user icon

Felipe Massa stuurt Ferrari F60 over Mugello

  • Gepubliceerd op 12 jan 2009 13:52
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Felipe Massa heeft de roll-out van de nieuwe wagen van zijn werkgever Ferrari op het circuit van Mugello uitgevoerd. De Braziliaan completeerde twee keer een installatieronde. Meer foto’s van het circuitdebuut van de Ferrari F60 zijn te vinden in het foto-album.

Massa zag de nieuwe auto gisteren voor het eerst en had meteen zin in de shakedown. “Ik ben blij en was gespannen dat ik de auto voor het eerst de baan op mocht sturen. Ik ben tevreden en trots. Het is voor coureurs heel belangrijk om als eerste een nieuwe auto aan de tand te mogen voelen.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • ives

    Posts: 1.238

    Zijn er daar nog geen foto\'s van?

    • + 0
    • 12 jan 2009 - 14:20
  • Jawel !!!!

    nl.youtube.com/watch?v=9WMKsZmSqqc

    • + 0
    • 12 jan 2009 - 14:26
  • In Mugello is verboden om foto te maken!!!!

    • + 0
    • 12 jan 2009 - 14:42
    • daarom dit filmpje lol

      • + 0
      • 12 jan 2009 - 14:45
  • Blijf het een lelijk ding vinden, lachwekende auto\'s, hoe hebben ze dit kunnen doen, als je regels veranderd hou dan wel rekening met het uiterlijk van de auto, dus ook de voorvleugel stuk smaller maken, dan wordt het echt pas spannend, nu verlagen ze alleen de druk op de achterkant van de auto, wat ook het gevolg heeft dat een auto er dichter achter kan rijden, prima maar moet je ook de voorvleugel in verhouding aanpassen en daardoor ook de druk voor verminderen, wat volgens mij dan het racen ten goede komt en de auto\'s niet zo\'n belachelijk uiterlijk geeft.
    Dit wordt veel kapotte voorvleugels, met als gevolg grote kosten voor het maken van een aantal dozijn voorvleugels per team, want sneuvelen gaan ze, per bosjes.

    • + 0
    • 13 jan 2009 - 09:13
    • johan

      Posts: 985

      Als je de druk aan de voorkant ook verminderd kun je toch weer niet dichter erachter rijden?

      • + 0
      • 13 jan 2009 - 09:34
  • Paul

    Posts: 626

    Volgens mij is Prutteltje de uitvinder van bij zo veel mogelijk topics een klaagbericht zetten... wat een gezeur. Maarja over smaak valt niet te twisten zeggen ze wel.
    Volgens mij moet een kleine achtervleugel met een grote voorvleugel er zeker wel voor zorgen dat de auto\'s dicht achterelkaar moeten kunnen rijden = slipstreamen = inhaalacties.
    Als blijkt dat dit werkt heb ik liever een achtervleugel waar we even aan moeten wennnen, dan mooie auto\'s in een saaie optocht.
    Daarnaast, als er echt zoveel voorvleugels gaan sneuvelen krijgen we ook veel inhaalraces te zien van de toppers = ook erg leuk!

    Verder vind ik de Ferrari er goed uitzien, helemaal rijdend. Alleen die achtervleugel is wel echt even wennen!

    • + 0
    • 13 jan 2009 - 09:36
    • Hoi Paul,

      Je kunt hezien als een klaaggezang, maar het is een mening die ik heb, daarbij gaat het op dit moment veel over uiterlijk van de 2009 auto, reken maar niet dat je van de \"saaie optochten\" zoals jij die noemt af bent doordat de achtervleugel verkleint is, veel banen zijn zo dat het zeer moeilijk inhalen is.
      Het afbreken van voorvleugels tja als je dat geweldig vind?
      Ten eerste zullen er redelijk wat vleugels ter ziele gaan door spontaan afbreken ( door te groot oppervlakte aan een te klein ophangings punt ) en veel gaan er met de start al kapot , en over de inhaalactie nog maar niet te spreken.
      Goed ik ben ook geen helderziende maar dit is wat ik verwacht, hoe het werkelijk zal zijn zullen we wel zien, maar ik vind het leuk wanneer er veel auto\'s blijven strijden in de race en niet dat de boel verpest wordt door die rare breede voorvleugels.
      En wat ik ook al eerder zei over smaak valt idd niet te twisten.

      • + 0
      • 13 jan 2009 - 13:43

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar