Alonso haalt uit naar FIA vanwege vele regelwijzigingen
- Gepubliceerd op 19 maa 2009 08:26
-
16
- Door: Rob Veenstra
Alonso: Ik begrijp de noodzaak om continu de regels te veranderen niet. Het werkt alleen maar verwarrend voor de fans. De Formule 1 bestaat al meer dan vijftig jaar dankzij de teams, rijders, sponsors en niet in de laatste plaats de toeschouwers van over de hele wereld.
Geen van deze partijen heeft vooraf een mening kunnen geven over deze nieuwe regels. Ik maak me zorgen, niet zo zeer over de invloed op het komende seizoen, maar meer over de competitie in de toekomst. Ik hoop dat ze deze maatregelen snel heroverwegen.
Trending nieuws
-
Wolff steunt FIA-besluit over Red Bull-motor
Bij het team van Mercedes staan ze volledig achter de keuze van de FIA om de Red Bull-krachtbron aan te wijzen als de...
12 jun 2026 19:53 -
Red Bull reageert voor het eerst op opvallend FIA-besluit
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft voor het eerst gereageerd op de ADUO-bevindingen van de FIA. Tot verbazing van...
12 jun 2026 19:19 -
Antonelli komt met zorgwekkend bericht: "Het was heel erg lastig"
WK-leider Andrea Kimi Antonelli heeft een lastige start van het raceweekend in Barcelona achter de rug. In de eerste ...
12 jun 2026 20:22 -
Norris deelt eerlijke mening over snelheid van McLaren
Lando Norris heeft een goed gevoel voor de rest van het raceweekend in Barcelona. De Brit noteerde de snelste tijd in...
12 jun 2026 21:22 -
McLaren behoudt geloof in wereldtitel: "Er moet een ommekeer komen"
McLaren weigert de strijd om de wereldtitels in 2026 al op te geven. Ondanks een moeizame seizoenstart en de dominant...
12 jun 2026 20:56
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 198
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.651 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (16)
Login om te reagerengermain
Posts: 1.748
helemaal mee eens
Sparrenblekker
Posts: 123
Juist! Dat zijn de uitspraken, stilstaan is niet goed, maar continu veranderen maakt het voor iedereen onduidelijk.
Moet ik in het begin van elk seizoen m\'n vrouw weer uit te leggen wat er nu weer allemaal verandert is.... leuk :(
peet
Posts: 210
Yep ik ben het helemaal met Fernando eens, regels regels en nog eens regels het is om nuts van te worden.
eek35
Posts: 94
En waar blijft de rest van de coreurs, ze moeten er collectief stelling tegen nemen.
Fernando-Alonso
Posts: 3.471
En dit maakt Fernando ook zo groot! Echt klasse dat hij als een van de eerste zijn mening uit.
Al jaren ben ik een grote fan van Fernando, en dit artikel bewijst maar weer hoe begaan hij is met de sport! veruit de meest complete coureur op de grid!
Hulde!
Go Alonso! Go Alonso! Go Alonso!
kombatunit
Posts: 859
Wat is dat toch steeds met Alonso en een groot coureur. Ik snap dat niet. Hij is 2 keer wereldkampioen geworden doordat er constant autos om hem heen kapot gingen. Zie Raikkonen, zie Schumacher.
Prima dat hij dit zegt, misschien luisteren ze uiteindelijk wel als de hele grid zich er over uit laat.
maestrocan
Posts: 312
Briatore is volgens mij een van de weinige die op een normale manier reageert. Dat in tegenstelling tot bovengenoemd coureurs! Dit is wat Briatore te zeggen had:
\"Over het feit dat de meeste overwinningen voortaan automatisch de wereldkampioen opleveren, zegt Briatore: Ik heb er geen probleem mee. Het is een extra motivatie voor de rijders om hun best te doen en proberen te winnen.\"
Prachtig!
GJD
Posts: 444
Nu moet je mij toch eens uitleggen op wat voor manier de coureurs dan hun mening geven?
Ik vind ze nog vrij genuanceerd moet ik zeggen.
Verder zei Button gister al
Ik begrijp de achterliggende gedachte wel en ik vind het een interessant plan.
Het is zeker een aanmoediging om ten alle tijden voor de overwinning te gaan.
Dus eerst beter de berichten lezen
Het is gewoon een belachelijke regel en de coureurs geven hun standpunt lijkt me niet meer dan normaal.
Jejking
Posts: 77
Wat is er prachtig aan? Briatore vindt het prima, het constructeurskampioenschap blijft intact qua puntentelling. Hij heeft dus niets te klagen. Het zijn de coureurs die te lijden hebben onder deze idioterie.
Wat mij betreft: ik kijk uit naar volgende week vrijdag. Ben benieuwd wie het lef heeft om te weigeren in te stappen (liefst collectief). Tot die tijd handtekeningen verzamelen en hopen dat de FIA het licht gaat zien.
Dillyracer
Posts: 126
Neen, hij reageert met dezelfde mening als jij, dat is iets heel anders.
Er is niets prachtig aan 2 personen die dezelfde mening delen.
sanderndk
Posts: 586
Zonder die 30-50 pk extra vorig jaar had je twee races niet gewonnen Alonso! Ze kunnen niet met regels omgaan de teams daarom is er een babysitter nodig.
Ferrari was altijd dat geslepen team lijkt tegenwoordig wel een mak lammetje niks revolutionairs en regelbrekend aan omdat ieder team het doet.
Regels maken is al moeilijk en als teams er alles aan doen om altijd de mazen op te zoeken of met de vinger naar mekaar te wijzen zijn al die wijzigingen nodig. Mentaliteit is in de F1 inderdaad behoorlijk dood.
Fernando-Alonso
Posts: 3.471
Die extra pk\'s zijn pas na het 2008 seizoen toegekend. Dus zonder die pk\'s heeft Alonso die races wel gewonnen. Teams kunnen wel met de regels omgaan, maar als er zo snel en zo veel achter elkaar veranderd word, wat ook nog een niet helemaal duidelijk is hoe het zit, dan krijg je ongenoegen!