Sutil ziet zichzelf regelmatig punten pakken in 2009
- Gepubliceerd op 23 jan 2009 13:48
-
9
- Door: Rob Veenstra
Sutil: Misschien kunnen we dit jaar in de top tien komen en regelmatig in de top acht eindigen. Onze nieuwe partners gaan daar zeker bij helpen en ons een grote sprong voorwaarts opleveren. Ik heb er wel vertrouwen in.
De Force India-coureur voelt zich sterker dan ooit. Ik heb meer ervaring en ik heb een goede teamgenoot met Giancarlo Fisichella, waar ik veel van kan leren. Daar profiteerde ik vorig jaar al van en ook mentaal ben ik gegroeid. Na twee jaar Formule 1 voel je je vanzelf sterker, je zelfvertrouwen neemt alleen maar toe.
Trending nieuws
-
Uitslag VT3 Barcelona: Russell deelt nieuwe tik uit, balende Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Barcelona is een feit. De snelste tijd werd genoteerd door George Russell. Daar...
13 jun 2026 13:30 -
FIA-stewards openen onderzoek naar gedrag Antonelli
Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli moet zich na afloop van de derde vrije training melden bij de stewards. De Ita...
13 jun 2026 13:46 -
Russell weigert hand in eigen boezem te steken: "Soms heb je het niet in de hand"
George Russell weigert zich neer te leggen bij de forse achterstand op teamgenoot Andrea Kimi Antonelli in het wereld...
13 jun 2026 14:22 -
Red Bull komt met duidelijke reactie op woede Verstappen
Max Verstappen was gisteren allesbehalve tevreden met de prestaties van zijn Red Bull-bolide. Hij mopperde over de bo...
13 jun 2026 11:10 -
'Red Bull voerde topoverleg met FIA-president over spraakmakende zaak'
Red Bull-kopstuk Oliver Mintzlaff bracht afgelopen week een opvallend bezoek aan FIA-president Mohammed Ben Sulayem i...
13 jun 2026 12:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (9)
Login om te reagerenwhitewolfie
Posts: 235
nou...hij is wel positief ingesteld...
maar om zo\'n uitspraak te doen over een auto die nog niet klaar is en er nog geen meter mee is gereden.
maar ja...de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
ik gun het ze wel...
savaan
Posts: 42
\"regelmatig in de top acht eindigen\" die auto heeft nog geen meter gereden en Sutil denkt al aan de top 8.
Positivisme ok maar dit gelooft hij toch zelf niet.
Ro
Posts: 98
Hmmm......wWeet Sutil misschien iets dat wij niet weten???
Krijgen ze ook beschikking op onderdelen van Mercedes???
Of chassis??
germain
Posts: 1.748
Zou best kunnen misschien dat ze daarom zo lang wachten want als Force India dezelfde KERS als McLaren heeft zou hij nog wel eens gelijk kunnen en ik denk idd dat hij meer weet dan ons.
savaan
Posts: 42
Chassis lijkt me sterk, dat mag toch nog maar 1 jaar? en het jaar daarop dan?
Ik zie niet helemaal in waarom ze met een McLaren motor heel veel beter zouden presteren, vorig jaar lukte Torro Rosso ook om redelijk te presteren met de Ferrari maar Force India reed steevast achteraan met het zelfde blok.
Het zou leuk zijn als ze meer mee gaan doen maar voorlopig heb ik weinig vertrouwen.
Nog los van het niet meer kunnen testen door het jaar heen, wat dat betreft zijn ze al te laat.
JogT arnhem
Posts: 259
hoezo?? force india had alleen ferrari moteren en bal meer ook niet.. moesten alles zelf doen omdat syker dacht dat het ze wel ging lukken..
bij mclaren krijgze het totaal plaatje als ik het goed heb. motor, bak, computer, enz.. en natuurlijk de hulp van mclaren.. en dat was met ferrari niet.. dus ik zie force india wel omhoog komen .. maar 8ste plek ..denk ik niet.. gun het ze wel maar klint helemaal niet realistisch .. maar goed dat weet sutil beter als ons!
savaan
Posts: 42
Computer krijgt iedereen al een jaar van McLaren en ik denk dat tenzij ze een complete auto van de plank kopen (wat me erg sterk lijkt) ze zelf niet een veel sneller chasis bouwen. (wie ontwerpt dat trouwens nu Gascoine weg is?).
En zoals ik al zei, ze kunnen ook niet heel veel meer testen en ten koste van wie gaan ze dan punten pakken?
Vechten met de Honda\'s of Super Aguri\'s zoals vorig jaar zit er ook niet meer in.
Je weet het nooit in def F1 maar ik zie ze echt geeen grote sprong maken.
En Sutil tja, elk team en elke coureur zegt altijd aan het begin van het seizoen dat ze het goed/beter gaan doen anders trek je geen sponsers natuurlijk.
We zullen zien eind maart, ik heb er zin in! :-)
Kenney
Posts: 2.250
Ah, ik geloof ze niet meer... Vorig jaar zeiden ze dat ze gingen meestrijden in de middenmoot, is ook niet veel van waargeworden.
sanderndk
Posts: 586
Ze zullen wel een sprong hebben gemaakt maar dan tegenover zichzelf. Worden gewoon traditioneel de hekkensluiters in elke race die ze uitrijden.