Kovalainen: "Zevende plek ondermaats voor McLaren"
- Gepubliceerd op 27 nov 2008 08:23
-
12
- Door: Rob Veenstra
In de Finse krant Helsingin Sanomat kijkt de McLaren-rijder terug op het seizoen 2008: Hoe je het ook wendt of keert, een zevende plaats in het coureurkampioenschap is gewoon niet goed genoeg met de auto die ik ter beschikking had. Ik heb mijn eindklassering van 2007 uiteindelijk niet eens verbeterd en toen zat ik toch in aanzienlijk minder snelle bolide.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.732 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Wel eerlijkd at hij het zo zegt. Maar hij heeft gewoon de snelheid niet. En hij heeft maar 1 winst en die was met echt ongefelijk veel geluk mag wel gezegd worden.
Hij moet wel wat sneller worden vind ik zelf.
Al heeft hij ook wel zo zijn pech gekent.
Posts: 774
Ik vind het een beetje kort door de bocht door te stellen dat hij de snelheid niet heeft. Hij heeft namelijk ongelofelijk veel pech gehad. Als er een McLaren kapot ging, dan was het die van Kovalainen. Bovendien was zijn auto in de kwalificaties meestal zwaarder dan die van Hamilton (om welke reden dan ook). Zijn overwinning in Hongarije was misschien geluk, maar dat is dan ook meteen zijn enige gelukje geweest in het hele jaar. Ik denk wel dat Hamilton in de basis sneller is, maar het ware verschil zal lang niet zo groot zijn als de resultaten van dit jaar doen geloven, daar ben ik van overtuigd.
Posts: 461
Helemaal mee eens. Daarbij komt ook nog kijken dat hij in een aantal GP\'s door de door jou genoemde pech als snel terugviel naar ver daar achter en dat hij zich toch de punten in heeft weten te knokken.
Ik ben trouwens ook van mening dat niet alleen Lewis, maar ook Massa en Raikonnen in de basis sneller zijn. Alonso denk ik ook nog. Dus als je het zo bekijkt zou P5 misschien het meest realistisch zijn voor Heikki.
Posts: 2.567
Amen!!!!!!!!!!
RESPECT
Posts: 7.177
Ik beweer niet dat hij langzaam is alleen kan hij het niet bijhouden met Kimi,Massa,Hamilton en ook Alonso niet als hij in 1 van die wagens zit.
Posts: 141
Massa????
Laat mij niet lachen!!!!!!!
Posts: 7.177
Ok even eeen kleine vergelijking. Hoeveel keer heeft Massa voro hem gereden? Hoevaak heeft Heikki pole position gehad? En hoevaak Massa? Hoevel heeft Heikki voorop gereden? En hoeveel Massa?
Juist Heiki komt niet eens in de buurt. Dus please als je Massa niet mag ga dan niet dit enerzetten wat je deed want heikki is nergens te vinden in de buurt van Hamilton en Massa en Kimi
Posts: 586
Inderdaad mensen die durven te zeggen dat heiki in de buurt komt van Massa moeten de rose gekleurde fan zonnebril maar eens afzetten. Heiki presteerd gewoon zwak en dat geeft hij zelf ook heel duidelijk aan. Het enigte wat debet gaat aan zin min prestatie is dat mclaren nooit zal kiezen voor de strategie om de duidlijke 2e rijder ook de kans te gunnen.
Er zijn anderen die de goede auto die heiki tot zijn beschikking heeft meer verdienen. Maar goed bij Mclaren kun je een van de beste auto\'s hebben ze zorgen er wel voor dat je niet in de buurt komt van Lewis.
Lastig voor heikki maar aan de andere kant zit ie wel veilig als hij zich nog meer opofferd voor Lewis , houd hij zich wel populair binnen het team.
Ik zie Heiki als een Coulthard onder Hakinnen, en vreemd genoeg presteren ze ongeveer gelijk als het in die aan toe ging.
Posts: 507
was jij niet die jongen die van ferrari fan over stapte om mclaren fan te worden als ik het goed heb dan ben je wel heel erg zielig met deze uitspraak over massa vind zelf dat kovi heel eerlijk zegd hoe het is en ja hij is zeker snel maar een tweede rijder net zo als alonso beweerde dat er geen eerlijke behandelig was
Posts: 11.414
Het probleem met Kovalainen is dat hij goed in de kwalificatie is, maar niet zo goed in de race zelf. Nou is Hamilton eerste rijder en krijgt die blijkbaar de keuze voor strategie. Dan kiest hamilton voor een lichte eerste run, omdat hij iets minder goed is in de kwalificatie. Zo worden de kwaliteiten van Kovalainen dus grotendeels teniet gedaan.
Daarnaast had hij inderdaad ook wel een hoop pech.
Het viel me ook wel op dat hij veel te voorzichtig is bij de start. Ze vliegen hem, steeds aan alle kanten voorbij. Terwijl hij op zich best een redelijke start heeft.
Posts: 859
Het valt best wel mee, is pas zijn 2e jaar, en heeft zich 2 keer moeten aanpassen aan een nieuwe situatie/auto. Massa reed ook geen deuk in een pakje boter toen hij in zijn 2e seizoen zat.
Posts: 941
Volgens mij is de Braziliaans sprekende Kobacaka uit Afrika net terug van vakantie, had al een tijd niets gezien van hem.Ik denk dat je weer aan vakantie toe ben, wat kan jij dom lullen.