Dennis: "Nummers 1 en 2 in 2010 mogelijk niet op onze auto’s"

Voormalig McLaren-teambaas Ron Dennis houdt er rekening mee dat Lewis Hamilton dit jaar afstand moet doen van zijn wereldtitel. De Britse renstal is geen schim van het topteam van vorig seizoen. Maar Dennis waarschuwt zijn protegé ook, Hamilton mag zich niet weg laten jagen door deze moeilijke periode.

Dennis: “Lewis heeft een contract en dat is een meerjarige verbintenis. Tot nu toe had hij het geluk dat hij steeds een competitieve McLaren-auto tot zijn beschikking had. Dit hoort bij autoracen. Soms geven teams je een goede auto, soms niet.”

“Men schijnt echter te vergeten dat wij dit jaar wel met de startnummers 1 en 2 op onze wagens rondrijden. Volgend jaar is dat misschien niet meer het geval, maar wij doen alles om het over twee jaar wel weer zo te laten zijn.”

Reacties (6)

Login om te reageren
  • GJD

    Posts: 444

    Njah lijkt me logisch, dit seizoen wel mee doen maar niet teveel geld spenderen en alles op 2010 zetten, zal ook wel gebeuren bij andere teams

    • + 0
    • 17 apr 2009 - 10:28
  • CoHaBa F1

    Posts: 63

    We zullen zien, ik denk dat we over een paar races wel een leuke strijd zullen zien tussen Button en Hamilton. En ik hoop van harte dat Vettel zich er ook in kan mengen.

    • + 0
    • 17 apr 2009 - 10:36
  • Kubica

    Posts: 5.746

    Dan kan HAM nu laten zien of hij in staat is bij te dragen aan het verbeteren van een auto.

    • + 0
    • 17 apr 2009 - 10:37
    • Fresh-T

      Posts: 461

      Precies!

      Zo komen we erachter of hij een wereldkampioen is van het niveau Schumacher of Alonso (zo werd hij althans wel binnengehaald).

      • + 0
      • 17 apr 2009 - 11:25
      • Wat? Dat is wel een heel erg dwaas staaltje geschiedsvervalsing. Hamilton werd binnengehaald als rookie. Zonder pretenties vooraf. Er was maandenlang onduidelijkheid of McLaren het wel zou aandurfen om een rookie zomaar in die auto te zetten. De La Rosa ging er al vanuit dat hij dat stoeltje kreeg. Zo presenteerde hij zich ook in de media. Het was een enorme schok dat McLaren koos voor Hamilton.

        Alonso was de gedoodverfde kampioen en het hele team was erop gericht om Alonso kampioen te maken. De auto was special ontwikkeld op de rijstijl van Alonso en alles.

        Het was voor iedereen een enorme verbazing dat Hamilton na 3 races eigenlijk al beter bleek dan Alonso. Dat is eigenlijk het hele jaar zo gebleven totdat Hamilton in de laatste paar races ineens rookie fouten begon te maken. Buiten die fouten reed hij Alonso wel gewoon zoek.

        Ik denk dat Hamilton in de eerste twee races al heeft laten zien dat hij een prima coureur is. Beter dan Alonso blijkbaar. Misschien dom dat hij zich laat pakken op een leugen maar toch. Wel steeds duidelijk voor Alonso gefinished en beter gereden. met duidelijk minder materiaal zelfs.

        Dat een coureur een auto zo grondig kan ontwikkelen is natuurlijk kolder. Of is Alonso daar ook zo slecht in? Die rijdt in die Renault tractor. Dat ding gaat toch nauwelijks harder dan een McLaren en in de race is Hamilton duidelijk sneller in zijn McLaren dan Alonso in de Renault. Is dat omdat Alonso zo slecht is in het afstellen van de auto voor de race?

        • + 0
        • 17 apr 2009 - 19:08
    • no way dan hadden ze pedro in de auto moeten zetten bv maar er wordt weinig tot niet getest dus zal het nu van de coureurs moeten komen. en ik denk dat hamilton dat niet heeft.

      • + 0
      • 17 apr 2009 - 12:51

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar