Trulli verliest mogelijk derde plaats
- Gepubliceerd op 29 maa 2009 11:29
-
14
- Door: Dennis Roke
McLaren teambaas Martin Whitmarsh bevestigd dat de FIA een onderzoek is gestart tegen Trulli. Er wordt het één en ander besproken over de derde plaats op dit moment. Trulli wordt onderzocht wegens het inhalen tijdens de safety car periode. Maar het was een goede race. We weten dat de auto niet snel genoeg is en er is nog een hoop werk te doen. Dat zullen we in de komende races ook gaan doen, aldus Whitmarsh.
Whitmarsh denkt dat Hamilton de derde plaats nog kan krijgen nadat hij vanaf de achterkant van de startopstelling de race aanving: Tegen het einde van de race onder de safety car fase ging Trulli van de baan af door het gras. Hamilton had geen keus en haalde Trulli in. Dat mag want Trulli reed niet op het race gedeelte, maar naast de baan. Trulli haalde vervolgens Lewis weer in tijdens de safety car fase. Dat is volgens mij niet volgens de regels, vertelt de teambaas van McLaren.
De FIA onderzoekt het incident. We zullen de komende uren afwachten wat er gaat gebeuren, besluit Whitmarsh.
Hamilton zegt trots te zijn op zijn team en dat hij niet had verwacht zon resultaat neer te kunnen zetten. We hebben het best mogelijke resultaat behaald dat mogelijk was. Het team heeft het hele weekend erg goed werk geleverd. Ze bleven positief ondanks dat we weten dat de auto niet snel genoeg is. We houden ons hoofd koel en gaan verder. Dit resultaat laat de vechtlust van het team zien. Ik ben heel trots op het team en ik ben heel blij met de punten, aldus Hamilton.
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 1.470
Verdomme die kerel heeft ook altijd pech :(
Sorry maar vind ik jammer voor hem :(
Daarbij ben ik ook geen McLaren van :P
Posts: 63
Hopelijk houdt Trulli z\'n derde plaats. Hij heeft een super race gereden, nadat hij uit de pitstraat moest starten en is verdient derde geworden.
Net zoals Brawn GP verdient gewonnen heeft. Men moet ophouden met protesten indienen (die al \'n keer zijn afgewezen en wat waarschijnlijk 14 april weer zal gebeuren) en gewoon zelf ook zo\'n diffuser ontwerpen en die zo snel mogelijk proberen in te zetten tijdens \'n raceweekend.
Posts: 258
Er is nu ook een onderzoek naar Hamilton... ik zeg, gewoon Trulli 3, Hamilton 4, niks geen gezeik meer! En als de diffusers verboden worden, mogen ze de punten van Brawn en Toyota ook niet meer afnemen IMO. Was een mooie race, maar jammer dat het nu al wordt verkloot door allemaal gezeik naast de baan...
Posts: 11.414
Kom nou toch, Hamilton stond op 3 op het scorebord tijdens de full course yellow. Als hij die plek had dan heeft hij die plek gewoon verdiend.
Ik heb op de BBC gekeken en daar snapte ze ook al niet hoe Trulli ineens op 3 kon staan. Die dachten dat Hamilton misschien iets fout had gedaan en een plek aan Trulli terug moest geven. Leek me al wat stug, want dan had ie vast een drive through gehad ook.
Als Trulli onder geel in gehaald heeft dan is het toch gewoon terecht dat mensen daar tegen protesteren?
Posts: 258
Ik heb ook op BBC gekeken, en toen ik Trulli op P3 zag was ik ook verbaasd... vervolgens lees ik overal dat Trulli voor Hamilton zat tijdens de SC nog voordat hij het gras op ging.
Maar als hij inderdaad al op P3 reed, dan is het terecht ja.
Posts: 413
Hij heeft een straf van 25 seconde gekregen...dus buiten de punten...
Posts: 331
Nou dat is dan even pech hebben voor Trulli,zonet bekend gemaakt Hamilton krijgt 3de plaats toegewezen.
dus het totale plaatje is .
3 maal mercedes op het podium ( Mercedes strek bezig )
mclaren1
Posts: 28
Het is helaas al gebeurd. Trulli een tijdstraf en Vettel een 10 plaatsen terug straf wegens over de limiet rijden?????????????
Erg jammer
Posts: 11.414
Als Ferrari nou het beroep tegen Brawn wint dan geven ze Hamilton de winst ;)
Niet echt slim van Toyota en/of Trulli dat ze die fout niet herstellen voordat ze een straf krijgen.
Posts: 11.414
Misschien dat Hamilton net voorbij Trulli was gegaan voordat ze de streep over gingen. Ik heb ook op live timing Hamilton een volle ronde op 3 zien staan en toen ineens stond Trulli ervoor.
Zal allemaal wel een misverstandje geweest zijn. Voor hetzelfde geld heeft Hamilton Trulli erlangs gelaten omdat hij bang was dat hij een straf zou krijgen omdat hij Trulli inhaalde toen die eraf vloog.
Posts: 11.414
En ja hoor. Trulli zegt dat Hamilton hem erlangs liet. Dan is het wel heel zuur dat Trulli die straf krijgt.
Posts: 277
Vind het ook vreemd dat in her raceverslag bijna allen commentaar te lezen is op Kubica vs. Vettel en over BrawnGp... Toyota heeft op mij meer indruk gemaakt dan Brawn. Als je de verschillen in de classificatie bekijkt, had ik meer verschil verwacht tussen Brawn en de rest. Maar beide Toyota\'s, Vettel en Kubica konden hun tempo redelijk volgen. Was Toyota vooraan gestart, dan weet ik niet of Button wel gewonnen had. Knap!
En over al deze straffen... Stop daar toch eens mee. Dan kan je Barrichelo straffen voor het hinderen van de helft van de andere wagens bij de start... Dat zou al even belachelijk zijn.
Posts: 277
Vraagje voor de kenners: toen die SC binnenging in de laatste bocht, toen werd de gele vlag opgeheven, toch? Mocht er toen nog ingehaald worden? Het verbaasde me namelijk dat geen enkele van de KERS-wagens een poging ondernam om nog een plaatsje op te schuiven
Posts: 224
Als de SC binnen gaat, mag men pas NA de start/finish-lijn inhalen