McLaren test morgen mogelijk nieuwe diffuser
- Gepubliceerd op 26 maa 2009 19:59
-
10
- Door: Dennis Roke
Het lijkt er momenteel dus op dat McLaren zich heeft neergelegd bij de beslissing van de stewards en verwoede pogingen doet de achterstand in te lopen. Een en ander zal vannacht duidelijk worden, tijdens de allereerste vrije trainingen.
Trending nieuws
-
Goed nieuws voor Verstappen: FIA kondigt aangepaste motorregels aan
De FIA heeft een overeenkomst bereikt met de motorfabrikanten over het aanpassen van de motorregels voor volgend jaar...
10 jun 2026 20:29 -
Antonelli vreesde Verstappen: "Mercedes wilde mij naar Williams of Alpine sturen"
Kimi Antonelli heeft onthuld dat hij tijdens zijn eerste seizoen bij Mercedes serieus vreesde voor zijn toekomst in d...
10 jun 2026 16:46 -
Ode aan het voetbal: Racing Bulls lanceert speciale bolide voor GP Barcelona
Racing Bulls verschijnt komend weekend met een opvallend nieuw uiterlijk aan de start van de Grand Prix van Barcelona...
10 jun 2026 18:39 -
Opties Verstappen nemen af: "Mercedes is gek als ze dan Max nemen"
De dominante prestaties van Kimi Antonelli zorgen niet alleen voor verschuivingen in de strijd om de wereldtitel, maa...
10 jun 2026 18:06 -
Ferrari laat rookie rijden in auto Hamilton in Barcelona
Lewis Hamilton slaat aankomend weekend de eerste vrije training in Barcelona over. De Britse zevenvoudig wereldkampio...
10 jun 2026 17:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.260 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (10)
Login om te reagerenschumizot
Posts: 81
klopt, op de foto\'s zie je duidelijk een andere diffuser dan tijdens de tests... nog niet zo radicaal als brawn of williams maar zeker anders dan de andere... zeer nieuwschierig wat dit mclaren kan brengen...dit wist je natuurlijk meteen dat mclaren ook zoiets zou gaan proberen aangezien ze geen protest hebben aangetekend. Wees maar zeker dat elk team op dit moment in hun windtunnel zo een exemplaar aan het testen is.
Black Book
Posts: 1.825
@ Tim
Op welke foto\'s zie jij dat dan? Ik heb nog geen foto\'s gezien, zo ja waar?! :)
The Count of Ulysses
Posts: 602
Op de site van formula1.com staat een hele duidelijke foto.
CoHaBa F1
Posts: 63
Ik zei het al in een eerder post. Ze hebben een dealtje met Brawn GP: Hun de motoren voor een prikkie en McLaren krijgt info over hun geniale diffuser. Slimme jongens bij Mercedes!
Ramshoek
Posts: 1.016
Ik geloof d\'r werkelijk geen reet van!
McLaren is weken bezig geweest met het uitdenken, ontwerpen, door CFD programma\'s trekken, prototypes bouwen, is uren in de windtunnel bezig geweest en heeft een stuk of 8 dagen getest met hun huidige aeropackage en het ondanks dat alles niet echt lekker aan de praat gekregen. En nu wordt er doodleuk beweerd dat McLaren op een vrijdagoggend wel FF een aerodynamisch nieuwtje onder hun bolide zullen pleuren om het FF te testen...
Daarbij draait het bij de Brawn niet alleen om de diffusor, maar ook om de tunnel welke geintegreerd is in de bodem van de wagen. Dat lijkt mij iets waarvoor je het ontwerp van je chassis en de packaging van de componenten daarin behoorlijk moet herzien. Wat sneller te realiseren is is een kopie van de Toyota / Williams diffusors. Die zijn al in Januari geintroduceerd en de teams hebben daarmee alle gelegenheid gehad om hun eigen versie daarvan uit te denken, te bouwen en te ontwikkelen.
Wat McLaren morgen ook gaat testen, er mee racen zal er niet in zitten want vandaag was de technische controle.
Mocht McLaren morgen iets anders gaan testen, dan is dat eens te meer een bewijs dat ze het huidige aeropackage en de race in Australie al hebben opgegeven.
savaan
Posts: 42
Ik denk ook niet dat Brawn zomaar even hun revolutionaire ontwerp aan McLaren geeft en zo alle voorsprong die het heeft kwijt raakt.
Meestrijden om de titels is wel iets meer waard als vriendjes zijn met McLaren lijkt me en ze doen toch vooral zaken met Mercedes.
Ook denk ik dat als je de bodemplaat en diffuser aanpast je eigenlijk de hele auto moet aanpassen.
We zullen zien morgen!
Thiris
Posts: 6
@ Ramshoek:
Even de tekst in het artikel goed lezen:
<quote>Naar verluidt heeft McLaren een auto aangeboden bij de technische keuring met een soortgelijke diffuser als Brawn GP.</quote>
Sparrow
Posts: 3.592
Ben het eens met Ramshoek. Het nieuwbericht doet nu net lijken alsof ze ff een compleet andere diffuser onder de auto hangen. Dit zal echt nog lang niet lijken op dat van BrawnGP. Want die halen de grootste winst door de gehele constructie van voren naar achter incl. die zogenaamde \'tunnel\'.
Het is niet een kwestie van copy/paste onder je eigen auto.... en Mclaren heeft hier veel te weinig tijd voor gehad.
Wel kan de achterzijde zijn aangepast, maar het is logisch dat Mclaren hier hard mee bezig is, want daar zitten hun problemen.
Men moet trouwens niet vergeten dat de hele constructie van Toyota en Williams ook weer geheel anders is als dat van BrawnGP, want de ingenieusheid van BrawnGP heeft ook met de voorkant van de bodemplaat te maken en dat hebben Toyota en Williams ook niet.
Het zal verder ook niet blijven bij Mclaren... De rest zal komende races op de vrijdag ook in de weer gaan met andere diffusers, want het blijkt nu dat hier veel meer vrijheden in liggen dan men in eerste instantie verondersteld had. Ze gaan echt niet gokken op een verbod over een x aantal races! Dus werk aan de winkel voor de andere teams!
Kimomika
Posts: 67
Volgens mij hebben ze expres zoveel mogelijk diffusers getest. Zo om verschillende configuraties te testen. Zo weten ze welke diffuser het meest effectief is voor welke baan.
Maar ja dat de diffuser van Brawn wordt gekopieerd? NATUURLIJK!!!