Confrontatie Barrichello en Schumacher bij kartevenement
- Gepubliceerd op 26 nov 2008 10:35
-
16
- Door: Rob Veenstra
Barrichello en Schumacher zijn allebei bevestigd voor het kartevenement van Felipe Massa in de Braziliaanse stad Florianopolis. Zevenvoudig wereldkampioen Schumacher reageerde op Barrichello door te stellen dat de Braziliaan simpelweg niet snel genoeg was om hem te verslaan. Je gaat niet langzamer rijden door een contract. Als je snel ben, dan ben je gewoon snel en dan verdien je de status van eerste coureur bij een team. Komend weekend volgt de confrontatie tussen de twee.
Trending nieuws
-
Red Bull-top steunt Verstappen tijdens cruciale GP van Oostenrijk
Red Bull Racing lijkt alles uit de kast te halen om Max Verstappen aan boord te houden. Tijdens het cruciale raceweek...
25 jun 2026 10:09 -
FIA grijpt in en geeft weerswaarschuwing af in Oostenrijk
De FIA heeft zoals verwacht een heat hazard afgegeven voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring wordt dit w...
25 jun 2026 09:44 -
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
Ook Marko geniet van Hamilton-opmars bij Ferrari: "Jackpot voor F1"
Lewis Hamilton heeft volgens voormalig Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko nieuw leven geblazen in de Formule 1. De...
25 jun 2026 10:46 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.595 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Mmm gaat lekker tussen die 2. We zullen zien. Is dit trouwens ook ergens te volgen?
Ben wel benieuwd.
En Rubens moet wel een beetje stoppen met klagen. Hij moet blij zijn dat hij in F1 zit. En ik bedoel als ik zou kunnen rijden naast schumacher en ik moet hem voorbij laten gaan maakt het mij echt niks uit. Daar ben je teamgenoten voor en ik zou het al een hele eer vinden om in ferrari te rijden.
Achja het is maar waar hij zich druk om maakt.
Posts: 54
Nou Jermaine, jij snapt nog echt niks van F1. Als je in de F1 rijd rij je daar omdat je snel bent. Dan ga je niet maar zo aan de kant voor je teamgenoot, en zeker niet voor die walgekijke duitser. Ik hoop dat Rubens de put eens lekker los trekt, dan ben ik benieuwd of je het nog zo\'n eer zou vinden om voor die vreselijke huichelaars te rijden. Ze hebben jaarlijks wel bepaalde zaken die gewoon niet deugen, zoals illegale onderdelen aan hun auto, telkens weer de Fia die in hun voordeel beslist bij uiterst dubieuze straffen, etc etc. Van mij mogen ze vandaag nog de f1 verlaten. bah bah bah
Posts: 7.177
nee ik weet niet veel van f1 maar kom op zeg. Ik ebdoel nu hij denkt dat zijn carriere aan het einde is gekomen moet hij alles eruit laten.
Ik bedoel de actie was niet cool van team ferrari maar de race daarna liet hij rubens winnen. Horo ej hem daar iver? Nee! Dus hij heeft zijn winst wel weer terug gehad. Dan vind ik het gewoon jammer dat hij zo loopt te praten over dingen.
En nou niet aan de kant voro je teamgenoot wat deed Kimi dan in China? Ik bedoel een teamgenoot is iemand waar je als eerst mee vecht maar Michael is de betere en had betere kansen voor het kampioenschap. Dan zeg ik je bent etamgenoot dan horo je zelf ook te weten van ok ik maak duidelijk minder kans ik laat ej voorbij. dat is het hele onderdeel van TEAM zijn. Anders ben je geen team. Dan ben je een rijder toevallig in de zelfde wagen.
Posts: 461
Volgens mij ligt het allemaal weer heel wat anders. Ik heb geprobeerd je reactie te ontcijferen en toen stuitte ik op het verhaal van Kimi in China.
Dat is in mijn ogen een no-way vergelijking. Oostenrijk 2002 (6e GP van dat jaar) wordt vergeleken met China 2008 (op 2-na laatste GP van het seizoen). Snap je al waar ik heen wil? In China was Kimi al uitgeschakeld voor het kampioenschap en moest Massa nog wat puntjes sprokkelen ten opzichte van Lewis.
Daarbij komt nog dat ik Schumacher altijd al een kansloze ezel heb gevonden. Met zijn acties (Damon Hill - Phoenix \'98(??), Alonso - kwalificatie Monaco 2006, Villeneuve - Jerez 1998).
M.a.w., ik kan me volledig vinden in de ergenissen van Rubens, al vind ik dat deze oude rot de F1 3 jaar geleden al had moeten verlaten. Hij (lees ook: Coulthard, Webber) hebben al jaren geen meerwaarde mee voor de F1.
On-topic: Denk ff na voor je dingen typt. En doe het in het Nederlands, is voor iedereen net zo makkelijk denk ik.
Posts: 461
Het was trouwens niet Phoenix \'98 maar Adelaide \'94. Ff een kleine correctie
Posts: 7.177
Ik snap wat je bedoeld maar mijn punt is dat hij loopt te klagen. Maar hij heeft de GP daarna gewoon de winst terug gekregen en daar hoor je hem niet over.
Ik bedoel je komt dan weer op hetzelfde uit en dus snap ik niet waarom hij zich zo druk maakt en schumcher erop aanvalt.
Posts: 11.414
Hoe kom je er nou bij dat Barrichello de GP erna de winst terug heeft gekregen?
Posts: 774
Zou Jean Todt er ook zijn? \'Please Rubens, let Michael pass for the championship\'...
Posts: 11.414
Waarom zou Barrichello zich niet mogen beklagen over het onsportieve gedrag van Schumacher? Sowieso kolder trouwens dat Schumacher zegt dat Barrichello terwijl de discussie nou juist was dat Barrichello Schumacher moest laten passeren. Blijkbaar was hij dus wel snel genoeg?
Posts: 94
Wat zou ik daar graag op de tribune willen zitten hehe
Posts: 848
Zucht ... in het geval van \"die walgelijke Duitser\" gaan we ineens allemaal weer de moraalridder uithangen. Je kunt er ook anders tegenaan kijken: de oorzaak van deze ophef ligt er grotendeels aan dat Barrichello indertijd niet het verstand had om Schumi op een subtiele manier te laten passeren. Dergelijke \"eisen\" en acties komen ook bij andere teams dan Ferrari voor ... als we het dan toch over \"iets van F1 snappen\" gaan hebben!
Posts: 1.038
Kan Barrichello eens echt laten zien of hij sneller is dan Schumi... ik denk van niet.
Posts: 941
Oosterijk 2001 was de zesde race in het kampioenschap, dus nog 11 te gaan.Het ging hier niet over belangerijke punten op het eind van het seizoen, want dan zou Rubens er geen moeite mee hebben. Het hele punt was dat hij onder grote druk stond vanuit Brasil, want die wilde een nieuwe wereldkampioen.Nu doet hij een boekje open waarom dat niet kon. Schumacher wilde absoluut, misschien Ferrari wel,geen kadootjes geven. Die wilde liever zelf 5 keer op rij wereldkampioen worden, dan iemand anders ook eens wat te gunnen.
Posts: 273
Het incident in Oostenrijk 2001, was op dat moment legaal, er waren geen regels over gemaakt. Ik snap best dat heel fans zoiets hebben van competitie vervalsing. Sindsdien zijn de regels ook aangepast en staan er hoge straffen op.
Ik snap niet waarom Barrichello nu al zijn gal uitspuugt over Schumacher en Ferrari. Ik had altijd wel het idee dat het goede vrienden waren.
En om er nu een boek over te schrijven, beetje overdreven.
Posts: 11.414
Het gaat over Oostenrijk 2002 en dat Schumacher Barrichello op de hoogste trede zette hebben ze wel degelijk een boete voor gekregen (verstoren van de uitrijking of iets dergelijks)
Heb nog even gekeken, maar Ferrari won dat jaar alle races behalve 2. Echt volslagen absurd dat Barrichello daar zijn eerste plek moest opofferen. Schumacher had zelfs met een tweede plek in Oostenrijk al net zoveel punten gehad als de 3e coureur (Montoya) in het hele seizoen bij elkaar wist te sprokkelen.
Die race in de US was trouwens ook geinig (dat Barrichello Schumacher vlak voor het einde nog inhaalde). Daarvan zou ik ook wel eens willen weten wat er nu echt gebeurde. Barrichello dacht dat Schumacher hem een cadeautje terug gaf en Schumacher beweerde de ene keer dat hij dat inderdaad wilde doen en de andere keer dat hij graag samen over de finish wilde gaan.
Posts: 5
he dit word lachen m schoenmaker met al zijn favoriete maatjes in een kartevenement ik hoop dat er ook camara\'s backstage zijn.
hij heeft met beide nog een appeltje te schillen denk ik zo.
( na een bepaald optreden in een kareokebar)