user icon

Giedo van der Garde crasht zijn Renault in Barcelona

  • Gepubliceerd op 17 nov 2008 15:35
  • comments 14
  • Door: Danny Sosef
Zojuist heeft Giedo van der Garde zijn Renault in de vierde bocht gecrasht. Hij verloor de controle over zijn wagen, kwam tegen de bandenstapels terecht en moest uitstappen. Doordat de wagen achterop een vrachtwagen in de pits werd teruggebracht, leek de schade erger dan hij werkelijk is. De achterkant is namelijk niet ernstig beschadigd. Wel is de achtervleugel afgebroken. De monteurs van Renault zijn van plan de schade die er is zo snel mogelijk te repareren en Giedo weer terug de baan op te sturen.

Van der Garde vertelt aan F1Today.nl over zijn spin: "Ik ging iets te hard de bocht in. We rijden met weinig downforce om de reglementen van 2009 te simuleren. Ik had even geen grip, verloor de controle waardoor ik in een spin raakte en de achtervleugel brak af. Als het goed is kan alles gerepareerd worden en ga ik zo weer de baan op."

De foto is gemaakt vanaf een tv-monitor.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Ik hoop voor Giedo dat deze crash voortvloeide uit een technisch mankement, anders is dit slechte reclame...

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 15:44
  • Evert

    Posts: 54

    leuk visitikaartje..........................

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 15:51
  • RowanF1

    Posts: 35

    Ja, dit doet zijn naam niet goed in de F1. Als het met Guido maar goed gaat :)

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 15:57
  • Geen probleem..shit happens...zo weer de baan op en gaan met de renault.

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 16:16
  • Ach, ze houden Piquet wel nog voor een jaar na die talloze crashes, zo erg zullen ze het daar niet vinden ;)

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 16:33
  • Cra-c-c

    Posts: 63

    Sjonge sjonge,
    Hiermee laat hij zien nog niet klaar te zijn voor de Formule 1.
    Natuurlijk is het erg moeilijk om te rijden in zo\'n auto, maar helaas voor Guido zijn er genoeg coureurs die een auto wel heel kunnen houden.
    Dit kost Renault alleen maar geld, en voor wat? Guido voegt op dit moment \"nog\" niets nuttigs toe voor dit team. Iemand die ze alleen maar geld kost zonder er echt wat voor terug te krijgen zal waarschijnlijk op ten duur subtiel de voordeur te zien te krijgen.

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 17:05
  • Jeffers

    Posts: 115

    Dit doet me denken aan Jos...Heeft hij later nog een goede tijd neergezet?

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 17:53
  • ricaracing

    Posts: 20

    Sjonge jonge, wat zijn we weer snel met het beoordelen van een nederlandse coureur. Geef die jongen nou eens de gelegenheid om zich een auto eigen te maken voordat je hem afbrand. Wordt een beetje gek van al die hypocriete mensen die menen verstand te hebben van formule 1.

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 18:08
    • felix50

      Posts: 5.792

      helemaal niet deze test was niet om aan te tonen hoe snel hij kan zijn en dan is het niet de bedoeling dat je je wagen de vernieling in rijd.Dat zijn zijn woorden niet de mijne .Verstappen kreeg toen geen zitje omdat hij niet de afspraak na kwam met testen .Hij moest alleen een test maken met de wagen ,niet racen , als je dan zo`n fout maakt word je dat niet in dank afgenomen.Dat is de realiteit Rica,sorry ik zie het ook graag anders

      • + 0
      • 19 nov 2008 - 12:52
  • die komt nog niet in de f1! mis wel nooit! of hij moet veel sponsers mee neemen!

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 18:22
  • MACH1

    Posts: 7

    Niets mis met vd Garde, ik geef hem een goede kans in de F1 in de toekomst.
    Dit is toch nauwelijks een crash te noemen??
    Wat een gemekker meteen!
    Ze zijn met 2009 specificaties aan het testen, dat kan je toch spinnen met te kort downforce!!

    Succes Giedo!!

    • + 0
    • 17 nov 2008 - 19:53
  • Nou ik vind dat hij het niet slecht heeft gedaan als je kijkt naar de tijden. Ik bedoel mensen die uit GP 2 komen zijn wel sneller omdat ze gewoon de snelheid beter kennen. Maar als je vo0or het eerst die snelheid leert kennen vind ik het netjes dat je maar 4 sec achterstaat.

    • + 0
    • 18 nov 2008 - 09:06
    • Kubica

      Posts: 4.084

      Ja, idd 4 seconden is bijna niets ....

      • + 0
      • 18 nov 2008 - 10:05
  • Het gat naar Piquet was overigens \"maar\" 2 seconden.

    Maar goed, zeker nu hebt je geen idee waar mensen mee rijden. Op een andere site stonden \" post test quotes\" van alle teams en Renault gaf aan dat ze tevreden waren over Giedo vd Garde.

    Hopelijk houdt hij hem vandaag wel op het asfalt.

    • + 0
    • 18 nov 2008 - 12:19

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar