VT2: Button verslaat Rosberg en Barrichello

Na de eerste dag van de Grand Prix van China prijkt de naam van kampioenschapleider Jenson Button bovenaan het tijdenlijstje. In de eerste sessie moest de Engelsman nog landgenoot Lewis Hamilton voor zich dulden, maar de Brawn GP-coureur verhoogde in de tweede training het tempo. Williams-rijder Nico Rosberg kwam nog het dichtst bij, hij gaf slechts 25 duizendsten toe op Button.

Rubens Barrichello zorgde er met zijn derde plek voor dat Brawn GP vandaag twee keer met beide rijders in de top drie eindigde. Red Bull Racing belandde met Mark Webber en Sebastian Vettel op de vierde en vijfde positie. Met beide Toyota-rijders op plekken zes en acht, gesplit door Williams-coureur Kazuki Nakajima, is het duidelijk dat de vier beste teams uit de eerste twee races ook in Sjanghai hard gaan.

Hamilton viel na een veelbelovende eerste sessie weer terug naar zijn inmiddels vertrouwde positie in de middenmoot. Ondanks een interim-diffuser en een nieuwe achtervleugel noteerde hij de twaalfde tijd. De titelhouder werd omringd door beide Ferrari’s. Felipe Massa en Kimi Raikkonen worstelden zichtbaar met de F60, in elke bocht corrigerend. Bij Raikkonen mondde dat één keer uit tot een lange omweg aan de buitenkant van bocht 13.

De meeste momentjes kwamen in de tweede training op naam van Force India. Giancarlo Fisichella ging rechtdoor in bocht 1 en spinde niet veel later in bocht 7. Adrian Sutil spinde ook, ging wijd in bocht 2 en had de uitloopstrook naast bocht 16 nodig. De hairpin, bocht 14, bleek voor Nick Heidfeld en Fernando Alonso lastig, beide heren schoten daar een keer rechtdoor.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • GJD

    Posts: 444

    Goed dat belooft een leuk weekend te worden!!
    BGP weer orde op zaken aan het stellen. Maar vrije trainingen zijn toch niet echt representatief naar mijn idee. We zullen het zaterdag ochtend zien.

    • + 0
    • 17 apr 2009 - 09:51
  • ricaracing

    Posts: 20

    \"beloofd een leuk weekend te worden\"...........geloof je het zelf. morgen, volgende race, die race daarna enz enz staan de Brwan GP wagens weer vooraan, daarachter de Toyota\'s en Williamsen. Nee, de formule 1, daar kom ik mijn bed \'s morgens niet meer voor uit.

    • + 0
    • 17 apr 2009 - 10:13
  • kieko

    Posts: 435

    Als Brawn blijft winnen, en gezien de snelheid van de trainingen hoeven we na enkele wedtrijden niet meer te kijken, Button zal zo,n beetje na een race of 7 a 8 tot werledkampioen worden gekroond, kunnen ze kosten besparen door de rest van het seizoen af te blazen.

    helaas wordt het geen strijd om de titel tot de laatste bocht in de laatste wedstrijd.

    • + 0
    • 17 apr 2009 - 10:20
    • Chabirx

      Posts: 22

      volkomen eens met jou

      • + 0
      • 17 apr 2009 - 10:25
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Nou je bent wel heel vroeg zeker van jezelf. Vergis je niet in de slagkracht van Ferrari McLaren, BMW.....

        • + 0
        • 17 apr 2009 - 10:42
    • GJD

      Posts: 444

      Goh ik zou dan graag even die glazenbol willen lenen van jullie.
      Vorig jaar werden er ook al dit soort dingen geroepen vroeg in het seizoen door enkele criticasters. En die haddenn dus duidelijk ongelijk.
      En die titelstrijd van vorig jaar was zo ongekend spannend word een beetje raar als je elk jaar nu wilt vergelijken met 2008. Dat was iets unieks en dat ga je echt niet elk seizoen krijgen.

      • + 0
      • 17 apr 2009 - 10:33
      • kieko

        Posts: 435

        Vorig jaar waren de verhoudingen gelijkwaardiger, door domme fouten en de vele straffen is het kampioenschap spannend gebleven.
        Dit jaar zijn er weer verhoudingen zoals in 2004, was dat jaar ook een niet echt spannend, 1 man reed voren weg en binnen no time was het wereldkampioenschap bekeken.
        De meeste coureurs zijn van mening, te lezen op verschillende sites, dat het kampieonschap snel beslist is. zonder glazen bol helaas.

        • + 0
        • 17 apr 2009 - 11:31
        • GJD

          Posts: 444

          Njah maar goed neemt niet weg dat we pas 1,5 race hebben gehad.
          Dus vraag me af in hoeverre je nu al voorspellingen kan doen. Maar al zou het na 8 races beslist zijn njah dan alleen maar hulde voor diegene die dan zon auto maakt. De rest van de Teams heeft gewoon liggen slapen dat kun je de FIA of RB of dan ook niet kwalijk nemen, als ze zon Diffuser goedkeuren. Daarnaast is het simpelweg niet reeel om nu alles met 2008 te gaan vergelijken ik zeg niet dat jij dat doet Kieko maar er zijn meerdere mensen hier die dat vaker roepen. Zon ontknoping zal je niet snel meer meemaken ben ik bang dus in vergelijking met 2008 zal elke seizoensontknoping saai zijn.

          • + 0
          • 17 apr 2009 - 11:44
  • renzo

    Posts: 932

    Ik moet Briatore compleet gelijk geven, Renault zit op hetzelfde niveau als Ferrari en BMW

    • + 0
    • 17 apr 2009 - 10:44
    • Koen

      Posts: 277

      LOL

      • + 0
      • 17 apr 2009 - 12:46
  • Ik vind het juist wel spannend net als in 2004.
    Was destijds voor Schumacher en hoopte dat ie alles zou winnen.
    Nu geld het ook voor Brawn dus jongens be happy een keer wat anders :P

    • + 0
    • 17 apr 2009 - 10:48
  • kieko

    Posts: 435

    ben het met je eens Gerrit, zo\'n ontknoping als vorig zien we niet snel meer terug.
    Kijk nog wel eens terug op youtube naar de emoties van de mensen in de garagebox, wat een spanning.

    • + 0
    • 17 apr 2009 - 12:31
    • GJD

      Posts: 444

      Zo wat een ontknoping stond echt midden voor de tv, laatste 15 min een pak sigaratten erdoorheen en toen Massa over de streep kwam dacht ik echt dat hij kampioen was ik juigen als een dolle tot ik enkele secondes later de stand zag........

      • + 0
      • 17 apr 2009 - 12:35

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar