user icon

Kovalainen: "Zevende plek ondermaats voor McLaren"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2008 08:23
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Heikki Kovalainen kende een wisselvallig eerste seizoen in dienst van McLaren. Ondanks een zege in Hongarije overheerst toch een teleurstellend gevoel door de zevende plek van de Fin in de eindstand. Kovalainen zelf is daar ook absoluut niet tevreden mee en zal zich de komende winterperiode moeten herpakken om de aansluiting bij Lewis Hamilton te vinden.

In de Finse krant Helsingin Sanomat kijkt de McLaren-rijder terug op het seizoen 2008: “Hoe je het ook wendt of keert, een zevende plaats in het coureurkampioenschap is gewoon niet goed genoeg met de auto die ik ter beschikking had. Ik heb mijn eindklassering van 2007 uiteindelijk niet eens verbeterd en toen zat ik toch in aanzienlijk minder snelle bolide.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Wel eerlijkd at hij het zo zegt. Maar hij heeft gewoon de snelheid niet. En hij heeft maar 1 winst en die was met echt ongefelijk veel geluk mag wel gezegd worden.

    Hij moet wel wat sneller worden vind ik zelf.
    Al heeft hij ook wel zo zijn pech gekent.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 08:56
    • Tommieeee

      Posts: 770

      Ik vind het een beetje kort door de bocht door te stellen dat hij de snelheid niet heeft. Hij heeft namelijk ongelofelijk veel pech gehad. Als er een McLaren kapot ging, dan was het die van Kovalainen. Bovendien was zijn auto in de kwalificaties meestal zwaarder dan die van Hamilton (om welke reden dan ook). Zijn overwinning in Hongarije was misschien geluk, maar dat is dan ook meteen zijn enige gelukje geweest in het hele jaar. Ik denk wel dat Hamilton in de basis sneller is, maar het ware verschil zal lang niet zo groot zijn als de resultaten van dit jaar doen geloven, daar ben ik van overtuigd.

      • + 0
      • 27 nov 2008 - 09:36
  • Ik beweer niet dat hij langzaam is alleen kan hij het niet bijhouden met Kimi,Massa,Hamilton en ook Alonso niet als hij in 1 van die wagens zit.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 12:44
    • Massa????
      Laat mij niet lachen!!!!!!!

      • + 0
      • 27 nov 2008 - 12:55
  • Het probleem met Kovalainen is dat hij goed in de kwalificatie is, maar niet zo goed in de race zelf. Nou is Hamilton eerste rijder en krijgt die blijkbaar de keuze voor strategie. Dan kiest hamilton voor een lichte eerste run, omdat hij iets minder goed is in de kwalificatie. Zo worden de kwaliteiten van Kovalainen dus grotendeels teniet gedaan.

    Daarnaast had hij inderdaad ook wel een hoop pech.

    Het viel me ook wel op dat hij veel te voorzichtig is bij de start. Ze vliegen hem, steeds aan alle kanten voorbij. Terwijl hij op zich best een redelijke start heeft.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 13:25
  • Het valt best wel mee, is pas zijn 2e jaar, en heeft zich 2 keer moeten aanpassen aan een nieuwe situatie/auto. Massa reed ook geen deuk in een pakje boter toen hij in zijn 2e seizoen zat.

    • + 0
    • 27 nov 2008 - 18:07
  • Volgens mij is de Braziliaans sprekende Kobacaka uit Afrika net terug van vakantie, had al een tijd niets gezien van hem.Ik denk dat je weer aan vakantie toe ben, wat kan jij dom lullen.

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 14:34

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.411
  • Podiums 100
  • Grand Prix 125
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar