VT2: Button verslaat Rosberg en Barrichello
- Gepubliceerd op 17 apr 2009 09:33
-
13
- Door: Rob Veenstra
Rubens Barrichello zorgde er met zijn derde plek voor dat Brawn GP vandaag twee keer met beide rijders in de top drie eindigde. Red Bull Racing belandde met Mark Webber en Sebastian Vettel op de vierde en vijfde positie. Met beide Toyota-rijders op plekken zes en acht, gesplit door Williams-coureur Kazuki Nakajima, is het duidelijk dat de vier beste teams uit de eerste twee races ook in Sjanghai hard gaan.
Hamilton viel na een veelbelovende eerste sessie weer terug naar zijn inmiddels vertrouwde positie in de middenmoot. Ondanks een interim-diffuser en een nieuwe achtervleugel noteerde hij de twaalfde tijd. De titelhouder werd omringd door beide Ferraris. Felipe Massa en Kimi Raikkonen worstelden zichtbaar met de F60, in elke bocht corrigerend. Bij Raikkonen mondde dat één keer uit tot een lange omweg aan de buitenkant van bocht 13.
De meeste momentjes kwamen in de tweede training op naam van Force India. Giancarlo Fisichella ging rechtdoor in bocht 1 en spinde niet veel later in bocht 7. Adrian Sutil spinde ook, ging wijd in bocht 2 en had de uitloopstrook naast bocht 16 nodig. De hairpin, bocht 14, bleek voor Nick Heidfeld en Fernando Alonso lastig, beide heren schoten daar een keer rechtdoor.
Trending nieuws
-
Red Bull onthult oorzaak van zware crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing heeft de oorzaak van de crash van Max Verstappen gevonden. De viervoudig wereldkampioen ...
27 jun 2026 22:44 -
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.778 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.371 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 444
Goed dat belooft een leuk weekend te worden!!
BGP weer orde op zaken aan het stellen. Maar vrije trainingen zijn toch niet echt representatief naar mijn idee. We zullen het zaterdag ochtend zien.
Posts: 20
\"beloofd een leuk weekend te worden\"...........geloof je het zelf. morgen, volgende race, die race daarna enz enz staan de Brwan GP wagens weer vooraan, daarachter de Toyota\'s en Williamsen. Nee, de formule 1, daar kom ik mijn bed \'s morgens niet meer voor uit.
Posts: 435
Als Brawn blijft winnen, en gezien de snelheid van de trainingen hoeven we na enkele wedtrijden niet meer te kijken, Button zal zo,n beetje na een race of 7 a 8 tot werledkampioen worden gekroond, kunnen ze kosten besparen door de rest van het seizoen af te blazen.
helaas wordt het geen strijd om de titel tot de laatste bocht in de laatste wedstrijd.
Posts: 22
volkomen eens met jou
Posts: 5.746
Nou je bent wel heel vroeg zeker van jezelf. Vergis je niet in de slagkracht van Ferrari McLaren, BMW.....
Posts: 444
Goh ik zou dan graag even die glazenbol willen lenen van jullie.
Vorig jaar werden er ook al dit soort dingen geroepen vroeg in het seizoen door enkele criticasters. En die haddenn dus duidelijk ongelijk.
En die titelstrijd van vorig jaar was zo ongekend spannend word een beetje raar als je elk jaar nu wilt vergelijken met 2008. Dat was iets unieks en dat ga je echt niet elk seizoen krijgen.
Posts: 435
Vorig jaar waren de verhoudingen gelijkwaardiger, door domme fouten en de vele straffen is het kampioenschap spannend gebleven.
Dit jaar zijn er weer verhoudingen zoals in 2004, was dat jaar ook een niet echt spannend, 1 man reed voren weg en binnen no time was het wereldkampioenschap bekeken.
De meeste coureurs zijn van mening, te lezen op verschillende sites, dat het kampieonschap snel beslist is. zonder glazen bol helaas.
Posts: 444
Njah maar goed neemt niet weg dat we pas 1,5 race hebben gehad.
Dus vraag me af in hoeverre je nu al voorspellingen kan doen. Maar al zou het na 8 races beslist zijn njah dan alleen maar hulde voor diegene die dan zon auto maakt. De rest van de Teams heeft gewoon liggen slapen dat kun je de FIA of RB of dan ook niet kwalijk nemen, als ze zon Diffuser goedkeuren. Daarnaast is het simpelweg niet reeel om nu alles met 2008 te gaan vergelijken ik zeg niet dat jij dat doet Kieko maar er zijn meerdere mensen hier die dat vaker roepen. Zon ontknoping zal je niet snel meer meemaken ben ik bang dus in vergelijking met 2008 zal elke seizoensontknoping saai zijn.
Posts: 932
Ik moet Briatore compleet gelijk geven, Renault zit op hetzelfde niveau als Ferrari en BMW
Posts: 277
LOL
Posts: 1.470
Ik vind het juist wel spannend net als in 2004.
Was destijds voor Schumacher en hoopte dat ie alles zou winnen.
Nu geld het ook voor Brawn dus jongens be happy een keer wat anders :P
Posts: 435
ben het met je eens Gerrit, zo\'n ontknoping als vorig zien we niet snel meer terug.
Kijk nog wel eens terug op youtube naar de emoties van de mensen in de garagebox, wat een spanning.
Posts: 444
Zo wat een ontknoping stond echt midden voor de tv, laatste 15 min een pak sigaratten erdoorheen en toen Massa over de streep kwam dacht ik echt dat hij kampioen was ik juigen als een dolle tot ik enkele secondes later de stand zag........