Jerez dag 5: Nakajima klokt beste tijd van de week
- Gepubliceerd op 19 maa 2009 17:10
-
26
- Door: Rob Veenstra
McLaren was het enige andere actieve team vandaag. Met Heikki Kovalainen kwam de worstelende Britse renstal wel weer tot een betere tijd, maar wel een halve seconde achter Nakajima. Geheel in stijl van de moeizame testperiode van McLaren zorgde Kovalainen vijf minuten voor het einde van de dag voor de enige rode vlag. De Fin spinde van de baan.
Trending nieuws
-
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 444
Goed dat van die betere tijden van McLaren licht dus echt aan de baan en het weer. Als Williams bijna een halve seconde sneller rijd dan heb je een serieus probleem.
Onee w8 ze houden iedereen nog steeds voor de gek.
Posts: 181
licht; een elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is.
Serieus kerel, doe iets aan je taal.
Vorige week was het RBrawn, deze week weer Williams die sneller lijkt dan de McLaren. Mag ik jullie kerels er even aan herinneren dat het hier om F1 gaat en niet het seizoen \'Wie verslaat McLaren\', er zijn immers nog meer teams die mee rijden.
Als je de tijden bekijkt die McLaren en Williams vandaag gereden hebben kan je er vanuit gaan dat de Williams ultralicht geweest is, de langere stints van McLaren waren beduidend beter dan die van Williams. Stints van 5-8 rondjes met een gem. tijd van 18 McLaren en voor Williams 19-20 in dezelfde stints :).
Nog \'n weekje en we weten waar het veld staat tov elkaar, Renault - RBrawn voorin met daar achter McLaren en Williams, en de best of the rest Ferrari.
Posts: 444
Ten eerste dank dat je de tijd neemt om mijn spelfouten aan de orde te brengen.
In tegenstelling tot jou heb ik die tijd niet om alles even na te checken. Is vaak ff snel een post tussendoor en eerlijk gezegd boeit het mij ook weinig.
Ten tweede.
Ik zie vaker jou posts voorbij komen en ik denk dat jij het gevoel hebt dat iedereen een anti McLaren is. Ik zeg wakker worden gozer McLaren is een topteam dat presteerd nu ondermaats natuurlijk speculeert iedereen hier over. Wil niet zeggen dat iedereen dan ook een hekel heeft aan McLaren. Daarnaast word er ook veel gespeculeerd over Brawn GP enz enz.
So Wake up en ga eens normale berichten posten en niet mensen pakken op spelfouten, want jou stukje is ook niet spelfout loos.
Posts: 1.827
Kan het alleen maar met je eens zijn Gerrit. Als je 5 tienden trager bent dan Williams, die denk ik momenteel in het drukke middenveld rijden, dan ben je gewoon te traag. Ongetwijfeld dat McLaren nog iets weet te vinden voor Melbourne, maar geen 5 tienden.
Of zouden ze echt sandbaggen?!:P Bullshit, Heikki had aan het einde van de ochtend een 1.17.946 en wist deze tot een .933 te verbeteren vlak voor 5 uur vanmiddag... lijkt me duidelijk, het maximale op dit moment!
Posts: 2.567
Ik denk.. Na alle wintertests die ik heb mee gemaakt.. dat het als het er op aan komt
1 mclaren, ferrari
2 brawn gp
3 bmw, renault
4 toyota, williams, torro rosso, redbull racing
5 force india
Posts: 1.827
Ik volg al meer dan 10 jaar de wintertests, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het nog nooit zo\'n shake-up is geweest.
1. BGP
2. BMW en Toyota
3. Renault / Ferrari
4. Williams
5. McLaren / RBR
6. Force India / STR
Posts: 2.567
.....Toch neem ik daar ook bij aan dat Ferrari en McLaren hun ware potentieel niet getoond hebben! Echt Waar!
wij zien over 8dagen(ik kan niet eens slapen:P)
Rafael
Posts: 2.567
@Black Book
Zeker een ferrarifan??!??
rafael
Posts: 1.827
Rafael, waaruit zou jij opmaken dat ik een Ferrarifan zou zijn dan?
Ik denk dat ik een realistische inschatting heb gemaakt. Ook Ferrari heeft het achterste van hun tong laten zien, in Barcelona hebben ze ook kwalificatieruns gereden en ook daar kwamen ze er niet aan te pas.
Ik ben geen Ferrarifan, en ook niet van McLaren. Ferrari vanwege het politieke arrogante karakter en de continue steun van de FIA. McLaren vanwege \'prison\' McLaren. Niets is open en eerlijk aan die toko.
Ik ben vanaf 1996 al fan van Williams en dat zal ook altijd zo blijven denk ik zo. Verder ben ik een neutrale kijker - tenzij er een goede Nederlander mee rijdt.
Dat Williams vandaag 4 tienden sneller was als BGP twee dagen geleden is niet vreemd, er ligt vandaag veel meer rubber op de baan, betere trackconditions dus...
Posts: 2.250
Zeker een McLarenfan??!??
Black Book heeft perfect gelijk, 5 tienden achter een Williams is niks om trots op te zijn. Maar dat ze zijn verbeterd tegenover vorige test kan ik niet ontkennen. Ze halen na een paar races hun achterstand wel in!
Posts: 223
ik na 7 wintertest denk ik het volgende:
1 Renault en ferrari
2 bmw en bgp
3 mclaren en toyota en williams
4 rbr en str
5 force india
Posts: 81
na 15 jaar F1 kan ik zeggen dat ik me aansluit bij black book.
Hoewel ik nog alijd mclaren niet afschrijf voor mooie punten in melbourne. ik ben ferrari fan en zie het goed zitten qua snelheid van ferrari maar heb schrik voor betrouwbaarheid...
Mijn uitslag op dit moment:
1: Brawn GP
2: Toyota, Ferrari
3: BMW, Renault
4: Mclaren, williams, RBR
5: STR
6: FI
Het blijft afw8 wat KERS gaat doen. Renault, mclaren en wss BMW rijden ermee. In de qualificatie mag het NIET gebruikt worden dacht ik en ook niet om een extra push te hebben bij het starten...dus wordt intressant om volgen wat die teams tijdens de race doen. 3T per ronde zou het schelen. Wat ik ook leuk vind is dat we de gewichten nu krijgen. nu kan je echt zien wie een superb rondje reed met een zware auto...wie ong eerst zal binnenkomen. Dat ma rap zaterdag is!
Posts: 1.776
zullen we het lijstje anders maken... Williams is op dit moment het aller snelst geweest in Jerez en tevens erg betrouwbaar. McLaren & Renault vallen dit jaar door de mand en Ferrari heeft nog even wat nodig om vooraan mee te rijden.
1. Williams
2. Brawn GP
3. Ferrari
4. Toyota, BMW, Red Bull
5. Renault, McLaren
6. STR
7. Force India
Posts: 258
Ach, ik houd me niet eens bezig met inschatten hoe de verhoudingen gaan liggen. Ik zie het wel als het seizoen begint..
En natuurlijk zou ik het als McLaren/Kubica fan erg jammer vinden als mijn favoriete team en coureur niet voor de titel kunnen strijden. Maar ik zal altijd wel weer een andere favoriet hebben in de titelstrijd.
Posts: 444
Vind de reacties van sommigen mensen toch vreemd en zeer kortzichtig.
@ ex ferrari fan bijvoorbeeld.
Als je dus wat negatiefs zegt over McLaren zegt ben je meteen een Ferrari fan.
Waar slaat dat op en waar baseer je dat op?
Posts: 2.567
@Black bool
\"\"Ik volg al meer dan 10 jaar de wintertest\"\" zegt jij!
en ik zeg:Ik volg 6jaar F1 & wintertest en ik jij, en iedereen hier(zelf de redactie) weten dat test zegt helemaal niks!!! ik zeg een ding,black book!:
\"\"Brawn GP The Power of Dreams denk dat het ook een droom is, maar ze gaan echt niet in Melbourne winnen van een Ferrari of een McLaren\"\" ECHT NIET!
(zelf een Williiams)
Rafael
Posts: 1.776
twee dagen terug werd er met vier teams gereden dus er ligt al veel rubber....blackbook speelt vandaag een beetje de wijsneus. Wat betreft tijden is er nog weinig te zeggen maar dat Williams en Brawn GP snel zijn is duidelijk...Renault heeft naar mijn inziens 1 snelle tijd eruit weten ter persen maar vraag niet hoe...Ik denk dat de top drie de eerste race bestaat uit Williams, Brawn GP en Ferrari.
Posts: 859
Zo te zien word Nakajima wereldkampioen. ;)
Posts: 586
langzamerhand beginnen de voorspellinge wat realisticher te worden. BGP heeft iedereen in de maling genomen ze zijn hooguit het 4e of 5e team in de krachtmeting.
Posts: 79
Grappig hoe sommigen nog steeds denken dat McLaren en Ferrari weer gaan domineren, dream on jongens :)
De tijden van vandaag zeggen eigelijk niks, iedere dag komt er meer en meer rubber op de baan, en dat heeft aanzienlijke gevolgen voor de rondetijden.
En de wintertesten van afgelopen 10 jaar hebben geen ene moer te maken met deze van nu, er zijn nog nooit zulke regelwijzigingen geweest sinds 1998. Denk maar aan mclaren 2005 -> 2006, van de top naar de flop, zelfde voor renault in 2006 -> 2007, succes kan dus zeer zeker plots omkeren.
Vergeet ook niet dat Mclaren tot de laatste race heeft gewerkt aan haar 2008 bolide, dat heeft hen zeker tijd en moeite gekost terwijl andere teams die in de 2009 wagen hebben gestoken.
Nee Mclaren fans, sorry het wordt dit jaar niks, misschien af en toe een podium.
Mijn voorlopige voorspelling:
1- BrawnGP
2- Ferrari Toyota BMW
3 - Renault Williams Mclaren Red bull
4 - Force india - Toro Rosso
Posts: 7
Mooi hoor die voorspellingen.
Ik kan er echt nog geen touw aan vast knopen wie het sterkst is.
Al denk ik dat ferrari, mclaren, bmw en renault tot de sterksten behoren
Nog een weekje en dan weten we meer!!
Posts: 24
De wintertests zeggen helemaal niks..
Ferrari was vorig jaar 5 seconden dacht ik sneller op Bahrein. 1e race
in Melbourne geen punten, ik bedoel er mee dat er niemand een voordeel mee heeft het komt echt aan op de weekenden. Je kunt nu wel een seconde of 2 verliezen maar het zegt niks , en het weer kan ook omslaan en dan zit je in een grand prix anders als in een testsessie.;)
Posts: 932
Ik moet Black Book wel voor een groot deel gelijk geven.
Ik volg de F1 al vanaf 1983. Het is nog nooit zo onvoorspelbaar geweest. Ik denk :
1.Toyota
2.Brawn GP
3.Renault/BMW/Ferrari
4.Willims/Mclaren
5. Red Bull
6. TR
7. FIndia
Waarom zoveel op P3, Ferrari is denk ik net iets sneller, Renault is betrouwbaarder en BMW is een outsider
Posts: 135
Even een ander onderwerp, velen van jullie zullen ook aan een managerspel mee doen. De laatste jaren speel ik mee met de F1manager van Sportdreams, of bij Rtl of hun eigen site.
Heeft iemand hier al iets van gehoord?
Het blijft erg stil weer namelijk op beide sites...
Posts: 859
www.f1manager.info/
Posts: 135
Thanks, maar dit is niet van Sportdreams..
Er zijn vele managergames, maar die van Rtl/Sportdreams is eigenlijk toch wel de leuktste, naar mijn idee. Niet altijd even goed georganiseerd, maar goed..