Sutil ziet zichzelf regelmatig punten pakken in 2009
- Gepubliceerd op 23 jan 2009 13:48
-
9
- Door: Rob Veenstra
Sutil: Misschien kunnen we dit jaar in de top tien komen en regelmatig in de top acht eindigen. Onze nieuwe partners gaan daar zeker bij helpen en ons een grote sprong voorwaarts opleveren. Ik heb er wel vertrouwen in.
De Force India-coureur voelt zich sterker dan ooit. Ik heb meer ervaring en ik heb een goede teamgenoot met Giancarlo Fisichella, waar ik veel van kan leren. Daar profiteerde ik vorig jaar al van en ook mentaal ben ik gegroeid. Na twee jaar Formule 1 voel je je vanzelf sterker, je zelfvertrouwen neemt alleen maar toe.
Trending nieuws
-
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.199 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 235
nou...hij is wel positief ingesteld...
maar om zo\'n uitspraak te doen over een auto die nog niet klaar is en er nog geen meter mee is gereden.
maar ja...de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
ik gun het ze wel...
Posts: 42
\"regelmatig in de top acht eindigen\" die auto heeft nog geen meter gereden en Sutil denkt al aan de top 8.
Positivisme ok maar dit gelooft hij toch zelf niet.
Posts: 98
Hmmm......wWeet Sutil misschien iets dat wij niet weten???
Krijgen ze ook beschikking op onderdelen van Mercedes???
Of chassis??
Posts: 1.748
Zou best kunnen misschien dat ze daarom zo lang wachten want als Force India dezelfde KERS als McLaren heeft zou hij nog wel eens gelijk kunnen en ik denk idd dat hij meer weet dan ons.
Posts: 42
Chassis lijkt me sterk, dat mag toch nog maar 1 jaar? en het jaar daarop dan?
Ik zie niet helemaal in waarom ze met een McLaren motor heel veel beter zouden presteren, vorig jaar lukte Torro Rosso ook om redelijk te presteren met de Ferrari maar Force India reed steevast achteraan met het zelfde blok.
Het zou leuk zijn als ze meer mee gaan doen maar voorlopig heb ik weinig vertrouwen.
Nog los van het niet meer kunnen testen door het jaar heen, wat dat betreft zijn ze al te laat.
Posts: 259
hoezo?? force india had alleen ferrari moteren en bal meer ook niet.. moesten alles zelf doen omdat syker dacht dat het ze wel ging lukken..
bij mclaren krijgze het totaal plaatje als ik het goed heb. motor, bak, computer, enz.. en natuurlijk de hulp van mclaren.. en dat was met ferrari niet.. dus ik zie force india wel omhoog komen .. maar 8ste plek ..denk ik niet.. gun het ze wel maar klint helemaal niet realistisch .. maar goed dat weet sutil beter als ons!
Posts: 42
Computer krijgt iedereen al een jaar van McLaren en ik denk dat tenzij ze een complete auto van de plank kopen (wat me erg sterk lijkt) ze zelf niet een veel sneller chasis bouwen. (wie ontwerpt dat trouwens nu Gascoine weg is?).
En zoals ik al zei, ze kunnen ook niet heel veel meer testen en ten koste van wie gaan ze dan punten pakken?
Vechten met de Honda\'s of Super Aguri\'s zoals vorig jaar zit er ook niet meer in.
Je weet het nooit in def F1 maar ik zie ze echt geeen grote sprong maken.
En Sutil tja, elk team en elke coureur zegt altijd aan het begin van het seizoen dat ze het goed/beter gaan doen anders trek je geen sponsers natuurlijk.
We zullen zien eind maart, ik heb er zin in! :-)
Posts: 2.250
Ah, ik geloof ze niet meer... Vorig jaar zeiden ze dat ze gingen meestrijden in de middenmoot, is ook niet veel van waargeworden.
Posts: 586
Ze zullen wel een sprong hebben gemaakt maar dan tegenover zichzelf. Worden gewoon traditioneel de hekkensluiters in elke race die ze uitrijden.