user icon

Di Resta mikt serieus op Formule 1-zitje voor 2009

  • Gepubliceerd op 19 nov 2008 11:44
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
Paul di Resta heeft zijn zinnen gezet op een plekje in de Formule 1. De Schot, die dit jaar de coureurstitel in de DTM op een haar miste, heeft de steun van McLaren en Mercedes-Benz. Volgens geruchten zou een stoeltje bij Force India het meest logische gevolg zijn van de deal tussen Force India en McLaren. Teambaas Ron Dennis heeft eerder verklaard dat het doel voor komend jaar is om Di Resta, met behulp van diens manager Anthony Hamilton, bij een Formule 1-team onder te brengen.

“Komend jaar wil ik tegen Lewis Hamilton racen in de Formule 1”, zegt Di Resta. “Het is Lewis Hamilton gelukt om er te komen, en dat zal mij ook lukken. Bovendien rijdt Vettel Formule 1, en die heb ik gemakkelijk verslagen in mijn tijd in de Formule 3. Als zij het kunnen, dan kan ik het zeker ook”, aldus de zelfverzekerde Schot.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Eerst zien starten in Melbourne, dan pas geloven..

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 12:08
  • sanderndk

    Posts: 586

    Het arrogante Mclaren praatje is al snel aangeleerd: Komend jaar wil ik tegen Lewis Hamilton racen in de Formule 1” “Het is Lewis Hamilton gelukt om er te komen, en dat zal mij ook lukken. \"Bovendien rijdt Vettel Formule 1, en die heb ik gemakkelijk verslagen in mijn tijd in de Formule 3 Haha wat is het? Een verwend rijkeluis kindje met een scheiding tot de bilnaat zeker.

    Volgens mij gaat Pa hamilton een beetje op in het YES WE CAN ideaal.

    Force india blijft de hekken-sluiter met of zonder Mclaren ondersteuning.

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 12:36
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dat is nu net wat ik op die Dennis tegen heb .Hij verkoopt zijn motor, kennis e.d. voor een bepaald bedrag maar wil ook gelijk weer invloed hebben en hij krijgt dat.Wat gebeurt er dadelijk in een race ? Dennis bepaald dat b.v. bmw , renault of ferarrari tegen gehouden (geblokt)moet worden door team india?En dat om te winnen en daar zie ik Dennis voor aan .Ik was al blij dat dat andere team van hem niet door ging maar nu ondanks ik het voor team india geweldig vind .het toch weer voor elkaar

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 13:02
    • ilCovano

      Posts: 214

      als je niet van die smerige spelletjes houdt waarom ben je dan fan van ferrari die doen dat soort dingen al jaren. maar het hoort ook een beetje bij de sport hoor

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 13:15
    • ferrari had ook twee andere teams, reanult heeft ook een ander team. Toyota heeft ook een ander team, en zet ook nakajima in hun dochter-auto(williams).

      En als mclaren nu iets zegt, is het meteen niet goed. beetje jammer zulke opmerkingen

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 13:53
    • Zo jammer dat de uitvinders van oneerlijke spelletjes (Ferrar dus) direct vermoeden dat anderen hetzelfde smerige spel zullen spelen en hen daarop veroordelen ruimschoots voordat er zich iets heeft voorgedaan.
      Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten, zullen we maar zeggen...

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 14:39
    • Tommieeee

      Posts: 767

      Ehm, ik wil je (rode?) feestje niet bederven, maar sinds Ferrari klantenmotoren levert (1997, Sauber) handelt het al op de manier waarvan jij McLaren/Ron Dennis nu op voorhand beschuldigd...

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 15:15
    • Hoe ging dat spreekwoord ook alweer? O ja, zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 16:35
  • Ten eerste: McLaren zegt niets, DiResta doet de uitspraak. Daarnaast lijkt het alsof papa Hamilton DiResta wil aandragen als vervanger van Kovalainen, die gezien zijn prestaties in 2008 naar Force India zal moeten verhuizen (speculatie!).

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 14:20
  • germain

    Posts: 1.748

    Lekker arrogant Di Resta we zullen zien wat jij ervan van bakt en als ik je mag geloven ben je van het zelfde caliber als Hamilton het kan maar eerst zien dan geloven

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 16:26
  • Gezien alle commentaren op de quote van Felix ben ik toch wel erg benieuwd naar de reactie van laatstgenoemde.....

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 17:18
  • Felix is vooral een McLaren hater en ver daarachter schijnt hij zichzelf ook fan van BMW Sauber te vinden.

    DiResta is volgens mij ook een best aardige coureur. Hij heeft inderdaad Vettel en Giedo vd Garde verslagen.

    • + 0
    • 19 nov 2008 - 21:15

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec