alonso er langs moest laten. het team bevoordeelde Alonso dus! Dat Alonso dan als een verwend kind smerig gaat spelen en Hamilton te lang ophoudt om nog een tijd te zetten is natuurlijk echt te triest voor woorden. Ze hadden hem gewoon moeten diskwalificeren voor die race. Er wordt nu ook zo hyper gedaan over \'liegen\'. Ik kan me nog heel goed herinneren dat Alonso doodleuk tegen iedereen liep te verkondigen dat het team hem vast had gehouden. Ja Alonso, ze stonden voor joker te zwaaien dat je weg moest rijden. Ik weet niet wat ik hem meer aanreken, die spionage bij Ferrari of dat kinderachtige gedoe op Hongarije.
Maar goed, weten we ook weer dat je dus echt helemaal niets hebt dat zou aangeven dat Alonso benadeeld werd. Sterker nog, je komt met twee situaties waar Alonso bevoordeeld werd.
Ik was al bang dat je met echt iets zou komen. Bijvoorbeeld dat de auto helemaal op maat gemaakt was voor de rijstijl van Alonso. Zeg maar echt iets dat laat zien op wie ze gericht zijn. Het is dan nogal logisch dat ze daarna Alonso gaan benadelen. Tuuuuuuurlijk.
Posts: 7.177
Patrick
wanneer wil je het nou begrijpen! Man denk je wel na ofzo? Sorry dat ik het zo zeg maar jij gaat telkens weer terug naar andere jaren om massa
op die jaren te oordelen. Maar wat ik weet gaat het om dit jaar niet om de andere jaren. En als jij dat nou nog niet doorhebt dat je hoort te oordelen op dit jaar nou....
Hoevaak moet jou dat nog uitgelegt worden?
En ja in 2007 Kimi was iets meer de eerste rijder. Alleen daarna dus niet meer. Dus waarom blijf je daarmee bezig?
Jullie zeggen tegen mij dat ik relativeren enz.
Maar kijk naar dit
Massa:
2008 Massa is 2e geworden massa reed beter dan kimi (of de wagen nou niet voor kimi was of wat dan ook hij was beter)
2008 heeft massa fouten gemaakt maar zijn team ook.
2009:
Massa de eerste race gaat hij van iets van de 7 of 6 plaats bij de eerste 2 bochten naar 3e plaats.
Sepang was een normale race het was wel ok.
China hij vecht zich naar voren rijd beter dan de regen kampioen wat mensen telkens zeggen (hamilton) En nog wordt er gezegd was wel ok....
Nooit wordt er gewoon gereageerd Massa heeft goed gereden en mooi plaatsen gewonnen. Er moeten telkens weer smoesen bij komen van ja mazzel ja dat en dat en dat en dat allemaal waarom massa snel zou zijn.
Verklaar eerst maar eens als massa zo langzaam is waarom wint hij het tot nu toe van kimi?
Daarnaast oordeel je elke rijder met wat jij denkt van de rijder en wat hij vroeger heeft gedaan.
En nu hoe hij het nu doet.
Ook vind je het heel makkelijk oordelen. Ik zeg het je jij zou het nog geen 10 min uithouden in zo\'n wagen en nog oordeel je of het fietsen is!
Daarnaast draai je om de vragen heen als je er niks op weet te antwoorden. Dus zoals: Jij ging kimi verdedigen omdat de wagen niet voor hem was gemaakt.
Je zei ja ligt aan de wagen en de wagen is voor Massa gemaakt (Apart trouwens als jij zegt dat Massa een 2e rijder is en als het zo zou zijn waarom is de wagen dan meer voor Massa?)
Daarnaast vroeg ik ook zou jij Massa zo verdigen als de wagen niet voor hem is gemaakt?
Wat doe jij?
Je draait om de vraag heen je geeft geen antwoord.
Volgens mij zijn jullie diegene die eens moeten kijken. Want ik oordeel over elke rijder op hoe hij rijd.
En niet om de persoon. Ja ik ben Fan van Massa maar als jullie wat raars zeggen of webber bang zijn voor zijn baan enz denk ik ook wat een onzin en dan zeg ik dat net zo min.
Want het is onzin. Want tot nu toe doet webber een goeie taak. EN het gaat er dan niet om of Vettel sneller is of niet!
Posts: 11.414
Knul, ik draai niet om de vraag heen. Zoals ik al zei kon ik geen vraag ontcijferen uit je gebrabbel.
Maar goed, je schrijft nu Nederlands, dus nu zie ik inderdaad een vraag.
Als de wagen \"niet voor Massa gemaakt\" was dan zou ik dat vaststellen als feit. Wat moet ik daar aan verdedigen?
Halverwege vorig jaar reed Kimi ineens een stuk langzamer dan daarvoor. Daar is dan een reden voor. Dan blijkt dat er wat mis is met de wagen, dat herstellen ze en vanaf dan is Kimi gewoon weer de snelste. Dan is het dus heel duidelijk vastgesteld dat het aan de auto lag.
Ik weet ook in dat geval niet wat ik er aan moet verdedigen. Slecht van Kimi dat hij de auto van zich weg laat ontwikkelen? Goed van Kimi dat hij daar weer achterkomt en het rechtzet? Slecht van Kimi dat hij daarna als een dwaas de gemiste punten weer snel terug denkt te kunnen pakken (met alleen nog maar dramatischer resultaten als gevolg)?
Punt is alleen dat als Kimi slechter rijdt dat dat nog niet wil zeggen dat Massa beter is geworden. Massa zet in 2008 exact dezelfde prestatie neer als in 2007. Alleen is de McLaren minder competitief en maken Hamilton en Raikkonen nog meer fouten dan Massa (en Ferrari).
Dus Massa komt met vrijwel exact hetzelfde resultaat dan beter naar voren. Niet omdat hij zelf beter rijdt, maar omdat zijn concurrenten het veel slechter doen.
Waar je bij mij dan dus niet mee moet aankomen (en dat doe je wel steeds) is dat Massa zo enorm gegroeid is en in 2008 \'ineens\" een stuk beter is gaan rijden.
Posts: 7.177
Ik schreef het telkens hetzelfde. (nouja bijna)
En het gaat erom dat als kimi de muur in reed zei jij. Ja komt omdat de wagen niet voor hem is gemaakt.
Zou jij dat ook bij Massa zeggen? Of zou je weer je standaard zin neerzetten hoe goed Massa het ook doet: ja hij kan niet racen hij kan niet inhalen hij is een goeie 2e rijder. Ja hij had geluk enz.
Of zou je zeggen ja de wagen is echt niet voor Massa gemaakt en daarom gaat hij zo slecht.
Verder ben ik klaaret het reageren op jou. Je blijft bij je standpunt en dat Mag maar je moet echt wat beter naar de race gaan kijken en niet oordelen om de persoon zelf want het feit blijft dat hij het tot nu toe beter doet dan kimi.
En ik will trouwens niet veel zeggen de vergelijking. Maaar Massa heeft idd de eerste 2 races grote fouten gemakat. Alleen de verder in het seizoen werden er bij FERRARI fouten gemaakt. DIt heeft hem punten gekost. Ja in 2007 had hij ook pech maar niet de pech die hij in 2008 had. Massa had in 2007 meer plaatsen verlizen vanwege problemen met zijn wagen enz. Dat is het verschil
Maarja suc6 gast ik heb het gehad met je reacties die je op 1 of andere manier telkens weer slecht of negatief kan maken over Massa al heeft Massa er niks mee te maken
Posts: 5.746
@patrickl, waar haal je het geduld vandaan.......Zelfs m\'n dochtertje van 11 maanden vraagt minder energie.
Posts: 11.414
Lol, ja het is wel verspilde moeite. Ergens diep weg hoop je toch dat hij een keer veder leert kijken dan zijn idolatie van Massa.
Volgend jaar geen bijtanken tijdens de race meer en dan zijn we er vanaf ;)
Hoop trouwens ook wel dat Alonso inderdaad naar Ferrari gaat. Zullen we eens zien of Massa hem bij kan houden. Als Massa dan nog een plek heeft althans.
Posts: 323
Respect!