Felipe Massa: "Ferrari moet snel reageren"
- Gepubliceerd op 06 apr 2009 09:37
-
20
- Door: Rob Veenstra
Massa: We moeten vanaf nul beginnen. We moeten bij elkaar gaan zitten om punt voor punt door te nemen wat er momenteel allemaal mis gaat. En dan alles proberen te verbeteren, dat is het idee. De wagen is niet goed genoeg.
De auto van vorig jaar was absoluut beter. Het is nu zaak om de situatie zo snel mogelijk te verbeteren zodat we ons weer in het gevecht kunnen mengen. Nu hadden we een moeilijke auto, dus het wordt niet makkelijk. We maken alleen kans als we voor de volgende race iets aanpassen.
Trending nieuws
-
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 444
Njah Kimi deed het niet heel slecht gisteren afgezien van zn dramatische banden keus, en waarom hij nu stopte weet ik ook niet.
En wat betreft jou FM tijdens Q1 gewoon ballen uit je broek rijden en niet ervan uitgaan dat je er al bent.
Posts: 5
Vorig jaar was de auto volgens Massa ook al niet goed. Toen hij op behoorlijke achterstand stond in het kampioenschap tenminste..... Toch raar dat ze tijdens de winter en in trainingen wel snel lijken te zijn. Misschien rijden ze dan met weinig brandstof of misschien moet Massa gewoon weer eens gas geven en niet zo lopen te zeiken.
Posts: 331
het is een baby en blijft een baby die Massa
Posts: 141
@ Gerrit Kimi en ferrari deden dat om iets te proberen, achteraf is het natuurlijk niet de goede keus maar als als het wel 1 a 3 rondes later ging regenen was ferrari de held van de dag samen met kimi. Ik zeg gedurfd en iig geprobeerd!
Posts: 444
Held van de dag??
Hahaha nee hoor denk het niet. Hij ging naar Full wets dat zou op dat moment niet de juiste keuzen zijn geweest.
En je zegt het zelf al als als als als.
Tuurlijk leuk dat ze de ballen hebben om het te proberen maar als je 5e ligt ik zou lekker die puntjes pakken en roepen dat het het maximale is. Massa die lag lekker kansloos 11e ofzo op dat moment laat hem dan zon actie doen.......
Posts: 626
Gelukkig maar dat Gerrit geen coureur is of teambaas. Dat zou het er niet leuker op maken in de F1.
In een Ferrari ben je ook niet blij met een vijfde plek! En juist van af een vijfde plek valt meer te winnen dan vanaf een elfde plek!
Posts: 774
Ferrari kan zich beter schikken in hun rol en wél blij zijn met een vijfde plaats! Daarnaast valt er in mijn ogen vanaf een vijfde plaats meer te verliezen dan vanaf een elfde plek. Dus ik ben het met Gerrit eens, ze hadden die regenbanden-gok beter met Massa kunnen nemen.
Posts: 626
Zolang je niet echt mee doet vooraan kan je in mijn ogen beter proberen iets te winnen dan je druk maken om maar niets te willen verliezen! Vijfde worden telt mijn inziens niet voor een Ferrari, winnen wel!
Posts: 774
Winnen kunnen ze nu simpelweg niet, en we hebben de laatste jaren gezien dat ieder wk-punt super belangrijk is aan het eind van de rit, dus waarom je vijfde plek en de daarbijhorende punten in de waagschaal leggen terwijl je andere coureur nu toch al buiten de punten rijdt en met een eventuele gok dus eigenlijk alleen maar kan winnen?
Posts: 444
Op dit moment zal het zeker tellen voor Ferrari. Nu telt elk punt. Tuurlijk moet je proberen maar soms is het beter om gewoon de punten te pakken die je kunt pakken. Wat heb je aan die do or die acties als het niets oplevert, ook al was het direct gaan regenen dan had Kimi een juiste keuze gemaakt ja. Maar op dat moment lag de top 3 al ver genoeg verwijdert om nog veilig naar regenbanden te kunnen gaan. Dus hij zou mischien 1 plaats winnen en in dat opzicht is het risico in mijn ogen te groot. Ferrari is gewoon niet snel genoeg en ik weet zeker dat ze daar nu als doelstelling hebben overleven verbeteren en punten pakken. Een overwinning zou leuk zijn maar daar ligt nu echt niet de focus
Posts: 5.901
Als het 1 a 3 rondes later was gaan regenen was kimi ook niet de held van de dag geweest. Hij verloor meer dan 20 seconden per ronde, terwijl een pitstop minder dan 30 secondes duurt (incl in en uitrijden). Nog los van het feit dat full wets na 1 droge ronde al redelijk. Het had dus vrijwel onmiddelijk moeten gaan regenen om er voordeel uit te halen. Ik hou van acties \"met ballen\" maar dit was kijns inziens gewoon een \"domme actie\" en zeker geen die in de tijd van Brawn/Schumacher gemaakt zou zijn. Hij lag op een 5 de plaats en kon redelijk meekomen (zeker als je bedenkt dat hij onmiddelijk veel sneller was toen hij eenmaal aan Alonso voorbij was). Het beste wat ze hadden kunnen doen was de dag van te voren al anticiperen op de regen door de auto voller te gooien, maar in deze omstandigheden had hij moeten volgen en elk punt moeten pakken dat maar mogelijk was.
Ach ja.... de italiaanse pers was weer mild vandaag ;)
Posts: 848
Ik kon de actie van Kimi wel waarderen. Dat het achteraf niet zo\'n goede keuze is geweest, is dan jammer, maar ze hebben het in ieder geval wel geprobeerd.
Het is jammer dat Ferrari wel enigszins kan aansluiten bij de snellere rijders, maar dat ze het vervolgens (deels) door hun eigen instelling weer verprutsen. Kijk bijv. naar de kwalificatie van Massa.
Posts: 7.177
Ik zeg dit eigenlijk al vanaf de wintertrainingen. Ik dacht wel dat ze bij de top zaten (top 5) dacht ik ongeveer. Nouja we zullen zien want ze zetten zichzelf nu natuurlijk behoordlijk voorschut. En ze willen natuurlijk kimi motiveren maar de vraag is dat nu zo wel mogelijk?
Posts: 27
Ferrari is natuurlijk dramatisch slecht begonnen aan het begin van het kampioenschap. Maar meer ( voormalige ) topteams hebben problemen, en ik gun het de mannen van Williams, Toyota en Brawn wel om weer eens wedstrijden te winnen. Ik ben zelf een Ferrari Fan, maar elk jaar dezelfde teams voorop is voor de fans niet leuk, en ook niet voor de teams die in de middenmoot/achteraan hun rondjes draaien.
Posts: 1.748
mee eens ik vind het we; grappig dat mijn favorite team moeite heeft om de top bij te houden maar ik hoop wel dat ze in (Turkije ronde 7) gewoon weer bovenaan mee kunnen doen.
Posts: 859
Precies, Vettel halen en Massa de laan uit sturen.
Posts: 323
Zeg ik al een hele tijd....
Posts: 115
Ferrari heeft gegokt op KERS, misschien nu nog niet de beste optie. In potentie met een verbeterd KERS systeem en diffuser zie ik Ferrari binnenkort wel weer bovenin meedoen.
Posts: 1.725
Vanaf 14 april strijden ze gewoon weer vooraan mee. Eventueel met nieuwe diffuser.
Posts: 2.250
Als de diffusors worden verboden, ja. Maar anders hebben ze nog maanden nodig (net als de andere teams) om zo\'n diffusor te kunnen monteren. Als de diffusor-teams het beroep winnen dan kan je er vanuit gaan dat Brawn kampioen wordt, want tegen dat andere teams zo\'n diffusor klaar hebben zijn ze allang 40 afgescheiden...