user icon
user icon

Di Resta mikt serieus op Formule 1-zitje voor 2009

  • Gepubliceerd op 19 nov 2008 11:44
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
Paul di Resta heeft zijn zinnen gezet op een plekje in de Formule 1. De Schot, die dit jaar de coureurstitel in de DTM op een haar miste, heeft de steun van McLaren en Mercedes-Benz. Volgens geruchten zou een stoeltje bij Force India het meest logische gevolg zijn van de deal tussen Force India en McLaren. Teambaas Ron Dennis heeft eerder verklaard dat het doel voor komend jaar is om Di Resta, met behulp van diens manager Anthony Hamilton, bij een Formule 1-team onder te brengen.

“Komend jaar wil ik tegen Lewis Hamilton racen in de Formule 1”, zegt Di Resta. “Het is Lewis Hamilton gelukt om er te komen, en dat zal mij ook lukken. Bovendien rijdt Vettel Formule 1, en die heb ik gemakkelijk verslagen in mijn tijd in de Formule 3. Als zij het kunnen, dan kan ik het zeker ook”, aldus de zelfverzekerde Schot.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Eerst zien starten in Melbourne, dan pas geloven..

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 12:08
  • sanderndk

    Posts: 586

    Het arrogante Mclaren praatje is al snel aangeleerd: Komend jaar wil ik tegen Lewis Hamilton racen in de Formule 1” “Het is Lewis Hamilton gelukt om er te komen, en dat zal mij ook lukken. \"Bovendien rijdt Vettel Formule 1, en die heb ik gemakkelijk verslagen in mijn tijd in de Formule 3 Haha wat is het? Een verwend rijkeluis kindje met een scheiding tot de bilnaat zeker.

    Volgens mij gaat Pa hamilton een beetje op in het YES WE CAN ideaal.

    Force india blijft de hekken-sluiter met of zonder Mclaren ondersteuning.

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 12:36
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dat is nu net wat ik op die Dennis tegen heb .Hij verkoopt zijn motor, kennis e.d. voor een bepaald bedrag maar wil ook gelijk weer invloed hebben en hij krijgt dat.Wat gebeurt er dadelijk in een race ? Dennis bepaald dat b.v. bmw , renault of ferarrari tegen gehouden (geblokt)moet worden door team india?En dat om te winnen en daar zie ik Dennis voor aan .Ik was al blij dat dat andere team van hem niet door ging maar nu ondanks ik het voor team india geweldig vind .het toch weer voor elkaar

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 13:02
    • ilCovano

      Posts: 214

      als je niet van die smerige spelletjes houdt waarom ben je dan fan van ferrari die doen dat soort dingen al jaren. maar het hoort ook een beetje bij de sport hoor

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 13:15
    • ferrari had ook twee andere teams, reanult heeft ook een ander team. Toyota heeft ook een ander team, en zet ook nakajima in hun dochter-auto(williams).

      En als mclaren nu iets zegt, is het meteen niet goed. beetje jammer zulke opmerkingen

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 13:53
    • Zo jammer dat de uitvinders van oneerlijke spelletjes (Ferrar dus) direct vermoeden dat anderen hetzelfde smerige spel zullen spelen en hen daarop veroordelen ruimschoots voordat er zich iets heeft voorgedaan.
      Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten, zullen we maar zeggen...

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 14:39
    • Tommieeee

      Posts: 762

      Ehm, ik wil je (rode?) feestje niet bederven, maar sinds Ferrari klantenmotoren levert (1997, Sauber) handelt het al op de manier waarvan jij McLaren/Ron Dennis nu op voorhand beschuldigd...

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 15:15
    • Hoe ging dat spreekwoord ook alweer? O ja, zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 16:35
  • Ten eerste: McLaren zegt niets, DiResta doet de uitspraak. Daarnaast lijkt het alsof papa Hamilton DiResta wil aandragen als vervanger van Kovalainen, die gezien zijn prestaties in 2008 naar Force India zal moeten verhuizen (speculatie!).

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 14:20
  • germain

    Posts: 1.748

    Lekker arrogant Di Resta we zullen zien wat jij ervan van bakt en als ik je mag geloven ben je van het zelfde caliber als Hamilton het kan maar eerst zien dan geloven

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 16:26
  • Gezien alle commentaren op de quote van Felix ben ik toch wel erg benieuwd naar de reactie van laatstgenoemde.....

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 17:18
  • Felix is vooral een McLaren hater en ver daarachter schijnt hij zichzelf ook fan van BMW Sauber te vinden.

    DiResta is volgens mij ook een best aardige coureur. Hij heeft inderdaad Vettel en Giedo vd Garde verslagen.

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 21:15

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.134
  • Podiums 88
  • Grand Prix 111
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar