Piquet geeft toe moeite te hebben met rol van tweede viool
- Gepubliceerd op 14 apr 2009 16:06
-
12
- Door: Rob Veenstra
Ik heb een sterke stalgenoot en het team besteedt de meeste aandacht aan hem, begint de Braziliaan. Ik zou graag in de situatie terecht komen dat ze zich meer op mij richten. Het is zeer zwaar. Alle tegenslag lijkt zich op mijn auto te concentreren.
En over teambaas Flavio Briatore verklaarde Piquet: Hij heeft niet altijd gelijk en hij kan zeer streng zijn. Je moet in staat zijn om de goede momenten in je op te nemen en de slechte dingen te negeren, maar dat is niet altijd even makkelijk.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in en geeft weerswaarschuwing af in Oostenrijk
De FIA heeft zoals verwacht een heat hazard afgegeven voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring wordt dit w...
25 jun 2026 09:44 -
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.772 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 144
klinkt als iemand die z\'n (gedwongen) afscheid aan het voorbereiden is.
Posts: 10.412
idd ik denk dat hij weet dat hij op de schop stoel zit. dus nu even alle schuld op het team schuiven met de hoop dat een ander team hem neemd. nou ik denk het niet einde f1 voor nelson! hij heeft een 2e kans gehad van renault iets wat hij bij een ander team never zou krijgen.
Posts: 444
Gast eerst jezelf bewijzen dan pas dingen eisen. Tuurlijk Alonso is voormalig WK duh natuurlijk geniet hij voorkeur.
Thats life
Posts: 126
Wat een grapjas, hij rijdt zijn 2de seizoen waarvan het eerste barslecht was naast de persoon die samen met Renault 2 maal wereldkampioen geworden is, en hij wil eerste rijder worden?
Dat hij zichzelf eerst eens echt bewijst.
Posts: 7.177
Tuurlijk had ie dat. Hallo alle aandacht ging voorla in dat jaar naar Alonso. Ik bedoel hij is nieuw en hij kan bijna niks leren zo. Vergelijk even bijv met heikki. Die werdt ook vet als 2e rijder gezien en kreeg bijna geen hulp en ging ook gewoon niet goed. Alleen toen was het nog fisi nu is het alonso. Moet je na gaan hoeveel hulp die wel niet krijgt in tegen stelling tot nelson. Het is moeilijk te leren als je niet de volledige hulp krijgt die je nodig hebt
Posts: 126
Pech voor hem, maar zijn acties in de cockpit worden niet alleen bepaalt door de mensen rondom hem. Hij is gewoon een van de slechtere rijders op de grid, maakt me niet uit wat jij daarvan denkt.
Posts: 7.177
Tuurlijk maar dat is een ketting reactie. Ik bedoel bijna geen hulp is slechte setup slechte prestatie is slechte race. Ik bedoel meer hulp levert je veel kennis op en ook voor de race dus ja... Ik bedoel geef die gast meer hulp en dan kan hij ook meer.
Posts: 234
Ben het eens met Jermaine. Er is een duidelijke pikorde bij Renault, waarschijnlijk nog duidelijker dan bij McLaren. Als team moet je ergens een evenwicht vinden tussen je beste coureur het meeste kansen geven en je minst goede coureur beter maken. Zeker als die minst goede coureur een jonkie is van wie een deel van z\'n fouten aan onervarenheid te wijten zijn.
Ik ben zeker geen Piquet-fan. Maar ik heb wel het gevoel dat de jongen nooit een eerlijke kans gekregen heeft en jonge rijders als Hamilton, Vettel en Sutil met veel meer gelijkheid werden behandeld in hun team.
Posts: 287
Tjongejongejonge.....
Wat is hij toch zielig,
mischien moeten we maar allemaal Fan van \'m worden...
NOT!!
Zet die man uit die auto en zet er een nieuwe rijder in,
Bijv R.Doornbos
(Maarja die heeft een Amerikaans contract.... helaas)
Of Ehh....
Nouja een NED zou leuk zijn ofzo...
Maar niet iemand zoals Piquet Jr.,
Die de schuld eigenlijk geeft aan F.Alonso dat ie slecht is..
want eigenlijk geeft hij gewoon de schuld aan F.Alonso..
Zeker als hij 1e rijder is dat ie dan wel goed is..
Ik snap ook wel dat hij moet \'\'leren\'\' maar je moet ook wel \'\'wat\'\' hebben.
Groetjes Martijn01 (Alonso Fan100%)
(Wachtend op de \'\'Diffuser-uitslag\'\')
Posts: 281
Wie wil er dan tegenwoordig ook naast Alonso rijden in een team? Als er momenteel 1 mr egotrip in de F1 is, is hij het wel.
@Jermaine, verschil tussen Piquet en Heikki is dat Heikki ook heel slecht begon, maar gaandeweg zijn eerste seizoen wel zijn teamgenoot echt overklaste (vraag is natuurlijk hoeveel dat waard is als je Fisico de laatste jaren ziet rijden, maar toch).
Piquet is gewoon in de F1 gekomen om zijn naam, maar is gewoon te licht voor het werk, jammer, helaas.
Posts: 7.177
Ja klopt. Maar zie wat ik schrijf. Fisi is een minder belangrijke rijder voor renault en die krijgt dus wel iets meer hulp maar de 2e rijder kreeg hierdoor echt wel meer hulp dan nelson.
En dan komt Alonso die \'verloren zoon voor hun\' Wat dnek je dat ze de verdeling hetzelfde maken als bij fisi en heikki? Want ze doen alles om alonso te houden dus ook geven ze Alonso echt meer hulp. Meer hulp dan Fisi
Posts: 11.414
Jermaine,
Hou eens op met die bullshit dat Heiki geen ondersteuning kreeg bij Renault. Hij heeft zelf aangegeven dat het daar niet aan lag, maar dat hij problemen had met de auto (banden). Heiki heeft zijn rijstijl moeten aanpassen en dat heeft even geduurd.
Ik zie overigens ook niet waarom een tweede rijder langzamer zou moeten zijn. Wat voor hulp zou hij moeten krijgen dan? Ze geven beide coureurs elk weekend exact dezelfde wagen. Wat meer kun je verwachten?
Kijk bijvoorbeeld naar Hamilton. Die was ook duidelijk de tweede rijder bij McLaren toen Alonso daar kwam. Die hele auto was ontwikkeld voor Alonso en Hamilton heeft in het begin ook duidelijk wat beslissingen tegen zich gekregen. Todat bleek dat Hamilton gewoon sneller was dan Alonso.
In de race kan het misschien gebeuren dat je (als tweede rijder) je teamgenoot niet in mag halen of dat je qua strategie niet de optimale strategie kunt kiezen. Zeker in de kwalificatie kun je echter gewoon laten zien dat je de snelste bent. Dan blijkt dus gewoon dat Piquet nog niet in de buurt komt van Alonso en ook dit jaar gewoon weer op een halve seconde gereden wordt.
Ik geloof ook best dat Piquet dit niet zo bedoeld heeft. Ik zie hem niet klagen. Meer dat hij hoopt dat hij ooit alle aandacht krijgt en dat hij ook ooit eens de snelste zal zijn. Misschien dat hij dat in de Champ Car kan bereiken?