user icon
user icon

Alonso: "Standaardmotor zou reden zijn om te stoppen"

  • Gepubliceerd op 03 dec 2008 10:03
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Het idee voor de introductie van een standaardmotor is nog niet helemaal van tafel. De teams werken echter hard aan alternatieve oplossingen om kostenreducties door te voeren. Mochten ze daar niet in slagen en de internationale autosportbond FIA het plan voor het standaardiseren van de krachtbronnen er doorheen drukken, dan zou dat voor tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso reden zijn om de Formule 1 te verlaten.

Dat vertelde de Renault-coureur tijdens een sponsorevenement in Spanje. “Als ze standaardmotoren goedkeuren, dan is dat de druppel. Dan wordt het wellicht tijd om aan mijn pensioen te denken.” De Spanjaard zou het een volgende stap terug voor de koningsklasse van de autosport vinden. “De V10-motoren waren nog spannend voor de coureurs, racen op de limiet. We zijn van auto’s die een voorbode van de toekomst waren gegaan naar bolides zonder elektronische hulpmiddelen, met weinig grip en min of meer een beeld uit het verleden zijn.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Paul

    Posts: 626

    Tja je kan zeggen wat je wil over Alonso. Wellicht dat ik een beetje gekleurd ben, want ik vind hem een enorme held.

    Maar wat hij hier zegt is goed! Hij zegt wat \'de fans\' ook al tijden roepen, de formule 1 is de formule 1 bijna niet meer. De laatste doodsteek zou inderdaad de standaardmotor zijn.... Als zulke coureurs gaan stoppen (of je hem nu top vindt of niet, op de baan voegt hij wel wat toe) dan wordt de F1 nog veel minder dan andere raceklasses als de A1GP!

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 10:23
  • eek35

    Posts: 94

    En gelijk heeft hij, word maar eens tijd dat de autofabrikanten uit de FIA stappen en gewoon een andere klasse gaan organiseren.
    Zonder geldwolf Ecclestone!

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 10:24
    • Is dat wel zo verstandig? Zeker met de kredietcrisis die nu overal merkbaar is.

      • + 0
      • 3 dec 2008 - 10:36
  • Maclei

    Posts: 1

    De kwaliteit van de F1 is de laatste 4 jaar al achteruit aan gaan. De Oude bestuurs leden moet maar eens snel opstappen, die leven nog in het 1980. De coureurs durven best nog risico\'s te nemen, maar die het te vertellen niet meer. Ik volg de F1 vanaf 1976 maar de laatste 4 -5 jaar wordt de spanning in de race minder en minder. Maar de eenling kan niet opboksen tegen zoveel geld! Misschien wel samen.

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 11:10
  • Toch iemand die zijn mening durft te geven over die standaardmotor.

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 11:12
  • BV

    Posts: 135

    Met de standaard motor zou het wel aankomen op de coureurs, wat Alonso toch zou moeten aanstaan. Want afgelopen seizoen baalde hij er ook van dat hij geen \"competitieve auto\" had...
    In mijn ogen moet ie wat te melden hebben om in deze rustige tijden toch nog wat ophef te veroorzaken.

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 12:27
  • sanderndk

    Posts: 586

    Wat wil je met BERNIE en MAX! De een denkt dat hij nog 25 is en de ander neemt deel in SS sexspelletjes. Onderhand kun je je afvragen of deze oudjes het niet kwijt zijn en je nog wel voor 100% toerekeningsvatbaar zijn. Ik vind het een goed initiatief dat er steeds jongere coureurs in de formule 1 deelnemen maar dit zou ook eens voor het bestuur moeten gelden. Ze krijgen het op de heupen en willen in de laatste deel van hun leven dingen neerzetten om er nog een dikkere stempel op te drukken. Laat dit nou geen stempel worden met \'afgekeurd\' er op.

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 15:06
  • Gonzo

    Posts: 3

    Ben al jaren geen fan meer van Alonso, maar ik hoop dat er meer coureurs zijn die zo\'n stelling durven in te nemen!

    Chapeau!

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 16:16
  • Kubica

    Posts: 3.534

    Sinds halverwege dit jaar krijg ik meer en meer waardering en respect voor Alonso...

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 17:00
  • Koen

    Posts: 277

    Op hetzelfde event werd Alonso gevraagd naar de uitspraak van Briatore dat ze in 2009 weer mee zouden doen voor de wereldtitel. Zijn antwoord? \"voor de start van het seizoen 2007 en 2008 zei Flavio hetzelfde... dus dit is misschien een slecht voorteken\" en dan een brede grijns... dus neem het eerder gepubliceerde bericht maar met een korreltje zout...

    • + 0
    • 3 dec 2008 - 19:13
  • En gelijk heeft ie!

    Ik ben geen fan van de man, maar hij is 1 van de weinigen die ik heel graag moet!

    • + 0
    • 4 dec 2008 - 04:32

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (38)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar