VT2: Button verslaat Rosberg en Barrichello
- Gepubliceerd op 17 apr 2009 09:33
-
13
- Door: Rob Veenstra
Rubens Barrichello zorgde er met zijn derde plek voor dat Brawn GP vandaag twee keer met beide rijders in de top drie eindigde. Red Bull Racing belandde met Mark Webber en Sebastian Vettel op de vierde en vijfde positie. Met beide Toyota-rijders op plekken zes en acht, gesplit door Williams-coureur Kazuki Nakajima, is het duidelijk dat de vier beste teams uit de eerste twee races ook in Sjanghai hard gaan.
Hamilton viel na een veelbelovende eerste sessie weer terug naar zijn inmiddels vertrouwde positie in de middenmoot. Ondanks een interim-diffuser en een nieuwe achtervleugel noteerde hij de twaalfde tijd. De titelhouder werd omringd door beide Ferraris. Felipe Massa en Kimi Raikkonen worstelden zichtbaar met de F60, in elke bocht corrigerend. Bij Raikkonen mondde dat één keer uit tot een lange omweg aan de buitenkant van bocht 13.
De meeste momentjes kwamen in de tweede training op naam van Force India. Giancarlo Fisichella ging rechtdoor in bocht 1 en spinde niet veel later in bocht 7. Adrian Sutil spinde ook, ging wijd in bocht 2 en had de uitloopstrook naast bocht 16 nodig. De hairpin, bocht 14, bleek voor Nick Heidfeld en Fernando Alonso lastig, beide heren schoten daar een keer rechtdoor.
Trending nieuws
-
Pérez sneert weer naar Red Bull: "Pas nu ziet iedereen hoe groot ik ben"
Sergio Pérez heeft opvallende uitspraken gedaan over zijn periode bij Red Bull Racing. De Mexicaan, die inmidd...
11 jun 2026 18:04 -
Verstappen bevestigt Red Bull-gesprekken met de FIA
Max Verstappen bevestigt dat Red Bull in gesprek is met de FIA over de ADUO-uitslag. Bij Red Bull zijn ze niet blij m...
11 jun 2026 17:21 -
Verstappen zet Red Bull onder druk: "Barcelona wordt de eerste échte test"
Max Verstappen begint met gemengde gevoelens aan het raceweekend in Barcelona. De Nederlander krijgt bij Red Bull Rac...
11 jun 2026 18:29 -
Antonelli reageert verrast op FIA-besluit over Red Bull
Andrea Kimi Antonelli heeft zijn mening gedeeld over de opvallende conclusie van de FIA over de Red Bull-krachtbronne...
11 jun 2026 16:46 -
Verstappen en Hamilton adviseren Antonelli: "Ze verklappen niet al hun geheimen"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een droomseizoen in de Formule 1 en krijgt daarbij steun uit onverwachte hoek. De jonge...
11 jun 2026 16:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 198
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.642 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.260 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (13)
Login om te reagerenGJD
Posts: 444
Goed dat belooft een leuk weekend te worden!!
BGP weer orde op zaken aan het stellen. Maar vrije trainingen zijn toch niet echt representatief naar mijn idee. We zullen het zaterdag ochtend zien.
ricaracing
Posts: 20
\"beloofd een leuk weekend te worden\"...........geloof je het zelf. morgen, volgende race, die race daarna enz enz staan de Brwan GP wagens weer vooraan, daarachter de Toyota\'s en Williamsen. Nee, de formule 1, daar kom ik mijn bed \'s morgens niet meer voor uit.
kieko
Posts: 435
Als Brawn blijft winnen, en gezien de snelheid van de trainingen hoeven we na enkele wedtrijden niet meer te kijken, Button zal zo,n beetje na een race of 7 a 8 tot werledkampioen worden gekroond, kunnen ze kosten besparen door de rest van het seizoen af te blazen.
helaas wordt het geen strijd om de titel tot de laatste bocht in de laatste wedstrijd.
Chabirx
Posts: 22
volkomen eens met jou
GJD
Posts: 444
Goh ik zou dan graag even die glazenbol willen lenen van jullie.
Vorig jaar werden er ook al dit soort dingen geroepen vroeg in het seizoen door enkele criticasters. En die haddenn dus duidelijk ongelijk.
En die titelstrijd van vorig jaar was zo ongekend spannend word een beetje raar als je elk jaar nu wilt vergelijken met 2008. Dat was iets unieks en dat ga je echt niet elk seizoen krijgen.
renzo
Posts: 932
Ik moet Briatore compleet gelijk geven, Renault zit op hetzelfde niveau als Ferrari en BMW
Koen
Posts: 277
LOL
Starscreamer
Posts: 1.470
Ik vind het juist wel spannend net als in 2004.
Was destijds voor Schumacher en hoopte dat ie alles zou winnen.
Nu geld het ook voor Brawn dus jongens be happy een keer wat anders :P
kieko
Posts: 435
ben het met je eens Gerrit, zo\'n ontknoping als vorig zien we niet snel meer terug.
Kijk nog wel eens terug op youtube naar de emoties van de mensen in de garagebox, wat een spanning.
GJD
Posts: 444
Zo wat een ontknoping stond echt midden voor de tv, laatste 15 min een pak sigaratten erdoorheen en toen Massa over de streep kwam dacht ik echt dat hij kampioen was ik juigen als een dolle tot ik enkele secondes later de stand zag........