Alonso: "FIA en Ecclestone moeten luisteren naar de wereld"
- Gepubliceerd op 26 maa 2009 12:13
-
14
- Door: Rob Veenstra
Alonso: De FOTA diende een lijst met voorstellen in en die waren duidelijk. Volgens mij waren het goede plannen, waarbij de mening van de fans was geraadpleegd. We zijn het allemaal min of meer eens dat de winnaar een grotere beloning verdient. Het idee om 12, 9 en 7 punten voor de eerste drie plekken toe te kennen had een beter compromis geweest en het is een betere richting voor de toekomst dan het 'winner takes all'-principe. Alle coureurs en teams vinden dat en de FIA en Bernie moeten niet tegen de wereld in gaan. Als de fans, rijders en renstallen die kant opwillen, dan moeten ze daarnaar luisteren. En ik denk dat ze dat ook wel gaan doen.
Al het gedoe rond het puntensysteem is niet goed geweest voor de Formule 1, en het gerommel houdt maar aan. Alonso: Nu speelt weer een zaak rond de diffusers. Ik denk dat de fans in het duister tasten over hoe een professioneel kampioenschap met zoveel onduidelijkheden, vraagtekens en veranderingen aan een seizoen kan beginnen. Hopelijk gaat het snel weer over het racen, het plezier van het rijden in deze autos en genieten de fans van mooie Grands Prix.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.765 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 94
Denk dat velen hier achter jouw woorden staan Fernando, mooi gesproken! Kan haast niet wachten, nog ff.
Posts: 155
Daaom ben ik zo\'n fan van deze man, iedere keer maakt hij een duidelijk punt, hij heeft gelijk het draait om om de rijders, teams en natuurlijk de fans
Weer heeft deze man gelijk
Posts: 10.412
idd hij denkt ook mee. en ik ben het er 100% mee eens! en niet alleen als fan van hem. deze man praat duidelijke taal is iets anders dan bv een kimi (waar ik mijn kat naar vernoemde) die kan ik trouwens ook niet verstaan hehehe
Posts: 247
Was eigenlijk nooit een grote fan van Fernando, was ook niet zozeer tegen hem maar deze man is de afgelopen winter bijzonder in mijn achting gestegen zeg!! Werpt zich meer en meer op als de ambassadeur van de sport! Hulde!
(Nu zijn mijn collega´s ook weer blij met me, want als medewerker van het Renault concern levert het verhitte discussies op als je hem ondere de kritische loep neemt ;))
Posts: 269
Gesproken met een hart voor de sport. Chapeau Fernando. Ik ben Hamilton-fan en vrij anti-Alonso daardoor, maar voor dit soort uitspraken kan ik groot respect opbrengen!
Posts: 461
Behoorlijk jammer dat je het woord \"anti\" gebruikt. Zo gaan we langzamer hand richting het voetbal met al het geweld wat er bij hoort.
Verder, ben ik zeker geen Alonso fan. Vooral een neutrale toeschouwer die gewoon leuke races wil zien. Ik heb Alsono altijd gezien als een verwend arrogant ventje wat boos werd als hij niet kreeg wat hij wou. Echter, deze uitspraak vind ik weer een hele goede.
Ik las net ook een reactie van iemand die zei dat Alonso altijd zulke goede uitspraken heeft, en dat die persoon daarom fan was van deze man. Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Alonso zeurt veel, klaagt veel en is er alleen maar als er negatief nieuws is. Nu staat hij eindelijk een keer voor wat hij vind en denkt, maar ook voor dat gene waar vrijwel het hele circus voor staat. Dit is in mijn ogen pas de eerste echte opmerking van Alonso waardoor hij mijn respect geniet.
Posts: 269
Ik vind het erg knap dat je uit mijn respectvolle reactie jegens Alonso kan opmaken dat ik geweld in de hand werk. De logica ontgaat mij even.
Voor jouw begrip een definitie van het woord anti:
1an·ti bw tegen: ik ben ~ ertegen
2an·ti de; m,v -s tegenstander, tegenstemmer
Volgens mij ben ik dus gewoon tegenstander van Alonso. Jij zo te lezen ook. Leidt jouw houding ook tot meer geweld?
Een cursus Nederlands kan voor jou volgens mij geen kwaad. Misschien leer je dan ook meteen dat je een zin nooit kan beginnen met het woord echter.
Posts: 193
En zo is het!!!
Posts: 461
Jammer. Het woord echter kan gewoon worden gebruikt als 1e woord in een zin, zolang het maar opgevolgd wordt door een komma.
Verder, je weet zelf net zo goed als mij dat anti heden dagen veelal wordt gebruikt om aan te geven dat je ergens tegen bent, maar er ook tegen vecht. Zoals \"Anti Virus\". Het bestrijden van virussen. Je weet dus net zo goed als mij, wat ik bedoel, namelijk, dat jou opmerking haat zaaiend KAN zijn! Voor Alonso fans is dit een doorn in hun ogen, net zoals iemand anti Hamilton zou zijn, en dat tegen jou zou melden. Je zegt het zelf ook al in je vertaling: tegenstemmer.
Maar genoeg lessen Nederlands,
Ik ben geen fan van Alonso, vind hem zelfs een arrogante bal die alleen kan winnen als hij geen weerstand heeft in een team. Geen respect voor deze man dus, maar vind dat hij hier wel een goed punt maakt. En volgens mij ging daar de hele discussie over, en niet over hoe je anti nou moet gebruiken of niet.
Posts: 828
Jij weet, net als IK... zucht. Schiet op met je nederlands. Ga naar de 10 voor taal site ofzo.
Posts: 126
Alonso!
Ik hoop dat hij het goed gaat doen zondag.
Posts: 1.403
Ik ben geen expert Nederlands en maak me ook niet druk om een schrijffout. Zolang we elkaar begrijpen en respecteren, we zitten nl niet op school of iets dergelijks. \'Hamilton fan\' wordt volgens mij ook niet met koppelteken geschreven als je persé wilt mierenneuken, of is het miereneuken? :)
Vraag
Mag \'echter\' worden gebruikt als eerste woord van de zin?
Antwoord
Ja. Op echter volgt in dat geval een pauze, in geschreven taal weergegeven door een komma.
taaladvies.net/taal/advies/vraag/236/
Posts: 193
En zo is het!!!!
Posts: 11.414
Lol, zijn we allemaal een beetje gespannen jongens? ;)
Wel heel goed van Alonso. Jammer dat niet wat meer coureurs zich zo duidelijk uitspreken. Ik denk dat de FOTA daar een heel belangrijke troef vergeet. De fans kijken toch grotendeels voor de coureurs. Als ze die gewoon inzetten om hun gezamelijke boodschap over te brengen dan komt dat een stuk beter/duidelijker over.